Bucket list maken

04-11-2010 11:55 191 berichten
Dag meiden,

Ik heb er al heel vaak aan zitten denken en vanmorgen ben ik er maar gewoon aan begonnen, mijn eigen bucket list! De bedoeling is om ieder jaar minimaal 1 ding van de lijst te kunnen strepen. Ik ben benieuwd of jullie ook een dergelijke lijst hebben gemaakt!

Ter inspiratie voor degene die hier ook mee willen starten mijn bucket list:

Buitenland/reizen:

1. Carnaval vieren in Rio de Janero

2. Met de camper touren door Nieuw Zeeland / Australie

3. Zwemmen met dolfijnen

4. Slapen in de Sahara

5. Panama bezoeken

6. Dronken worden van de rum op Cuba

7. Op een onbewoond eiland slapen

8. Wrakduiken

9. Panama bezoeken

11. Op een onbewoond eiland slapen

12. Wrakduiken

13. In een zelfgemaakt sneeuwhol slapen

14. Het noorderlicht zien

15. Een jungletocht maken

16. Uitgaan in Tokyo

17. Teruggaan naar Aruba

18. In alle hoofdsteden van Nederland een keer stappen

19. Liften

20. Met vrienden oud&nieuw vieren in het buitenland

21. Toertocht met de motor maken

22. Piramides zien

23. Zonsopgang boven het wolkendek meemaken

24. Leren surfen

25. Whiskeytour in Schotland doen

26. Uit mijn dak gaan op Sziget

27. Wildkamperen

Overig

27. Minimaal drie personen overhalen een bucketlist te maken

28. Space cake eten

29. (halve) marathon lopen

30. Motorrijbewijs halen en motor kopen

31. Een nieuwe taal leren

32. Bungeejumpen

33. Vrijwilligerswerk doen

34. Trouwen

35. Eten in een restaurant met een michelin ster

36. Een eigen boek schrijven

37. Feesten op het strand tot de zon opkomt

38. Slapen op een strand

39. Een dag lang alles met een wedervraag beantwoorden

40. Speed daten

41. Eigen kookboek maken

42. Een ballonvlucht maken

43. Fotoshoot in bodypaint

44. Naar een stripshow gaan / stripper thuis

45. Zelf een sigaar rollen

46. Zelf een beest doden en bereiden

47. Met een vriendin een orgasme faken in een openbare gelegenheid

48. Meedoen aan een wet t-shirt contest

49. Voelen hoe het is om gewichtsloos te zijn

50. 1 minuut gratis winkelen (denk niet dat het ooit gaat lukken maar lijkt me wel heel gaaf!)

51. Mijn eigen inloopkast hebben waar alle kleren op kleur hangen

52. Babyzwemmen met mijn lieve kleine neefje

53. Pannenkoeken maken in het park
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 13:34:

[...]

Ik vind kinderen niet leuk, reizen wel.

Mensen die kinderen leuk vinden en er zelf nemen denken toch ook alleen aan hun eigen plezier, niet aan het milieu dat ze belasten met het verwekken van nieuwe milieuvervuilertjes?

als jij mensen die kinderen nemen verwijt dat ze het milieu vervuilen, waarom denk je daar dan niet bij jezelf over na?

maar goed, ik hoor/lees dat het milieu je niet echt interesseert want je geeft geen echt antwoord.

dit vind ik wel jammer... als iedereen net doet alsof het niet uitmaakt gaat de aarde helemaal naar de kloten...

ik be zelf ook geen heilige boon, maar ik hou er wel echt rekening mee door bijvoorbeeld weinig te vliegen (een keer in de paar jaar).
Fan van Iwannalive en Emaille
Als ik zo naar die lijst kijk, zie ik zo al mogelijkheden om dingen samen te voegen;

zo kun je uitstekend dronken worden van Rum op Cuba, terwijl je aan 't feesten bent op het strand en daarna verder slaapt op het strand. Lijkt me zo. Gewoon een gevalletje 3-in-1 En ben je toch op Cuba, draai je dáár natuurlijk je sigaar. Hoppa, nog een item weg. Heb je geen 4 jaar voor nodig

Daarnaast is op een onbewoond eiland slapen al wildkamperen. Willen de dolfijnen misschien mee op één van die 2 keren dat je gaat wrakduiken...

Afijn

ik vind het een mooie lijst

Ik heb zelf e.e.a. gedaan in het leven, maar lang niet zoveel. Heb die wensen ook niet.

Zelf zou ik op de bucketlist hebben staan:

- een cursus tekenen/schilderen van een week in Frankrijk (of ander mediterraans land)

- zo'n zelfde cursus maar dan voor fotograferen.

Maar uiteindelijk zijn dat toch geen bucketlist-items, want doe ik ze niet voordat ik doodga, dan heb ik nu niet het gevoel dat ik dan wat gemist heb. Ook al leef ik dan het leven, waar je kennelijk niet verder over nagedacht hebt, ''studie-samenwonen-kinderen', ik geniet wel van dat leven. En dat leven leef ik dagelijks, niet 3 weken per jaar.

Ik vind wel dat er leuke dingen op de lijst staan. Zoals hele dag vragen met een wedervraag beantwoorden. Persoonlijk vind ik dat leuker dan parachutespringen, maarja.. dat zou ik dan ook nooit willen doen.

Succes met je lijst, in elk geval!
Later is nu
Oh, ik wilde nog wel zeggen, als reactie op evidenza, dat ik niet denk dat authenticiteit per se dood is hoor. Ik denk dat het aan jezelf ligt, hoe je naar de wereld kijkt.

Maar, ik vind wel dat er heel veel dingen, die 'vroegah' gratis waren, nu te koop zijn. Er is een prijs geplakt op avontuur, op belevingen. Pas als je ervoor betaald is het echt.

Maar je hebt zelf de keus daaraan mee te doen of niet. Dus als je naar het regenwoud gaat kun je inderdaad denken: gets die kinderen hebben een Nike t-shirt aan, nu is mijn beleving van het authentieke regenwoud verpest. Of je kan denken: wat een leuke kinderen, die hier toevallig wonen en toevallig een Nike t-shirt aan hebben en ze zien voor de mensen die ze zijn.

Dus authenticiteit is denk ik echt niet per se dood hoor
quote:walvisser schreef op 04 november 2010 @ 13:41:

[...]

als jij mensen die kinderen nemen verwijt dat ze het milieu vervuilen, waarom denk je daar dan niet bij jezelf over na?

maar goed, ik hoor/lees dat het milieu je niet echt interesseert want je geeft geen echt antwoord.

dit vind ik wel jammer... als iedereen net doet alsof het niet uitmaakt gaat de aarde helemaal naar de kloten...

ik be zelf ook geen heilige boon, maar ik hou er wel echt rekening mee door bijvoorbeeld weinig te vliegen (een keer in de paar jaar).

Ik verwijt ze niet dat ze het milieu vervuilen (lees mijn reply over mijn parodie motto nou eens!) Je moet eens leren begrijpend te lezen, want ik leg nu al 'n paar keer uit dat iedereen in de eerste plaats voor zichzelf leeft (of dat nu met vervuilende kinderen is of met vervuilende vliegreizen dat doet er geen hol toe)

De wereld gaat toch wel naar de klote, of er nu vervuilende mensen op leven of niet (zon die er mee ophoudt uiteindelijk) dus ben niet van plan mij in te houden voor 'n toekomst waar ik geen deel van uit maak. Ik leef nu en pluk de dag, morgen kan 't voorbij zijn en dan hoef ik in elk geval geen spijt te hebben van dingen die ik heb uitgesteld tot later.
Life Is What Happens When You Are Busy Making Other Plans (John Lennon).

Ik heb een avontuurlijk leven geleid (en hoop dat het volgend jaar nog weer wat spannender word), maar heb nog nooit zo'n lijst gemaakt.

@Walvisser: het milieu interesseert Elninjoo niet. Heb al eens gezegd, dat het voor het milieu goed zou zijn, als haar moeder haar motto had gehad.
heejhallo,

dank voor je uitgebreide antwoord. je hebt er tenminste over nagedacht.

ik snap best dat vliegen soms niet te vermijden is en als je op familiebezoek overzee gaat dat het wel moet.

maar ja ik vind dat iedereen ook een beetje moet bijdragen aan het milieu, en mensen die vele malen per jaar de aardbol overvliegen, voor een weekje plezier, nou ik vind dat niet normaal en niet meer kunnen eigenlijk.

maar goed ik preek hier voor de verkeerde parochie, want mensen willen niets inleveren.
Ik vind het wel echt een lijstje dat past bij je leeftijd

Niks ten nadele van jou hoor, maar als je wat oduer wordt zie je pas wat er echt toe doet in het leven
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 13:46:

[...]

Ik verwijt ze niet dat ze het milieu vervuilen (lees mijn reply over mijn parodie motto nou eens!) Je moet eens leren begrijpend te lezen, want ik leg nu al 'n paar keer uit dat iedereen in de eerste plaats voor zichzelf leeft (of dat nu met vervuilende kinderen is of met vervuilende vliegreizen dat doet er geen hol toe)

De wereld gaat toch wel naar de klote, of er nu vervuilende mensen op leven of niet (zon die er mee ophoudt uiteindelijk) dus ben niet van plan mij in te houden voor 'n toekomst waar ik geen deel van uit maak. Ik leef nu en pluk de dag, morgen kan 't voorbij zijn en dan hoef ik in elk geval geen spijt te hebben van dingen die ik heb uitgesteld tot later.

ja, dit is een zeer duidelijk antwoord.

waarvoor dank.
quote:verli schreef op 04 november 2010 @ 13:41:

[...]

Ehm, niet om het een of ander, maar garnalen zijn ook dieren.

Een vlieg doodslaan en opeten is al wegstrepen

Hoewel.. de vlieg is dan niet echt bereidt, natuurlijk.

Overigens vraag ik me echt af, of en waarom je niet gelukkig zou kunnen zijn, met doelen binnen Europa. Natuurlijk is het mooi vanalles te zien en te doen, maar waarom alles zover weg? Is er binnen NL nou niets dat óók de moeite waard is, of is dat niet spectaculari genoeg?
Later is nu
quote:dreamer schreef op 04 november 2010 @ 13:48:

[...]

Overigens vraag ik me echt af, of en waarom je niet gelukkig zou kunnen zijn, met doelen binnen Europa. Natuurlijk is het mooi vanalles te zien en te doen, maar waarom alles zover weg? Is er binnen NL nou niets dat óók de moeite waard is, of is dat niet spectaculari genoeg?Waarom zou je je in godsnaam beperken tot zo'n klein stukje wereld, terwijl elk continent z'n unieke kenmerken heeft op cultureel en landschappelijk gebied?

[...]

Walvis, het was toch als parodie bedoeld?

Als tegenreactie dus op een onzinnig antwoord op een andere vraag, niet om op zichzelf serieus te nemen.

[...]

Jij denkt dat het vliegtuig niet gaat als Elninjoo cancelt?

Ik vind dat altijd zo raar gesteld. Ik houd rekening met het milieu dus ik vlieg zelden. Vlieg dan niet als jíj het milieu niet wil belasten. Maar denken dat je anderen aan kunt spreken op hun reisgedrag terwijl je zelf vliegt of erover denkt om kinderen te nemen terwijl je op een Bucketlist topic zit vind ik op zijn minst bizar.

Ben wel benieuwd wat er op jouw Bucketlist zou staan Walvisser.
Ik denk eigenlijk dat veel mensen leven als Elninjoo maar dat niet hardop (durven te) zeggen.
quote:elninjoo schreef op 04 november 2010 @ 13:50:

[...]

Waarom zou je je in godsnaam beperken tot zo'n klein stukje wereld, terwijl elk continent z'n unieke kenmerken heeft op cultureel en landschappelijk gebied?

Gezien de lijst vind ik het zo jammer dat alles wat er toe doet in het leven kennelijk op andere continenten plaatsvindt en niet in de buurt.

maarja.. ik kan zelf erg moeilijk plannen, en zo'n lijst ziet er in mijn ogen uit als "ik ga dat dat dat dat dat dat dat en dat doen, en liefst in deze volgorde". Ikzelf vind het al lastig om m'n volgende vakantie te plannen. Heb dan ook totaal geen behoefte aan veel overver te zien. Je kunt toch niet alles zien en bij een aantal dingen heb ik het 'been there, done that' idee, hoewel elke National Geographic plek natuurlijk weer z'n eigen unieke plek is.

Sja.. ik kom misschien over als een saaie huismus, dat is niet het geval. Ik reis wel graag, maar heb niet de behoefte 'alles' te zien. Één van de belangrijkste aspecten van een reis is dan ook nog het weer.. mij zie je niet in Noord Noorwegen

Misschien wordt mijn reactie ook wel gekleurd door mijn gebrek aan energie, waardoor ik een aantal dingen op de lijst gewoon nooit zou volhouden. Dan maar goed dat ik die behoeftes ook niet heb.
Later is nu
quote:pearle schreef op 04 november 2010 @ 13:48:

Ik vind het wel echt een lijstje dat past bij je leeftijd

Niks ten nadele van jou hoor, maar als je wat oduer wordt zie je pas wat er echt toe doet in het leven In iedere fase van je leven heb je andere dingen die er toe doen. Dat dat voor jou nu wat anders is wil niet zeggen dat dat de waarheid is.
dubbel
quote:walvisser schreef op 04 november 2010 @ 13:46:

maar ja ik vind dat iedereen ook een beetje moet bijdragen aan het milieu, en mensen die vele malen per jaar de aardbol overvliegen, voor een weekje plezier, nou ik vind dat niet normaal en niet meer kunnen eigenlijk.

Ik ken genoeg mensen (incl. mezelf) die eens in het jaar een vliegvakantie hebben, maar die thuis wel heel milieuvriendelijk bezig zijn. Ik ken ook genoeg mensen die met een wijzend vingertje commentaar hebben op bovenstaande groep, maar zelf ook niet bepaald milieuvriendelijk bezig zijn.Het blijft meten met 2 maten, wat je ook doet.

@Marloes, ik vind dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt. Als dit jouw dromen zijn, ga ervoor.
quote:Marloes85 schreef op 04 november 2010 @ 13:58:

[...]

In iedere fase van je leven heb je andere dingen die er toe doen. Dat dat voor jou nu wat anders is wil niet zeggen dat dat de waarheid is.

Maar ben je niet bang dat je altijd maar tegen die dingen aan blijft hikken die je niet hebt meegemaakt omdat er op een gegeven moment belangrijkere dingen voor in de plaats kwamen?

Zo ken ik iemand die er echt van baalt dat ze nooit in Australie is geweest, in haar huidige situatie kan ze daar ook niet naar toe. Zo zonde om van zoiets te blijven balen. Als ze het leven wat meer had genomen zoals het kwam had dat haar niet zo in de weg gezeten lijkt me.

Wat als je een aantal dingen van je lijstje niet mee maakt, wat dan? Gooi je dan je lijstje achteloos weg of blijft dat lijstje je eigenlijk een beetje achtervolgen?
quote:schuddebuikje schreef op 04 november 2010 @ 13:56:

Ik denk eigenlijk dat veel mensen leven als Elninjoo maar dat niet hardop (durven te) zeggen.of die eigenlijk zo willen leven quote:dreamer schreef op 04 november 2010 @ 13:57:

[...]

Gezien de lijst vind ik het zo jammer dat alles wat er toe doet in het leven kennelijk op andere continenten plaatsvindt en niet in de buurt.

Het illegaal wildkamperen op de hei heb ik 20 minuten lopen van mijn huis gedaan.

Bij 'n michelensterren restaurant eten ongeveer 45 minuten rijden.

Natuurlijk heb ik in Europa ook al veel moois gezien en kan ook absoluut genieten van 'n weekendje Texel of 'n bezoekje aan de Keukenhof. Maar dat zijn dingen waar je over 't algemeen minder moeite voor hoeft te doen (en waar je minder hard voor hoeft te sparen) dus die staan niet op m'n wishlist, maar die doe ik gewoon als het zo uitkomt.
quote:walvisser schreef op 04 november 2010 @ 13:46:

heejhallo,

dank voor je uitgebreide antwoord. je hebt er tenminste over nagedacht.

ik snap best dat vliegen soms niet te vermijden is en als je op familiebezoek overzee gaat dat het wel moet.

maar goed ik preek hier voor de verkeerde parochie, want mensen willen niets inleveren.

En zo'n 'Holier than thou' houding is nou precies waarom mensen ook geen zin hebben om het erover te hebben.

Ik stond net onder de douche en bedacht me dat als ik echt energie wilde besparen, ik huisgenoten zou nemen. Ik woon op mezelf en als ik met een of twee anderen de kosten van verlichting/gas zou delen (1 woonkamer warm stoken ipv 3) dan zou dat veel meer schelen dan als ik een vlucht minder zou maken.

Maar ja, dat doe ik niet, en je maakt mij niet wijs dat er geen dingen zijn waarop jij niet in wilt leveren.
Jeetje Heejhallo, je had de buren toch kunnen vragen om mee te douchen? Verspillert!
quote:heejhallo schreef op 04 november 2010 @ 13:46:

Oh, ik wilde nog wel zeggen, als reactie op evidenza, dat ik niet denk dat authenticiteit per se dood is hoor. Ik denk dat het aan jezelf ligt, hoe je naar de wereld kijkt.

Maar, ik vind wel dat er heel veel dingen, die 'vroegah' gratis waren, nu te koop zijn. Er is een prijs geplakt op avontuur, op belevingen. Pas als je ervoor betaald is het echt.

Maar je hebt zelf de keus daaraan mee te doen of niet. Dus als je naar het regenwoud gaat kun je inderdaad denken: gets die kinderen hebben een Nike t-shirt aan, nu is mijn beleving van het authentieke regenwoud verpest. Of je kan denken: wat een leuke kinderen, die hier toevallig wonen en toevallig een Nike t-shirt aan hebben en ze zien voor de mensen die ze zijn.

Dus authenticiteit is denk ik echt niet per se dood hoor

Hmmm. Moet ik even over nadenken in deze context. Ik heb een hele theorie ontwikkeld hierover waarmee ik jullie niet zal lastig vallen, maar in mijn beleving is authenticiteit echt wel dood. Op macroniveau in ieder geval. Ik geloof ook niet dat iemand dat nog wil, alles moet gedeeld worden, verifieerd, gedocumenteerd en inderdaad, voor betaald worden, dan pas is het echt. Authenticiteit is ingeruild voor exclusiviteit.

Maar dat is toch echt iets anders.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 04 november 2010 @ 13:18:

Een dier doden en zelf bereiden? Wat is daar nou leuk aan?

Vang dan wat garnalen en ga die koken.

Overigens, ik heb die 'kans' wel gehad in de VS, maar heb daar vriendelijk voor bedankt.

Niemand heeft het over "leuk".

Ik kan me wel voorstellen dat je zelf een dier wilt doden en bereiden. Als je wel vlees uit de supermarkt eet vind ik eigenlijk dat je hier geen bezwaar tegen kan hebben. Ik vind het hypocriet als je hier ondanks dat je normaal wel vlees, gedood door een ander, eet hier wel problemen mee hebt.
En walvisser, milieu/duurzaamheid is nou eenmaal een heel lastig en ingewikkeld onderwerp. Zo zijn er landen als Costa Rica die juist goed voor hun natuur zorgen omdat het toerisme veel opbrengt (tenminste relatief gezien, dat is wat ik ervan begrepen heb). Dus als al die mensen er niet naartoe zouden vleigen, zou er misschien al wel veel meer bos gekapt zijn.

Ik vind dat het vliegverkeer best meer belast mag worden, in verhouding tot andere milieubelastingen die we moeten betalen. Maar om de groeiende CO2 concentratie alleen op vliegverkeer te pinnen gaat mij veels te ver, want zo simpel is het niet.

Ik heb gewoon een hekel aan mensen die zeggen; dat doe jij fout en ik doe dit goed. Want ik wed dat ik situaties kan verzinnen waarin het andersom is. Maar dat doe ik niet omdat het altijd een splinter-balk geval is. Het zou je sieren walvisser eerst je hand in eigen boezem te steken.
quote:Vl43inder schreef op 04 november 2010 @ 14:06:

Jeetje Heejhallo, je had de buren toch kunnen vragen om mee te douchen? Verspillert!Het regent buiten, ik had beter met mijn biologische zeepje in de tuin kunnen gaan staan,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven