Lengte openingspost (ik scroll me wezenloos...)

13-11-2010 15:33 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me helemaal wezenloos aan kan ergeren is de lengte van sommige openingsposten.

Vandaag nog een epistel voorbij zien komen van 1075 woorden, 6803 tekens, inclusief spaties..

Dat is domweg niet leuk meer. Ik snap dat iemand lang van stof is, of domweg de behoefte heeft om duidelijk te zijn,maar toch.... 't is wel heel veel.

1 van 2
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Nu is het niet zo moeilijk om te gaan lopen zeuren en zaniken hierover, beter is dat iemand dan ook met een oplossing komt.

Bij deze dan ook mijn oplossing en verzoek... Als je zo'n lange openingspost hebt, "knip" hem dan in vijf delen, en plak 4/5 deel in de eerte post daaronder.

Dat scheelt een heel eind scrollen, en nog meer irritatie, want die lap tekst hoeft niet elke pagina opnieuw geladen te worden..

2 van 2
Ik vind zo'n lap tekst niet niet eens zo heel erg, als er maar alinea's in zijn gemaakt en er met punten en komma's wordt gewerkt.

Nu moet ik zeggen dat ik in de relatiepijler die ontzettend lange OP's vaak oversla, omdat de WvW dan toch vaak opgaat...
Ik lees ook nooit hele lange openingsposts. Als ik zie dat het weer zo'n lange post is, klik ik weg.
Mijn oplossing: Selectief lezen
Ik begrijp die irritatie m.b.t. een lange OP niet. Lees je nooit een artikel op internet of in een krant/tijdschrift? In stukken opdelen: prima idee, houdt het overzichtelijk, maar lengte vind ik niet per se een probleem.
Mensen die heel veel woorden nodig hebben om hun verhaal te vertellen vind ik meestal niet interessant want langdradig dus die sla ik over. En de WvW klopt bijna altijd.
In 5 delen ga ik nog geen lange OP + VP (vervolgpostst) lezen.

Het blijft hetzelfde verhaal alleen dan in 5 stukken verdeeld. Ook naar de VP moet je scrollen, scrollen en nog eens scrollen.
quote:Serpentinas schreef op 13 november 2010 @ 15:37:

Ik begrijp die irritatie m.b.t. een lange OP niet. Lees je nooit een artikel op internet of in een krant/tijdschrift? In stukken opdelen: prima idee, houdt het overzichtelijk, maar lengte vind ik niet per se een probleem.Die stukken zijn meestal goed geschreven..
Jojanneke, hoe weet je dat het zoveel woorden zijn eigenlijk? Heb je geteld of kan ik ergens klikken om dat te zien?
wat een probleem...
Als het in stukken geknipt is, scroll je toch evengoed?
quote:Serpentinas schreef op 13 november 2010 @ 15:37:

Ik begrijp die irritatie m.b.t. een lange OP niet. Lees je nooit een artikel op internet of in een krant/tijdschrift? In stukken opdelen: prima idee, houdt het overzichtelijk, maar lengte vind ik niet per se een probleem.

Er zit een verschil tussen de krant lezen op het internet, of een openingspost.

1 Een krantenartikel klik ik bewust aan, en weet ik wat de grootte is. Ik hoef hem ook maar één keer aan te klikken.

Een met een openingspost is het altijd weer afwachten. Er zijn mensen die het bij 300 woorden houden, en er zijn ook mensen die aan 900 nog niet genoeg hebben. En die zie je dan ook iedere keer weer helemaal voorbij komen, helemaal als het een onderwerp is wat veel reacties oproept.

En of ik het dan nog leuk vind om eerst een eind naar beneden te scrollen voordat ik kan lezen... Nee, dat vind ik niet meer leuk.
Verbeter de wereld, begin bij de vreselijk irritante lengte van de openingsposts op het Viva-forum.

We zijn goed bezig
quote:Mirjam762 schreef op 13 november 2010 @ 15:39:

[...]

Die stukken zijn meestal goed geschreven..Dat is waar, maar ik doe ook niet zo lang over een slecht geschreven OP. Het is geen boek, hè.
quote:Zanne schreef op 13 november 2010 @ 15:40:

Jojanneke, hoe weet je dat het zoveel woorden zijn eigenlijk? Heb je geteld of kan ik ergens klikken om dat te zien?Om eerlijk te zijn... Ik heb even geknipt en geplakt naar word en toen even laten tellen...
quote:jojanneke66 schreef op 13 november 2010 @ 15:45:

[...]

Om eerlijk te zijn... Ik heb even geknipt en geplakt naar word en toen even laten tellen...

Oke.

Ik vind lange topictitels irritant, titels die 'niet in de 'top tien' passen, titels die je aan moet klikken om de hele titel te lezen.

Zoals bij dit topic.
We zitten hier niet op twitter met je 1/3 2/3 3/3!

Bovendien is het fijn dat er op elke pagina de OP bovenaan staat én zijn er meerdere opties dan alleen scrollen (probeer je pgdn/knopje eens).

Kortom; zanik niet zo.
Als een lange OP boeiend is, heb ik het wel wel voor over.
quote:Zanne schreef op 13 november 2010 @ 15:47:

[...]

Oke.

Ik vind lange topictitels irritant, titels die 'niet in de 'top tien' passen, titels die je aan moet klikken om de hele titel te lezen.

Zoals bij dit topic.

Hmm, da's grappig

Bij mij is hij wel in de top tien te zien.

Wat ik helemaal erg vind, is de verdwijnende openingspost...

Dan heb je iets gelezen, wil je reageren en dan is de openingspost foetsie....
Wat nog irritanter is, is dat je niet altijd aan de titel kunt zien op welke pijler het staat. Dan klik ik iets aan, zie dat het op 'relaties' staat en klik negen van de tien keer meteen weer weg.

Of, je hebt ergens gereageerd, wilt het topic terug zoeken en het je zoekt je rot naar de pijler. Bijvoorbeeld een topic over interieur. Je verwacht dat dat bij 'Thuis' staat. Maar nee hoor, je vindt het na lang zoeken terug bij 'Mode en Beauty' want de TS vond dat het daar beter paste.
"want die lap tekst hoeft niet elke pagina opnieuw geladen te worden.."

Tip: Op je mobiel verschijnt de OP alleen op de eerste pagina!
Jojanneke, hij is wel in de top 10 te zien, maar de titel past er niet helemaal in.
quote:Starshine schreef op 13 november 2010 @ 15:41:

wat een probleem...Je moet je érgens druk over maken
quote:ISTP schreef op 13 november 2010 @ 15:52:

"want die lap tekst hoeft niet elke pagina opnieuw geladen te worden.."

Tip: Op je mobiel verschijnt de OP alleen op de eerste pagina!Thanx, da's fijn om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven