Gezondheid alle pijlers

Ik ben het zat: darmprobleem

09-06-2010 09:16 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een idee.

Sinds een aantal jaren heb ik last van mijn darmen. Het ergst is het na wat vetter eten. een half uur tot 2 uur krijg ik buikpijn en moet ik echt rennen naar het tiolet. Het is dan echt vloeibaar en bijna niet op te houden. (beetje ranzig sorry)

Pas geleden heb ik van mijn huisarts (voor iets ander) een pijnstiller/ontstekingsremmer: diclofenacnatrium, voorgeschreven gekregen met een maagremmer: misoprostol.

3x daags geslikt en ineens waren waren mijn darmklachten over. Ik blij maar. hetgeen waar ik de pijnstiller voor kreeg is nu ook sterk verminderd. Ik slik ze nu al een paar weken niet meer.

Vorige week ongesteld geweest en nu zijn helaas mijn darmklachten (zij het in lichte mate) weer terug. De ongesteldheid is over en ik slik m'n pil al weer dus hormoon gerelateerd is het niet. (niet helemaal)

Komt iemand het bekend voor. Mijn huisarts doet mijn klachten n.l. af als een spastische darm. Waarom heeft die pijnstiller er dan zoveel invloed op?

komt iemand dit bekend voor? Wat was er bij jou aan de hand. enz enz

(nog een nadeeltje. Ik ben tijden mijn ongesteldheid altijd wat zwaarder, 2kg. alleen wil het er nu niet af )

Groet Maja de Bij het Ballonnetje.
O, nog geen lactosevrije karnemelk gevonden, ik keek bij de C1000 in de schappen. Ik ga maandag wel bij de AH speuren
hey ligaa, entocort? Dat helpt altijd wel als een trein. En je hebt tenminste niet de bijwerkingen van prednison.

Hier alles nog steeds redelijk rustig, soms kan ik het niet geloven na de ellende van afgelopen jaar. Twee operaties gaan je niet in de koude kleren zitten.
hey ligaa, entocort? Dat helpt altijd wel als een trein. En je hebt tenminste niet de bijwerkingen van prednison.

Hier alles nog steeds redelijk rustig, soms kan ik het niet geloven na de ellende van afgelopen jaar. Twee operaties gaan je niet in de koude kleren zitten.
Hallo allemaal.

Goed on te lezen dat het bij de meeste wel redelijk gaat.

Ik heb me van het weekend ingehouden met eten. Weinig aardappels / stamppot ivm vetvlees. Dat hielp wel goed, alleen winderig geen races naar (op) het toilet. Ik kon helaas zelf niet zo kiezen wat te eten want we waren op een verjaardag.

Volgende week woensdag heb ik de scopie. Echt zin in maar het is beter dan niets.
Mwah, hier gaat het wel. Nog steeds wat bloed en veel jeuk aan de achterkant en 's avonds altijd borrelende darmen, maar kan ook door de zwangerschap komen. De boel is aardig in de verdrukking nu.

@Ligaa, dat is positief! Goed nieuws dat het de goede kant op gaat meid.

@Maja, fijn, zo'n scopie. Welk laxeermiddel heb je? En maar niet teveel over nadenken hoor.
Ik heb Meselazine. 4 X 1200 mg. Vandaag vreselijke buikkrampen gehad. Gaat dus met ups en downs.
quote:liubi schreef op 08 november 2010 @ 21:40:

@Maja, fijn, zo'n scopie. Welk laxeermiddel heb je? En maar niet teveel over nadenken hoor.

Moviprep.

Gelukkig heb ik de scopie in de middag dus kan ik de avond er voor beginnen met die rotzooi.
Maja, morgen veel succes met de moviprep.

Tip: maak het ruim van de voren klaar en zet het op tijd in de koelkast of gebruik ijsklontjes, zodat het goed koud is. De eerste liter heb ik de avond van te voren naar binnen gegoten. ' De ochtend voor het onderzoek dronk ik met een rietje (achter in de keel).

Ik wilde even hier kwijt dat het niet goed gaat. Ik heb heel veel krampen in mijn zij (rechts) en maag. Ik heb verhoging en nauwelijks eetlust.

Ik heb gebeld met de MDL arts en met de doktersassistente.

Ik stop nu 2 dagen met de ontstekingsremmers, want de oorzaak van de klachten kan liggen in.

1. intolerantie medicatie

2. verergering ontsteking

Waarschijnlijk gaat het uidraaien op een prednisonkuur. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik baal! Ook omdat mijn fiets is gestolen en ik terug moest lopen door de regen. Morgen ben ik vrij en dat heb ik echt even nodig.
quote:Ligaa schreef op 10 november 2010 @ 21:45:

Maja, morgen veel succes met de moviprep.

