* * * Bar Too Much * * * 188 * * *
dinsdag 16 november 2010 om 00:40
Ik hou het even bij fris, moet nog kinderen mishandelen.
Elfje had vandaag haar rapport mee. Nou was ik al trots op d'r, maar nu loop ik naast mijn schoenen Door megahard werken heeft ze ondanks het hogere niveau (IB, ze krijgt bijv. brugklas wis- en natuurkunde in groep 6) en de nieuwe taal, haar beste rapport ooit!!!
Echt een kanjer!
huppel huppel
Hmmm, toch maar een wijntje
Elfje had vandaag haar rapport mee. Nou was ik al trots op d'r, maar nu loop ik naast mijn schoenen Door megahard werken heeft ze ondanks het hogere niveau (IB, ze krijgt bijv. brugklas wis- en natuurkunde in groep 6) en de nieuwe taal, haar beste rapport ooit!!!
Echt een kanjer!
huppel huppel
Hmmm, toch maar een wijntje
dinsdag 16 november 2010 om 11:34
dinsdag 16 november 2010 om 15:23
terug Bloem
Het is wel een eye-opener voor ons, dat rapport. Goede cijfers komen Elfje namelijk niet aanwaaien. In Nederland was ze een trage leerling, ze volgde soms een vak in een lagere klas en ging regelmatig met de hakken over de sloot over. Hier wordt ze blijkbaar beter gestimuleerd. We hebben haar nooit zo hard zien werken. Ze geeft zelf aan dat de lessen hier ook beter zijn. Er is meer duidelijkheid en structuur. Bovendien zijn de klassen kleiner. Maar wat het allerbelangrijkste is: Elfje is trots op zichzelf! Haar zelfvertrouwen groeit. En dat is zo mooi om te zien
Misschien moeten we die laatste twee jaar jenaplan maar heroverwegen?
(ze doet me wat )
Het is wel een eye-opener voor ons, dat rapport. Goede cijfers komen Elfje namelijk niet aanwaaien. In Nederland was ze een trage leerling, ze volgde soms een vak in een lagere klas en ging regelmatig met de hakken over de sloot over. Hier wordt ze blijkbaar beter gestimuleerd. We hebben haar nooit zo hard zien werken. Ze geeft zelf aan dat de lessen hier ook beter zijn. Er is meer duidelijkheid en structuur. Bovendien zijn de klassen kleiner. Maar wat het allerbelangrijkste is: Elfje is trots op zichzelf! Haar zelfvertrouwen groeit. En dat is zo mooi om te zien
Misschien moeten we die laatste twee jaar jenaplan maar heroverwegen?
(ze doet me wat )
woensdag 17 november 2010 om 11:58
Bijna middag!
Tja, en met een eyeopener sta je toch wel lekker wakker te wezen! Neh, wat ik al zei, alleen maar goed! Zeker voor Elfje. Die kan, als ze later jong volwassen is, lekker pochen en wie weet waar dit allemaal toe leidt joh!
Ben best wel brak. Gisteravond gewerkt tot laat en vanmorgen vroeg uit bed gebeld door collega. Is ziek, of ik de toko wilde openen? Ehhhh, nee eigenlijk niet, moest met jongste naar ziekenhuis voor intake voor hersteloperatie van buik.... Ex maar gebeld en die is gegaan, woest op mij, tuulk.
Strakkies een gesprek op school en vanmiddag logopedie. Ik had dus een vrije dag,( nou ja vrij? ) maar ben nu gelukkig thuis.... Effies lunchen en dan foetsjie maar weer.....
Tja, en met een eyeopener sta je toch wel lekker wakker te wezen! Neh, wat ik al zei, alleen maar goed! Zeker voor Elfje. Die kan, als ze later jong volwassen is, lekker pochen en wie weet waar dit allemaal toe leidt joh!
Ben best wel brak. Gisteravond gewerkt tot laat en vanmorgen vroeg uit bed gebeld door collega. Is ziek, of ik de toko wilde openen? Ehhhh, nee eigenlijk niet, moest met jongste naar ziekenhuis voor intake voor hersteloperatie van buik.... Ex maar gebeld en die is gegaan, woest op mij, tuulk.
Strakkies een gesprek op school en vanmiddag logopedie. Ik had dus een vrije dag,( nou ja vrij? ) maar ben nu gelukkig thuis.... Effies lunchen en dan foetsjie maar weer.....
woensdag 17 november 2010 om 15:17
Wat een geregel Bloem! Wanneer gaan ze je jongste opnemen?
Hier gewoon een rare drukke dag. Ik ga vandaag veel te vaak op school zijn. Brengen & halen x 2 scholen, Zoon naar de basketball selectie voor het schoolteam brengen, en halen, en als hij door mag twee uur later naar de training brengen en als ik dan nog zin heb, haal ik hem ook maar weer op. En vanavond mag ik nog gezellig naar wat oudergesprekken.
Dat noemen ze hier een halve schooldag.
Gisteren met Miniman naar de tandarts geweest. Hij heeft een ontsteking onder een gevulde melkkies. Amoxicicline gehaald en als de bult weg is moet hij naar een speciale kindertandarts voor een kinderwortelkanaalbehandeling. Vind het maar raar, onnodig pijnlijk en uitstel van executie. Volgens Man en mij (en Gemma is het met ons eens) is trekken toch de slimste oplossing. Helaas is mijn Nederlandse tandarts op vakantie, kan wel een second opinion gebruiken.
Hier gewoon een rare drukke dag. Ik ga vandaag veel te vaak op school zijn. Brengen & halen x 2 scholen, Zoon naar de basketball selectie voor het schoolteam brengen, en halen, en als hij door mag twee uur later naar de training brengen en als ik dan nog zin heb, haal ik hem ook maar weer op. En vanavond mag ik nog gezellig naar wat oudergesprekken.
Dat noemen ze hier een halve schooldag.
Gisteren met Miniman naar de tandarts geweest. Hij heeft een ontsteking onder een gevulde melkkies. Amoxicicline gehaald en als de bult weg is moet hij naar een speciale kindertandarts voor een kinderwortelkanaalbehandeling. Vind het maar raar, onnodig pijnlijk en uitstel van executie. Volgens Man en mij (en Gemma is het met ons eens) is trekken toch de slimste oplossing. Helaas is mijn Nederlandse tandarts op vakantie, kan wel een second opinion gebruiken.
woensdag 17 november 2010 om 21:10
Ja, en dan zegt ze dat het voor mij een geregel en gedoe is!
Zielig voor Miniman hoor, gedoe met z'n kies! Beterschap voor het manneke!
Mijn manneke gaat medio december\januari onder het mes. Wordt waarschijnlijk een dagopname of iig 2. Daarna is hij 2 weken onder de pannen.
Gesprek op school was niet positief, maar had ook niet anders verwacht. Orthopedagoog wordt er nu bij gehaald in de hoop dat wij alsnog zullen besluiten tot SBO....
Wacht eerst dat gesprek maar af en dan zien we wel weer verder......
Zielig voor Miniman hoor, gedoe met z'n kies! Beterschap voor het manneke!
Mijn manneke gaat medio december\januari onder het mes. Wordt waarschijnlijk een dagopname of iig 2. Daarna is hij 2 weken onder de pannen.
Gesprek op school was niet positief, maar had ook niet anders verwacht. Orthopedagoog wordt er nu bij gehaald in de hoop dat wij alsnog zullen besluiten tot SBO....
Wacht eerst dat gesprek maar af en dan zien we wel weer verder......
woensdag 17 november 2010 om 21:56
Kwestie van even doorbijten voor Dochter?
Ik moet nog afwassen, brood smeren, eens zien of de was vanzelf naar de wasmachine is gewandeld of dat ik het een handje moet helpen en ik moet eigenlijk voor het werk wat dingen doen. In december hebben we een megagrote partij, er komen die dag 3000 gasten en die krijgen allemaal flink te eten en te drinken. Wat ik moet bestellen, een mega- order dus.... Is een beste kluif om dat goed rond te krijgen...
Ik moet nog afwassen, brood smeren, eens zien of de was vanzelf naar de wasmachine is gewandeld of dat ik het een handje moet helpen en ik moet eigenlijk voor het werk wat dingen doen. In december hebben we een megagrote partij, er komen die dag 3000 gasten en die krijgen allemaal flink te eten en te drinken. Wat ik moet bestellen, een mega- order dus.... Is een beste kluif om dat goed rond te krijgen...
donderdag 18 november 2010 om 01:00
Jeetje Hippie en Yetje, wat hebben jullie toch een druk leven.....
Ik ben een bevoorrecht mens, kan genieten van m'n vrije tijd en doe alles rustig aan.
Helaas moet ik dat ook wel, want uit onderzoek is gebleken, dat mijn inspanningscapaciteit 10% is, da's niet echt veel.
Maar ik geloof dat niet hoor, ik bruis van energie en dus wordt de test in maart overgedaan.
Ik ben een bevoorrecht mens, kan genieten van m'n vrije tijd en doe alles rustig aan.
Helaas moet ik dat ook wel, want uit onderzoek is gebleken, dat mijn inspanningscapaciteit 10% is, da's niet echt veel.
Maar ik geloof dat niet hoor, ik bruis van energie en dus wordt de test in maart overgedaan.
donderdag 18 november 2010 om 08:59
Mogge, 2 bakkies pleur, kind naar school, en een bult werk dat op mij wacht, heerlijk vooruitzicht.....
Wies, na de zorg voor komt het genieten van! En daar is niks mis mee, toch? Geniet er van joh!
Vervelend, die uitslag, maar ok, je gaat het in maart opnieuw meemaken dus?
Yette, je bent een saaaaaaaaie doos! ( Kijk op Actueel naar topic van Damaris. Je voldoet echt aan alle eisen! )
Wies, na de zorg voor komt het genieten van! En daar is niks mis mee, toch? Geniet er van joh!
Vervelend, die uitslag, maar ok, je gaat het in maart opnieuw meemaken dus?
Yette, je bent een saaaaaaaaie doos! ( Kijk op Actueel naar topic van Damaris. Je voldoet echt aan alle eisen! )