verzwakt en vermoeid
vrijdag 19 november 2010 om 17:53
Ik ben een jonge vrouw van 20, en sinds een paar weken ben ik extreem vermoeid. Op sommige momenten zak ik letterlijk door mijn benen, voel ik me slap en ijl in het hoofd. Dan mank ik, draai ik weg of val ik op de grond, en kost het me vreselijke moeite om me nog verder voort te bewegen. De minste inspanning weegt te zwaar, en ik moet moeite doen om 's avonds nog even wakker te blijven.
Vanzelfsprekend ben ik met deze klachten naar de dokter gegaan. Mijn bloeddruk en bloedsuiker zijn in orde! Hij heeft bloed genomen en me gecontroleerd op ijzertekort, bloedarmoede, verstoorde schildklierwerking, ... Maar er is werkelijk niets van dat alles mis.
Hij zegt dat het dan waarschijnlijk wel te maken zal hebben met stress, maar dat kan ik gewoon niet geloven, laat staan accepteren. Ik word er behoorlijk wanhopig van, en hoopte misschien dat ik via een berichtje op dit forum wat wijzer werd.
Alvast bedankt.
Vanzelfsprekend ben ik met deze klachten naar de dokter gegaan. Mijn bloeddruk en bloedsuiker zijn in orde! Hij heeft bloed genomen en me gecontroleerd op ijzertekort, bloedarmoede, verstoorde schildklierwerking, ... Maar er is werkelijk niets van dat alles mis.
Hij zegt dat het dan waarschijnlijk wel te maken zal hebben met stress, maar dat kan ik gewoon niet geloven, laat staan accepteren. Ik word er behoorlijk wanhopig van, en hoopte misschien dat ik via een berichtje op dit forum wat wijzer werd.
Alvast bedankt.
vrijdag 19 november 2010 om 18:05
Ik heb jarenlang last gehad van extreem veel stress. Ben uiteindelijk overspannen geraakt. En ja, ik was moe. Heel moe. Van mijn werk naar huis fietsen (ritje van 10 minuten) was al teveel bij wijze van spreken.
Maar jouw klachten vind ik erg heftig hoor! Ik herken daar niet zoveel in
Je moet je dan ook zeker niet door de huisarts laten afschepen met het etiketje 'stress'!
Je bent hartstikke jong, er is gelukkig veel uitgesloten maar je vermoeidheidsklachten lijken mij reden voor verder onderzoek. Is er bijvoorbeeld getest op Pfeiffer zoals Mazou ook al zegt?
Sterkte!
Maar jouw klachten vind ik erg heftig hoor! Ik herken daar niet zoveel in
Je moet je dan ook zeker niet door de huisarts laten afschepen met het etiketje 'stress'!
Je bent hartstikke jong, er is gelukkig veel uitgesloten maar je vermoeidheidsklachten lijken mij reden voor verder onderzoek. Is er bijvoorbeeld getest op Pfeiffer zoals Mazou ook al zegt?
Sterkte!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
vrijdag 19 november 2010 om 19:47