Welke ziektekostenverzekering??
dinsdag 2 november 2010 om 20:30
Hoi allemaal,
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik best wat financiele tegenvallers gehad waardoor we nu bezig zijn weer op het goede pad te komen.
Opzich verdienen we genoeg om dit voor elkaar te gaan krijgen maar ik wil toch kijken waar we eventueel op kunnen besparen.
Nu vroeg ik me af of ik volgend jaar beter kan overstappen naar een andere zorgverzekering.
Ik zit nu bij zilveren kruis achmea en betaal daar 120 euro p.m. (dit is incl. 2 sterren aanvullend en 2 sterren tandartsverzekering)
Mijn vriend zit ook bij zka en betaalt 165 ofzo die heeft 3 sterren tandartsverzekering.
Is het goedkoper om ons samen onder één verzekering onder te brengen? kan dit zomaar of heb je dan bepaalde punten waar je rekening mee moet houden?
Zoals al te zien aan mijn niet logische verhaal....ik weet het even niet meer qua verzekeringen.... elk advies/tips is welkom!!
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik best wat financiele tegenvallers gehad waardoor we nu bezig zijn weer op het goede pad te komen.
Opzich verdienen we genoeg om dit voor elkaar te gaan krijgen maar ik wil toch kijken waar we eventueel op kunnen besparen.
Nu vroeg ik me af of ik volgend jaar beter kan overstappen naar een andere zorgverzekering.
Ik zit nu bij zilveren kruis achmea en betaal daar 120 euro p.m. (dit is incl. 2 sterren aanvullend en 2 sterren tandartsverzekering)
Mijn vriend zit ook bij zka en betaalt 165 ofzo die heeft 3 sterren tandartsverzekering.
Is het goedkoper om ons samen onder één verzekering onder te brengen? kan dit zomaar of heb je dan bepaalde punten waar je rekening mee moet houden?
Zoals al te zien aan mijn niet logische verhaal....ik weet het even niet meer qua verzekeringen.... elk advies/tips is welkom!!
zaterdag 13 november 2010 om 17:10
Wij hebben net een nieuw huis. (ons eerste koophuis!)
Krijgen binnenkort de sleutel.
Nu hadden we een offerte laten maken voor inboedel, brand en auto laten maken.
Daar kregen we al 9 % korting op totaal premie.
Nu lees ik hier dat ze dus ook een zorgverzekering hebben.
Na lezen op de site klinkt dat wel oke.
Wat gerekend en in maand premie krijg ik dan al dik 12euro korting op de zorgpremie.
En als ik alle korting van de hele polis dan optel is dat per jaar dik 400 euro!!!!
Zal onze adviseur van de bank er eens naar vragen of het allemaal klopt!
Krijgen binnenkort de sleutel.
Nu hadden we een offerte laten maken voor inboedel, brand en auto laten maken.
Daar kregen we al 9 % korting op totaal premie.
Nu lees ik hier dat ze dus ook een zorgverzekering hebben.
Na lezen op de site klinkt dat wel oke.
Wat gerekend en in maand premie krijg ik dan al dik 12euro korting op de zorgpremie.
En als ik alle korting van de hele polis dan optel is dat per jaar dik 400 euro!!!!
Zal onze adviseur van de bank er eens naar vragen of het allemaal klopt!
zaterdag 13 november 2010 om 17:13
Ik denk dat een beugel zo rond de 2000 euro kost, maar als je in de 'beugeltijd' 1 of 2x overstapt is een maximaal bedrag van 1500 geen probleem. Je begint bij een nieuwe verzekering gewoon weer op nul. Ik heb altijd een verzekering gehad die 100% vergoedde voor de ortho, zeker bij het plaatsen scheelt dat veel geld. Ook de controles lopen best wel op, als je daar steeds 20% van moet betalen. Mijn kind moet nu nog 1x per 4 maanden of zo, dus nu maakt het niet zoveel meer uit. Zoals al eerder aangegeven zit ik bij CZ Direct. In het begin moest je medicijnen bestellen via internet, maar dat is teruggedraaid. Je kunt nu de medicijnen gewoon bij je eigen apotheek halen. Ze hebben wel voorkeursmerken van medicijnen, maar als je arts aangeeft dat je beslist een bepaald merk moet hebben om medische redenen, dan wordt het wel vergoed. Ik ben echt heel tevreden over CZ direct, declaraties worden heel snel uitbetaald. Ik heb al wel wat rondgekeken op internet, maar goedkoper (en met een vergelijkbaar pakket) kan ik niets vinden, dus ik blijf bij CZ Direct.
maandag 15 november 2010 om 15:53
Ik heb me dit jaar verzekerd bij Zekur.nl voor 62,- euro per maand. Dit is gewoon basis met hoog eigen risico.
Mijn mening is dat we in Nederland allemaal oververzekerd zijn. Natuurlijk hangt het helemaal van je eigen situatie af. Ik heb dan ook geen kinderen en ik mankeer in principe niks. En ja, natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar dan heb ik nog steeds 'de basis' om op terug te vallen. Je moet gewoon voor jezelf de kosten en de baten op een rijtje zetten. Ik kan me ook voorstellen dat als je een ziekte hebt, dat het dan wél voordeliger is om duur verzekerd te zijn.
Het jaar ervoor betaalde ik 125,- euro per maand bij Zilveren Kruis (dit was inclusief de collectiviteitskorting van werkgever) en wat kon ik ermee: 1x in de 3 jaar mocht ik een setje lenzen à 30,- euro declareren.
Nee hoor, ik blijf bij Zekur, wat me er niet van weerhoud om rond te kijken hoor......
Mijn mening is dat we in Nederland allemaal oververzekerd zijn. Natuurlijk hangt het helemaal van je eigen situatie af. Ik heb dan ook geen kinderen en ik mankeer in principe niks. En ja, natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar dan heb ik nog steeds 'de basis' om op terug te vallen. Je moet gewoon voor jezelf de kosten en de baten op een rijtje zetten. Ik kan me ook voorstellen dat als je een ziekte hebt, dat het dan wél voordeliger is om duur verzekerd te zijn.
Het jaar ervoor betaalde ik 125,- euro per maand bij Zilveren Kruis (dit was inclusief de collectiviteitskorting van werkgever) en wat kon ik ermee: 1x in de 3 jaar mocht ik een setje lenzen à 30,- euro declareren.
Nee hoor, ik blijf bij Zekur, wat me er niet van weerhoud om rond te kijken hoor......
maandag 15 november 2010 om 18:57
quote:SuperCow schreef op 12 november 2010 @ 12:01:
Medicijnen via internet vind ik juist handig, volgende dag thuisbezorgd. Naturapolis twijfel ik wel nog over, ik heb nu juist bewust voor restitutie gekozen om dat gezeur niet te hebben.
Heb ook naar de aanvullende Jongerenverzekering gekeken (tegenwoordig ook voor 30+ beschikbaar ) maar die heeft een minder uitgebreide dekking.Tja, en als je dan een kuurtje nodig hebt? Dan ook wachten tot de volgende dag? Of ga je dan wel naar de apotheek op de hoek?
Medicijnen via internet vind ik juist handig, volgende dag thuisbezorgd. Naturapolis twijfel ik wel nog over, ik heb nu juist bewust voor restitutie gekozen om dat gezeur niet te hebben.
Heb ook naar de aanvullende Jongerenverzekering gekeken (tegenwoordig ook voor 30+ beschikbaar ) maar die heeft een minder uitgebreide dekking.Tja, en als je dan een kuurtje nodig hebt? Dan ook wachten tot de volgende dag? Of ga je dan wel naar de apotheek op de hoek?

maandag 15 november 2010 om 19:09
maandag 15 november 2010 om 20:43
quote:snoopy1969 schreef op 15 november 2010 @ 19:09:
Dank je voor de tip Butterfly !
Zit nu op de site van Zekur te kijken, en ik ga hier 99,50 betalen voor een basisverzeking, incl. aanvullende verzekering + tandarts.
Zit nu collectief bij CZ, en ga daar 136,= per maand betalen.
Dat scheelt een boel !
Zijn ze wel snel met vergoeden etc ?Let op, de premies op zekur.nl zjin nog van vorig jaar. Zullen dus vast ook nog wel omhoog gaan
Dank je voor de tip Butterfly !
Zit nu op de site van Zekur te kijken, en ik ga hier 99,50 betalen voor een basisverzeking, incl. aanvullende verzekering + tandarts.
Zit nu collectief bij CZ, en ga daar 136,= per maand betalen.
Dat scheelt een boel !
Zijn ze wel snel met vergoeden etc ?Let op, de premies op zekur.nl zjin nog van vorig jaar. Zullen dus vast ook nog wel omhoog gaan

dinsdag 16 november 2010 om 13:25
Ziekteverzekering in 2011 gaat voor ons 18% omhoog, schandalig gewoon. Ik begrijp best dat er inflatie is en dingen duurder worden, maar 18%.......nee. Ben dus druk aan het rondwinkelen op het net of het niet goedkoper en toch goed kan.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.