Gezondheid alle pijlers

Gescheurde enkelbanden...

08-11-2010 19:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het sporten heb ik mijn enkelbanden gescheurd, ik ben de dag erna naar de dokter geweest en zij heeft het ingetaped. Om een breuk uit te sluiten heb ik een foto laten maken in het ziekenhuis en dat was gelukkig niet het geval. Nu kon ik dag 1 echt niet lopen, zelfs niet staan, dag twee met krukken, dag 3 ook al beetje zonder en daarna helemaal niet meer en loop ik redelijk goed. Ze gaf me aan dat ik 6 weken niet mag sporten (en aangezien ik wedstrijden speel vind ik dat super jammer) nu hoor ik (en lees ik ook op internet) veel heftigere verhalen van mensen die gescheurde enkelbanden hebben, kan het wat anders zijn? of gewoon hele lichte mate?.. ik hoop het laatste en dat mijn herstel dan ook een stuk sneller gaat :-) ik ben dus benieuwd of er forummers zijn die dit ook hebben gehad en hoe lang heeft het herstel geduurd voordat ze weer konden sporten..
Misschien zijn ze ingescheurd en niet doorgescheurd. Ik heb onlangs een klein scheurtje in een spier gehad en daarmee moest ik ook 6 weken rustig aan doen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
.
Hier ook gescheurde enkelbanden gehad, maar dat was nogal heftig: stukjes bot zijn ook losgescheurd- dat is niet gezien in het ziekenhuis, dus foute diagnose en foute behandeling. Nadien telkens last van mijn enkels, en nu loop ik met een elastische enkelkous om de zwelling te verminderen- en minimaal 4x week sporten en oefeningen. Als het niet verbetert, moet er geopereerd worden.

Maar als jij weer kunt lopen, zal het wel niet zo ernstig zijn. Wordt je enkel toch weer dik, ga dan nog ns voor foto's! Niet blijven doorlopen als je pijn houdt, hoor!
Oei, au!

Hier ook, links ingescheurd en rechts afgescheurd.

Gelukkig niet tegelijk ;)

Ingescheurd van iets te hard te dansvloer over op mn hakkies. (salsa) en afgescheurd met voetballen.

Bij mn linker enkel is ie ingetaped en veel gekoeld in begin.

Na 4 weken kon ik weer dansen maar wel met tape.

Bij mn rechter waren het de binnen en de buiten banden, en de kuitbeen was gebroken. Dus als het over afscheuren gaat kan ik niet meepraten.

En net wat mehroe schrijft niet door blijven lopen als je nog steeds pijn hebt!! Gewoon weer aankloppen!!

Wens je een spoedig herstel!
Over het algemeen is het feit dat je er niet op kunt staan, of je kunt niet minimaal 4 stappen lopen gelijk na het ongeval, een indicatie voor een breuk en zullen ze dus altijd foto's maken. Als er geen breuk te zien is op de foto's, moet je daar maar op vertrouwen inderdaad.

Ik heb zelf een ski-ongeluk gehad (lees: ik stond aan de zijkant met schoen open, werd onderuit gehaald door een snowboarder) en kon toen ook niet lopen/staan. Dat is ondertussen 4 jaar geleden. De fysio zei dat er niks aan de hand was en heeft m'n krukken afgepakt. Ik heb er nog altijd last van....

Je moet er niet vanuit gaan dat het eerder hersteld is. Ik zeg nu altijd tegen iedereen: beter 2 weken niet sporten, dan één keer teveel en de rest van je leven last houden. Succes! En wees verstandig
Dank jullie wel allemaal voor jullie verhalen en adviezen.. morgen ga ik voor controle naar de dokter, ben benieuwd.. en idd, ik moet wel verstandig zijn, wil helemaal herstellen dus toch maar niet te snel sporten
Jaren geleden mijn enkelbanden gescheurd, eerst gips, toen vervangend gips, en toen wekenlang in de tape gezeten.

Helaas is deze enkel wel mijn zwakke plek gebleven, zwik er makkelijker doorheen, en met basketbal of voetbal moet ik hem tapen, doe ik dat niet dan heb ik een paar uur later veel pijn en een "bal"op mijn enkel.. Met streetdance weinig last, hoge schoen en geen onverwachte bewegingen.

Als je pijnklachten blijft houden, zeker teruggaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven