Mercilon ervaringen
zaterdag 20 november 2010 om 09:17
zaterdag 20 november 2010 om 09:53
Ik heb Mercilon naar volle tevredenheid gebruikt. Ik slikte meestal 3 maanden door en dat ging prima. Ik kan niet vergelijken met Yasmin, want dit is de enige pil die ik heb gebruikt. Heb nooit last gehad van acne en met mercilon ook niet. Totaal geen bijwerkinhgen oid. Je moet wel secuur slikken, omdat ie zo licht is.
zaterdag 20 november 2010 om 10:16
ok thanks. zou het kunnen dat je van hele lichte pillen zoals mercilon en lovette e.d sneller koppijn krijgt?
en is de Marvelon een hele zware pil? ik lees dat ie bij de sub50 pillen hoort maar dat dat ook lichte pillen zijn...
stabilo enz. daar ben ik ook bang voor. over de yasmin en diane staan ook overal veel verschillende verhalen terwijl ik bij allebei geen last had (nou ja van de diane kreeg ik erg droge huid en yasmin is me veel te duur maar meer ook niet)
en is de Marvelon een hele zware pil? ik lees dat ie bij de sub50 pillen hoort maar dat dat ook lichte pillen zijn...
stabilo enz. daar ben ik ook bang voor. over de yasmin en diane staan ook overal veel verschillende verhalen terwijl ik bij allebei geen last had (nou ja van de diane kreeg ik erg droge huid en yasmin is me veel te duur maar meer ook niet)
zaterdag 20 november 2010 om 10:22
bij mij groeit er niks van de pil, heb van mezelf al grote tieten
ok maar als je dus diane met marvelon vergelijkt is de diane zwaarder? en van de marvelon krijg je geen pukkels??
dat krijg ik van de microgynon namelijk wel, maar dat is ook een androgene pil, de marvelon is neutraal net als yasmin...
zaterdag 20 november 2010 om 10:25
quote:Missphoebe schreef op 20 november 2010 @ 10:22:
ok maar als je dus diane met marvelon vergelijkt is de diane zwaarder? en van de marvelon krijg je geen pukkels??
dat krijg ik van de microgynon namelijk wel, maar dat is ook een androgene pil, de marvelon is neutraal net als yasmin...
Diane is een hele zware pil ja.
Maar niet om het een of ander, is je huisarts niet de aangewezen persoon om deze vragen aan te stellen?
Diane is een hele zware pil ja.
Maar niet om het een of ander, is je huisarts niet de aangewezen persoon om deze vragen aan te stellen?
zaterdag 20 november 2010 om 10:37
ik ben vrij secuur in slikken ja, vergeet die dingen zelden.
kan die dingen idd. aan dokter vragen, maar ik ga maandag
en dat zit haar vervangster er. vorige x wist ze niet erg veel eerlijk gezegd dus doe alvast beetje research.....
(moet ook toegeven dat ik soms de neiging heb om 20 vragen tegelijk te stellen, is niet zo handig)
kan die dingen idd. aan dokter vragen, maar ik ga maandag
en dat zit haar vervangster er. vorige x wist ze niet erg veel eerlijk gezegd dus doe alvast beetje research.....
(moet ook toegeven dat ik soms de neiging heb om 20 vragen tegelijk te stellen, is niet zo handig)
zaterdag 20 november 2010 om 11:16
Yasmin heb ik nooit gehad, wel Microgynon 30 en nu Mercilon. Ik ben overgestapt van Microgynon naar Mercilon omdat ik vaak las dat Microgynon acne kan veroorzaken/verergeren en ik had last van acne. Ik ben toen naar de huisarts gegaan dat ik graag wilde overstappen naar Mercilon, Marvelon, Yasmin of Yaz. Mijn huisarts vond Mercilon het meest geschikt voor mij dus die werd het. Ik ben erg tevreden, het duurde wel een aantal weken, maar mijn acne is duidelijk veel minder dan met Microgynon. Ik vind het nu zelf niet meer nodig om perse dure gezichtsverzorging te gebruiken of rommel van de dermatoloog. Doorslikken kan trouwens ook gewoon met Mercilon, gaat prima.
zondag 21 november 2010 om 11:41
dinsdag 4 juli 2017 om 15:36
HI!
Ik ben zo'n 3 jaar pil vrij geweest en een koperspiraal gehad. Zonder hormonen, had ik mijn eigen hormonen waar ik lichamelijk last van had. Er gebeurt best wel veel in je cyclus namelijk.
Koperspiraal eruit laten halen en toch maar aan de pil weer.
De eerst week met mercilon had ik enorme maagpijn. Dit trok na een maandje wel weg. Borsten zijn 1,5 cup maat in 2 weken gegroeit en slinken in mijn stopweek weer.
Ik slik hem nu 5 maanden ongv, het valt me wel mee.(in het verleden niet zoveel goede ervaringen met pillen). De laatste tijd voel ik me wat vlak en down zeker als ik tegen mn stopweek aan zit...
Het is en blijft kunstmatig en troep wat gewoon weg niet in je lichaam hoort. Je kan er dus vanuit gaan dat je hoe dan ook wel wat gaat merken van welke pil dan ook.
Ik ben zo'n 3 jaar pil vrij geweest en een koperspiraal gehad. Zonder hormonen, had ik mijn eigen hormonen waar ik lichamelijk last van had. Er gebeurt best wel veel in je cyclus namelijk.
Koperspiraal eruit laten halen en toch maar aan de pil weer.
De eerst week met mercilon had ik enorme maagpijn. Dit trok na een maandje wel weg. Borsten zijn 1,5 cup maat in 2 weken gegroeit en slinken in mijn stopweek weer.
Ik slik hem nu 5 maanden ongv, het valt me wel mee.(in het verleden niet zoveel goede ervaringen met pillen). De laatste tijd voel ik me wat vlak en down zeker als ik tegen mn stopweek aan zit...
Het is en blijft kunstmatig en troep wat gewoon weg niet in je lichaam hoort. Je kan er dus vanuit gaan dat je hoe dan ook wel wat gaat merken van welke pil dan ook.