muis vast achter paneel meterkast

10-11-2010 14:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Sinds 3 weken hebben wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis, nu hoorde vriend na een aantal dagen een muis piepen achter het paneel van de meterkast. Ik dacht dat hij iet wat overdreef, maar gisteren kwam ik in het stille huis binnen en hoorde echt heel zielig en hard gepiep.

Wat te doen, er is geen uitgang bij het paneel, een gat zagen ziet vriend niet zitten i.v.m. bekabeling. Hij kan ook niet via het kruipluik naar buiten, want er staat water in (vermoed dat hij "zwem" angst heeft, hahaha). En mocht hij komen te overlijden, kan dit niet gaan stinken? Er zijn natuurlijk wel kieren.

Hoop dat er iemand een oplossing weet?!?!
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de muis opgesloten zit. Die beesten zijn zo klein en verrekte handig, ieder klein gaatje weten ze te vinden om ergens in of uit te kruipen.

Maar goed, als het wel zo is dan zijn er weinig opties. Of muis laten zitten waar ie zit, of wel een gat maken. Of hele meterkast verwijderen. Of verhuizen
Paneel loshalen natuurlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik dacht aan een andere muis

Enige bruikbare tip. Paneel losmaken.
Als je al heel lang iets hoort piepen kan het ook een nestje zijn.

Verder stinkt een dode muis niet voor zover ik weet. Wij zijn wel eens verhuisd vanuit een oud huis waar onze kat regelmatig met een muis naar binnen kwam, en die vervolgens kwijtraakte. Die kwamen we met verhuizen dus weer tegen achter een kast maar die was alleen opgedroogd (klinkt smerig misschien, sorry, maar met een kat went dit soort dingen helaas).
Met een ringboor voorzichtig een gat maken. Misschien eerst met een metertje de bedrading opsporen? Ik zou persoonlijk zoon diertje heel moeilijk kunnen laten verhongeren .. Maar om nou je hele meterkast er voor te slopen...
quote:Loekie30 schreef op 10 november 2010 @ 14:19:

Verder stinkt een dode muis niet voor zover ik weet.Een tijdje geleden heb ik de muizen in mijn keuken uigeroeid met gif en een van die lastpakken besloot terug te kruipen in zijn holletje om daar te sterven. Geloof me, dode muizen stinken
Kan je er geen eten in gooien? Vind het wel zielig....
Dan had je ander gif moeten kiezen theekop, juist van vergif zouden ze moeten uitdrogen zodat je geen last hebt van stank.
Weet je zeker dat het een muis is? Muizen piepen eigenlijk niet zo, en zeker niet zo hard dat je ze van een afstand kan horen (tenminste, de muizen die hier rondlopen, maar misschien heb jij een Mozzila-muis ). Ik stem op het ronddraaien van een van je meters.
Bedankt voor de tip Kaaaaaatje! Als ik er weer eentje zie ga ik eens op onderzoek uit naar ander gif, want dit was erg onprettig haha.
quote:Loekie30 schreef op 10 november 2010 @ 14:19:

Als je al heel lang iets hoort piepen kan het ook een nestje zijn.

Verder stinkt een dode muis niet voor zover ik weet. Wij zijn wel eens verhuisd vanuit een oud huis waar onze kat regelmatig met een muis naar binnen kwam, en die vervolgens kwijtraakte. Die kwamen we met verhuizen dus weer tegen achter een kast maar die was alleen opgedroogd (klinkt smerig misschien, sorry, maar met een kat went dit soort dingen helaas).geloof me een dode muis,lees in verre staat van ontbinding, stinkt een uur in de wind! :puke:
@ theekop en kaaaaaaatje, dan denk ik toch dat die ene muis wat van het gif gegeten heeft dat de buren destijds gebruikten. Onze oplossing, de kat, heeft dan toch goed zijn werkgedaan want meer dan die ene zijn we nooit tegengekomen!
En hoe is die muis daar gekomen? Als jullie hem niet achter het schot getimmerd hebben, dan zat hij er al, is ie er zelf gekomen en zal hij zelf wel weer eruit komen.

Of is het misschien het piepende bed van de buren
Nope
Wat AlettaJacobs zegt zou ook goed kunnen! Bij mij piept er ook een meter in de meterkast omdat die rondjes draait zeg maar. Misschien hoef je alleen maar een metertje te smeren en dan zijn je 'muizen' weg
Toevallig heeft m'n kat vanochtend nog een muis binnen gebracht en die piepte ook vreselijk. Maarja, dan staattie natuurlijk doodsangsten uit.
Ik reageerde dus op AllettaJacobs.
dode muis stinkt als de hel, jee echt verschrikkelijk. Maar een muis zit niet maar zo opgesloten hoor, ze kunnen door hele kleine kieren en lopen zelfs tegen de muur op
Loekie, ik ben verbijsterd dat jij je dode muizen niet ruikt. Ik ken maar weinig dat minder stinkt
@meds voordat je denkt dat ik heel veel dode muizen heb liggen in huis, dit is (gelukkig) niet het geval. Het ging er om 1 die dus ook uitgedroogd was toen we die eenmaal vonden. Ik kan me anders heel goed voorstellen dat zoiets gaat stinken als het in verre staat van ontbinding is.

Dus voor TO misschien wel verstandig om uit te vinden wat er achter dat paneel zit want een stank in de meterkast van je nieuwe huis is waarschijnlijk het laatste waar je op zit te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven