Geld & Recht alle pijlers

Vakantie drama.. spullen niet terug.

17-11-2010 12:38 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb afgelopen zomer met een stelletje ( waren goede vrienden van me) 4 weken rondgereisd in Italie. Op het einde ontstond er wat onenigheid en vanwege verschillende omstandigheden wilde ik graag naar huis, maar zij niet. En we waren met een auto. Ik heb toen met de camping eigenaar een manier gevonden om naar huis te kunnen. Ik heb toen aangegeven dat ik echt niet wilde blijven en mij werd door mijn "vrienden" gezegd dat ik dan lekker moest gaan. Toen heb ik mijn belangrijkste spullen gepakt die ik mee kon nemen en ben met een hele dure taxi op het vliegveld gekomen. Een ticket kunnen bemachtigen en na een hele lange vertraging ben ik eind van die avond in Nederland aan gekomen. Ik was behoorlijk overstuur van dat alles. Maar dacht als mij "vrienden"over een week terug waren er over gepraat kon worden. Toen begonnen de echte problemen. De volgende ochtend kreeg ik een sms dat ze ook thuis waren aan gekomen. Ik werd zo kwaad want ik ben 300 euro kwijt geweest om thuis te komen omdat zei duidelijk hadden gezegd te willen blijven. Ik had nog wat spullen daar liggen van voor de vakantie, een laptop met ext. hardeschijf en nog wat kleine dingen. Ik kreeg geen normale reacties of contact met hen, terwijl ik graag zo snel mogelijk mijn spullen wilde hebben. Ze zeiden er even geen zin in te hebben en daar moest ik het mee doen. Na een hoop gedoe uiteindelijk af gesproken dat ik langs kon komen. Ik had mijn moeder mee en zij waren met 3 man sterk. Er ontstond een woordwisseling tussen onze ouders en na een paar minuten stond een van hen mijn spullen op straat te gooien.. ik had wat spullen voor hen, foto;s van de vakantie omdat ik de meeste heb gemaakt. Maar ik wilde dat niet geven voordat ik zeker wist dat ik alles had en ik kon mijn harde schijf maar niet vinden. Dus ik probeerde dat aan te kaarten, toen werd mijn "vriendin"helemaal gek en begon me zelfs te slaan. Ze zijn er toen vandoor gegaan in hun auto en daar stond ik dan. Met de helft van mijn spullen en een zeer hoofd van de klappen. Ik heb daar aangifte van gedaan, maar de politie heeft helemaal niks meer laten horen en zeggen zoiezo dat ze me niet kunnen helpen bij het terug krijgen van de spullen. Lekker dan. Ik heb geprobeerd om via e-mail contact te zoeken, en kreeg alleen antwoorden dat ze niks met me te maken wilde hebben. EVen later kreeg ik een mail, dat ze de foto's van de vakantie wilde en 200 euro om de reiskosten van de auto op quite te zetten en dan kreeg ik mijn harde schijf en andere spullen terug. Terwijl ik om thuis te komen al veel meer dan dat heb moeten betalen ben ik dat niet van plan, dan hadden ze me gewoon in de auto mee moeten nemen. Ik kan hier niet over onderhandelen omdat zij simpel weg van mening zijn wel recht op dat geld te hebben. Ik heb toen aan geven laat een berekening zien, en dat deden ze ook niet. Nu hoor ik niks meer, maar nog steeds heb ik mijn harde schijf met persoonlijke informatie en foto's niet in mijn bezit. Heeft iemand enig idee hoe ik deze snel op de tenen getrapte mensen zo ver krijg mijn spullen terug te geven?
Los van het geld enzo he. Want ik vind de reden van TO om naar huis toe te gaan ook een kul reden.

Aan de andere kant is de andere partij behoorlijk fysiek geweest, door TO te mishandelen. Dit gaat natuurlijk alle proporties te buiten. Raar dat ik jullie daar niet over hoor.

TO en haar "vrienden" gaan hier gewoon nooit uit komen.....
quote:Boarn schreef op 17 november 2010 @ 13:13:

[...]

Hoezo, dit soort zaken worden regelmatig behandeld bij de kantonrechter.

Besef wel dat bijv. informatie die op je harde schijf staat, over je bedrijf, over je privesituatie, bankgegevens etc. veel meer schade aanricht als dat online komt. Je kunt er zelfs om ontslagen worden als bedrijfsgevoelige informatie op straat ligt. Lijkt me een hele pausibele reden om er juist een zaak van te maken.Ik gok maar zo dat TO niet een persoon is die bedrijfsgevoelige informatie op haar HD heeft staan. Maar mocht dat wel zo zijn, dan springt TO nogal onzorgvuldig om met de spullen/informatie van de baas.
Nope
..
quote:Boarn schreef op 17 november 2010 @ 13:13:

[...]

Lijkt me een hele pausibele reden om er juist een zaak van te maken.

Afgezien dat het hier om een ordinaire kinderruzie lijkt te gaan, zal de rechter wellicht ook mediation voorstellen.

Ik vind TO erg kinderachtig. Zij wilde weg en heeft zichzelf op kosten gejaagd en komt nu andere afspraken niet na. Zij geeft de foto's niet, houdt de ¤200,- zelf ("omdat zij ook hoge kosten had". Dat deed je toch zelf?) en bij een afgesproken gesprek neemt ze dr moeder mee. Ik kan me wel voorstellen dat haar voormailge vrienden haar harde schijf houden, want die krijgen gewoon nog geld van haar dat ze niet van plan is om te betalen.

Allemaal erg kinderachtig.
Ze heeft toch overal haar deel aan betaald behalve aan de terugreis omdat de anderen nog wilden blijven?
@Boarn, ik geloof dat het om een externe harde schijf gaat, anders heeft het ook geen zin om die laptop op te halen. En je externe harde schijf is toch een soort backup, daar staan toch geen bankgeheimen op? Als dat zo is, had TO 'm gelijk moeten meenemen in haar vliegtuigbagage. Echt, je tip om er juridisch werk van te maken vind ik... opmerkelijk.
Ik vind het van beide partijen erg kinderachtig!

Hoe oud zijn jullie eigenlijk??
Nou...dat moet een fikse onenigheid zijn geweest. Maar aangezien niemand van ons hier bij was, zou ik wel willen weten wat er dan gebeurd is. Ik kan hier geen oordeel over geven hoor, misschien ben jij wel een heel vervelend mens...dat weten we dus niet.
ik vermoed dat TO heeft lopen miepen over het slechte weer en kamperen (ook in een grote tent is kamperen in kut weer niet fijn.. en wij zijn kampeerders.. en hebben een grote tent maar dan is het ook neit fijn in de regen).. en daarom naar huis wilde.. De vakantie bleek waarschijnlijk in zijn geheel tegen te vallen met die vrienden en dan heeft ze dit aangegrepen om op een dure wijze naar huis te gaan. Daar kunnen die vrienden niets aan doen .

Die laptop en toebehoren moeten terug. TO moet netjes een lijstje maken met haar uitgaven die te maken hadden met de vakantie (en niet met haar terugreis). TO zal gewoon haar afgesproken bijdrage aan de vakantie moeten betalen en netjes de foto;s geven (Zet ze even op een USB stickje).. en praat het op een nette manier uit.

Het kan altijd gebeuren dat een vakantie anders uitpakt en daar kan dan niemand iets aan doen vaak..
quote:Boarn schreef op 17 november 2010 @ 13:15:

Los van het geld enzo he. Want ik vind de reden van TO om naar huis toe te gaan ook een kul reden.

Aan de andere kant is de andere partij behoorlijk fysiek geweest, door TO te mishandelen. Dit gaat natuurlijk alle proporties te buiten. Raar dat ik jullie daar niet over hoor.

TO en haar "vrienden" gaan hier gewoon nooit uit komen.....Even terugscrollen. Ik heb gezegd dat het zeer vreemd is. Voor slaan is nooit een excuus maar ik denk zomaar dat er wel iets meer is gebeurd of gezegd. Iemand gaat toch niet zomaar uit het niets slaan? Hoop ik tenminste.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De kantonrechter behandeld wel vaker kinderachtige ruzie's. Kijk maar naar de Rijdende Rechter. En een gemiddelde echtscheiding gaat vaak ook over stomme onbenulligheden en koppige volwassenen.

Mediation is ook prima, maar verwacht niet dat alle partijen er daadwerkelijk aan willen werken om het opgelost te krijgen.
Begrijp mij niet verkeerd want als je echt om deze reden naar huis bent gegaan snap ik je niet. Maar ik snap de andere partij ook niet. Als je met z'n drieeen bent (jij en een stelletje ga ik nu vanuit) en jij zou naar huis gaan wat is daar dan zo moeilijk aan? Als nu een persoon van het stelletje naar huis gaat allá maar een vriendin die alleen staat? Dus ik snap dan niet zo goed waarom die vrienden geirriteerd zijn om het feit dat jij naar huis bent geweest. Buiten dat het niet de afspraak was en 'samen uit, samen thuis' nog altijd bestaat zou het mij m'n kont roesten of een derde persoon naar huis gaat om een plensbui. Zou ik mijn vakantie niet om laten verpesten.
Je kan het ook omdraaien. De vrienden moeten hun verlies maar nemen, hebben een dure les geleerd en geven TO gewoon haar spullen terug. Zij hebben net zo min recht op haar spullen als TO het recht heeft de kosten niet meer te delen met ze.

Kinderachtig gedoe allemaal. Ze hebben alle-3 een goed lesje geleerd...
Nope
Kan het zijn dat je een denkfout hebt, TO?

Ik lees het zo dat jij vindt dat je, doordat jij al extra kosten hebt 'moeten' maken voor je vliegreis, niet meer mee hoeft te betalen aan de terugreis van de anderen. Zij hebben er natuurlijk op gerekend dat je dat wel zou doen, zij kunnen er immers niets aan doen dat jij eerder je biezen hebt gepakt. Door jouw actie heb je de anderen op extra kosten gejaagd. Dat is niet fair.
quote:Boarn schreef op 17 november 2010 @ 13:15:

TO en haar "vrienden" gaan hier gewoon nooit uit komen.....

Niet mee eens. Als ik de OP en de andere post zo eens lees is TO iemand die de boel vreselijk op de spits drijft. Ik stel me zo voor dat dat stel misschien wel gezegd heeft "joh, tuurlijk mag jij met ons mee, gezellig!" (zij zijn immers met zijn tweeën, ik neem aan dat ze anders gewoon samen op vakantie waren gegaan) en dachten dat ze daar TO een plezier mee te doen. Ze zijn 4 weken weggeweest, maar als ik zo lees hoe dramatisch TO is vertrokken kan ik me niet voorstellen dat het al die 4 weken nou zo leuk was. Zus niet goed, zo niet goed, geen zin in dit, en het regent ook al... Als je het hele jaar naar je vakantie hebt uitgekeken en het zelf wél leuk vindt, dan is dat afschuwelijk.

Dat is eerst geëscaleerd dat die vrienden maar gezegd hebben "nou, dan ga je toch lekker" (zou ik ook gedaan hebben) maar kennelijk betekende het dramatische vertrek van TO voor hun ook het einde van de vakantie. Wie weet wat er allemaal is voorgevallen, TO is er immers ook de camping eigenaar bij gaan halen.

Dus vrienden ook naar huis, zwaar de pest in omdat die klote TO hun vakantie verneukt heeft (in hun perspectief he) en dan komen ze thuis en in plaats van een berouwvolle TO die haar excuses aanbiedt, krijgen ze een kwade TO op hun dak die ze honderdduizend keer mailt. Want stiekem vindt ze zelfs dat die vrienden haar terug reis hadden moeten betalen.

Ze geven nog aan "we willen het er nu niet over hebben" - heel verstandig in mijn ogen om dingen eerst even te laten betijen als je zo kwaad bent - en wat doet TO, die gooit er een schepje bovenop door eerst te blijven drammen om een afspraak en dan zelfs "versterking" mee te nemen. En te dreigen met die fotos.

Nee hoor, hoe ik het zie zit TO aan alle kanten fout en heeft ze die klappen echt zelf uitgelokt. Neemt niet weg dat ik vind dat je nooit moet gaan slaan, maar iemand kan je natuurlijk net zo lang tergen en zuigen dat je uiteindelijk je geduld verliest en zelf ook door het lint gaat. En in plaats van dat in te zien doet TO er wéér een schep bovenop door ook nog naar de politie te stappen.
Am Yisrael Chai!
quote:liesse schreef op 17 november 2010 @ 13:26:

Maar ik snap de andere partij ook niet. Als je met z'n drieeen bent (jij en een stelletje ga ik nu vanuit) en jij zou naar huis gaan wat is daar dan zo moeilijk aan? Als nu een persoon van het stelletje naar huis gaat allá maar een vriendin die alleen staat? Misschien omdat voor hun de reis nu duurder is? als je een auto met z'n 3-en deelt ben je goedkoper uit dan wanneer je die met 2 deelt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:BlackWhite schreef op 17 november 2010 @ 12:38:

Toen heb ik mijn belangrijkste spullen gepakt die ik mee kon nemen en ben met een hele dure taxi op het vliegveld gekomen. Een ticket kunnen bemachtigen en na een hele lange vertraging ben ik eind van die avond in Nederland aan gekomen. Ik was behoorlijk overstuur van dat alles. Maar dacht als mij "vrienden"over een week terug waren er over gepraat kon worden.

Dit klinkt alsof jij eigenlijk van hén excuses verwachtte, omdat jij zo dramatisch bent opgestapt.

Waarom was je 'behoorlijk overstuur'?
eens met FV.. TO is een drama queen vermoed ik..
quote:Spijker schreef op 17 november 2010 @ 13:28:

[...]

Misschien omdat voor hun de reis nu duurder is? als je een auto met z'n 3-en deelt ben je goedkoper uit dan wanneer je die met 2 deelt.dat scheelt toch geen honderden euro's ? Als wij naar frankrijk rijden in de zomer tanken we puur voor de heen en terugreis 4 x (2 x heen en 2 x terug) volle tank is iets van 60 euro.. dus 120 heen en 120 terug.. Die auto rijdt toch wel of we nu met zijn 5-en of met zijn 2-en erin zitten..
..
Het zo fijn zijn als TO nog een keer terugkwam om meer tekst en uitleg te geven
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Soesah schreef op 17 november 2010 @ 13:26:

Kan het zijn dat je een denkfout hebt, TO?

Ik lees het zo dat jij vindt dat je, doordat jij al extra kosten hebt 'moeten' maken voor je vliegreis, niet meer mee hoeft te betalen aan de terugreis van de anderen. Zij hebben er natuurlijk op gerekend dat je dat wel zou doen, zij kunnen er immers niets aan doen dat jij eerder je biezen hebt gepakt. Door jouw actie heb je de anderen op extra kosten gejaagd. Dat is niet fair.Als die 200 euro alleen voor de terugreis zouden zijn, dan zou TO flink genaaid worden. Hoeveel tanks rij je leeg op die afstand? Stuk of 4? En dat dan delen door 3 personen is natuurlijk geen 200 euro p/p.
quote:poldervrouw schreef op 17 november 2010 @ 13:33:

[...]

dat scheelt toch geen honderden euro's ? Als wij naar frankrijk rijden in de zomer tanken we puur voor de heen en terugreis 4 x (2 x heen en 2 x terug) volle tank is iets van 60 euro.. dus 120 heen en 120 terug.. Die auto rijdt toch wel of we nu met zijn 5-en of met zijn 2-en erin zitten..

Ze zouden ook de kosten voor camping en eten delen. TO lijkt te vinden dat haar dure taxi en vliegticket de "schuld" is van haar vrienden, dus misschien heeft ze wel helemaal niet meebetaald aan die camping.

Misschien is dat zelfs wel de reden dat die andere twee ook naar huis moesten?
Am Yisrael Chai!
quote:charlottew88 schreef op 17 november 2010 @ 13:34:

Het zo fijn zijn als TO nog een keer terugkwam om meer tekst en uitleg te gevenDie is haar moeder halen voor bijstand....
Nope
quote:poldervrouw schreef op 17 november 2010 @ 13:33:

[...]

dat scheelt toch geen honderden euro's ? Als wij naar frankrijk rijden in de zomer tanken we puur voor de heen en terugreis 4 x (2 x heen en 2 x terug) volle tank is iets van 60 euro.. dus 120 heen en 120 terug.. Die auto rijdt toch wel of we nu met zijn 5-en of met zijn 2-en erin zitten..Geen idee hoe het is gegaan. Misschien heeft de eigenaar van de auto alle keren tanken in de hele vakantie betaald en zouden ze achteraf alle kosten door 3 delen? Ik vind 200 euro aan reiskosten voor 4 weken vakantie niet absurd veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven