Goed restaurant (omgeving) Breda!

04-08-2009 17:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Welk restaurant in (de omgeving van) Breda is echt een aanrader?

Ik had een leuk restaurant voor vanavond uitgezocht, maar nu blijken ze dicht te zijn.

Suggesties?

Groetjes, Jokejacket
La Iguana vind ik tot op heden de beste en ik geloof dat ik de meeste restaurants wel heb gehad. Is wel iets duurder dan standaard (40e pp ofzo).

Chocolat is wat exclusiever, schijnt ook goed te zijn (Michellin ster goed zelfs, meen ik), maar daar ben ik nog nooit geweest.

Leuke en lekkere eetcafeetjes die niet zo duur zijn: popocatepetl (mexicaans), bruxelles (standaard menu), de colonie (standaard), soho (aziatisch) en humprey's (van alles wat).
Niet in Breda maar tussen Oosterhout en Rijen zit de Seterse Hoeve. Erg lekker!
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Frascati in Willemstad, mijn absolute favoriet ! Kan je lekker binnen of buiten zitten, weten obers nog hoe het hoort en is het echt genieten!
Chocolat schijnt erg goed te zijn.
Singaradja is subliem als je van de echte Indonesische keuken houdt.
De restaurants waar ik zelf goede ervaringen mee heb:

"Binnen" www.binnenbreda.nl

"popocatepetl" http://www.popocatepetl.nl/

"Tortillas" mexicaans www.tortillas.nl

Dobelix www.eetcafedobelix.nl

Bij "Pols" vind ik het eten lekker, maar vind de zaak minder gezellig en sfeervol.
in tilburg, ik weet niet of dat te ver is.. heb je etenstijd.

het is daar alleen maar buffet, maar dan echt heel groot en lekker.

http://www.etenstijd.nl/
Central City schijnt heel lekker en leuk te zijn, ben er zelf nog niet geweest maar heb er collega's over gehoord. Als je echt lekker en chique wil eten moet je naar Wolfslaar (hebben een Michelinster) of naar het Jagthuys in Ulvenhout.

Verder vind ik Chocolat heel erg goed, je zit er ook gezellig. Flinstering (van Mijn tent is top) schijnt heel erg tegen te vallen, slechte prijs/kwaliteitverhouding. Als je van tapas houdt is El Mundo heel leuk, maar het eten bij Sol Y Sombra is authentieker.
quote:Sarah2006 schreef op 04 augustus 2009 @ 18:11:

Frascati in Willemstad, mijn absolute favoriet ! Kan je lekker binnen of buiten zitten, weten obers nog hoe het hoort en is het echt genieten!Bedankt Sarah, goede tip! Heb gisteravond heerlijk op het terras gezeten en lekker gegeten Was nog nooit in Willemstad geweest, 35 minuutjes rijden van huis en je bent in een vakantiewereldje. Leuk hoor! Zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ga ook zeker wat doen met de andere tips! Bedankt allemaal!
Ik haal dit topic nog even naar boven, want mss is er inmiddels heel wat veranderd in culinair Breda?

Ik ga binnenkort een weekendje naar Breda en ga voor t eerst weer eens zonder baby uit eten, dus ben op zoek naar een geweldig restaurant. Mag ook wat duurder zijn.

Zag zelf bij iens Zuyd staan, iemand daar ervaringen mee?
Nee geen ervaring met Zuyd, maar goede dingen over gehoord. Zit alleen niet in binnenstad, iets verder erbuiten.

Wel ervaring met Al Dente (Italiaans, maar dan van zeer hoog niveau. ook net buiten binnenstad) Chocolat schijnt ook goed te zijn, is ook iets duurder.

Er zijn zoooveel goede restaurants in Breda;-)

Eet ze!
Ik vind La Cucinaook heel erg goed, op de Ginnekenweg.
@layla 1969: Ja klopt, nog zo'n goede Italiaan in Breda-)

Maar de sfeer bij Al Dente vind ik beter, nouja...anders! Allebei prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven