Bucket list maken

04-11-2010 11:55 191 berichten
Dag meiden,

Ik heb er al heel vaak aan zitten denken en vanmorgen ben ik er maar gewoon aan begonnen, mijn eigen bucket list! De bedoeling is om ieder jaar minimaal 1 ding van de lijst te kunnen strepen. Ik ben benieuwd of jullie ook een dergelijke lijst hebben gemaakt!

Ter inspiratie voor degene die hier ook mee willen starten mijn bucket list:

Buitenland/reizen:

1. Carnaval vieren in Rio de Janero

2. Met de camper touren door Nieuw Zeeland / Australie

3. Zwemmen met dolfijnen

4. Slapen in de Sahara

5. Panama bezoeken

6. Dronken worden van de rum op Cuba

7. Op een onbewoond eiland slapen

8. Wrakduiken

9. Panama bezoeken

11. Op een onbewoond eiland slapen

12. Wrakduiken

13. In een zelfgemaakt sneeuwhol slapen

14. Het noorderlicht zien

15. Een jungletocht maken

16. Uitgaan in Tokyo

17. Teruggaan naar Aruba

18. In alle hoofdsteden van Nederland een keer stappen

19. Liften

20. Met vrienden oud&nieuw vieren in het buitenland

21. Toertocht met de motor maken

22. Piramides zien

23. Zonsopgang boven het wolkendek meemaken

24. Leren surfen

25. Whiskeytour in Schotland doen

26. Uit mijn dak gaan op Sziget

27. Wildkamperen

Overig

27. Minimaal drie personen overhalen een bucketlist te maken

28. Space cake eten

29. (halve) marathon lopen

30. Motorrijbewijs halen en motor kopen

31. Een nieuwe taal leren

32. Bungeejumpen

33. Vrijwilligerswerk doen

34. Trouwen

35. Eten in een restaurant met een michelin ster

36. Een eigen boek schrijven

37. Feesten op het strand tot de zon opkomt

38. Slapen op een strand

39. Een dag lang alles met een wedervraag beantwoorden

40. Speed daten

41. Eigen kookboek maken

42. Een ballonvlucht maken

43. Fotoshoot in bodypaint

44. Naar een stripshow gaan / stripper thuis

45. Zelf een sigaar rollen

46. Zelf een beest doden en bereiden

47. Met een vriendin een orgasme faken in een openbare gelegenheid

48. Meedoen aan een wet t-shirt contest

49. Voelen hoe het is om gewichtsloos te zijn

50. 1 minuut gratis winkelen (denk niet dat het ooit gaat lukken maar lijkt me wel heel gaaf!)

51. Mijn eigen inloopkast hebben waar alle kleren op kleur hangen

52. Babyzwemmen met mijn lieve kleine neefje

53. Pannenkoeken maken in het park
quote:trevvel schreef op 04 november 2010 @ 12:42:

Maar in ieder geval, ga ik volgend jaar iets doen wat al jaaaren op mijn bucket list staat (als staat die dan niet op papier), en dat is een paar maand in mijn eentje naar het buitenland..

@marloes, ik werd eigelijk ook wel heel blij van je lijst. Er zijn toch altijd dingen die je graag wilt doen, maar toch niet doet, omdat je zo in de sleur van je dagelijkse leven zit.. Ik zit op dit moment ook een beetje in zo'n fase dat ik denk: "ik moet nu gewoon eens doen wat ik wil, oftewel LEVEN!"Goed te horen dat je er blij van wordt en superveel plezier in het buitenland... Waar ga je naar toe?
Er zijn nog zat dingen op de wereld die ik graag zou willen zien, maar niet alleen. Heb gemerkt dat mooie dingen in mijn eentje zien helemaal niet zo leuk is.

Zag dit jaar in Costa Rica een zeldzame vogel die nog maar twee keer eerder is waargenomen. Die vogel alleen zien is geen zak aan, aan anderen laten weten (en middels foto's natuurlijk kunnen bewijzen) dat je 'm hebt gezien is wel heel leuk.

Voor mij is vaak het leukste aan de ervaring het delen ervan. Toen ik in China een pandabeertje knuffelde vond ik dat op zich geweldig, maar ik vond het nog geweldiger dat ik dat kon delen met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Hey elninjo ik ben nieuwsgierig naar je paardenexcursies. heb je adresjes?

Voordat ik van hypocrisie jegens paarden wordt beschuldigd, paarden zijn gedomestiseerd en dolfijnen niet. die blijven wild, en moeten een aantal kilometers per dag af kunnen leggen. dat gaat niet in een aquarium!

Daarbij worden de meeste dolfijnen nog gewoon gevangen, en anders gefokt en over de hele wereld gescheept. een zeer riskante en ingewikkelde operatie. Kijk anders even "The cove" voor meer info
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 12:48:

[...]

Waarom zou je een andere motivatie nodig hebben dan iets leuk vinden en ergens van kunnen genieten? Waarom trouwen mensen en nemen ze kinderen? Wat is hun motivatie? Neem aan dat ze dat doen omdat zij dat leuk vinden en daarvan genieten.Daar heb je gelijk in, misschien was ik een beetje kort door de bocht. Misschien dat ik juist zelf in een periode zit waarbij ik me afvraag wat voor mij belangrijk is in het leven, en dat waren niet de reis highlights, ook al waren ze nog zo leuk, maar altijd de mensen met wie ik ze deelde, of met wie ik ervaringen in de toekomst wil delen.
quote:Evidenza schreef op 04 november 2010 @ 12:55:

Ik denk dat dit nou net voor mij het verschil maakt met jouw list en die van Marloes. Die van jou hebben allemaal te maken met één passie, en die van Marloes met random dingetjes. Ik kan er geen chocola van maken zeg maar. En dat hoeft ook niet hoor, als zij er maar blij van wordt, maar wat ik er onder versta is het niet.Idd. De lijst van Marloes komt een beetje Bacardi over. Hip om het hip. Dat Nien niets liever wil dan reizen en fotokes trekken en dat ook doet, vind ik van een heel ander kaliber. Maar goed. Elke heug zijn meug,
quote:fransoise schreef op 04 november 2010 @ 12:55:

Ga nou alsjeblieft niet in een park zwemmen met dolfijnen. Ga lekker naar de bahamas en hoop dat er een paar tegenkomt, maar laat die beesten nou toch met rust!!!!!Hier geef ik je helemaal gelijk in! Op Curacao was de mogelijkheid dit georganisserd te doen maar dat vond ik zo sneu voor die beesten! Ik heb dolfijnen in het wild mogen zien in Portugal toen we aan het varen waren en het lijkt me geweldig om er dan tussen te springen en mee te zwemmen niet in zo'n park!
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 12:50:

[...]

Ook bij Roy Black? Was supergaaf en spectaculair!Ja!! Een kleine tocht maar hoor, maar het was gewoon zo bijzonder en indrukwekkend om in zo'n mooie omgeving te mogen zijn, en dan in de stilte op een paardenrug te mogen zitten. Ik ben niet zo goed in omschrijven hoe het voelde, maar ik vond het in ieder geval veel leuker om op een paardenrug te zitten dan om met een auto door het gebied te gaan (al had ik dan misschien veel meer gezien).
Had dit topic niet beter kunnen heten "Wat is jouw vakantiewensenlijst?"

Ik wil graag dit jaar het enorme beeld "Het Moederland Roept!" in Wolgograd zien. Daar probeer ik een reis om heen te organiseren waarin we waarschijnlijk ook andere leuke dingen doen en zien, maar dat wil nog niet echt lukken.
quote:w00t schreef op 04 november 2010 @ 12:59:

[...]

Idd. De lijst van Marloes komt een beetje Bacardi over. Hip om het hip. Dat Nien niets liever wil dan reizen en fotokes trekken en dat ook doet, vind ik van een heel ander kaliber. Maar goed. Elke heug zijn meug,Jeetje wat een negativiteit zeg! Moet ik bij ieder punt een motivatie gaan uitleggen? Mijn wensen zijn voor mezelf en niet om hip te zijn, als ik aandacht zou willen had ik het wel in een andere hoek gezocht.... Omdat ik divers ben, veel wil zien en meemaken en dat ook doe ben ik hip om het hip zijn? Beetje kortzichtig vind je ook niet.
quote:Marloes85 schreef op 04 november 2010 @ 12:57:

[...]

Goed te horen dat je er blij van wordt en superveel plezier in het buitenland... Waar ga je naar toe?Mexico, vrijwilligerswerk in een weeshuis!
quote:trevvel schreef op 04 november 2010 @ 13:00:

[...]

Ja!! Een kleine tocht maar hoor, maar het was gewoon zo bijzonder en indrukwekkend om in zo'n mooie omgeving te mogen zijn, en dan in de stilte op een paardenrug te mogen zitten. Ik ben niet zo goed in omschrijven hoe het voelde, maar ik vond het in ieder geval veel leuker om op een paardenrug te zitten dan om met een auto door het gebied te gaan (al had ik dan misschien veel meer gezien).Ik had gezegd dat ik geen walk only ride wilde dus ik heb 2 uur lang gecrosst samen met mijn begeleidende indiaan. Was echt keikapot op 'n eind, haha! Reed jouw begeleider ook zonder zadel? Dat vond ik wel knap, vooral omdat we veel slingerden en ook heuvels op en af crossten.
elninjo, kun je je motto of hoe heet die zin onderaan je posts niet beter veranderen in "een beter milieu begint bij niet met het vliegtuig gaan"?

of is dit tegen het zere been?

dit bedoel ik niet lullig, of misschien ook wel.

ik vind het (ja, ja heel sfeerbedervend) onverantwoord dat we met zijn allen continue de aardkloot over- en kapotvliegen... denkt hier iemand nog aan het milieu?

kun je je in eigen land niet vermaken?
Fan van Iwannalive en Emaille
En waarom wil iedereen ineens levende larven of insecten eten??
quote:Marloes85 schreef op 04 november 2010 @ 13:03:

Omdat ik divers ben, veel wil zien en meemaken en dat ook doe ben ik hip om het hip zijn? Beetje kortzichtig vind je ook niet.

Het lijkt me niet dat ik dat kortzichtig vind, dat zou wel heel apart zijn

Ik vind zo'n lijstje maken met dronken worden in Cuba en spacecake eten en een motor kopen en babyzwemmen undsoweiter idd nogal hip op het hip klinken. Dat een mens veel verschillende dingen wil meemaken vind ik niet zo bijzonder, dat je daar een lijstje van maakt vind ik passen in de categorie "mijn favoriete merken zijn: " die je op Hyves pagina's nogal eens voorbij ziet komen.

Maar dat neemt niet wel dat ik je veel plezier wens met het afwerken van je lijstje.
quote:Bloesem schreef op 04 november 2010 @ 13:08:

En waarom wil iedereen ineens levende larven of insecten eten?? Dat vroeg ik me ook al af
elninjo, hoe denk jij hierover?

dat wil ik graag weten.

het is iets waar ik me aan erger, en ik snap niet dat mensen daar niet over denken, of zie jij het anders... heb je andere beweegredenen...?
Fan van Iwannalive en Emaille
quote:fransoise schreef op 04 november 2010 @ 12:58:

Hey elninjo ik ben nieuwsgierig naar je paardenexcursies. heb je adresjes?In Australie zat ik in Bingara: http://www.jackaroojillaroodownunder.com.au/

Roy Black in Monument Valley (niet via internet)

In Montana wil ik volgend jaar naar http://www.lwranch.com/

Afgelopen zomer ben ik in Andalusie geweest http://www.rancho-la-paz.de/ maar dat vond ik toch wat te braaf allemaal.
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 13:05:

[...]

Ik had gezegd dat ik geen walk only ride wilde dus ik heb 2 uur lang gecrosst samen met mijn begeleidende indiaan. Was echt keikapot op 'n eind, haha! Reed jouw begeleider ook zonder zadel? Dat vond ik wel knap, vooral omdat we veel slingerden en ook heuvels op en af crossten.Dat heb ik ook gedaan. Leuk hè! Fijn dat je geen sukkelgroepje had .
De dingen die ik heel belangrijk vind om te doen voor ik dood ga staan in mijn geheugen gegrift.

Dus eigenlijk vind ik het nogal gek dat je ze op moet schrijven omdat je ze anders kennelijk vergeet om te gaan doen. Hoe belangrijk is het dan?

En als het alleen maar voor de leuk is, dan heb je er vooral iets aan op het moment dat je het opschrijft. Dan heb je je wensen geinventariseerd en dat voelt goed, dat voelt ook als iets doen. Dus ik zou je Bucketlist beginnen met "Bucketlist maken".

Heb je ook direct iets af te strepen
De discussie doet me overigens denken aan een documantaire van Sunny Bergman van een paar jaar geleden, die ging over de huidige 'handel in ervaringen'. dus wel betalen voor een excursie in Amsterdam met een dakloze (die eigenlijk geen dankloze meer was), maar een willekeurige zwerver niet willen aanspreken.

Hoe we dus ipv spullen, nu we die allemaal hebben, ervaringen willen kopen met ons geld, en dat die ervaringen ook redelijk afgekaderd zijn. Daar doen sommige van de bucketlist dingen mij ook aan denken. Dus wel insekten eten op een excursie in de bush, want dat hoort bij de ervaring, maar het niet thuis alleen in je eentje doen (een vlieg opeten oid).

Ik geloof ook dat er geklaagd werd over kinderen van een of andere indianen stam die er niet 'authentiek' genoeg uit zagen met hun westerse t-shirts (dat was voor foto's van een catalogus van Nomad, waar een reizend stel door gesponsord werd. Ze hadden op hun expeditie foto's gemaakt en de kinderen zagen er niet inheems genoeg uit of zo). Dat dit echte mensen zijn, die daar gewoon wonen is dus niet goed genoeg, het moet allemaal wel 'authentiek'.

Nou ja, ik vond het een hele interessante documantaire, hij het geloof ik "Echter dan Echt'.
anoniem_58421 wijzigde dit bericht op 04-11-2010 13:21
Reden: moet maar eens een spellingscursus op mijn Bucketlist zetten
% gewijzigd
quote:walvisser schreef op 04 november 2010 @ 13:05:

elninjo, kun je je motto of hoe heet die zin onderaan je posts niet beter veranderen in "een beter milieu begint bij niet met het vliegtuig gaan"?

of is dit tegen het zere been?

dit bedoel ik niet lullig, of misschien ook wel.

ik vind het (ja, ja heel sfeerbedervend) onverantwoord dat we met zijn allen continue de aardkloot over- en kapotvliegen... denkt hier iemand nog aan het milieu?

kun je je in eigen land niet vermaken?

Kun je je niet zonder jezelf voort te planten vermaken?

Mijn motto is voor mij vooral 'n parodie. Het is namelijk net zo'n lulkoek dat ik geen kinderen neem uit milieuoverwegingen als dat mensen wél kinderen nemen omdat die nodig zijn om de maatschappij draaiende te houden. Iedereen doet datgene wat ie wil doen in de eerste plaats omdat ie daar zelf gelukkiger van denkt te worden, niet om de maatschappij te steunen.
Terwijl als je eens een insect gegeten hebt, je daar echt niet voor naar Thailand ofzo gaat afreizen. Integendeel, dan waardeer je de FEBO juist extra.
Een dier doden en zelf bereiden? Wat is daar nou leuk aan?

Vang dan wat garnalen en ga die koken.

Overigens, ik heb die 'kans' wel gehad in de VS, maar heb daar vriendelijk voor bedankt.
quote:heejhallo schreef op 04 november 2010 @ 13:17:

Hoe we dus ipv spullen, nu we die allemaal hebben, ervaringen willen kopen met ons geld, en dat die ervaringen ook redelijk afgekaderd zijn. Daar doen sommige van de bucketlist dingen mij ook aan denken.Ja, dat dus.
quote:walvisser schreef op 04 november 2010 @ 13:10:

elninjo, hoe denk jij hierover?

dat wil ik graag weten.

het is iets waar ik me aan erger, en ik snap niet dat mensen daar niet over denken, of zie jij het anders... heb je andere beweegredenen...?Ik zou dan zelf een topic openen over vlieggedrag, en niet het topic van Marloes vervuilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven