Werk & Studie alle pijlers

Buitengewoon verlof

15-11-2010 21:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het onverwachts overlijden van mijn oom heb ik binnenkort een begrafenis. Morgen wil ik dit met mijn werkgever bespreken. Ik zit ondertussen ook mijn CAO er op na te slaan (binnendienst), maar daar staat maar een zeer beperkte paragraaf in over het buitengewone verlof. Er wordt enkel gerept over (groot)ouders en kinderen. Houdt dit in dat ik geen recht heb op een vrije dag, of zijn er nog andere algemene bepalingen die mij recht geven op een dag vrij?
Volgens mij moet je die vrije dag gewoon van je vakantieuren opnemen. Je oom staat 'te ver' van je af om buitengewoon verlof voor te krijgen.

Sterkte.
Over het algemeen heb je recht op verlof bij het overlijden van 1e en 2e graads familie van zowel jouzelf als je partner. Dat staat tenminste in de voorwaarden bij verschillende werkgevers die ik heb gehad.

Gecondoleerd.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Klopt. Als het niet specifiek in de CAO vermeld staat, krijg je geen BV.
Je zal een vakantiedag moeten opnemen als je naar de begrafenis wil.
Ik kreeg bijzonder verlof toen mijn oom overleed. Maar ik hoorde bv van mijn 2 nichten dat zij het moesten opnemen. Ik had dus zogezegd geluk...
Gecondoleerd (btw)
Bedankt voor de reacties.

Ik had zelf ook al zo'n vermoeden.
quote:MMR schreef op 15 november 2010 @ 21:25:

Ik had dus zogezegd geluk...

Waarschijnlijk eerder een andere CAO.

En als de twee nichten directe dochters van deze oom waren, zouden zij wel recht hebben moeten hebben gehad. Was jouw oom ook hun oom, geldt weer het eerste.
Bij ons moet je daar een dag voor opnemen. Alleen 1e en 2e graads.
Hier ook alleen 1e en 2e graads. Maar toen een paar jaar geleden mijn kleine nichtje was overleden, heeft m'n baas me een dag 'geschonken'. Dat kan dus ook.
Misschien ongepast op dit topic maar mijn broer moest zelfs nog een vrije dag opnemen voor zijn eigen trouwen. Vond ik heel apart.

Heel veel sterkte gewenst!
Ik heb het een paar jaar terug ook gehad dat ik het op eigen vrije uren moest doen, ook met een begravenis van een oom.

Zoals al gezegd: een oom staat te ver van je af.

@ Primabella: Ik als zus van de bruidegom kreeg zelfs de dag als betaald verzuim.
quote:noa_lynn schreef op 15 november 2010 @ 23:20:

@ Primabella: Ik als zus van de bruidegom kreeg zelfs de dag als betaald verzuim.?? Dus je werd ziekgemeld ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven