Gezondheid alle pijlers

verzwakt en vermoeid

19-11-2010 17:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jonge vrouw van 20, en sinds een paar weken ben ik extreem vermoeid. Op sommige momenten zak ik letterlijk door mijn benen, voel ik me slap en ijl in het hoofd. Dan mank ik, draai ik weg of val ik op de grond, en kost het me vreselijke moeite om me nog verder voort te bewegen. De minste inspanning weegt te zwaar, en ik moet moeite doen om 's avonds nog even wakker te blijven.

Vanzelfsprekend ben ik met deze klachten naar de dokter gegaan. Mijn bloeddruk en bloedsuiker zijn in orde! Hij heeft bloed genomen en me gecontroleerd op ijzertekort, bloedarmoede, verstoorde schildklierwerking, ... Maar er is werkelijk niets van dat alles mis.

Hij zegt dat het dan waarschijnlijk wel te maken zal hebben met stress, maar dat kan ik gewoon niet geloven, laat staan accepteren. Ik word er behoorlijk wanhopig van, en hoopte misschien dat ik via een berichtje op dit forum wat wijzer werd.

Alvast bedankt.
Ik weet niet of je idd stress hebt? Want daar kan het zeker van komen. Ik heb een ook een lange periode met veel stress gehad en had ook dit soort klachten, dus zo vreemd is het niet hoor.

Sterkte...
Het is moeilijk om in deze 21ste eeuw geen stress te hebben... Het lijkt me alleen zó onwaarschijnlijk dat ik er zo'n extreme lichamelijke reactie op krijg.
Pfeiffer ook getest?
ME?
Ik heb jarenlang last gehad van extreem veel stress. Ben uiteindelijk overspannen geraakt. En ja, ik was moe. Heel moe. Van mijn werk naar huis fietsen (ritje van 10 minuten) was al teveel bij wijze van spreken.

Maar jouw klachten vind ik erg heftig hoor! Ik herken daar niet zoveel in

Je moet je dan ook zeker niet door de huisarts laten afschepen met het etiketje 'stress'!

Je bent hartstikke jong, er is gelukkig veel uitgesloten maar je vermoeidheidsklachten lijken mij reden voor verder onderzoek. Is er bijvoorbeeld getest op Pfeiffer zoals Mazou ook al zegt?

Sterkte!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Zwanger?
Als t zo blijft misschien een keer naar de neuroloog?
Naar de neuroloog vanwege vermoeidheid?

Lijkt me ietwat overdreven.

Als jij inderdaad zoveel stress hebt lijkt me een weekje vakantie/uitrusten de beste optie.
Maar op de grond vallen van vermoeidheid lijkt me ook niet echt normaal.
Zwanger ben ik zeker niet.

Even gezocht op Pfeiffer, maar heb geen last van mijn keel of van koorts.

Bij ME moeten de klachten minstens 6 maanden aanhouden, en ik heb nog maar enkele weken écht last.

Bedankt in ieder geval, voor jullie steunende reacties.
Bieke voor Pfeiffer hoef je niet perse last te hebben van je keel of van koorts. Laat je daar op testen want het klinkt er wel naar, dan weet je het in ieder geval zeker.
Een vriendin van me had het ook,krijgt nu vitamine b? injecties en is weer helemaal de oude,ze bleek het niet op te nemen zelf ofzo?

Mss even googlen daarop?

Sterkte
Langs de neuroloog als dit aanhoudt vind ik geen slecht idee.

Mijn zusje had namelijk dezelfde klachten en bleek MS te hebben. Nu hoop ik natuurlijk niet dat dat bij jou ook het geval zal zijn, maar ik vind wel dat je dit soort klachten serieus moet nemen!
Bij Pfeiffer heb je niet altijd last van je keel en zeker niet altijd last van koorts.

Ik zou je er zeker even op laten testen!
Emilie: geen tips, alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven