Londen - winkels

16-11-2010 12:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin december ga ik voor een paar dagen naar Londen. Nu wil ik daar een mooie winterjas kopen maar ik heb maat 48. Hoe is het in Londen met de wat grotere maat? Is dat goed te vinden of juist minimaal?

Misschien hebben jullie nog tips voor dit soort winkels?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik vind het merk Monsoon erg leuk, kun je tegenwoordig ook mondjesmaat in Nederland kopen. De collectie kun je alvast online bekijken!
Meeste winkels hebben die maten wel hoor.

In Westfield Mall (bij Shepherds Bush) heb je veel winkels bij elkaar. En is gewoon een erg gave mall.

Wallis heeft grotere maten en leuke prijzen.
www.dorothyperkins.com zit in london oxfordstreet zag ik net en heeft leuke jassen die gaan tot mt 22.
Dank jullie alvast! Super!
En vergeet Evans niet ! In iedere grote winkelstraat te vinden.

Al valt het te bezien of de Britse maten jou zullen passen, ik vind de kleding er kort vallen.

Met mijn maat 48 (20 in UK) en lengte van 1.76 pas ik nl. slecht in de Britse mode. Het is bijna altijd te kort voor mij. De jassen en bloesjes zijn veel te kort met te korte mouwen. En de taille zit te hoog. In de UK zijn de vrouwen denk ik doorgaans iets korter. Ik heb blijkbaar een "Duitse" maat. Fors maar lang.
Ik had een aantal jaar geleden toen ik daar was ook het idee dat de vrouwen nogal klein zijn en de kleding dus een stuk korter.

Bij mij waren de mouwen te kort in elk geval.
Ja die mouwen loop ik ook wel eens tegenaan in de UK. NLse vrouwen hebben denk ik ook gemiddeld bredere schouders. Toch lukt het meestal wel om een jas te kopen. Ik heb zelf geen grotere maat, maar er zijn genoeg vrouwen in de UK die dat wel hebben.

Afhankelijk van je smaak en budget kan je ook bijvoorbeeld bij Karen Millen en All Saints kijken (je kan van allebei al van te voren webshoppen). Beiden hebben eigen winkels, maar je kunt ze ook in department stores als Selfridges vinden.
Marks en Spencers heeft ook nog wel is wat leuks en ook in wat grotere maten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven