Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
quote:Tinkeldel schreef op 12 juni 2010 @ 20:29:

Ik had nog niks gedaan. Ik heb het even een dagje afgewacht om te zien of er nog mensen zouden bieden. Toen gemaild dat ze morgen wel mag komen halen.

Ik heb een aantal oude spulletjes er op staan, ik vraag er ook niet veel voor. Ik kan er wel de hoofdprijs voor vragen, maar als ik het hier laat staan verstoffen krijg ik er sowieso niks voor.

Ik mail verkopers ook weleens dat ze een bepaald bedrag kunnen krijgen, reeël in mijn ogen overigens, maar dat ik het dan wel vandaag op wil komen halen omdat ik dan in de buurt ben, Anders is het voor mij de moeite al niet meer waard omdat ik er dan veelste ver voor moet reizen en ik het anders had kunnen combineren met iets anders.

Zoals laatst met een hogedrukspuit, verkoper wilde hem ook kwijt voor dat bedrag aan mij, reageerde alleen helaas (voor zover koper als verkoper overigens) te laat terug op mijn mail.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 16 juni 2010 @ 15:14:

[...]

Ik zet onderaan mijn advertentietekst altijd gewoon excl. verzendkosten die ik dan vervolgens tussen haakjes vermeld. Nooit gedoe om gehad. Hooguit mensen die proberen het artikel voor dezelfde prijs incl. verzendkosten te krijgen. Soms vind ik dat oke. Soms niet.

Zo heb ik onlangs een pakket kleding gekocht die al een tijdje op mp stond. Verkoopster vroeg er in eerste instantie een bedrag voor wat ik er ook echt wel voor wilde betalen, alleen was zij niet erg duidelijk over de maten die in het pakket zaten. Ondanks dat het grotendeels werd aangeboden in mijn maat zou er ook wat tussenzitten wat mij echt niet zou passen. Zodoende aangegeven wat ik níet kon gebruiken en wat ze er dan voor wilde hebben zonder die 2 kledingstukken. Noemt ze een véél hoger bedrag op dan waarvoor ze het pakket in de eerste instantie heeft aangeboden (was 25,- vervolgens vroeg ze 35,-)

Ja, daag! dit omdat ze meerdere foto's moest sturen. Voor de duidelijkheid; ze had maar 3 foto's op mp gezet (ik weet het, het maximale) daar ging ik dus niet mee akkoord.

Ik vond het stiekem wel een beetje jammer omdat het verder echt wel een leuk pakket was, maar ik er gewoon niet meer voor wilde geven dan 25,-

Zag ik vorige week dus exact dezelfde advertentie van haar weer op mp. Alleen nu wilde ze er eigenlijk maar liefst 50,- voor hebben. Stond geen bieden bij trouwens.

Heb ik haar gewoon heel eerlijk gemaild dat ik nog steeds interesse had in haar pakket, maar dan voor 25,-

Zijn nog 2 mailtjes overheen gegaan, maar toch een deal gesloten. 30,- incl verzendkosten
Met een beetje plakken en knippen kun je van die drie foto's zo negen foto's maken (bij wijze van...) en dat doen de meeste pakketaanbieders ook wel. Beetje suf als ze dat niet doen.
Afgelopen week een katoenen trui gekocht die van 100% acryl bleek te zijn...

Ik heb de verkoper een ietwat boze mail gestuurd dat ik dat niet zo handig van d'r vindt. Ik hou de trui maar wel (kan hem wel weggeven aan mijn zus ofzo), want in geld terugvragen en terugsturen enzo heb ik niet zo'n zin. De verkoper heeft trouwens nog niet gereageerd op mijn mail.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kan de verkoper zich niet hebben vergist?

Zat het waslabel er nog in, waarop het stond? Anders is het wel echt slordig ja....
Ik had een gloednieuwe blouse op MP staan, nieuw met kaartjes er nog aan, 79,95. In de adv. stond: 'bieden vanaf 20 euro'.

Krijg ik een mail van iemand die de blouse heel graag wilde kopen, maar of ik een speciale prijs voor haar wil maken omdat ze alleenstaande moeder is.Ik heb haar gemaild dat ik er écht minimaal 20 euro voor wil hebben, maar dat ik dan wel de verzendkosten op me neem en dan hoor ik niks meer natuurlijk.

Pfff ik vind dit soort mails zo irritant, ik wilde bijna terugmailen dat ik ook een alleenstaande moeder ben (is niet zo) en dat ik het geld zelf goed kan gebruiken. Als je het te duur vindt, koop dan wat anders denk ik dan.
bedankt voor de tip op mijn duplo pakketten te splitsen, de biedingen lopen binnen!
Ik heb echt nog nooit van dat soort smeekmailtjes gekregen, geloof dat ik redelijk hatelijk van zou worden. Ik heb geen donder te maken met haar alleenstaand moederschap, de Hema ws ook niet en daar zou ze zoiets nooit zeggen/vragen.

Zoals ik al eerder schreef: als ik aan liefdadigheid wil doen, gooi ik het wel in de doos voor Suriname.
quote:kikkie1 schreef op 05 november 2010 @ 13:30:

Ik heb nu een pakket duplo op marktplaats staan. Het is een flink pakket met ik schat een nieuwwaarde van rond de 250 euro. Eerst heb ik mensen er op laten bieden maar kreeg er niet meer dan 50 euro voor. Daarom advertentie er opnieuw opgeplaatst en om te voorkomen dat er weer 10 euro geboden werd, een minimum bedrag aangeklikt van 100 euro. Ik krijg geen biedingen maar wel tich mailtjes dat ze het voor 20 euro vanavond wel willen komen halen. En maar blijven pushen. grrr.

maar dan wil je dus eigenlijk minimaal zo'n 40% van de nieuwwaarde hebben?Ik denk dat dit echt de hoofdprijs willen vangen is. Ik zou persoonlijk nooit zoveel veel 2e hands speelgoed uitgeven. Je moet ook niet vergeten dat het al snel daalt in waarde.

Denk dan ook dat er veel geluk mee moet hebben als iemand je ervoor dat geld van verlost.

Waarschijnlijk had ik ook en mail gestuurd dat ik het voor een x-bedrag z.s.m op zou willen komen halen. Afhankelijk van de hoeveelheid had ik er dan wel een leuk bedragje van gemaakt.
quote:kikkie1 schreef op 06 november 2010 @ 15:30:

bedankt voor de tip op mijn duplo pakketten te splitsen, de biedingen lopen binnen!Heb je nu ook de hoeveelheid (per pakket) er bij staan?
Vorig jaar wilde ik een ding van Playmobil kopen, iemand had hem nieuw in doos te koop. Had al een deal met haar rond, wilde het bijna overmaken toen ze me mailde: ze wilde me er op wijzen dat die boot nu in de aanbieding was bij Intertoys en daardoor goedkoper was dan bij haar.

Dat vond ik erg netjes, weet niet of ik dat zelf gedaan had, als verkoper.
Hey Kikkie, wat goed!

Kunnen we niet in de OP (of op een nieuw MP topic) alle MP tips & trucs opnemen?

1. Reageer niet op mailtjes uit het buitenland.

2. Laat grote spullen ophalen, en niet zelf brengen.

3. Smeek-mailtjes negeren.

4. In een nieuwe iPhone moet een niet-standaard SIM

5. Er is altijd iemand die jouw lelijke kerstpakket-kunst wel kan waarderen

Wie vult aan?
Wij hadden tijdje terug ons gasfornuis met oven op MP gezet. Binnen een uur kwam er mailtje binnen van een gezin wat het niet breed had met de vraag of ze het voor niets mochten hebben. Een oven zou voor hen een goedkope manier van eten maken betekenen etc. Het gasfornuis was 5 jaar oud en zag er nog goed uit dus helaas pindakaas dat feestje ging niet door. Heb overigens geen reactie gestuurd naar deze mensen. Geen idee of het serieus was of niet. Wij konden het geld trouwens zelf ook erg goed gebruiken dus weggeven was geen optie.
quote:layla1969 schreef op 06 november 2010 @ 15:30:

Ik had een gloednieuwe blouse op MP staan, nieuw met kaartjes er nog aan, 79,95. In de adv. stond: 'bieden vanaf 20 euro'.

Krijg ik een mail van iemand die de blouse heel graag wilde kopen, maar of ik een speciale prijs voor haar wil maken omdat ze alleenstaande moeder is.Ik heb haar gemaild dat ik er écht minimaal 20 euro voor wil hebben, maar dat ik dan wel de verzendkosten op me neem en dan hoor ik niks meer natuurlijk.

Pfff ik vind dit soort mails zo irritant, ik wilde bijna terugmailen dat ik ook een alleenstaande moeder ben (is niet zo) en dat ik het geld zelf goed kan gebruiken. Als je het te duur vindt, koop dan wat anders denk ik dan.

vind ik een redelijk bedrag voor een gloednieuwe blouse met die nieuwwaarde.

maar moet wel eerlijk zeggen dat ik 20,- ook gelijk als max zou zien als koper
Ach, zo'n lijst ligt kant en klaar bij sites als marktplaatsoplichting. Eigenlijk zou de lijst híer maar uit een tip kunnen bestaan: check eerst de oplichtingsites alvorens je op het terrein van internethandel te wagen. Scheelt een hoop terecht en onterecht gepiep.
6. Spullen worden niet bezorgd.
Maak een copy-paste van de adv. als je iets koopt.
Ik hoef er ook niet meer voor te hebben Pinkrose, maar ik zet dat bedrag als minimale bieding omdat ik anders van die biedingen van een paar euro krijg en daar zit ik niet op te wachten.
quote:Jazzme schreef op 06 november 2010 @ 15:38:

Wij hadden tijdje terug ons gasfornuis met oven op MP gezet. Binnen een uur kwam er mailtje binnen van een gezin wat het niet breed had met de vraag of ze het voor niets mochten hebben. Een oven zou voor hen een goedkope manier van eten maken betekenen etc. Het gasfornuis was 5 jaar oud en zag er nog goed uit dus helaas pindakaas dat feestje ging niet door. Heb overigens geen reactie gestuurd naar deze mensen. Geen idee of het serieus was of niet. Wij konden het geld trouwens zelf ook erg goed gebruiken dus weggeven was geen optie.

Als je het gratis weg had willen geven had er dat vast wel bijgestaan of op een andere site gezet.

Ik denk dat meer dan de helft van die smeekmailtjes slechts wassenneus is.
[quote]fleurtje schreef op 06 november 2010 @ 13:27:

[...]

Ik betaal het ook niet, maar het is idd zo dat bij binnenlandse post de ontvanger dient te betalen.

Het is overigens niet alleen 0.88 die je moet betalen, zit ook een boete bij.

Ik zou trouwens wel een briefje naar TNT sturen, desnoods zet je er in dat je betreffend poststuk nooit ontvangen hebt. Ze blijven anders herinneringen sturen tot incasso aan toe.[/quote

Blij dat ik dit nog even lees, had hem bijna weggegooid. Bedankt!

En Starshine, dat wist ik niet dat ze voor grote (en dus ook kleinere) bedragen er werk van gaan maken. Pff, raar systeem hoor!
quote:fleurtje schreef op 06 november 2010 @ 15:36:

Vorig jaar wilde ik een ding van Playmobil kopen, iemand had hem nieuw in doos te koop. Had al een deal met haar rond, wilde het bijna overmaken toen ze me mailde: ze wilde me er op wijzen dat die boot nu in de aanbieding was bij Intertoys en daardoor goedkoper was dan bij haar.

Dat vond ik erg netjes, weet niet of ik dat zelf gedaan had, als verkoper.

Met dit soort speelgoed (en dus ook het lego) krijg ik altijd het omgekeerde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gevoel bij.

Voor mijn zoon was specifiek op zoek naar de Egypte collectie binnen Playmobil. Nu nog voor 100 euro te koop en daar vragen ze voor de gebruikte versie rustig nog 80 euro voor. Voor dit bedrag verwacht je dan nog op zijn minst de bouwtekeningen erbij en dat alles compleet is, mijn mond viel open toen ik bij deze bedragen teksten zag als 'er ontbreekt hier en daar een klein onderdeeltje' of ´bijbehorende poppetje is kwijt, maar vervangen voor een ander'.

Uiteindelijk een mooie deal gevonden met de Pyramide en de Sfinx voor 50 euro als set. Kijk dat vind ik redelijk voor tweedehands.
quote:SeptemberGirl schreef op 06 november 2010 @ 15:24:

Kan de verkoper zich niet hebben vergist?

Zat het waslabel er nog in, waarop het stond? Anders is het wel echt slordig ja....

Yep, het label zat er nog luid en duidelijk in.

Ik merkte het toen ik de trui uit de wasmachine haalde. Hij was wel erg droog voor een katoenen trui. Toen eens op het label kijken waarop stond '100% acryl'. :(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Pinkroses schreef op 06 november 2010 @ 12:15:

[...]

Als ik de nieuwwaarde bij een adv zie staan reken ik hier altijd 75% vanaf. Ik zou zoiets in de winkel slechts in de uitverkoop kopen met korting van zo'n 70% dan is het dus gloednieuw, maar bij mp weet je het nooit helemaal zeker of iets z.g.a.n is en wil ik er dan ook echt niet meer voor betalen dan dat ik in de uitverkoop zou doen; juist iets minder dus vandaar dat ik -75% nieuwwaarde reken. Iets wat al gedragen is, daalt ook heel erg snel in waarde. Tsja, misschien knieperig, maar dat is mp.

Vind ik ook logisch. Tenzij het iets unieks is, maar dat is het over het algemeen niet. En als het zo uniek is, hoef je er ook geen 'bieden vanaf' bij te zetten, dan verkoopt het zichzelf wel.

Mensen noemen iets wel erg snel nieuw, nieuw is het alleen als de kaartjes er nog aan hangen.
quote:Jazzme schreef op 06 november 2010 @ 15:38:

Tja, ik heb dit soort mailtjes gelukkig nog nooit gehad, maar ik zou er ook niet op ingaan.

Al eerder is er (m.i. terecht) opgemerkt dat mensen die het ècht niet breed hebben, zich niet verlagen tot bedelmailtjes. als jij je gasfornuis voor nop weggeeft, heb je dikke kans dat hij een dag later weer te koop staat op MP.

Ik vind dit gedrag wel heel sneu voor mensen die echt arm zijn.
Ik heb momenteel een aantal advertenties op MP gezet, onder de noemer "Gratis op te halen" en in de tekst heb ik ook gezet dat men het alleen kan komen ophalen, dat ik het dus niet verstuur via de post.

Nu kreeg ik zojuist ook een smeekmailtje van iemand: of ik zo vriendelijk wil zijn om de spullen op mijn kosten wil opsturen, want ze wil het wel heel graag hebben, maar ze heeft geen vervoer en geen geld, want ja, de dure decembermaand begint ook binnenkort, e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven