Mode & Beauty alle pijlers

Blij!!

19-11-2010 22:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes!!!

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest na en allergietest, en ik blijk niet allergisch te zijn voor shampoo ingrediënten!!

Ik had al jaren last van een jeukende hoofdhuid, waarschijnlijk is het eczeem. Toen het begon kreeg ik zo'n jeuk van gewone shampoo's, en ben ik aan dermolin shampoo begonnen, en toen werd t minder. Ik had al 2 jaar geen gewone shampoo meer gebruikt.

En vandaag zei de dermatoloog dat er geen reden is voor om geen normale shampoo te gebruiken. Dus ben naar de etos gefietst, heb een fles Dove shampoo gekocht, ben naar huis gesjeesd, en heb m'n haar gewassen met een normale shampoo!

M'n haar is super zacht, het ruikt eindelijk weer eens lekker, en ik ben er helemaal gelukkig van

Moest ik even met jullie delen, hihi
Ow en het jeukt idd niet!! Lol, misschien is m'n psychische jeuk nu behandeld
Wat fijn !

Maar wat heb je voor die eczeem gekregen dan.. ?

Of is dit het dan en ben je ineens overal vanaf ?
Voor mij is het zo normaal om mijn haar lekker te wassen met fijne shampoo, dus ik sta er nooit bij stil hoe prettig het eigenlijk is. Door jouw verhaal besef ik me opeens hoe fijn een lekkere shampoo is haha! En leuk dat je er zo gelukkig door bent dat het weer mag, geniet ervan!
Nee het is niet over, de jeuk en bultjes komen er gaan, maar dat het nu goed gaat maakt me heel blij! :-)

Ik heb een lotion gekregen die ik moet gaan gebruiken als ik weer jeuk heb, en dan weer moet afbouwen.
Ik heb denk ik hetzelfde als jij, vandaar mijn vraag. Hoe heet die lotion eigenlijk ?

Dacht dat ik er vanaf was, maar het komt nu weer terug. Het komt elke keer weer terug. Ik ga binnenkort maar weer eens een afspraak maken met de dermatoloog, want dit schiet niet op.

Ik snap niet waarom ik nooit een eenduidige verklaring krijg voor wat het is. Vermoeiend.. Ook ik kan een tijdje gewone shampoo gebruiken, maar gaat altijd weer mis na een tijdje. Dan weer over op de stinkshampoos gecombineerd met Neutral shampoo. En de jeuk, pfoewie, das nog het ergst !
Ik weet niet hoe de lotion heet, ik krijg m maandag pas, de apotheek moest m bestellen.

Idd jeuk is verschrikkelijk! Soms voelde m'n hoofdhuid beurs terwijl het gloeide en m'n huid zelfs klopte...:-( vreselijk! En krabben doet dn zo'n pijn!
Ja precies, pfff vreselijk ! Jeuk = niet leuk.. waren die bultjes ook pijnlijk ? Bij mij voelen ze soms aan als puistjes of zweertjes, zo pijnlijk. En hebben ze seboroisch eczeem geconstateerd (of hoe je het ook schrijft)..
Ja idd als puistjes bijna! Gelukkig is het al een tijd terug dat t zo erg was!
Heel herkenbaar. Alleen kon ik tegen geen 1 zeep. Dan kreeg ik uitslag op mijn handen (alleen op handen, nergens anders). Ik heb de afgelopen 4 jaar mijn haren en lichaam met handschoenen aan moeten wassen

Ik heb eerlijk gezegd zelf geen goed woord over voor dermatologen want ik heb minstens 5 verschillenden gezien, en geen een kwam verder dan, hier is cortizon en leer er maar mee leven want het gaat nooit meer weg.

Lang leven mijn intuitie want ik heb altijd gedacht dat het wel weg kon gaan.

En toen was ik bij een andere arts die tevens homeopaat is.

Ik kwam voor iets heel anders maar vroeg hem naar mijn huidprobleem. En wat denk je? Hij vertelde me eens 2 buisjes calcium bruis tabletten te nemen. Elke dag 1 tablet totdat het op is.

Probleem is weg! En zo simpel!!

Ik gebruik weer zeep!

En ik geniet ervan!

En tegerlijkertijd ben ik zo pissig dat dermatologen altijd maar weer met hun cortizon komen aanzetten, je behandelen als een domme geit als je andere ideeen hebt dan hun, nooit verder denken en in mijn geval de afgelopen 4 jaar minder leuk hebben gemaakt dan nodig.
Gewist.

Het!modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Mijn heeft een huidaandoening en zolang hij zo goed als het gaat alleen zijn haar wast en de hoofdhuid niet masseert dan kan hij het op zijn hoofd onder controle houden. Hij spoelt zijn hoofd ook voorovergebogen uit zodat er zomin mogelijk shampoo langs de hoofdhuid komt. Op deze manier is zijn haar toch lekker schoon zonder alle jeuk. Jeuk is verschrikkelijk, ik hoop dat je er snel helemaal vanaf bent.

Cortizon is idd troep, je huid wordt er zo dun van
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
quote:Courage schreef op 20 november 2010 @ 02:36:

Heb je een idee hoe calcium dan werkt op jouw probleem?

En nooit hoeven herhalen?

Blijkbaar heeft een gebrek aan calcium tot resultaat dat je huid niet in goede conditie is.

Ik heb 2 van die buisjes opgemaakt en een homeopatisch preparaat genomen om alle cortison va de afgelopen jaren uit mijn lichaam te krijgen. Sindsdien is mijn huid op mijn handen weer goed en kan ik zeep gebruiken. Tot nu toe heb ik nog geen terugval. Ik heb het gebruik van zeep langzaam opgevoerd maar ben nu terug op normaal gebruik. Mijn homeopaat raad me aan dat mocht mijn huid weer slechter worden eerst weer extra calcium in te nemen. Pas als dat niet helpt kijken we verder. Maar 1 ding weet ik zeker, geen cortizon meer voor mij! En geen huidartsen!
quote:elfje26 schreef op 21 november 2010 @ 18:40:

[...]

Blijkbaar heeft een gebrek aan calcium tot resultaat dat je huid niet in goede conditie is.

Met andere woorden, in tegenstelling tot de mening van de huidartsen is de homeopaat van mening dat ik niet (plaatselijk) allergisch ben voor zeep (wat ik zelf ook altijd dacht) En dat het probleem dus in de conditie van mijn huid zat en niet in de zeep. Hij vertelde me ook nadrukkelijk als mijn huid weer beter was gewone zeep te gebruiken en niet speciale derma zeep ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven