Verslaafd aan schoon beddengoed!!!

03-11-2010 12:48 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een serieuze verslaving aan schoon beddengoed! Het is allemaal begonnen toen ik huisstofmijt allergie bleek te hebben en gladde vloeren moest nemen (laminaat), swifferen en de slaapkamer dagelijks doen. Inmiddels gaat IEDERE MORGEN overal de dekbedden en kussenslopen en onderlakens eraf en linea recta de wasmand in. De bedden blijven open liggen tot de avond, net voor t naar bed gaan van iedereen (3 personen) gaat er nieuw beddengoed op en gaan we allemaal lekker slapen.

De reacties hierop varieren nogal van: ik wil ook wel elke dag een schoon bed tot aan dat het nogal slecht is voor t milieu elke dag bedden verschonen.

Hoe liggen de meningen hier?

Gr.

Nicky
Ik verschoon mijn bed nooit. Wel zet ik mijn dekbed elke ochtend voor het open raam om te luchten.
1 keer per week is in mijn optiek vaak genoeg. Ik douche ook nog altijd 's avonds voordat ik mijn bed instap. Dat is ook een lekker gevoel... En ik wil na een paar dagen nog wel eens een schoon sloop om mijn kussens doen. Ook lekker fris!

Ik heb heel vaak in hotels geslapen, zelfs in sommige hotels verschoont men niet iedere dag de lakens. Daar waar dat wel het geval was, vroeg ik altijd aan housekeeping of men het nog een nachtje wilde laten liggen... for the sake of the environment
En als er iemand ziek is natuurlijk vaker dan 1 per week en als een kind snotterig is dan leg ik een handdoek op het hoofdeind voor alle zever en snotplekken en verschoon die elke dag.
quote:Quinty schreef op 03 november 2010 @ 13:42:

Ik heb heel vaak in hotels geslapen, zelfs in sommige hotels verschoont men niet iedere dag de lakens. Daar waar dat wel het geval was, vroeg ik altijd aan housekeeping of men het nog een nachtje wilde laten liggen... for the sake of the environment Ik heb eens in een hotel een briefje op de badkamer zien hangen waarin gevraagd werd of je wou nadenken of je een handdoek vaker als 1x wou gebruiken. Als je een verse wou moest je heb om de grond leggen. Zo niet dan op het rek hangen. Vond dat best een goeie zet.
quote:Maja82 schreef op 03 november 2010 @ 13:14:

[...]

Da's dan opzich nog wel nuttig. Ze schijnen beter af te drogen als je ze strijkt. En wasverzachter moet je er ook niet bij doen. Bij theedoeken bedoel ik dan.Mijn theedoek hangt eigenlijk meer voor de sier in de keuken. Ik stop vrijwel alles in de vaatwasser en die wast... en droogt
quote:Maja82 schreef op 03 november 2010 @ 13:46:

[...]Ik heb eens in een hotel een briefje op de badkamer zien hangen waarin gevraagd werd of je wou nadenken of je een handdoek vaker als 1x wou gebruiken. Als je een verse wou moest je heb om de grond leggen. Zo niet dan op het rek hangen. Vond dat best een goeie zet.

Klopt! Ik gebruikte mijn handdoeken ook altijd vaker dan 1 keer.

Je wilt de uitkomst van de rekensom niet weten:

Hotel met 1000 kamers x gemiddeld 2 handdoeken x 365 dagen=

Een heleboel Robijntje/Persil op jaarbasis!

En dat zijn dan alleen nog maar de handdoeken....
quote:Frankie33 schreef op 03 november 2010 @ 13:42:

Ik verschoon mijn bed nooit. Wel zet ik mijn dekbed elke ochtend voor het open raam om te luchten.
Ik vind één keer in de 2/3 weken , niet fris hoor, volgens mij gaat dat stinken. Ouderwets één keer in de week en twee keer in de week een schone sloop.
quote:Cateautje schreef op 03 november 2010 @ 13:56:

Ik vind één keer in de 2/3 weken , niet fris hoor, volgens mij gaat dat stinken. Ouderwets één keer in de week en twee keer in de week een schone sloop.

Ik slaap met pyjama aan (dus niet naakt) en als ik opsta gooi ik het bed open, raam gaat open en het kan de hele dag luchten. Daarbij zweet ik ook niet. Voor mij kan het dus best dat ik het 1 keer in de 2 weken verschoon. (en vaak ook 1 keer in de week).

Maar ik kan me voorstellen dat het bij iedereen anders is.
Het klopt allemaal hoor! Door de ME kan ik niets sporten, dus de bedden afhalen en de was doen en in de avond de bedden weer opmaken is voor mij mijn sportieve bezigheid. Ik heb geen werk buitenshuis, dus tijd om de was te draaien

Gr.

Nicky

Ik ook niet.

ME, diabetes, huisstofmijtallergie en een schoonbeddengoedverslaving en dat in 7 posts.[/quote]
Oké. sorry

Wees je dan wel voorzichtig met wat je allemaal op het net mikt?

enne welkom op t vivaforum.
quote:nickynic schreef op 03 november 2010 @ 15:30:

Het klopt allemaal hoor! Door de ME kan ik niets sporten, dus de bedden afhalen en de was doen en in de avond de bedden weer opmaken is voor mij mijn sportieve bezigheid. Ik heb geen werk buitenshuis, dus tijd om de was te draaien

Gr.

Nicky

Ik ook niet.

ME, diabetes, huisstofmijtallergie en een schoonbeddengoedverslaving en dat in 7 posts.[/quote]'k Zou je toch aanraden om een andere hobby te nemen.
Ik zie dit allemaal niet als hobby zo hoor. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Willen jullie het plaatje van mij helemaal compleet hebben dan nog ff erbij bedenken dat we ook nog een autistische zoon hebben van 5 met pdd-nos en ADHD. Dus zo is mijn bordje wel weer vol.

En over "vol bordje" gesproken: ik ben TE apetrots om t NIET te vertellen: ik heb zere handen van t uiensnijden van vanmorgen want ik heb een Heerlijke Pan Hachee opstaan. Dat zijn dingen die ik niet vaak doe (gewoon geen puf meer voor, net als de rest van Nederland), maar dankzij het Wat eten we vandaag topic besloten vandaag manlief eens flink te verrassen met de hachee (die denkt dat ie pastadag 2 te pakken heeft vandaag, surprise, niet dus!). Net de piepers geschild en klaargezet om straks op te gaan en dan zak ik uit..................

Nicky

'k Zou je toch aanraden om een andere hobby te nemen.[/quote]
Nou dat klinkt in ieder geval een stuk beter als bedden verschonen iedere dag, alvast smakelijk eten voor vanavond.

En ik wil niet zeuren maar doe het toch: waarom zeg je dat je zoon én autistisch is, en pdd-nos heeft, en adhd? De diagnose pdd-nos houdt namelijk al in dat iemand autistische trekjes heeft en ook dat diegene ad(h)d gedrag vertoond (hoeft niet voor alle pdd-nos'ers te gelden).

Ik vind het jammer dat mensen vaak zoveel labels voor iemand gebruiken.
Ik zag hier iets voorbijkomen over antihuisstofmijt hoezen... waar vind ik die?

Ik heb ook een ontzettend vervelende huisstofmijtallergie en ondanks dat ik probeer alles stofvrij te houden begin ik na een uurtje in bed al te sniffen, en nog een uurtje later wordt ik weer wakker omdat ik steeds lig te niezen. (Vindt vriend ook erg prettig). Dus zulke hoezen zouden wel een uitkomst zijn.

Verder kun je beddengoed ook in de vriezer doen (kussens en dekbed in een vuilniszak in de vriezer voor 24 uur); dit doodt de huisstofmijt ook als het goed is. (wel jammer dat ik alleen een mini vriesvakje heb...)
Zolang het meer energie oplevert dan het kost zit je goed...
d'r zou een poll in kunnen..

Hoe vaak verschoon jij je bed!?!?!?!

1 x per week

1x per 2 weken

vaker dan 1x in de week

etc.............

ben wel benieuwd naar het gemiddelde hier.

iedere dag... pfff wat een gedoe, heb geen droger, voordat het hele spul droog is.....
gember999, 37 minuten geleden

Je kan ze in de apotheek bestellen
quote:gember999 schreef op 03 november 2010 @ 16:59:

...)o.a. allergiewinkel.nl , de thuiszorgwinkel heeft ze volgens mij ook. Hoorde laatst ook dat ze voordelig waren bij de leen bakker, geen idee wat de kwaliteit daar is.
quote:nickynic schreef op 03 november 2010 @ 15:30:

Gr.

Nicky

Ach, zolang je je geld en het milieu er ook voor over hebt
Lijkt me heerlijk, elke dag schoon beddengoed. Als iemand het dan voor me zou willen strijken......... lijkt het me helemaal een feest.

Ik heb een gloeiende hekel aan gekreukte lakens, namelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2010 @ 18:24:

Lijkt me heerlijk, elke dag schoon beddengoed. Als iemand het dan voor me zou willen strijken......... lijkt het me helemaal een feest.

Ik heb een gloeiende hekel aan gekreukte lakens, namelijk.Na 10 minuten onder je ongekreukte lakens zijn ze toch ook gekreukt...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 04 november 2010 @ 18:29:

[...]

Na 10 minuten onder je ongekreukte lakens zijn ze toch ook gekreukt... Nooit op de manier waarop je ongestreken beddengoed op je bed dondert, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik verschoon mijn beddegoed 1 keer per week maar onderlakens en kussenslopen twee keer in de week!

maar vind het een rotkarwei heb er een hekel aan, maar als ik onder schoon beddegoed lig maakt het toch ook wel weer veel goed.

Strijk het overigens niet kies altijd wel kreukvrij beddegoed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven