Geld & Recht alle pijlers

sinterklaas budget

14-11-2010 15:48 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben gisteren alle sinterklaas cadeaus besteld/gekocht.

In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.

Ze krijgen:

Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.

Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)

strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo

Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.

Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).

Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.

Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
quote:nouschi schreef op 14 november 2010 @ 16:26:

[...]

Echt heulemaal niks?Vrijwel niets: oudste krijgt zakgeld en heeft een kadootje gekregen voor zijn zwemdiploma. Voor jongste neem ik heel af en toe iets mee.
Het gaat mij er trouwens niet eens om wat mijn kind er van vind, een duur of een goedkoop kado, maar ik vind 65 euro persoonlijk gewoon teveel geld. We kunnen het best missen, maar in mijn hoofd ligt het budget voor Sinterklaas rond de 25 euro.

Als ik iets duurders voor hem wil kopen, of hij komt op een leeftijd dat hij iets duurders graag wil hebben, zal hij moeten wachten tot zijn verjaardag.
Wat een (ver)oordelen weer!

Iedereen viert het op zich of haar eigen manier en het budget zal ook van je financiële mogelijkheden afhangen.

Wij hebben niet echt een budget; dit jaar heeft dochter geen 'grote' wensen (vorig jaar mandala-maker van rond de ¤ 40 als hoofd-kado), dus allicht dit ik dit jaar minder uitgeef dan vorig jaar.

Vriendinnetjes van haar krijgen ook nog kado's bij opa('s) en/of oma('s); dochter heeft geen opa's en oma's meer, dus automatisch ook geen kado's.

Ik vind het dan weer overdreven om met je kind(eren) op tig plaatsen Sinterklaas te vieren: op het werk, op de sportclub, thuis, bij opa en oma, op school.....
Je kind alleen met verjaardagen en sinterklaas wat schenken vind ik ook wel heel weinig.

Hier ligt dat beide ook vrij dicht op elkaar dus dan zou ze 11 maanden per jaar niets krijgen, geen nieuw speelgoed?

Dat is toch zielig?
Wij kregen vroeger altijd een groot cadeau (doos duplo/lego/computerspel whatever) per persoon, en soms kregen we een groot cadeau samen (zoals een skelter). Voor de rest nog wat kleine dingen.

Het budget voor Sinterklaas was pp veel hoger dan die voor verjaardagen! Nu doen we nog steeds aan Sinterklaas, een van mijn zusjes (nakomertje) gelooft nog. Ik vraag dit jaar een schaakspel en een boek.
Op zich begrijp ik wel dat als je het geld hebt, je je kinderen met Sinterklaas alsnog geen i-pod, WII of dat soort dingen wilt geven.
quote:poldervrouw schreef op 14 november 2010 @ 16:28:

Ik herinner me sinterklaas juist niet van het vele grote kado's krijgen.Maar wel dat ene houten poppenhuis gemaakt door mijn opa en mijn zo felbegeerde barbiepop.. Niet de bergen kado's .

Mmm, misschien denken we anders over wát een groot cadeau is. Voor mij was het inderdaad ook die felbegeerde barbie-pop, en die zag ik écht wel als groot cadeau. Kan me herinneren dat die krengen duur waren, die kreeg ik echt niet zomaar.

In mijn familie doen we dus met Sinterklaas eigenlijk wel duurdere cadeaus dan met verjaardagen. Dat zal wel en familieding zijn als ik het zo lees.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Fashionvictim, ik heb toevallig via internet een aantal playmobil doosjes gekocht voor ongeveer de helft van de winkelprijs. (webwinkel die ermee stopte) Mijn oudste van 3,5 is er nu nog niet in geinteresseerd, maar als ze 4 wordt geef ik dat denk ik voor haar verjaardag. Ik moet zeggen dat ze door het jaar heen al best veel krijgen, mijn ouders kopen regelmatig iets en zelf kijk ik ook wel eens op MP voor speelgoed waar ze op dat moment interesse in hebben en dan wacht ik niet met geven tot ze jarig zijn ofzo.
quote:bertje_ schreef op 14 november 2010 @ 16:29:

[...]

Vrijwel niets: oudste krijgt zakgeld en heeft een kadootje gekregen voor zijn zwemdiploma. Voor jongste neem ik heel af en toe iets mee.Hier ook zakgeld en alleen voor rapport of zwemdiploma ofzo eigenlijk een cadeautje, en dat zijn dan meestal wel de prullerige dingen.
Am Yisrael Chai!
quote:runningmonster schreef op 14 november 2010 @ 16:19:

Ik vind het ook leeftijdsgebonden, mijn kinderen zijn 9 en 12 en ik heb nog niets gekocht maar denk aan max 100 per kind. Als ik zie wat er op hun verlanglijstjes staat, dan red ik het niet met 50 euro. Mijn dochter wil wat spulletjes van Blond Amsterdam en die zijn niet goedkoop. Mijn zoon wil een bepaalde baseballpet die al 39 euro kost en dan nog een vans shirt dat ook al 20 euro kost. Maar op zich vind ik het niet zo erg want dan combineer ik het nuttige met het aangename. Speelgoed hoef ik niet meer mee aan te komen. Het is zelfs zo dat ze de prijzen bij de kadootjes schrijven. Van mijn moeder krijgen ze ook nog 50 eur per kind. Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst en ook schoen zetten is er niet meer bij.Mijn dochter heeft niets te willen. Wij vroeger trouwens ook niet. Wij wisten als kind gewoon dan wij cadeautjes boven een bepaald bedrag niet op het lijstje hoefden te zetten want dat kregen wij gewoon niet.Ik zou als ouder dus ook niet met zo'n lijstje akkoord gaan.
quote:germanwings schreef op 14 november 2010 @ 16:29:

Je kind alleen met verjaardagen en sinterklaas wat schenken vind ik ook wel heel weinig.

Hier ligt dat beide ook vrij dicht op elkaar dus dan zou ze 11 maanden per jaar niets krijgen, geen nieuw speelgoed?

Dat is toch zielig?Wij kregen alleen nieuwe dingen met Sinterklaas en verjaardagen. Niet zielig hoor! Wij waren met behoorlijk veel thuis dus hadden we alles bij elkaar vrij veel speelgoed. Voor mijn zusje wel een beetje lullig, die was in dezelfde maand als de Sint jarig.
[quote]Pauline65 schreef op 14 november 2010 @ 16:29:

Wat een (ver)oordelen weer!

Iedereen viert het op zich of haar eigen manier en het budget zal ook van je financiële mogelijkheden afhangen.

Wij hebben niet echt een budget; dit jaar heeft dochter geen 'grote' wensen (vorig jaar mandala-maker van rond de ¤ 40 als hoofd-kado), dus allicht dit ik dit jaar minder uitgeef dan vorig jaar.

Vriendinnetjes van haar krijgen ook nog kado's bij opa('s) en/of oma('s); dochter heeft geen opa's en oma's meer, dus automatisch ook geen kado's.

Ik vind het dan weer overdreven om met je kind(eren) op tig plaatsen Sinterklaas te vieren: op het werk, op de sportclub, thuis, bij opa en oma, op school.....[/quote]

Dat is geen (ver)oordeel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:germanwings schreef op 14 november 2010 @ 16:14:

[...]

Ik zeg niet dat je je kind veel moet geven, maar als kind volgend jaar wat ouder is en het wat bewuster mee maakt zou ik denk ik ook een grote duplo doos oid geven. Spelen ze lang mee en ik vind dat een kind zoiets toch 'nodig' heeft, dus waarom niet met sinterklaas schenken?Ik snap het probleem ook niet zo, waarom zou ik niet veel mogen uitgeven als ik daar zin in heb? Wat een gepiep.
quote:Flinterke schreef op 14 november 2010 @ 16:32:

[...]

Mijn dochter heeft niets te willen. Wij vroeger trouwens ook niet. Wij wisten als kind gewoon dan wij cadeautjes boven een bepaald bedrag niet op het lijstje hoefden te zetten want dat kregen wij gewoon niet.Ik zou als ouder dus ook niet met zo'n lijstje akkoord gaan.

Hoe praat je dat goed dan?

Het is toch Sinterklaas die de cadeautjes brengt?
Mijn dochter van 5 krijgt voor ongeveer 60 euro en dan nog wat kleinigheidjes in de schoen.

(playmobil zwembad, een stoffen my little pony baby en een doosje van

playmobil met een sinterklaas en zwarte piet en paard erin)

Voor haar verjaardag (ook rond sinterklaas) krijgt ze een playmobil doos van 30 euro (speeltuin) en het boek Otje
quote:Star schreef op 14 november 2010 @ 16:34:

[...]

Ik snap het probleem ook niet zo, waarom zou ik niet veel mogen uitgeven als ik daar zin in heb? Wat een gepiep.Wie zegt dat dat niet mag dan?
quote:poldervrouw schreef op 14 november 2010 @ 16:28:

[...]

Als je met Sint al iets geeft van 100 euro ? Wat dan met verjaardagen? Als ik dan even bij kinderen blijf.. nu 100 euro en dan op hun 18e een auto ? Sorry.. maar ik denk niet dat dit op deze manier bijdraagt aan de financiële opvoeding van kinderen.

Ik kan rustig een kado van 200 euro kopen voor 1 van mijn kinderen voor hun verjaardag: bijvoorbeeld een fiets.

En de financiele opvoeding: daar wordt hard aan gewerkt ;). Oudste krijgt 50 cent zakgeld in de week. Daar mag van gekocht worden wat hij wil, maar op = op. Al het geld wat hij toegestopt krijgen van opa en oma moet in zijn spaarpot. (Dat is nl nogal wat met 3 zwemdiploma's en goede rapporten in een jaar).
quote:LunaSter schreef op 14 november 2010 @ 16:34:

[...]

Hoe praat je dat goed dan?

Het is toch Sinterklaas die de cadeautjes brengt?Mijn ouders zeiden dan gewoon dat de Sint geen kado's boven de 25 gulden kocht
quote:Star schreef op 14 november 2010 @ 16:34:

[...]

Ik snap het probleem ook niet zo, waarom zou ik niet veel mogen uitgeven als ik daar zin in heb? Wat een gepiep.Precies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:LunaSter schreef op 14 november 2010 @ 16:35:

[...]

Wie zegt dat dat niet mag dan? Daar heb je wel gelijk in dat niemand dat zo zegt, maar zo komt het wel enigszins over, sommige posts
quote:germanwings schreef op 14 november 2010 @ 16:29:

Dat is toch zielig?Ik vind het niet zielig hoor, ik kan me gewoon niet veroorloven om het speelgoed wat zoon leuk vindt en wat ik verantwoord vind "zomaar" te geven. En Sinterklaas en je verjaardag zijn nu net de dagen waarop het om cadeaus krijgen gaat. Maar ik ben kennelijk wat dat betreft net zo opgevoed als Spijker, als kind kreeg ik ook alleen met Sinterklaas (later kerst) en mijn verjaardag dergelijke dingen als dat Barbie huis waar ik het hele jaar al om smachtte. Die kreeg ik echt niet zomaar tussendoor.
Am Yisrael Chai!
Je hebt groot en groot, natuurlijk. Ik vind PS3's als cadeau ook wat overdreven (maar ook dat moet ieder voor zich weten), maar ik zou mijn (denkbeeldige) kinderen wel mooie, duurzame cadeau's geven. Liever een mooie doos Lego dan vier goedkopere prullen. Omdat het veel blijvender is.

Als je je kind van vijf een dure Lego-doos geeft speelt ie er mee tot ie minstens twaalf is.

Eén of andere prulauto gaat of kapot, of na twee jaar aan de kant.
668, the neighbour of the Beast
quote:Jorina schreef op 14 november 2010 @ 16:35:

[...]

Mijn ouders zeiden dan gewoon dat de Sint geen kado's boven de 25 gulden kocht Ja das op zich een goeie, maar als je klasgenootje dan een vet duur cadeau krijgt, gaat dat niet op natuurlijk.
quote:runningmonster schreef op 14 november 2010 @ 16:19:

Ik vind het ook leeftijdsgebonden, mijn kinderen zijn 9 en 12 en ik heb nog niets gekocht maar denk aan max 100 per kind. Als ik zie wat er op hun verlanglijstjes staat, dan red ik het niet met 50 euro. Mijn dochter wil wat spulletjes van Blond Amsterdam en die zijn niet goedkoop. Mijn zoon wil een bepaalde baseballpet die al 39 euro kost en dan nog een vans shirt dat ook al 20 euro kost. Maar op zich vind ik het niet zo erg want dan combineer ik het nuttige met het aangename. Speelgoed hoef ik niet meer mee aan te komen. Het is zelfs zo dat ze de prijzen bij de kadootjes schrijven. Van mijn moeder krijgen ze ook nog 50 eur per kind. Overigens doen we niet aan kadootjes met Kerst en ook schoen zetten is er niet meer bij.

Koop voor mezelf trouwens altijd iets van 2 dingetjes. Bijv dit jaar wil ik de sex and the city dvd, die koop ik dan met airmiles. HEb ook nog een kadobon liggen van skins cosmetics, koop daar ook nog iets mee dus dat scheelt ook weer.

Willen en krijgen zijn 2 hele andere dingen..

Wat willen die van mij dit jaar ?

Mijn dochter (13) wil een mooie poster voor op haar kamer en nieuwe fotolijstjes en wat make upjes. Poster heb ik bij een posterwinkel gekocht (8,95), fotolijstjes bij de hema (5 euro) en make up (mascara 7,50)

zoon 1: wil een lego doosje (deze kost 15,95) dit vul ik aan een stripboek wat hij graag wil

zoon 2 wil ook lego (die is 19,95) en vul ik ook aan met een leesboek.

Van oma krijgen ze ook nog iets van max. 25 euro meen ik en daar zijn ze nog voor op zoek.

En ze hebben nog meer op het lijstje staan maar die dingen die ze hebben opschreven zijn op zijn duurst 25 euro.. EN ik heb ze niet van te voren gezegd je mag maar x uitzoeken..

Dingen zoals dure kleding, spelletjes voor hun NDS (die ze hier alle 3 zelf ! gespaard hebben) krijgen ze sowieso niet, daar vragen ze geld voor bij verjaardagen en sparen ze op die manier bij elkaar. En dat heeft niets te maken of ik het niet kan doen, ik kan het prima doen maar vind het nodig. En gelukkig zijn mijn kinderen blijkbaar daar ook niet mee bezig en hun vriendjes en vriendinnetjes ook niet.

Lego etc. dat is vaak duur (al kan je het redelijk voordelig kopen als je op tijd begint met zoeken) maar dat is nog voor een aantal jaren leuk en krijgen ze hier meestal met verjaardagen (uitschieter was vorig jaar iets van Lego Atlantis en dat ding was 49,00 euro) maar verder van die modegrillen koop ik gewoonweg niet .. daar sparen ze maar voor. Niets mis mee.

Dit jaar krijg ik zelf een foto op canvas (die is 35 euro) en mijn man krijgt een sauna bon van 25 euro. Oma krijgt een puzzel van Jan van Haasteren en die is 20 euro.
Ik ben 1 van degene die schreef dat ze zelf niets aan hun kinderen geeft. Mijn kinderen zijn in peuter en babyleeftijd en ze krijgen van ons inderdaad geen kado. Wel van het werk van mijn man.

Met kerst krijgen ze een kado van hun opa en oma en in het kerstpakket van het werk zit ook een spel voor de kids.

Al met al een heleboel kadoos in 1 maand. Ik vind het dus niet nodig om zelf ook nog eens iets te geven. Daarbij is mijn ervaring, des te meer speelgoed des te minder ze zich kunnen vermaken. Er wordt hier dus ook veel opgeruimd/weggegeven/weggezet.

Met hun verjaardag krijgen ze een kado van rond de 50 euro en dat is iets duurzaams, dus lego, duplo, fiets, etc. En een bedrag in hun spaarpot.

En tussendoor krijgen ze ook wel eens iets gewoon zomaar, dat zijn wel vaak kleine kadootjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven