Mijn wereld stortte in...

16-11-2010 12:47 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen zondag.

Ik kan mijn verhaal aan niemand kwijt. De schaamte is te groot. Daarom heb ik besloten om mij hier aan te melden om mijn verhaal kwijt te kunnen.

Ik ben nu 10 jaar getrouwd en heb 2 kinderen. Er is veel gebeurd in de afgelopen jaren sinds de kinderen geboren zijn. Problemen met familie, gezondheid etc.

Daardoor heeft onze relatie best een deuk opgelopen. Ook op sexueel gebied, omdat ik door plaatsing van mirena hormonaal volledig uit balans ben, ene schimmelinfectie na de andere, geen libido etc. Tel daarbij een hele lange periode van doorwaakte nachten bij op en het gevolg is dat wij nog maar 1x per maand sex hadden de laatste tijd. Ontzettend weinig dus!

We hebben een week terug een gesprek gehad waarbij mijn man de noodklok heeft geluid. Hij gaf aan dat het gebrek aan sex hem ontzettend frustreert en dat dit voor hem een reden kan zijn om op een gegeven moment de relatie te verbreken, zo hoog zit het bij hem.

Ik heb toen aangegeven dat ik hem inderdaad verwaarloos op dat vlak, maar dat dit voor mij ook moeilijk is en ik het zelf graag ook anders zou willen, maar door de vele problemen met mijn 'onderkant' ik me vaak vies voel etc en mijn hoofd dan echt niet naar sex staat. Ook ben ik veel moe omdat ik er het meeste van de tijd alleen voor sta met de kinderen overdag en 's nachts. Hij gaat later naar bed dan ik. Hij slaapt niet voor 23.30/24uur en ik lig er meestal om 22uur in. We hadden net afgesproken dat we beide beterschap zouden beloven, dat we met elkaar verder willen etc.

Nu ben ik afgelopen zondag met verzekeringen bezig geweest en moest iets opzoeken in zijn mail en stuitte op een berichtje van een vraag/aanbodsite, waarin mijn man gereageerd heeft op een oproep van een vrouw waarvan de man weg is in buitenland voor sex. Daarin geeft mijn man aan dat hij met haar wil afspreken. Dit betreft een maand geleden ongeveer.

Ik heb mijn man hier direct mee geconfronteerd. Hij was totaal overdonderd omdat hij helemaal niet meer hier mee bezig was. Hij heeft die avond in een vlaag van verstandsverbijstering/frustratie (zegt ie zelf) die dame gemaild. Zij heeft hierop geantwoord dat zij die voorgestelde dag niet kon en daarop zegt mijn man geen verdere actie of antwoord te hebben gegeven. Hij zweert echt dat ie niet durfde, dat ie het helemaal niet wil doen met iemand anders, maar dat ie zo gefrustreerd was dat ie de verleiding niet kon weerstaan. Maar dat er dus niets gebeurd is en ook nooit zal gebeuren. Als ik nu zeg dat het wellicht anders had gelopen als die vrouw die dag wel had gekund, zegt hij dat ie het dan ook niet had gedaan uit angst en ook niet mij daadwerkelik heeft willen bedriegen.

Wat moet ik hier nu mee?

Mijn vertrouwen in hem is weg. Het idee dat hij een wildvreemde vrouw, die zichzelf aanbiedt op internet een mail stuurt en met haar had willen afspreken. Ik voel me vernederd. Hij is helemaal in zak en as momenteel omdat hij dit echt, volgens zijn eigen zeggen, nooit eerder had gedaan. Dat het echt een stomme actie was die hij nooit daadwerkelijk had willen doorzetten, maar dat de spanning hem aantrok. Hij voelt zich vreselijk schuldig.

Als het echt waar is, dat er niets doorgang heeft gehad, dan is het makkelijker te verteren en het een plekje te geven. Maar toch vind ik hetf feit dat hij dit gedaan heeft al eigenlijk een vorm van vreemdgaan, ook al is er geen fysieke vreemdgang bij komen kijken. Wel in zijn hoofd! Die middag dat ik het ontdekte ben ik van binnen al dood gegaan..

We hebben samen 2 kinderen en wil mijn relatie niet zomaar opgeven, maar wat is nu een basis zonder vertrouwen?

Hij zegt dat het echt een eenmalige vreselijk stomme actie was en dat hij mij nooit zal bedriegen. Feit dat hij er niet verder op in gegaan is e.d. geven voor hem al aan dat hij het nooi techt zou hebben gedaan.. maar is het niet eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger? Ook al gaat het hier niet daadwerkelijk om een fysieke actie?

Ik weet dat de oorzaak ligt bij mijn zeer verminderde zin in sex. Dus moet de schuld deels bij mijzelf zoeken omdat ik hem niet genoeg gegeven heb van waar hij behoefte heeft. Maar hij heeft een grens overschreden en heeft mijn onvoorwaardelijke vertrouwen beschaamt..

bedankt voor het lezen en zou het waarderen als er meer mensen zijn met een soortgelijke ervaring als die zouden reageren. Vooral mensen waar ook kinderen bij in het spel zijn.
Ik heb gelukkig geen ervaring hiermee en kan je dus ook niet echt helpen, maar wil je wel een dikke knuffel geven want ik begrijp dat dit echt een hele nare situatie is waarin je gevoelens waarschijnlijk als een achtbaan heen en weer gaan.

Sterkte!
Jij kon hem geen sex geven omdat je last had van een schimmelinfectie. Was moe omdat JIJ degene was/bent die 's nachts voor de kinderen zorgde. Sex kan op vele manieren, en bovendien is het (zeker bij vrouwen) niet bevorderlijk voor je libido als je het gevoel hebt er alleen voor te staan. Probleem is communicatie, bij jou, maar zeker ook bij hem.

Ik zou de schuld niet bij mezelf zoeken, maar dat jullie een communicatieprobleem hebben, is wel zeker.
Ik zou het zeer zeker oppakken als signaal en hem niet al te veel kwalijk nemen, maar zorgen voor beterschap.

Hebben jullie momenteel helemaal geen seks?
Ik snap dat je boos bent, dat ten eerste.

Je kunt het ook van een andere kant bekijken, mijn man heeft iets stoms gedaan en heeft behoefte aan meer seks. Hij heeft op tijd aan de bel getrokken en daar ben ik blij om.

Met die houding kun je veel meer bereiken met z'n tweeen denk ik!
Zorgen voor beterschap aan beide kanten natuurlijk.
Jeetje, lastig!

Het feit dat je man de noodklok bij je heeft geluid, vind ik toch wel sterk van hem. Ook zijn reactie op jouw betrapping komt oprecht op mij over (in hoeverre ik dit kan beoordelen).

Ik snap dat je je gekwetst voelt, dat is niet gek, maar toch is er niets fysiek voorgevallen en heeft hij niet doorgezet. Daar valt ook wat voor te zeggen toch?

Ik denk dat je het tijd moet geven. Laat het gaan, ga geen stappen ondernemen waar je spijt van krijgt, uitelkaar gaan kan altijd nog!

Wat betreft jullie sexissues, zorg dat je daaraan werkt, probeer je er toe aan te zetten om sex te hebben, ook al zie je er tegen op.

Uit ervaring kan ik zeggen dat je er vanzelf weer van gaat genieten.

Probeer tijd voor elkaar vrij te maken, al is het maar een half uurtje samen koffie drinken, weer open tegen elkaar, zeg wat je voelt of waarom je iets doet, of juist niet. Dat brengt je dichter bijelkaar!
Schuld is reuze nuttig als je een relatie verder om zeep wil helpen.

Maar als jullie verder willen, is praten in termen van schuld wel het laatste dat je moet doen.
Ik kan me best verplaatsen in je man. Het was (zeker!) niet netjes van hem, maar gebrek aan seks frustreert. Jouw kant van het verhaal echter, is ook goed te begrijpen. De enige tip die ik je kan geven is; blijf met elkaar praten. Probeer tot een compromis te komen: hij gaat de ene keer eens een keertje eerder (met jou mee) naar bed, jij blijft eens een keer wat langer op. Hoe langer je geen seks hebt, hoe hoger de drempel ook wordt.

Wat betreft de gebroken nachten; waarom neemt hij de helft niet op zich? Het is toch ook zijn kind wat wakker is 's nachts?
Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een opdonder heeft gehad hoor. Ik zou toch blijven praten met hem. Sterkte
Probeer niet te veel de focus te leggen op zijn 'bedrog'. Die email en website waren een signaal voor een probleem. Je man heeft dat signaal serieus genomen en houdt genoeg van je om dat bespreekbaar te maken.

Laatst zag ik een presentatie van een seksuoloog. Hij zegt dat gedurende een lange relatie seks niet meer het resultaat is van 'zin hebben', maar van 'zin hebben om zin te maken'. Ben je bereid om die zin weer te gaan maken? Je man kan denk ik heel veel helpen door jou wat meer te ontlasten. Praat er nog een paar keer over en bespreek heel concreet wat JOU zou helpen om weer zin te krijgen: eerder in bed duiken samen, een vaste nacht/paar nachten in de week dat hij eruit gaat voor de kinderen als er iets is, een vast avondje samen uit in de maand.... ik noem maar wat.

Zijn je infecties nu over? Ik heb er 10 jaar geleden aan de lopende band last van gehad, man wat is dat een trauma geworden. Diflucan (pil die je slikt) heeft mij toen uit de vicieuze cirkel gehaald. Misschien nog een keer langs de gynaecoloog?
Wow dat is fijn, zoveel reacties in korte tijd! Lucht echt op om ook de kijk van anderen hierop te lezen.

Ik wil niet bij hem weg, maar ben zo kwaad op hem.

Ik heb hem ook gezegd waarom ie dan niet eerder zijn mond heeft opengetrokken, dan had ie dit niet hoeven doen etc..

Iemand schreef dat communicatie een groot probleem is en dat is het ook bij ons. Dus daar moeten we echt aan werken!

bedankt zover allemaal!
Sex is vaak niet het belangrijkste in een relatie, totdat het er niet meer is.. Denk dat praten/comminuatie vooral belangrijk is voor jullie, en dan vooral niet blijven hangen in het waarom niet maar waarom wel. Bekijk het positief, jullie hebben issues, maar houden blijkbaar nog genoeg van elkaar om niet meteen de relatie te verbreken na dit gebeuren. Je man is niet vreemdgegaan, hij heeft met het idee geflirt en dat is kwalijk maar niet onvergeeflijk. Bovendien heeft het niets met zijn liefde voor jou te maken, lees ik uit je post. Dus praten is mijn inziens de oplossing..
Ik zou je man geloven.

Als ik al maanden geen seks zou hebben, zouden dat soort dingen voor mij ook aantrekkelijk worden. Misschien zou ik zelfs reageren. Het ook doorzetten is natuurlijk weer wat anders.

Ga met je man praten. Laat die Mirena verwijderen en neem een koperspiraal. Daar zitten geen hormonen in, dus ook geen invloed op je libido.

Maar ga vooral met je man praten.

Trouwens, van seks krijg je zin in seks. Raar maar waar.

Stel jezelf tot doel drie keer in de week seks met je man te hebben. Gewoon, doen.

Waarschijnlijk vind je het, als je eenmaal bezig bent leuk.

Zeker als je de reactie van je man ziet.

En als je last hebt van een schimmelinfectie, pijpen en handkarren is ook seks. Wat Clinton ook zegt.
Er zal nog niets gebeurt zijn, schat ik in.

Maar als je man met jou maar 1x per maand sex heeft dan kan je er op wachten dat hij een uitweg gaat zoeken.

De eerste aanzet was de noodkok luiden bij jou. Jou dus op de hoogte stellen.

Daarnaast is hij "stiekem" alvast wat "voorwerk" aan het doen om toch uiteindelijk aan zijn "gerief" te komen. Internet verkennen op zoek naar vrouwen die wel sex willen.

Nu durfde hij nog niet. Volgens mij mag/kan je dat geloven. Maar indien de situatie zo sexloos blijft dan gaat het vroeg of laat fout.

Natuurlijk alle begrip voor jou klachten e.d. Maar je kan toch ook op andere manieren sex en genegenheid met elkaar hebben? Zeker toch meer dan 1x per maand?

Ik wil hem niet vrijpleiten hoor, maar bekijk het ook even van de andere kant. Hij heeft je ingelicht.

Nu is het belangrijk om samen deze zaak "echt" op te pakken en door te spreken.

Niet makkelijk maar wel nodig om je relatie te redden.

Succes, Dave
@drFeel, nee probleem is er nog. We hadden net voor ik dit ontdekte gesproken over het verwijderen van de spiraal. Maar probleem is dat ik met veel anticonceptie problemen krijg. Condooms vinden wij beide niet veilig genoeg.Dus wat dan? Sterilisatie is weer zo definitief.
Wat Stabilo zegt. Helemaal mee eens.

Ga met je man praten over alles wat er loos is in jullie relatie. Over seks zou ik het niet zo gauw hebben. Je kunt het zo makkelijk doodpraten... Gewoon doen.
quote:Dave890 schreef op 16 november 2010 @ 13:06:

Er zal nog niets gebeurt zijn, schat ik in.

Maar als je man met jou maar 1x per maand sex heeft dan kan je er op wachten dat hij een uitweg gaat zoeken.

De eerste aanzet was de noodkok luiden bij jou. Jou dus op de hoogte stellen.

Daarnaast is hij "stiekem" alvast wat "voorwerk" aan het doen om toch uiteindelijk aan zijn "gerief" te komen. Internet verkennen op zoek naar vrouwen die wel sex willen.

Nu durfde hij nog niet. Volgens mij mag/kan je dat geloven. Maar indien de situatie zo sexloos blijft dan gaat het vroeg of laat fout.

Natuurlijk alle begrip voor jou klachten e.d. Maar je kan toch ook op andere manieren sex en genegenheid met elkaar hebben? Zeker toch meer dan 1x per maand?

Ik wil hem niet vrijpleiten hoor, maar bekijk het ook even van de andere kant. Hij heeft je ingelicht.

Nu is het belangrijk om samen deze zaak "echt" op te pakken en door te spreken.

Niet makkelijk maar wel nodig om je relatie te redden.

Succes, DaveIk sluit me volledig bij je aan.
quote:Jansjepansje schreef op 16 november 2010 @ 13:08:

@drFeel, nee probleem is er nog. We hadden net voor ik dit ontdekte gesproken over het verwijderen van de spiraal. Maar probleem is dat ik met veel anticonceptie problemen krijg. Condooms vinden wij beide niet veilig genoeg.Dus wat dan? Sterilisatie is weer zo definitief.Wat ik zei, koperspiraal.
1x per maand sex, dat is toch niet zo heeeel weinig!? jullie zijn al 10 jaar samen!
quote:MEFunny schreef op 16 november 2010 @ 13:11:

1x per maand sex, dat is toch niet zo heeeel weinig!? jullie zijn al 10 jaar samen!Vind dat wel heel weinig, maar is denk ik ook persoonlijk wat veel of weinig is in een relatie.
Ga samen in therapie, ga met elkaar praten. Je hebt nu heel duidelijk gezien dat er iets moet gebeuren.

Laat die Mirena eruit halen en ga op zoek naar een andere methode. Ga naar de huisarts voor je andere problemen, maar ga niet zitten wachten tot je man weg loopt.
quote:MEFunny schreef op 16 november 2010 @ 13:11:

1x per maand sex, dat is toch niet zo heeeel weinig!? jullie zijn al 10 jaar samen!Voor ieder koppel is dat anders, wij zijn 12 jaar samen en 1 x per maand zou echt te weinig zijn voor ons beiden.
1x per week was ongeveer de frequentie voor de zwangerschap van 2e kind. Dus 1x per maand is aanzienlijk minder dan voorheen.

@Dave890, stabilo, ik heb hem ook tussentijds met de hand geholpen en mondeling zeg maar. Maar dat is voor hem niet bevredigend omdat ie dan niet echt fysiek met mij is.
quote:Jansjepansje schreef op 16 november 2010 @ 13:08:

@drFeel, nee probleem is er nog. We hadden net voor ik dit ontdekte gesproken over het verwijderen van de spiraal. Maar probleem is dat ik met veel anticonceptie problemen krijg. Condooms vinden wij beide niet veilig genoeg.Dus wat dan? Sterilisatie is weer zo definitief.Afhankelijk van jullie leeftijd, zou ik hier toch eens goed over nadenken als ik jullie was. Waarom vinden jullie condooms niet veilig genoeg? Bij correct gebruik is het bijna net zo betrouwbaar als de pil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven