Het hobby topic

15-11-2010 13:46 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik open dit topic omdat ik erg benieuwd ben naar de hobby's die jullie uitvoeren. Hebben jullie wel/geen hobby, zo ja: wat dan, zo nee: mis je het hebben van een hobby of vermaak je je zo ook wel in de vrije tijd?

Zelf heb ik geen hobby, ik doe meerdere dingen graag, maar om het een hobby te noemen: nee dat niet. Graag zou ik mezelf eens verdiepen in activiteiten die ik als hobby zou willen uitvoeren wat ik zelf heel leuk vind om te doen en ook nog eens in groepsverband. Zo lijkt het leren van pianospelen of het deelnemen in een theatergroep erg leuk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Je hebt hier in ieder ieder geval de mogelijkheid je hobby activiteiten te uiten/delen noem maar op

Ik heb een hobby

Totaal aantal stemmen: 27

Ja (81%)
Nee (19%)
Tekenen, Schilderen, kleine kistjes maken, koken, wandelen, van 2 kledingstukken 1 maken, lezen en kruiden zaaien, oogsten en drogen.

Ik kijk bijna geen TV, dus tijd genoeg.
Bikkie, hangt er vanaf waar je woont. Als je zegt waar je woont dan kan ik kijken of ik iemand kan aanbevelen.

kijk eens op glashobby.forumup.nl daar staan ook mensen die workshops geven.
Ik maak kaarten, borduur en 3d plak ze.
Tas, en sleutelhangers maken.

Sieraden maken.

Lezen.

Computers repareren en alles wat daarbij komt kijken.

Mijn vrijwilligerswerk in een oorlogsmuseum.

Tai Chi.

Theater en concerten bezoeken.
Ik doe aan Showdance, ook erg leuk.
Schrijven van fictie en haken
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Pff, ik heb best veel hobby's eigenlijk. Ben dol op koken, bakken, taarten decoreren, geef workshops taart/cupcakes decoreren, maak deze ook op bestelling, maak zeepkettingen (ook workshops), bloemstukken, naai allerlei dingen van stof/kralen/knopen/lint etc. met de hand.
Volgens mij zijn er niet zoveel forummers met een hobby. In ieder geval geen posters.
@Pompedom, ik woon in het hoge noorden. Vlakbij Winschoten.

Ik ga zeker ook even op de site kijken die je noemde. Dank je.
oh ok, daar ken ik wel mensen, ik kom namelijk uit groningen(maar woon tegenwoordig in Oostenrijk)! Ik kan je wel wat tips geven als je wilt. Ik heb geprobeerd vriendin met je te worden, ik hoop dat het werkt. je mag me ook een mailtje sturen op:

sales. mijn gebruikersnaam @ gmail . com
Ik heb een kind dus ik knutsel wat af.

En als hij naar bed is: wijn. Ik vind wijn heerlijk en ook erg leuk om een nieuwe fles te proberen, de juiste wijn bij een gerecht vinden.

En ik vind het ook leuk om kleding wat leuker te maken, voor feestjes of verkleedpartijtjes op school. Maar nu loopt mijn naaimachine vast en moet ik hem openmaken en ik weet niet hoe dat moet, dus dan zet ik hem weer weg.
ik heb echt heel veel hobbys! maar het is allemaal creatief gelinkt met elkaar, haha! Ik schilder, schilderijen maar ook prints op kleding, ik ontwerp en maak kleding, ik maak sieraden met zilverdraad en fimo (als ik mag spammen, dit is mijn website: www.madebymin.nl) , ik kan pottenbakken en doe dat ongeveer 2 keer per jaar, ik brei en haak (wat ik mezelf pas geleerd heb, dus ben er nog niet goed in.), tekenen, leuke dingen maken voor in mijn huis, zoals een kerststuk, maar op het moment is mijn hobby (nou ja hobby... de grootste bezigheid...) het klussen in mijn huis.

Hobbys hoeven op zich niet duur te zijn, voor breien en haken kun je gewoon naar de zeeman of wibra. Fimo kost een paar euro, maar dat gebruik je ook maar in hele kleine hoeveelheden, dus het valt nog mee. Stof is al weer een stuk kostbaarder, vooral als het zo mis gaat dat je nieuwe moet kopen, wat de reden is dat mijn zelf ontworpen jurk nog niet af is, ik durf niet verder te gaan omdat het tot nu toe allemaal nog goed is gegaan! hahaha!
Pompedom, heb je mijn mailtje nog gekregen ?
Pompedom, ik heb intussen een workshop glaskralen branden gehad. Ik vond het hartstikke leuk. Ik denk erover om er zelf ook mee te beginnen.
Hobby''s genoeg hier.

Breien

Borduren

film kijken

astrologie bestuderen

reiki

online-scrabble

vroeger kaarten maken (borduren)

Voor die rode poes met geld gebrek. Er zijn best redelijk betaalbare

borduurpakketten waar je maanden mee vooruit kunt. Sorry, weet je naam zo gauw niet meer.
odi et amo
Mylene Valerie bedoel ik.

Anders geld vragen voor je verjaardag.
odi et amo
Ik heb toch ook redelijk wat hobby's.

Tekenen, airbrushen, knutselen, en mijn grootste hobby zijn mijn terrariums, daar kan ik uren mee bezig zijn.
Ik heb geen echte hobby's.

Ik kan breien, maar dat vind ik even leuk en dan heb ik het ook wel weer bekeken.

Verder heb ik geen idee wat ik leuk vind.

Binnenkort ga ik een workshop taarten maken (en boetseren) doen... Misschien komt daar wel iets uit...
quote:steph schreef op 15 november 2010 @ 17:06:

Ik maak kaarten, borduur en 3d plak ze.En sinds een maand Zumba.
MV, lees ik het goed, zoek je borduurpakketten ?

Ik zal eens even zoeken, maar ik heb vast nog wel wat liggen dat ik dus nooit ga afmaken. Laat maar weten of je er belang bij hebt.
Joepie, ik ga binnenkort zelf beginnen met glaskralen branden. Ik heb er echt zin in !
quote:Bikkie schreef op 11 februari 2011 @ 23:45:

MV, lees ik het goed, zoek je borduurpakketten ?

Ik zal eens even zoeken, maar ik heb vast nog wel wat liggen dat ik dus nooit ga afmaken. Laat maar weten of je er belang bij hebt.

Nou borduren kan ik niet. Denk dat ik daar geen geduld voor heb. Poppen maken of ander knutselgebeuren lijkt me wel leuk. Of schilderen of kleien. Zelf wijn maken . Fotografie. Ja eigenlijk vind ik veel leuk, alleen heb ik denk ik geen geduld voor haken, breien en borduren.

Maar lief dat je aan mij dacht!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zag ooit eens, jaren geleden, iets leuks bij Pipoos. Een boek die op een standaard open stond, mooi geverfd was en daarin waren ruimtes uitgesneden en daar hadden ze dacht ik iets van elfjes ofzo in gemaakt. En aan 1 kant een mooi gedicht. Kan ook iets anders zijn wat er erin zat. Ze hadden verschillende dingen. Ik heb mij toen voor een workshop daarvoor opgegeven maar nooit meer iets gehoord. Dat lijkt me leuk om zelf te maken. Moet je alleen een plaatje als voorbeeld hebben. Ik zit net te googlen maar kan het niet vinden.

Gevonden bij google, bij afbeeldingen en dan Geprepareerde boeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@Mylene_Valerie, geen borduren dus

Volgens mij heten de boeken die jij bedoelt Deco boeken. Als je daarop googeld en op marktplaats kijkt, kom je wel het eea tegen.

Ik had vroeger een klasgenoot die ook van die boeken maakte. Ze maakte echt hele mooie. Ik heb het ook een keer geprobeerd maar laten we maar zeggen dat het niet mijn hobby was.

Wel leuk om te doen, maar het resultaat was niet geweldig.
Dank je Bikkie, ik ga even kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven