IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
nou ik mag 22 november weer voor een fm...jippie :(
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest. Ik was nog steeds niet ongesteld geworden en verder vrij weinig last van dingetjes. Negatief was het resultaat. En ja hoor, vanmiddag is de menstruatie begonnen en flink ook. Zeer heftige krampen en steken. Alsof het extra duidelijk gemaakt moet worden "Nee, jij bent dus écht niet zwanger!!"

Behoorlijke huilbui gehad, al vermoedde ik het wel hoor. (Had woensdag ook al getest, negatief).

Besefte me ineens dat er alweer een jaar voorbij is. Ik weet nog zo hoe mijn man en ik vorig jaar tijdens oud&nieuw behoorlijk emotioneel waren maar ook hoopvol. 2010 wordt ons jaar!! Maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.

We hebben ons inmiddels ingeschreven voor een voorlichtingsbijeenkomst voor IVF. Dat is in december. Hopelijk gaat het dan wel lukken!

Heb allemaal tijdschriften gekocht en een lekker wijntje, kaarsjes aan vanavond en proberen even DIT uit mijn hoofd te zetten!!

Succes allemaal! XXX
ow, wat een negatieve berichten allemaal, wat jammer!!! Ik had zo gehoopt en geduimd dat het bij een of meerdere van jullie ook raak zou zijn! Geef de hoop niet op hoor! Zelfs na 5 jaar zijn er nog wonderen mogelijk (al hoop ik natuurlijk dat het voor jullie eerder gebeurt).

Ik zou even wat laten weten als ik mijn termijnecho had gehad en die was dus vandaag. Alles ziet er goed uit, er zwemt een klein wurmpje rond. Druk zwaaiende met armpjes beentjes en hartje klopt goed.

Kus voor jullie allemaal !!!!
@Piplilly wat een tegenvaller!!!!!! kan dan niemand blij en gelukkig zijn deze maad!!!!! gvd toch dit had ik niet verwacht sorry voor mijn taal maar moest er ff uit. Had op zijn minst toch wel 2 zwangere verwacht deze maand, nu maar weer met goede moed de volgende FM,s en IUI,s in wel moeilijk maar we moeten wel!!!!
@piplilly; vreselijk he, dat je ieder jaar denkt.. laatste keer samen op vakantie, laatste keer oud op nieuw zonder kinderen, laatste keer sinterklaas zonder kinderen etc etc.. En dat je nu inderdaad weer een jaar verder bent... Krijg je nog 1x IUI voor je evt. naar IVF gaat?? Of mag je nu al starten met IVF?? Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept, wist ook niet dat er informatiebijeenkomsten over waren..

@Rhona; Knap dat je positief blijft, dat lukt me echt niet op de dag dat ik bevestiging krijg dat het weer niet gelukt is.. Ik dacht dat je pauze ging houden nu?? Of gaan jullie toch door?

@Puck; gefeliciteerd, wat een supernieuws!
@i31: het is echt een endoscopie. Een endoscoop is gewoon een slang met een cameraatje er aan, en die gebruiken ze inderdaad ook bij maag en darmchecks.

En nu dus ook om in mijn buikholte naar m'n baarmoeder en eierstokken te kijken. Maar niemand hier heeft er ervaring mee?

Wat is trouwens fm..? Ik lees dat iemand voor een volgende FM ronde gaat. Is dat een bevruchting? Zegmaar een iui-'sessie'?

rhona en piplilly, kop op! Wat een energie kost het om steeds zo verdrietig te zijn hè? Ik ben nog niet zo ver als jullie maar elke maand is weer een tegenslag. Ik probeer zó positief te blijven en hoop te houden, maar is ook érg moelijk als er alleen maar kindereb in je omgeving geboren worden...
heej puck, wat onwijs leuk om te horen!! ben zo blij voor je dat het goed gaat! geeft me toch weer een beetje hoop. thanks.

@Pip: hele dikke knuffel meis. echt kut gewoon allemaal! bah bah bah....

@i31:ben nu weer positief ja, heb de 2 dagen voor ik ongesteld werd echt vanaf het moment dat ik de deur thuis open deed tot ik mijn ogen dicht deed om te slapen zitten janken (dat zijn de hormonen inderdaad)(ben altijd emo als ik ongesteld moet worden en ja dit keer extra omdat ik een negatieve test had) maar goed, vandaag was dat hele emo gedoe dus al weer een beetje gezakt.

ow ja het plan was inderdaad om even een flinke adempauze in te lassen, maar mijn vriend en ik hebben er goed over gepraat en de adempauze wordt verzet. we willen het dit jaar nog 1 keer proberen. dat is dan de 3e keer en daarna komt er toch ook een evaluatie gesprek met de gyn.

@ks04: FM is een follikelmeting. de meting die ongeveer op dag 11 gedaan wordt om te kijken hoever de follikels ontwikkeld zijn. daarop wordt gebaseerd wanneer de volgende fm is of wanneer er pregnyl gespoten kan worden en wanneer de iui kan plaats vinden.

kussies all
Hallo allemaal,

Wat een triest nieuws allemaal. Ik kijk iedere dag op het forum om jullie te volgen. Ik had zo gehoopt dat het in ieder geval bij iemand van jullie raak zou zijn.

Puck; wat een geweldig nieuws? Hoever ben je nu?

Ks; Ik heb zo'n onderzoek gehad. Ik heb toen twee onderzoeken in één gehad. Dat ging onder algehele narcose. Ze hebben toen mijn baarmoeder 'gespoeld' om te kijken of er vernauwingen/ verklevingen waren en om alles even goed op te schonen. Daarnaast zijn ze met een endoscoop de buitenkant van mijn baarmoeder gaan bekijken. Mogelijk dat er verklevingen aan de buitenkant zaten. Ze hebben een klein sneetje in mijn navel gemaakt en een gaatje vlak onder mijn bikinibroekje. Gelukkig was alles goed. Ik moet zeggen dat de ingreep reuze mee valt. Je moet gewoon een paar dagen erna rustig aan doen.

Voor alle meiden; een dikke knuffel!
hee vechtertje, interessant om te lezen. Je hebt wel een iets andere ingreep gehad dan ik ga krijgen. Bij mij is het onder plaatselijke verdoving en gaat het inwendig, via en klein sneetje in de vaginawand, dus niet door middel van een laparoscopie (want dat heb jij gehad toch?).Verder gaan ze hetzelfde doen, inderdaad 'doorspoelen' en de buitenkant baarmoeder en eierstokken bekijken.

Oja follikelmeting, dat ken ik dan weer wel. Ik heb één keer een inwendige echo gehad en toen lagen er keurig een paar eicellen klaar, en kreeg dus ook na iets van 8 dagen een eisprong. Dus het lijkt dat dat in orde is. Zoiets als pregnyl krijg je toch om een eisprong op te wekken? Als dat niet helemaal vanzelf gaat, of te lang duurt? Dat hoeft toch niet standaard te gebeuren voor iui, of wel? En spuit je dat dan bij jezelf in?
Nou, wijntje staat voor me. Flair en Viva al doorgenomen en in frituurhapjes in de de frituurpan. Lekker fout hè?

En toch moet ik even op het forum kijken. Kan het niet zomaar uitschakelen maar dat zullen jullie ongetwijfeld herkennen.

Word er ook extra verdrietig van als ik mijn man zo aangeslagen zie... Bah voel ik me nog rottiger.

@i31: Wij willen in ieder geval dit jaar geen iui meer. Het is even iets teveel allemaal. In principe hebben we hier nog wel recht op. Maar zal het nog uitmaken of gaan we dat andere (intensieve) traject in? Nog maar even overleggen met de gynaecoloog...

@Girly: Ja, echt shit hè. Had ook goede hoop op in ieder geval één zwangere dame van ons forum, wie dan ook maar!!! Volgende ronde dan maar. Keep my fingers crossed!
@ks04: Pregnyl wordt volgens mij gebruikt om het tijdstip van de eisprong meer te kunnen bepalen als dat ze het over laten aan de natuur. en je kunt het zelf spuiten, maar ook laten doen. ik laat het doen in het ziekenhuis.
Goedemorgen allemaal,

Sorry dat ik paar daagjes ff niet reageerde, heb wel heeel veel aan jullie gedacht maar ik zie dat bijna iedereen ongi is geworden, vet balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dikke knuffel voor jullie!

Onze hoop ligt nu bij StepganietjeG en Kiddooo...

Als er niemand deze maand zwanger is dan moeten we allemaal aankomende maand zwanger worden hoor, dit kan zo niet :(

Ik heb 2x samenlevingstest gehad en beide keren waren alle zaadjes al dood of zo goed als dood :( en bij mijn weten betekent dat dat als ze daar al dood zijn ze bijna tot nooit verder kunnen komen om de eicel te bevruchten... Reden ervan weten ze niet, kan van alles zijn alleen bij ons is het dat het zaad niet super is, ook niet slecht maar kon beter en de zuurtegraad was soms iets aan de hoge kant, maar ook weer niet om zorgen over te maken... vandaar dat bij ons iui zou moeten helpen om zwanger te worden... dan blijven de beste zwemmers over en hoeft het die lange weg naar de eileider niet meer te maken. Ik ga voor 3x is scheepsrecht, de eerste 2 iui's gewoon pech gehad hoop ik maar...

Ik heb nu voor de laatste keer iui zonder hormonen, in mijn natuurlijke cyclus... alleen wel dag van te voren pregnyll spuiten. Als ik deze keer niet zwanger ben dan ga ik nog 3x iui doen maar dan met hormonen, zodat er meerdere eitjes springen in 1 maand. Alleen ik moet daar als het zover komt nog het een en ander over vragen maar wat ik mij nu al af vroeg, hoe werkt dat precies? Als je ongi wordt moet je dan direct beginnen met hormonen prikken? En dat elke dag? 1x per dag? Want nu bel ik als ik ongi ben en dan maak ik een afspraal voor FM op dag 10 maarja dat kan de 4x niet want dan moet ik dus die hormonen eerst hebben nog... en werkt dat hetzelfde als pregnyll prikken?

Ik heb de 1e keer pregnyll laten prikken, de 2e x heb ik het zelf gedaan maar wel met een assistente erbei en nu de 3e x ga ik het zelf doen... vind het best spannend, bang dat ik iets verkeerd doe, vind dat mengen erg vervelend maar het valt wel mee denk ik toch? En werkt de hormonen prikken verder hetzelfde als pregnyll? ook mengen enzow?

Maar ik hoop natuurlijk dag 4e keer niet nodig is Ik heb maandag weer de 1e FM van deze ronde, hoop dat er alweer een mooi groot eitje is dan kunnen we weer insemineren.

Sterkte meiden met weer positief te beginnen aan een nieuwe ronde! En Sbanani sterkte met het verwerken!

@Piplilly, Lekker bladen en wijntje en frituur mmm ik krijg er trek van, alleen het is 11u smorgens hihi. Maar begrijpelijk dat je een pauze inlast, laat je ons weten hoe of wat verder? Geniet van je mannetje en we denken aan je!

@Stephanietje en Kiddoo, jullie zijn onze laatste hoop deze maand!!! Kunnen jullie al bijna testen? Succes, duim duim duim!

@i31, hoe gaat het daar? Ook weer bijna FM he? Ben je dr ook weer positief over? We moeten wel he. Je krijgt vanuit de basisverzekering toch maar 6x vergoed? En dan (nu nog) 3x IVF vergoed? Ik had mijn verzekering ook gebeld alleen de nieuwe polisvoorwaarden zijn nog niet binnen, het kan verandere zei ze... Najah ik zie het wel, in ieder geval 6x iui en we moeten gewoon vet zwanger zijn dan allemaal, verdomme!

@vechtertje en puck, leuk dat jullie nog meelezen!!! En goed te horen dat het goed gaat met jullie! Geniet ervan dames!

@Rhona, ben je weer een beetje uit het dal? Vond het rot te lezen dat je je zo voelde en dat je man aan het werk was en geen real knuffel kon geven, zo herkenbaar :( het is ook zo oneerlijk allemaal he :( Ik paste laatst op een 2ling van 1jaar, zooooooo lieve kindjes, heb wel lekker met ze geknuffeld maar het verlangen werd weer flinkt aangewakkerd, kan weer overal om janken hoor :(

@Girly hoe gaat het met jou?

@ks04, Heel veel succes bij je TVE onderzoek!

Ik ken het niet, ik heb wel allerlei onderzoeken gehad, wat de meeste hier ook hebben gehad, ook HSG en alles war verder goed behalve onze samenlevingstesten. Maar omdat het indd zoals iemand hier schreef vaak een moment opname is hebben we het 2x gedaan maar 2x nega :(

Maar was wel blij dat verder alles goed was, eileiders enzow, liep mooi allemaal door. Hoop dat het onderzoek meevalt voor je succes.

@Roosje99, Wat vervelend dat ze jullie weer 3maanden naar huis sturen om het zelf te proberen:( wij kregen in het begin ook te horen dat als, na alle testen en onderzoeken, we zelf een kans hebben boven de 30% om zwanger te worden op de gewone manier dat we dan ook nog een jaar zelf moesten proberen... terwijl we al 1,5 jaar bezig waren toen. Maar zoals ik hierboven verteld heb bij ons is door de samenlevingstesten sowiso onder de 30% kans dus we kregen daarna te horen wat we direct met iui mochten starten.

Ik heb bloedonderzoek gehad, 2x samenlevingstest, urine test(zeer pijnlijk), HSG onderzoek(niet pijnlijk), inwendige echo's en mijn man 2x zaad onderzoek, en ik vergeet vast wat maar daarna begonnen we met iui. Ook mijn man en ik schelen veel kwa leeftijd dus wij wilden echt niet meer wachten, maar dat hoefde dus niet en anders hadden we wel een gesprek aangegaan met de gyna, ga jij dat ook doen nu? Ja toch? Lijkt me inderdaad ook moeilijk als je man al 2 kids heb :( succes en sterkte.

Zo ik heb nog nooit zoveel geschreven geloof ik... maar als je dan een paar dagen geen tijd hebt gehad en dingen mist moet ik altijd wel ff op iedereen reageren, hebben jullie dat ook?
@Roos146; ik moet altijd puregon spuiten op CD3 en dat werkt niet hetzelfde als pregnyl. Het is een spuit als een insulinespuit en je voelt het naaldje niet eens, je draait hem dan op een aantal eenheden en dan spuit je het in.. Heel simpel en stelt niet veel voor, het enige nadelige is dat het elke dag op het zelfde tijdstip gespoten moet worden tot aan de eisprong.. Ik spuit Puregon, maar heb elke keer maar 1 eitje..

Ik ben er weer overheen ja. Is altijd één dagje!

Pregnyl wordt bij mij gespoten om de IUI te kunnen plannen, zodat het eitje springt rond de tijd dat het sperma is ingebracht
@Roos: Hier gaat alles op het gemakje, ik mag 19 Oktober weer voor een nieuwe FM voor de 2de ronde van de IUI, alleen wel bij een andere gyneacoloog want die van mij is op vakantie BALEN!!! maar ja het is niet anders ik kon kiezen of andere gyneacoloog of een cyclus overslaan nou mijn keuze was heel snel gemaakt hihihi met goede moed naar ronde 2
Hey girls, hier alles rustig.

Ik was een week geleden zo humeurig. Ik had een heel kort londje en was heel boos op alles.

Nu ben ik alleen maar bezig met heel goed voor mezelf zorgen en ontspannen. M'n motto is niet denken maar doen. Misschien dat het deze week nog komt, maar tot nu toe ben ik vrij relaxed niet steeds aan het "voelen" en slaap ik in elk geval goed..

Ik hou jullie op de hoogte!

Fijne zondag allemaal!
goedemorgen allemaal,

allemaal een beetje de domper boven gekomen?

ik een beetje. ben best heftig ongi en mag vandaag beginnen met de clomid. de nieuwe ronde is dus officieel van start gegaan. en maar weer wachten.....zucht....

kussies
Hallo allemaal

Nog even over de vergoedingen; Ik ben bij CZ verzekerd en krijg alle vruchtbaarheidsbehandelingen en evt. medicatie daarvoor vergoed staat in mijn polis..

Dus volgens mij al doe ik 10 IUI pogingen dan ook nog.. Ik zal ze wel eens mailen.. Hoe zit dat bij jullie??
@i31, Ik ben bij Menzis verzekerd en heb al aantal keer gebeld maar krijg nooit echt duidelijk antwoord maar heb nu de nieuwe polisvoorwaarden aangevraagd, de uitgebreide van 80 pagina's dus als het goed is komt die van de week binnen dan weet ik het zeker. Ik kreeg afgelopen jaar 6 iui en 3 ivf te horen, en dat je alleen je eigen risico moet betalen en voor sommige medicatie vragen ze eigen bijdrage. En mijn gynacoloog zei in het begin we doen 3iui's in natuurlijke cyclus met alleen pregnyll, ben je dan niet zwanger dan doen we er nog 3 met hormonen zodat er meerdere eitjes per maand springen. Wat we eventueel erna doen hangt ook van de kosten af of ik nog meer dan 6 iui's vergoed krijg en ook aan ons gevoel natuurlijk. Maar we hopen maar dat het nie zover hoeft te komen he
door jullie informatie (bedankt allemaal!) ga ik morgen toch maar met het ziekenhuis bellen om te vragen waarom we geen samenlevingstest krijgen, én ik ga met m'n zorgverzekeraar bellen om te achterhalen hoe het zit met IUI en evt IVF vergoedingen.

Is hier trouwens iets bekend over het slagings% van IUI-behandelingen? Is vast ook wel met google te vinden maar jullie weten het vast zo te vertellen...

Oja, en wat betekent OD en UD in jullie tabel? Ovulatiedatum en...?

@vechtertje: bij jullie was er dus geen aanwijsbare reden waarom je niet zwanger werd? Niets met het zaad van je vriend/man aan de hand? Bij jou alles in orde? Regelmatige cyclus?
@ks04, Mij is verteld door de gyna dat per iui 12% slagings kans is... In mijn geval dan, of dat ook in het algemeen geldt weet ik niet zeker. Ik had ook gebeld maar vond de info die ik kreeg niet echt duidelijk en ik heb zoiets van, ze kunnen je aan de telefoon van alles vertellen maar dan heb je niets zwart op wit zeg maar... dus ik heb nu de uitgebreide polisvoorwaarden aangevraagt en dan staat alles duidelijker uitgelegt. Ik heb zo vaak meegemaakt dat mij dingen aan de telefoon verteld werden en dan achteraf was het allemaal anders. En dan heb je geen poot om op te staan snapje? Welke verzekering ben je? Als je menzis hebt dan kan ik je als het goed is deze week vertellen hoe het precies zit want ik ga me er even helemaal in verdiepen, 80 pagina's hahaha ook weer afleiding he Liefs!
KS04; OD is eigenlijk ongesteldheidsdatum, maar ik heb de IUI datum ingevuld, omdat de een 10 dagen na IUI en de ander 15 dagen na IUI ongesteld wordt.. UD Is uitgerekende datum voor diegene die zwanger zijn..

Bij mij staat in het foldertje dat 30% van de mensen die IUI doen na 6 maanden zwanger is.. Maar het schijnt erg aan de oorzaak eronder te liggen.. Bij onbegrepen infertiliteit als bij mij, schijnt de kans toch wel groter te liggen.. Tja, al is het 90%, je hebt er niet zoveel aan.. Als je maar zwanger wordt..

Roos; Volgens mij is de basisverzekering bij elke verzekeringsmaatschappij hetzelfde.. Denk dat wij over gaan stappen naar IZZ (nieuwe polis is daar nog niet bekend, die mail ik binnenkort wel, CZ waar ik nu zit heb ik net gemaild)
ehm, als UD uitgerekende datum is... mag het dan 2011 zijn? hehe
@puck: hihi, daarom begreep ik die UD denk ik ook niet helemaal. Ik denk dat 2011 voor jullie allemaal geldt?

Ik ben verzekerd bij Anderzorg. Op zich was dat de afgelopen jaren een prima verzekeraar en niet duur. Maar ik heb een heel basic-pakket en heb het idee dat sommige zaken toch best wat verzekerd mogen worden. Is niet echt mijn ding, om dan in polisvoorwaarden te duiken, nogal saaie stof eigenlijk..Maar ja, 't gaat wel om je portomonnee hè?

Alhoewel ik er geloof ik érg veel geld voor overheb om zwanger te worden. Helaas helpt dat niet zo veel...
@Puck; goed bezig haha.. stom zeg.. maar het is veranderd!

@Kidooo; ben jij er nog?? Hoe voel je je??

@Stephanie.. Begint nu spannend te worden voor je he! Na hoeveel dagen werd je de vorige keer ongesteld??

@Roos; morgen follikelmeting? Spannend! Laat je weer ff iets weten?
KS; bij ons is er inderdaad geen oorzaak gevonden. Onverklaarbare onvruchtbaarheid..... Op zich natuurlijk fijn maar als je al verder in de behandelingen bent, denk je soms wel eens, hadden ze maar iets gevonden dan konden ze misschien gerichter behandelen. Gelukkig allemaal niet nodig.

Wat betreft de slagingspercentage; ik heb ooit ergens op een site gelezen dat poging 3 en 4 de grootste kans van slagen hebben. De uitkomsten daarvan zijn het meest positief. Het lichaam is dan meer gewend aan de hormonen en de gang van zaken. Bij ons is dit percentage dus van toepassing geweest aangezien wij de derde keer zwanger zijn geraakt.

Puck, hoever ben je nu precies? ik las dat je je eerste termijn echo hebt gehad. Ben je dan al twaalf weken? Of heb je die echo eerder gehad.

Heel veel succes voor jullie allemaal. Ik leef ontzettend met jullie mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven