Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering voor hele gezin of man/vrouw apart afsluiten

19-11-2010 15:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jarenlang een zorgverzekering lopen bij mijn huidige verzekeraar maar ik heb besloten om toch eens te gaan rondkijken. Maar wat ik niet goed weet is het volgende. Als ik offertes opvraag vragen de sites mij vriendelijk of ik meerdere mensen wil mee verzekeren. Wat is handig? Alles in 1 keer regelen voor het hele gezin (man + 2 dochters) of dat man en ik apart verzekering afsluiten. Mijn man heeft er nl. weinig aan om bijv. voor de pil of bevallingen te betalen terwijl dit voor mij wel handig is (met komst van evt 3e kind)
Er was hier recent een onderwerp over in Kassa.

Het is inderdaad soms goedkoper het gezin bij verschillende verzekeraars onder te brengen, afhankelijk van de wensen van de ouders.
Wij hebben alles bij Anderszorg(dochteronderneming van Menzis) Betalen het jaar vooruit(korting) kosten 2300 euro (3 volwassenen en 1 minderjarige zoon)
quote:ElleMichelle schreef op 19 november 2010 @ 15:19:

Wij hebben alles bij Anderszorg(dochteronderneming van Menzis) Betalen het jaar vooruit(korting) kosten 2300 euro (3 volwassenen en 1 minderjarige zoon)Wat een bedragen eigenlijk he? Pffff!
Aha, dan ga ik eens kijken bij Kassa op de site!

Het zijn zulke bedragen dat ik toch maar eens van m'n luie kont ben af gekomen om eens te gaan vergelijken. We zijn nu volledig aanvullend verzekerd maar de keren dat ik er gebruik van maak zijn op 1 hand te tellen (voor man en mij samen) dus dat is toch wel zonde van het geld
Zoon en ik zijn bij IZZ via mijn werk, waardoor dat betaald wordt van mijn brutoloon en de werkgever een deel betaald. Das dus voordelig, we zijn behoorlijk aanvullend verzekerd. Man zit bij unive, is dar heel goedkoop en basis verzekerd (hij heeft ook eigenlijk nooit iets).
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Je kan vaak ook bij 1 maatschappij 2 verschillende dekkingen nemen als partners. Let wel op! Je kinderen zijn gekoppeld aan de hoofdaanvrager, zorg dus dat diegene met het meest uitgebreide pakket de hoofdaanvrager is.
Kijk even op de site van de consumentenbond. Daar kun je zo opgeven wat je wil, wat je belangrijk vind, en die geeft zo aan welke verzekeraar voor jou het beste is. (ik zou persoonlijk niet overal offertes op gaan vragen, dan zit je tot lengte van dagen in de spam)
De vrouw is schijnbaar meestal duurder uit dan de man, dus dan zou de vrouw een uitgebreid pakket kunnen nemen en de man een basisverzekering. Kinderen schrijf je dan bij op de polis van de vrouw.
Dat wordt inderdaad aangeraden Naski, de kids bijschrijven met de meeste zorgwensen. En dan de andere partner eventueel een beperkter pakket
Bij VGZ gaan de kinderen automatisch mee op de polis van de best verzekerde zag ik.

Wij zitten beiden bij VGZ, met allebei een andere dekking. Man is hoofdaanvrager, ik mede aanvrager maar ik heb het meest uitgebreide pakket. Volgens VGZ komt onze aanstaande dochter bij mij in de verzekering ( nou ja, op de gezamenlijke polis maar met mijn dekking zeg maar).
Ik ga ook maar eens even rondsnuffelen ik ben ook behoorlijk geschrokken van de prijsstijging.

De basispremie was ¤94,75 en wordt nu ¤ 104,75 bij Menzis.

Nu zag ik laatst dat Menzis bij de 3 duursten hoorde dus de moeite waard lijkt me om te kijken of het ook goedkoper kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven