menstruatie na bevalling
woensdag 17 november 2010 om 14:40
ik weet niet of ik het hier moet neerzetten of bij gezondheid...
Ik ben 13 weken geleden bevallen van mn zoonje. Ik werd 6 weken na de bevalling weer ongesteld, toen ben ik begonnen met de pil. Maar nu is mn ongesteldheid helemaal in de war, ik heb al bloedingen voor de stopweek, en heb geregeld buikpijn. Ook ben ik veel langer ongesteld. Moet dit allemaal nog op gang komen?? IK heb vrijdag even een afspraak bij de huisarts om het even te bespreken, maar vroeg me af hoe dit bij jullie ging. En is het normaal om nu nog gergeld buikpijn te hebben? Ik ben nu 2 x ongesteld geweest na de bevalling.
ik geef flesvoeding.
Ik ben 13 weken geleden bevallen van mn zoonje. Ik werd 6 weken na de bevalling weer ongesteld, toen ben ik begonnen met de pil. Maar nu is mn ongesteldheid helemaal in de war, ik heb al bloedingen voor de stopweek, en heb geregeld buikpijn. Ook ben ik veel langer ongesteld. Moet dit allemaal nog op gang komen?? IK heb vrijdag even een afspraak bij de huisarts om het even te bespreken, maar vroeg me af hoe dit bij jullie ging. En is het normaal om nu nog gergeld buikpijn te hebben? Ik ben nu 2 x ongesteld geweest na de bevalling.
ik geef flesvoeding.
woensdag 17 november 2010 om 14:49
ik ben pas later ongesteld geworden omdat ik borstvoeding gaf, maar nu bijna een jaar na de bevalling is het (met spiraal) nog niet helemaal zoals het voor de zwangerschap was. Natuurlijk niet helemaal te vergelijken omdat ik toen geen spiraal had.
Ik heb ongeveer 12 weken gevloeid trouwens, en als ik even iets actiever was of veel gedaan had, dan was het weer even wat heftiger.
Geef je lichaam rustig de tijd te herstellen. Een zwangerschap en bevalling is een behoorlijke aanslag op je lichaam. Ook de hormonen die daarbij vrij komen zijn niet niks
Ik heb ongeveer 12 weken gevloeid trouwens, en als ik even iets actiever was of veel gedaan had, dan was het weer even wat heftiger.
Geef je lichaam rustig de tijd te herstellen. Een zwangerschap en bevalling is een behoorlijke aanslag op je lichaam. Ook de hormonen die daarbij vrij komen zijn niet niks
woensdag 17 november 2010 om 15:27
woensdag 17 november 2010 om 15:30
woensdag 17 november 2010 om 15:31
Ik ben na mijn bevalling, naar wat ik me kan herinneren, na 10 weken weer met de pil begonnen, ik dacht toen dat ik mijn eerste menstruatie had gehad. Dat bleek echter nog geen menstruatie te zijn zei de huisarts. Ik had nl. precies dezelfde klachten als die jij had. Ik weet alleen niet meer goed wat ik toen gedaan heb, of ik toen even gestopt ben met de pil of gewoon doorgegaan ben met wel iedere keer een stopweek (volgens mij het laatste).
woensdag 17 november 2010 om 15:34
Ik ben trouwens ook met buikpijnklachten naar de huisarts gegaan. Ook dit bleek gewoon de horen bij de 'na-effecten' van de zwangerschap. De baarmoeder heeft natuurlijk ook wat te verduren gehad....
Ik had van tevoren in ieder geval nooit gedacht dat een zwangerschap zo'n aanslag op je lichaam zou zijn! Maarja ... voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Ik had van tevoren in ieder geval nooit gedacht dat een zwangerschap zo'n aanslag op je lichaam zou zijn! Maarja ... voor een goed doel zullen we maar zeggen.
woensdag 17 november 2010 om 17:05
Ik ben ongeveer 4 weken na mijn bevalling met de pil begonnen en heb tot op heden ook meer last van mijn menstruatie: heftiger, duurt langer en ik word regelmatig vóór de stopweek toch al ongesteld. Heel irritant, maar ik wijt het ook maar gewoon aan de bevalling en mijn op hol geslagen lijf
Ik heb trouwens ook ineens hoofdpijn, voorafgaand aan mijn menstruatie. Had ik eerder nooit. Misschien is jouw buikpijn ook zoiets. Neemt niet weg dat je altijd even de huisarts kunt bellen als je je zorgen maakt.
Ik heb trouwens ook ineens hoofdpijn, voorafgaand aan mijn menstruatie. Had ik eerder nooit. Misschien is jouw buikpijn ook zoiets. Neemt niet weg dat je altijd even de huisarts kunt bellen als je je zorgen maakt.
donderdag 18 november 2010 om 16:35
@ Ka32: Ik ben tijdens mijn zwangerschap nooit zo bezig geweest met het herstel daarna. Met anderen heb je het over de zwangerschap, de bevalling, etc. maar niet over klachten die je maanden daarna nog kunt hebben. En als het de eerste is weet je niet wat wel en niet 'normaal' is. Ik kon daar wel onzeker van worden.