Jezelf mooi vinden maakt leven beter? Ook indien lelijk?

29-10-2010 02:51 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
wat is lelijk? Er zijn maar weinig mensen zooo lelijk dat ze door bijna iedereen lelijk worden gevonden. Er zijn ook maar weinig mensen die zoo mooi zijn dat ze dor bijna iedereen als zodanig worden bestempeld. Ik denk dat je vriendin gelijk heeft: je bent zo mooi als je zelf vindt / voelt. Als jij vindt dat je een lekker wijf bent, dan ben je dat ook! (en gedraag je zo / straal je dat uit)

En ja ik denk dat wanneer je tevreden bent over uiterlijk dat dat je leventje wel iets makkelijker maakt. Geloof ook dat mooie mensen wel in voordeel zijn. Maar goed het is ook niet alles.

Ben zelf niet ontevreden over uiterlijk. Heb ook best vaak gehoord dat ik er goed uit ziet en oohh bijzonder intelligent ben, maar heb daar tot nu toe verdomd weinig aan gehad. Je koopt er niks voor he.
dubbel
quote:PoisenIvy schreef op 02 november 2010 @ 00:56:

Ben zelf niet ontevreden over uiterlijk. Heb ook best vaak gehoord dat ik er goed uit ziet en oohh bijzonder intelligent ben, maar heb daar tot nu toe verdomd weinig aan gehad. Je koopt er niks voor he.Dat wordt ook weleens van mij gezegd: dat ik er goed uitzie of aantrekkelijk ben. Zonder een relatie of (onbetaalde) seks te hebben gehad, twijfel ik eraan of dat waar is. Ik heb geen last van ingebeelde lelijkheid, want ik ben niet obsessief met mijn uiterlijk bezig. Het boeit me niet erg meer of ik knap (van uiterlijk ben), wel of ik er verzorgd uitzie: geen stoppelbaard, schone handen en schoon gezicht, geen rouwrandjes. In sociale omgang wordt onverzorgdheid immers niet gewaardeerd.
World of Warcraft: Legion
Herkenbaar wat je schrijft!!

Dat is precies mijn gevoel, maar dan denk ik het voornamelijk over mij als persoon. Als in: hoe kan ik positief over mezelf gaan denken, als er niks positiefs aan mij is en ik gewoon een stom/raar/lelijk mens ben?

Wel goede tips & reacties staan ertussen!

Haha, wat een gepieker levert zulke dingen op, hé?! ;)
SweetSummer; je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb heel lang precies hetzelfde ervaren. De laatste tijd is dit echter wat minder en zit ik beter in mijn vel. Dus kan ook wel vanuit jouw positie denken, maar ook realistisch zijn.

Je hoeft niet te denken dat je mooi bent; jij vindt mooi zijn heel belangrijk, maar niet iedereen zal daar zo’n sterk waarde-oordeel aan hangen. Daarbij is er een verschil tussen jezelf mooi vinden, mooie dingen bij jezelf zien en jezelf een leuk (en daarmee ook potentieel aantrekkelijk) persoon vinden.

De relaties die je zegt aan te trekken; hoe vervelend ook ,maar het is ook een cirkelredenering. Een soort ‘self-fulfilling prophecy’ zeg maar; jij vindt het jezelf eigenlijk niet waard om van gehouden te worden, je bent immers maar een lelijke vrouw. Waarom zouden die leuke mannen dan interesse in jou hebben? Je straalt uit dat je het niet waard bent en trekt de losers aan, waarmee je uiteindelijk je eigen idee bevestigt (‘ik ben geen leuke kerel waard’), waarmee de cirkel rond is en zichzelf steeds maar bevestigd. Je moet dus zorgen die cirkel te doorbreken. En aangezien je de door jou begeerde mannen niet kunt dwingen jou leuk te vinden, zal je eerst bij jezelf moeten beginnen. En dan niet zeggen dat dat niet kan, omdat je ‘gewoonweg lelijk bent’. Je moet je eigen ideeën over jezelf gaan veranderen. Dan maar even wat zelfvertrouwen ‘faken’; hierdoor kom je uiteindelijk weer in een positieve, opgaande cirkel terecht en ga je ook effect zien vanuit de buitenwereld (bijv het aantrekken van leukere mannen).

Jij denkt nu steeds dat het onterecht is om te vinden dat je mooi bent, maar dat zit gewoon tussen je oren. Je mag het van jezelf niet denken omdat het zogenaamd zo ‘is’. Ik denk persoonlijk dat jij helemaal niet zo niet-mooi bent als je zelf denkt, maar goed, stel dat het wel zo zou zijn? Moet je dan ongelukkig zijn? Zijn er dan geen mooie dingen aan jou? Reken je het jezelf niet te zwaar aan allemaal? Zou je echt mooier/leuker zijn met 10 kilo eraf? Hoe denk je over uiterlijk bij anderen; hoe beoordeel/veroordeel je er een ander op? Wat maakt je gelukkig?

En ja, dit is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan (‘been there, done that’), maar je moet er wel voor gaan, want op deze manier wordt je ook niet vrolijker. En daarbij hoort dat je de gedachten die je nu hebt moet gaan uitdagen. Dit doe je bijvoorbeeld door te kijken naar de ‘houdbaarheid’ van je gedachten; klopt het wel wat ik denk? Ga bijv eens te raden bij je meest eerlijke vrienden/vriendinnen; wat vinden zij van jou? Daarnaast zou je je kunnen afvragen wat het je oplevert om te denken dat je niet mooi/leuk bent; mensen doen alleen dingen die hen op een of andere manier iets brengen. Wat levert het jou op? En wat zou het je opleveren als je wél positief over jezelf zou gaan denken? Misschien levert dat wel veel meer op! Kijk naar positieve dingen van jezelf; je noemde al wat dingen, maar je hebt zeker meer positieve kanten. Dat hoeven geen mega-grote dingen te zijn, maar ook de kleine dingen tellen!

Het is heel vreemd om zo te gaan denken, omdat je er in eerste instantie van overtuigd bent dat het 'onzin' is wat je denkt; langzaamaan is het echter de bedoeling dat je meer realistisch gaat kijken en er ook echt in gaat geloven! Door ermee te oefenen kan dit als het ware ook steeds meer vanzelf gaan en gaat het ook natuurlijker aanvoelen; dat lijkt nu heel vreemd, maar geloof me dat het zo werkt.

Je kunt er proberen zelf aan te werken, evt met een zelfhulpboek (idd met methoden uit de cognitieve gedragtherapie), of ga in echte therapie; dan krijg je ook de kijk vanuit een professional.

Succes!
Ik heb alleen de OP gelezen.

Bij mij is het zo dat ik, om te scharrelen, iemand juist wel mooi moet vinden. Ik bedoel, het gaat dan niet om liefde, wat overblijft is dat ik iemand aantrekkelijk moet vinden. Anders duik ik niet met diegene de koffer in.

Als ik verliefd word op iemand vanwege de persoonlijkheid, kan diegene ook minder knap zijn. Maar dan kan ik diegene op termijn toch aantrekkelijk gaan vinden.

Wat jouw vriendin zegt, zo werkt het bij mij juist niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Je moet jezelf de moeite waard vinden.

Als jij jezelf niet de moeite waard acht, dan zie je dat vaak terug in verwaarlozing. Dat kan zich uitten in lichamelijke verwaarlozing (teveel eten, je lichaam niet goed onderhouden) of geestelijke verwaarlozing. (over je heen laten lopen, laten gebruiken, noem maar op)

Je moet jezelf genoeg de moeite waard vinden om goed voor jezelf te zorgen.

Voor je lichaam zodat je het geeft wat het nodig heeft en verdiend. Dat betekent goede brandstoffen, bouwstoffen en goede beweging.

Voor je geestelijke welzijn, zodat jij respect voor jezelf hebt, dat verwacht van anderen en zo met jezelf omgaat en met anderen. Dat voorkomt eerder genoemde ellende.

Als die elementen goed ingevuld worden ben je op je allermooist. Vooral voor jezelf, maar ook voor je omgeving.

Er 'lekker' uitzien en de aandacht die je daaruit krijgt in deze wereld, geeft een kick. Maar die is heel tricky omdat het zo inwisselbaar is met anderen. Mooie mensen hebben de neiging teveel naar die kick te luisteren en kunnen heel onzeker worden omdat de aandacht daar naar uit gaat.
Als ik dit soort topics zie, dan heb ik vaak de neiging om met één en dezelfde reactie te komen. Ik moet dan altijd denken aan een vriendin van mij die niet alleen beeldschoon is, een lijf heeft waar een gemiddelde vrouw alleen maar van kan dromen, een goede baan heeft, heerlijk kan koken, een onwijs mooi ingericht appartement heeft, communicatief heel onderhoudend is, lief, hip, modern, houdt van kinderen, zelfstandig, gastvrij etc. etc. Ze is eind 30, heeft één relatie in haar leven gehad (paar jaar samengewoond en is verlaten voor een ander), maar kan geen man vinden. Aandacht genoeg, en ze kan elke dag van de week seks hebben (als ze zou willen) maar geen enkele man die met haar een relatie zou willen beginnen. Ik ken haar toen ze nog "wanhopig" was en nu dat ze zich erin berust heeft. Maar nog steeds geen relatie materiaal man in zicht. Onbegrijpelijk, zou je zeggen maar het gebeurt. En niet alleen vrouwen die zichzelf niet mooi vinden/of niet door de buitenwereld als mooi worden beschouwd.
quote:paloma schreef op 04 november 2010 @ 15:48:

Als ik dit soort topics zie, dan heb ik vaak de neiging om met één en dezelfde reactie te komen. Ik moet dan altijd denken aan een vriendin van mij die niet alleen beeldschoon is, een lijf heeft waar een gemiddelde vrouw alleen maar van kan dromen, een goede baan heeft, heerlijk kan koken, een onwijs mooi ingericht appartement heeft, communicatief heel onderhoudend is, lief, hip, modern, houdt van kinderen, zelfstandig, gastvrij etc. etc. Ze is eind 30, heeft één relatie in haar leven gehad (paar jaar samengewoond en is verlaten voor een ander), maar kan geen man vinden. Aandacht genoeg, en ze kan elke dag van de week seks hebben (als ze zou willen) maar geen enkele man die met haar een relatie zou willen beginnen. Ik ken haar toen ze nog "wanhopig" was en nu dat ze zich erin berust heeft. Maar nog steeds geen relatie materiaal man in zicht. Onbegrijpelijk, zou je zeggen maar het gebeurt. En niet alleen vrouwen die zichzelf niet mooi vinden/of niet door de buitenwereld als mooi worden beschouwd.Tuurlijk, het kan gebeuren, maar toch vraag ik me af warom het bij haar niet lukt. Is zij niet tevreden met zichzelf? Wat straalt ze uit? Of is zij misschien zelf heel kritisch en wijst ze mannen snel af?
quote:Ariadne83 schreef op 04 november 2010 @ 20:22:

[...]Tuurlijk, het kan gebeuren, maar toch vraag ik me af warom het bij haar niet lukt. Is zij niet tevreden met zichzelf? Wat straalt ze uit? Of is zij misschien zelf heel kritisch en wijst ze mannen snel af?Ik denk niet dat ze kritisch is; ze vindt juist mannen leuk, is erg toegankelijk voor iedereen. Wat ik denk dat het is, in z'n algemeenheid gesproken, is dat ze vanuit het perspectief van de man "geen man nodig heeft". Ze is financieel onafhankelijk, kan haar eigen boontjes doppen, is emotioneel stabiel etc. Ze is bij wijze van spreken gewoon een stoer wijf; en dat schrikt de man af. Althans daar lijkt het op en is ook het enige wat ik (en zij ook) kan bedenken. De man met wie zij samenwoonde heeft haar verlaten voor een instabiele vrouw (als ik het zo mag uitdrukken) die struikelend door het leven ging. Dat was een verbijsterende situatie; ze hadden alles wat hun hartje begeerde en een (ogenschijnlijk) fijn leven samen. En op een dag kwam ze thuis toen hij de bom liet barsten. Waarom haar verlaten voor die vrouw? Omdat die vrouw hem nodig had, was zijn reactie. Die vrouw gaf hem het gevoel dat hij er toe deed. Hij ging van een gespreid bedje naar een woelige oceaan van emoties en medicatie. Ik merk dat ze zich in haar lot aan het berusten is. Aan de ene kant is dat triest maar aan de andere kant is ze gewoon niet het type die sip op de bank gaat zitten.
quote:paloma schreef op 04 november 2010 @ 21:53:

[...]

Ik denk niet dat ze kritisch is; ze vindt juist mannen leuk, is erg toegankelijk voor iedereen. Wat ik denk dat het is, in z'n algemeenheid gesproken, is dat ze vanuit het perspectief van de man "geen man nodig heeft". Ze is financieel onafhankelijk, kan haar eigen boontjes doppen, is emotioneel stabiel etc. Ze is bij wijze van spreken gewoon een stoer wijf; en dat schrikt de man af.Je vertelt wat ik er al donkerbruin over vermoedde.
Ik wil trouwens niet voordoen alsof ze perfect is (van binnen en van buiten) maar als je echt van iemand zou verwachten dat het geen enkele moeite zou kosten "om aan de man te komen", dan is zij het wel.quote:Frankie33 schreef op 04 november 2010 @ 22:00:

[...]

Je vertelt wat ik er al donkerbruin over vermoedde.

Ja, ik heb dat ook vaker gehoord. Dat mannen liever een vrouw hebben waarover ze kunnen waken, die ze kunnen koesteren. En wij vrouwen willen dat ook graag; gekoesterd worden. Maar het is een wisselwerking tussen beide seksen. En als je de regels van het spel niet machtig bent, dan doe je niet mee. Of je moet iemand ontmoeten (geldt zowel voor man als vrouw) die gewillig is om iets tot veel meer willen te geven, dan jij dat doet.

Ik zag van de week de documentaire "een ei voor later"; over een 35 jarige vrouw die geen man heeft maar van wie wel de biologische klok tikt. Toen ze de plannen met haar ouders besprak (invriezen van eicellen), sprak haar vader de magische woorden dat ze het probleem op de lange baan aan het schuiven was. Toen ze aangaf geen man te kunnen vinden, zei haar vader zoiets als "dat ze veel te zelfstandig is en dat ze de man de ruimte moet geven om voor haar te zorgen/te bekommeren". Ze gaf toen als voorbeeld dat ze met een date aan het fietsen was, zij aan de buitenkant reed en toen hij aan de buitenkant ging rijden, zij daar toen een opmerking over maakte. Dat was volgens haar vader precies wat hij bedoelde en dat had ze dus niet moeten doen want daarmee geef je niet de juiste signalen af aan een man.
quote:paloma schreef op 04 november 2010 @ 21:53:

[...]

Ik denk niet dat ze kritisch is; ze vindt juist mannen leuk, is erg toegankelijk voor iedereen. Wat ik denk dat het is, in z'n algemeenheid gesproken, is dat ze vanuit het perspectief van de man "geen man nodig heeft". .

Je zegt dat dat is vanuit het perspectief van de man. Maar hoe staat je vriendin daarin. Ze wil graag een man, oke, maar tussen cognitief iets willen en echt laten zien dat je het wil zit een verschil. Bijv, zegt of doet zij dingen (je noemde al het vb van het fietsen) waaruit ze laat blijken eigenlijk geen man te 'willen'?

quote:Ze is financieel onafhankelijk, kan haar eigen boontjes doppen, is emotioneel stabiel etc. Ze is bij wijze van spreken gewoon een stoer wijf; en dat schrikt de man af. Althans daar lijkt het op en is ook het enige wat ik (en zij ook) kan bedenken. De man met wie zij samenwoonde heeft haar verlaten voor een instabiele vrouw (als ik het zo mag uitdrukken) die struikelend door het leven ging. Dat was een verbijsterende situatie; ze hadden alles wat hun hartje begeerde en een (ogenschijnlijk) fijn leven samen. En op een dag kwam ze thuis toen hij de bom liet barsten. Waarom haar verlaten voor die vrouw? Omdat die vrouw hem nodig had, was zijn reactie. Die vrouw gaf hem het gevoel dat hij er toe deed. Hij ging van een gespreid bedje naar een woelige oceaan van emoties en medicatie. Ik merk dat ze zich in haar lot aan het berusten is. Aan de ene kant is dat triest maar aan de andere kant is ze gewoon niet het type die sip op de bank gaat zitten.Vraag is ook of dit ideaal is hoor; dit is natuurlijk het andere uiterste. Zou zo'n relatie wel van lange termijn kunnen zijn, indien die vrouw zo instabiel zou blijven? Er is vast een gulden middenweg...
Iemand die 'lelijk' is, maar er verzorgd uitziet, vrolijk is en waarvan de ogen stralen....dat zijn gewoon mooie mensen!

Net zoals een prachtige, slanke vrouw met een zure trek om haar mond een lelijk mens is!

Kijk maar eens goed om je heen!

Dus tipje: stel je maatstaven bij over schoonheid.

Die zitten 'm niet in je gewicht e.d.

STRAAL en GENIET! Dan ben je vanzelf mooi!
quote:Ariadne83 schreef op 05 november 2010 @ 19:34:

[...]

Je zegt dat dat is vanuit het perspectief van de man. Maar hoe staat je vriendin daarin. Ze wil graag een man, oke, maar tussen cognitief iets willen en echt laten zien dat je het wil zit een verschil. Bijv, zegt of doet zij dingen (je noemde al het vb van het fietsen) waaruit ze laat blijken eigenlijk geen man te 'willen'?

Nee, ik ken haar niet zo. Ze zal bijvoorbeeld niet tegen een man zeggen dat hij niet aan de buitenkant mag fietsen. Maar ze zal daarentegen ook nooit tegen een man zeggen dat ze bijvoorbeeld even niet lekker in haar vel zit of dat ze een probleem op het werk heeft. Ze wilt juist het eigenlijk alleen over de ander hebben en laat niet gauw het achterste van haar tong zien. Geeft zichzelf dus niet bloot.

[...]

Vraag is ook of dit ideaal is hoor; dit is natuurlijk het andere uiterste. Zou zo'n relatie wel van lange termijn kunnen zijn, indien die vrouw zo instabiel zou blijven? Er is vast een gulden middenweg...

Zover ik weet is hij nog met deze vrouw en hebben inmiddels ook kinderen. Zij is nog steeds hetzelfde, met ups en downs. Ze zullen inderdaad samen een gulden middenweg hebben gevonden.

Je hebt de keuze. Of je vindt het belangrijk dat je jezelf mooi vindt, en creeert een omgeving die daar ook waarde aan hecht. Of je vindt het niet belangrijk en creeert een omgeving die daar geen waarde aan hecht (ander soort vrienden, zijn zelf ook niet met uiterlijk bezig). Als je voor het eerste kiest, dan is het idd belangrijk dat je jezelf mooi gaat vinden.

En even over dat voorbeeld met dat je eruit zou zien als een heks. Als je dan uitstraalt een leuke heks te zijn met pret in de ogen, vind ik het juist weer interessant en onderscheidend. Of een heks die bitchy is en zich daar fijn bij voelt is voor sommige mannen ook weer interessant. Uitstraling is het sleutelwoord. Twijfel en onzekerheid maakt onnodig lelijk.

En verder alles wat er al is geschreven over van jezelf houden, jezelf accepteren zoals je bent. Dat gaat ver voorbij uiterlijke schoonheid.

Begin met kleine gewoontes te veranderen en ervaar de resultaten. Vandaar uit kan je steeds meer aan. Maar wees vooral niet te hard voor jezelf. You live you learn.
quote:jufdoortje schreef op 05 november 2010 @ 19:58:

Iemand die 'lelijk' is, maar er verzorgd uitziet, vrolijk is en waarvan de ogen stralen....dat zijn gewoon mooie mensen!

Net zoals een prachtige, slanke vrouw met een zure trek om haar mond een lelijk mens is!

Kijk maar eens goed om je heen!

Dus tipje: stel je maatstaven bij over schoonheid.

Die zitten 'm niet in je gewicht e.d.

STRAAL en GENIET! Dan ben je vanzelf mooi!

Helemaal mee eens!

Trouwens nog een voorbeeld, ik heb van jongs af aan best een volle mond in verhouding tot de meesten. Nou vroeger werd ik daar echt wel mee gepest. Ik kon dan ook wel in bed liggen huilen, en durfde niet altijd voluit te lachen. Guess what, nu riskeren ze hun gezondheid en staat men al jaren bij de plastisch chirurg in de rij voor zo een droommond . Hadden we allemaal maar een glazenbol gehad destijds... wat een zonde van de tijd al die jonge jaren vol onzekerheid.
Ik geloof niet zo dat de zelfstandigheid van paloma's vriendin er toe geleid heeft dat ze verlaten is.

Haar ex is gewoon verliefd geworden op die andere vrouw en wanneer je een relatie uitmaakt, voel je je verplicht een verklaring te geven. Hij suste zijn geweten door te zeggen dat zij zo zelfstandig is, zij redt het wel, maar zijn nieuwe geliefde, die heeft hem echt nodig.

Onzin natuurlijk, hij is gewoon op een ander verliefd geworden, daar zit geen ratio achter...

Toch wel gek dat paloma's vriendin zo'n goede luisteraar is en desondanks niemand een vast relatie met haar wil. Las laatst ergens dat mannen niks liever doen dan over zichzelf praten, haha. Maar goed, ik denk dat een relatie wel een beetje een wisselwerking moet zijn, dus zal ze ook haar 'problemen' bespreekbaar moeten kunnen maken. Hoewel je natuurlijk niet op je eerste date gaat vertellen dat je baas zo'n klootzak is, je moeder je iedere dag belt om te vragen hoe het gaat met daten (ze wil graag kleinkinderen) en je jezelf iedere dag in slaap huilt, omdat je zo alleen bent...

Ik gok een beetje dat paloma's vriendin het ook wel best vindt zo. Daten is erg vermoeiend. Ik krijg ook wel de vraag of ik nog geen leuke mannen op het oog heb en dat het mij vast wel moet lukken. Maar ik ben totaal niet actief op zoek, dus moet ik ook niet verwachten dat die relatie me wel in de schoot geworpen zal worden (het aloude: als je maar stopt met zoeken, komt hij vanzelf wel naar je toe. Dacht het niet...)
Occam's razor
Zou het niet kunnen dat de vriendin van Paloma weliswaar zeer geïnteresseerd is in anderen maar weinig loslaat over zichzelf?

Als dat zo is dan geeft dat anderen nou ook niet echt het idee dat ze erg benaderbaar is dan blijft het nogal oppervlakkig allemaal zeg maar.

Dat zou zomaar de reden kunnen zijn dat niemand een relatie met haar wil beginnen al is ze nog zo mooi.
quote:Ariadne83 schreef op 03 november 2010 @ 21:55:

... jij vindt het jezelf eigenlijk niet waard om van gehouden te worden, je bent immers maar een lelijke vrouw. Waarom zouden die leuke mannen dan interesse in jou hebben? Je straalt uit dat je het niet waard bent en trekt de losers aan, waarmee je uiteindelijk je eigen idee bevestigt (‘ik ben geen leuke kerel waard’), waarmee de cirkel rond is en zichzelf steeds maar bevestigd. Als ik dit soort dingen lees vraag ik me altijd af wat er dan met 'losers' bedoeld wordt. Want iedereen schrijft dat elk mens mooi is, of mooi kan zijn, maar zogenaamde 'losers' zijn er dus wel. Ik zie heel veel 'losers' (en bij deze term hebben we waarschijnlijk allemaal ongeveer hetzelfde beeld in ons hoofd) met een relatie. Bij die relaties lijkt het er vaak op dat (heel fout gezegd) soort soort zoekt. Wie ziet er ooit een 'mooie' en succesvolle man met een 'lelijke' en onsuccesvolle vrouw? Serieus? En ja, mooiheid is subjectief. Maar wel tot op zekere hoogte. Niemand zal ontkennen dat sommige mensen door de meerderheid mooi worden gevonden, en sommige door de meerderheid lelijk. Als je gelooft dat je lelijk bent geloof je dat alleen lelijke mannen op jou vallen. Ik snap dat wel. En waarschijnlijk is het ook zo.
Isobel,ik zie wel eens 'lelijke' succesvolle mannen met 'mooie' onsuccesvolle vrouwen die ook nog vaak jaren jonger zijn maar dat is vaak enkel en alleen een kwestie van geld..
Hahah ja die zijn er wel ja ook niet echte en opbeurende gedachte though
Ik geloof ook wel in soort zoekt soort.

Uiteindelijk zoekt iedereen iemand die het beste bij hem/haar past ook qua uiterlijk.

Bij de meeste stellen om mij heen vind ik man en vrouw zo'n beetje in dezelfde categorie van 'mooiheid' vallen.
Ik ben niet echt knap en ook niet echt slank, maar ik hou wel van mezelf. Tis denk ik iets wat je moet leren.

95% van de vrouwen heeft niet een fan-tas-tisch uiterlijk. Maar als we 90 jaar zijn of 80 of 70 zijn we allemaal even gerimpeld,oud en niet knap. Schoonheid is vergankelijk, lelijkheid niet.
quote:_isobel_ schreef op 06 november 2010 @ 15:49:

[...]

Als ik dit soort dingen lees vraag ik me altijd af wat er dan met 'losers' bedoeld wordt. Want iedereen schrijft dat elk mens mooi is, of mooi kan zijn, maar zogenaamde 'losers' zijn er dus wel. Ik zie heel veel 'losers' (en bij deze term hebben we waarschijnlijk allemaal ongeveer hetzelfde beeld in ons hoofd) met een relatie. Bij die relaties lijkt het er vaak op dat (heel fout gezegd) soort soort zoekt. Wie ziet er ooit een 'mooie' en succesvolle man met een 'lelijke' en onsuccesvolle vrouw? Serieus? En ja, mooiheid is subjectief. Maar wel tot op zekere hoogte. Niemand zal ontkennen dat sommige mensen door de meerderheid mooi worden gevonden, en sommige door de meerderheid lelijk. Als je gelooft dat je lelijk bent geloof je dat alleen lelijke mannen op jou vallen. Ik snap dat wel. En waarschijnlijk is het ook zo.

Ik bedoelde met losers mannen die vreemdgaan, jou als oud vuil behandelen etc etc. Totaal los van het uiterlijk dus! Ik doelde er in algemene zin op dat je, doordat je uitstraalt dat je jezelf niets waard vindt ook mannen aan zal trekken die dat idee bevestigen; als jij jezelf al knudde vindt en jezelf niet aardig behandelt (bijv door jezelf lelijk te noemen etc), waarom zou een ander dat dan wel doen?!

(dit is even gechargeerd he; er zullen ook mensen zijn die niet tevreden zijn met zichzelf, en wel lieve mannen aantrekken hoor, maar bovenstaande kan ik me goed voorstellen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven