Is dit een lekker hapje???
zondag 14 november 2010 om 10:38
Mn moeder is vandaag jarig en ik had beloofd wat hapjes voor dr te maken. Ik zou o.a. tomaatjes gevuld met geitenkaas maken. Nou heb ik veel meer tomaat dan geitenkaas....maar...ik heb nog wel gorgonzola! Ik vraag me alleen af of dat wel lekker is als ik erop google krijg ik niet bepaald een rij met recepten, vandaar dat ik het hier vraag. Het lijkt mij niet verkeerd, maar vind het ook zo lullig om straks met hapjes aan te komen die niet te hachelen zijn... en voorproeven is op dit tijdstip nog niet echt een optie voor me
Oh ja, ik heb die gorgonzola van de aldi, die is vrij zacht, zowel van smaak als van structuur. En ik heb van die tros tomaten.
Tomaatjes gevuld met gorgonzola, doen of niet??
Oh ja, ik heb die gorgonzola van de aldi, die is vrij zacht, zowel van smaak als van structuur. En ik heb van die tros tomaten.
Tomaatjes gevuld met gorgonzola, doen of niet??
zondag 14 november 2010 om 10:43
er is wel een recept voor. Maar dan moet de kaas gemengd worden met creme fraiche. Lijkt me inderdaad beter, dat verzacht de smaak iets.
http://www.mijnreceptenbo ... evulde-tomaten-13253.html
http://www.mijnreceptenbo ... evulde-tomaten-13253.html
zondag 14 november 2010 om 10:46
Ik hou van gorgonzola dus ik zou het wel eten denk ik.
Nou zie ik hier de suggestie staan de kaas te vermengen met creme fraiche en dat vind ik wel een goed idee eigenlijk. Gorgonzola heeft natuurlijk een vrij duidelijke smaak en niet iedereen houdt ervan.
Heb je verder nog iets anders in huis waar je de tomaat eventueel mee zou kunnen vullen?
Nou zie ik hier de suggestie staan de kaas te vermengen met creme fraiche en dat vind ik wel een goed idee eigenlijk. Gorgonzola heeft natuurlijk een vrij duidelijke smaak en niet iedereen houdt ervan.
Heb je verder nog iets anders in huis waar je de tomaat eventueel mee zou kunnen vullen?
zondag 14 november 2010 om 10:46
zondag 14 november 2010 om 10:50
hier een heleboel gevulde tomaat-recepten.
Staat vast wel iets bij wat je in huis hebt.
http://www.okokorecepten.nl/recept/groe ... e-tomaten/
Staat vast wel iets bij wat je in huis hebt.
http://www.okokorecepten.nl/recept/groe ... e-tomaten/
zondag 14 november 2010 om 10:54
quote:Celeone schreef op 14 november 2010 @ 10:50:
Ik zou je overgebleven tomaten in stukjes snijden en vermengen met basilicum, peper, zout en eventueel knoflook. Stokbrood in stukjes in de oven en je hebt bruschettas.
Dat lijkt me idd veel lekkerder.
En op de helft van de bruschetta's beetje gorgonzola erbij. Dat kan wel.
Ik zou je overgebleven tomaten in stukjes snijden en vermengen met basilicum, peper, zout en eventueel knoflook. Stokbrood in stukjes in de oven en je hebt bruschettas.
Dat lijkt me idd veel lekkerder.
En op de helft van de bruschetta's beetje gorgonzola erbij. Dat kan wel.
zondag 14 november 2010 om 11:02
zondag 14 november 2010 om 11:07
Heb je nog een pepertje? Dat kun je ook in de gorgonzola doen.
Dat weet ik omdat de kaasboer hier mij verpest heeft. Die heeft 2 soorten gorgonzola de gewone en de diablo, die is met pepertjes. Erg lekker met stokbrood.
Dat weet ik omdat de kaasboer hier mij verpest heeft. Die heeft 2 soorten gorgonzola de gewone en de diablo, die is met pepertjes. Erg lekker met stokbrood.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
zondag 14 november 2010 om 11:10
quote:Celeone schreef op 14 november 2010 @ 11:02:
Gorgonzola met peer is juist een klassieke combinatie. Dat er zoveel minder recepten voor tomaat met gorgonzola te vinden zijn, zegt ook wel iets over het mogelijk niet echt lekker samengaan van de smaken. Dus nee, ik zou dit op een verjaardag zeker niet voorschotelen.
Tja, allemaal leuk en aardig, maar ik vind dat dus niet lekker. Ik hou niet van fruit bij mijn eten en vooral niet bij zoute smaken. Vind ik totaal geen lekkere combinatie.
Dus tja, het is maar net wat je lekker vindt
Gorgonzola met peer is juist een klassieke combinatie. Dat er zoveel minder recepten voor tomaat met gorgonzola te vinden zijn, zegt ook wel iets over het mogelijk niet echt lekker samengaan van de smaken. Dus nee, ik zou dit op een verjaardag zeker niet voorschotelen.
Tja, allemaal leuk en aardig, maar ik vind dat dus niet lekker. Ik hou niet van fruit bij mijn eten en vooral niet bij zoute smaken. Vind ik totaal geen lekkere combinatie.
Dus tja, het is maar net wat je lekker vindt
zondag 14 november 2010 om 11:46
Peer met gorgonzola is heerlijk (niet op brood natuurlijk). Zou ik doen. Of wat Celeone zei die bruchetta is heerlijk (kan je ook wat gorgonzola bij doen als je wilt).
Oja nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
Oja nog gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 14 november 2010 om 12:13