Tip: maak het ruim van de voren klaar en zet het op tijd in de koelkast of gebruik ijsklontjes, zodat het goed koud is. De eerste liter heb ik de avond van te voren naar binnen gegoten. ' De ochtend voor het onderzoek dronk ik met een rietje (achter in de keel).

...

Ik baal! Ook omdat mijn fiets is gestolen en ik terug moest lopen door de regen. Morgen ben ik vrij en dat heb ik echt even nodig.

Dank je voor de tips. Ik schrijf ook op een belgisch Crohn-forum. Daar stonden ook al veel tips over hoe je dat spul binnen krijgt en binnen houd.Ik denk dat ik ongeveer even veel appelsap als moviprep ga drinken.

Wel aangifte doen hè. Ook zelf zoeken op marktplaats enzo.

Issie goed herkenbaar of was het een barrel?

Mijn vouwfiets was afgelopen pasen gestolen en die heb ik na 2 maanden terug gevonden op marktplaats. Afspraak gemaakt, politie mee. Dader opgepakt en ik mijn fiets terug. Het kan dus!
Bedankt voor de tip van marktplaats Maja. Ik houd het de komende tijd in de gaten.

Het gaat sinds vanochtend beter, de krampen zijn een stuk minder. Ik denk dat het toch een overgevoeligheid was voor de medicijnen. Ik hoop dat het beter blijft gaan.
Jeetje ligaa, wat een ellende. Nu maar hopen dat het inderdaad aan de medicijnen ligt. Ik heb vorig jaar een paar weken prednison gehad. Het hielp bij mij wel iets, maar is uiteindelijk toch op een operatie uitgelopen. Er was gewoon niets meer te redden aan dat stukje darm. Ik kreeg van de prednison een eetlust, niet meer te houden. Was wel aangekomen maar kreeg gelukkig geen plofkop. Een kamergenoot had erg veel baat bij de prednison trouwens. Die knapte zienderogen op.
Ik heb even een boehoeh moment. Ik ben erg bang voor een operatie. Ik ben een mietje als het op snijden, bloed, prikken aankomt.

broodjekaas, heb je ook colitis?

Ik kan er met mijn zus over praten, maar bij mij is het gewoon veel te laat vastgesteld. Ik word steeds bozer op de huisarts die me afscheepte met ga bananen eten en smeer vaseline op je gat, want het bloed zal wel van een wondje komen.
Op een later moment zoek ik wel meer uit over darmoperatie, maar voor dit moment is het me even te veel realiteit en ga ik afleiding zoeken in het kijken van een film.
Ik heb crohn. Maar bij mij was het zover dat mijn darmen al helemaal dicht zaten. Dus operatie was de enige mogelijkheid. En ik was er helemaal klaar voor hoor. Ik denk dat je zelf wel aanvoelt of het de enige uitweg is. Alleen was ik een ongelofelijke pechvogel die een tweede operatie nodig heeft gehad. Nu is het 4 maanden later en het gaat weer helemaal goed. Weinig last en de medicijnen doen goed hun werk.
dubbel
Wat klinkt dat allemaal eng.

Zijn hier ook mensen met gewrichtsklachten als gevolg van?

Bij mij is waarschijnlijk een verstoring in de matrix van mijn knieen. Betekent zoiets als dat op celniveau een stofje ontbreekt of zoiets. Zou dat met mijn darmen te maken kunnen hebben?
Morgen naar het ziekenhuis voor darmonderzoek.
Succes met de moviprep vanavond. Oh ja, ik had trouwens de laatste keer bij de apotheek een proefpakket luiers gehaald. Is vooral handig als je lang onderweg bent naar het ziekenhuis na een paar liter laxeermiddel in je lijf. Ik heb ze niet nodig gehad ondanks het feit dat ik bijna een uur onderweg was, maar het was wel een veilig gevoel.
Succes en sterkte vandaag en morgen!
Succes, vanavond en morgen. Ik zal dit topic goed in de gaten houden en als je steun/advies nodig hebt dat geven.
Maja, ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb vanmorgen een scopie gehad en vond het (met roesje) wel meevallen.

En de Moviprep is best te drinken, met een rietje, als het gekoeld is. Het smaakt een beetje zoutig/citroenachtig.

Succes morgen!
Ik verwachte ecjt een zeewatersmaak maar het valt mee. Of eigenlijk niet, het blijft ranzig. :puke:
Lekker is anders, inderdaad. Maar ik had het veel viezer verwacht!
Sterkte Maja, ik hoop dat het allemaal meevalt.
*poef*
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 20:10
Reden: spam weg
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven