HELP! Hoe laat ik hem los?

21-11-2010 10:14 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik zelf zit met een probleem. Ik kan maar niet een jonge man los laten uit mijn gedachten en in mijn dagelijkse leven. Ik sms hem met veel moeite niet. (Ik overlast hem er niet mee.) Terwijl ik van binnen niet weet wat ik voor hem moet voelen. Hij komt zo lang ik hem ken erg ongeintereseerd over en laat weinig merken hoeveel ik voor hem betekende, beteken EN hij nergeert me grotendeels. Terwijl het als het er op aan komt om iets voor hem te halen of seks, praat hij wel met me. Voel me ontzettend gebruikt en wordt ook flink gebruikt!

We hebben een relatie gehad maar nu zijn we gewoon vrienden. Ik wil dit gevoel van boosheid kunnen loslaten aan de andere kant een vriendschap kunnen opbouwen. Hebben jullie suggesties hoe ik het beste iemand (vergeten kan niet) maar dat ik verder kan gaan in mijn leven zonder me rot te voelen hem te missen met verschillende gevoelens bij?

M.v.g M B
Ik denk dat je nu juist niet moet proberen een vriendschap aan te gaan. Je boosheid is een fase die hoort bij het losmaakproces. Laat hem los en kijk ov ereen tijdje of je nog echt behoefte hebt aan zijn vriendschap of dat je dat nu wilt omdat je ergens wilt dat het nog goed komt.
COLALIGHT: Om eerlijk te zijn ben ik pas mijn vriend verloren door een ongeval. Dat heeft veel verdriet opgelevert en daarna is hij (waar het momenteel over gaat.) in mijn leven gekomen, maar om dan iets los te laten maakt maakt erg moeilijk omdat ik al afscheid heb moeten nemen van mijn vriend.
quote:colalight schreef op 21 november 2010 @ 10:17:

Ik denk dat je nu juist niet moet proberen een vriendschap aan te gaan. Je boosheid is een fase die hoort bij het losmaakproces. Laat hem los en kijk ov ereen tijdje of je nog echt behoefte hebt aan zijn vriendschap of dat je dat nu wilt omdat je ergens wilt dat het nog goed komt.COLALIGHT: Om eerlijk te zijn ben ik pas mijn vriend verloren door een ongeval. Dat heeft veel verdriet opgelevert en daarna is hij (waar het momenteel over gaat.) in mijn leven gekomen, maar om dan iets los te laten maakt maakt erg moeilijk omdat ik al afscheid heb moeten nemen van mijn vriend.
Excuus voor het dubbelle bericht.
Waarom zou je vrienden willen blijven met iemand die je gebruikt, je negeert en alleen met je praat als hij je nodig hebt?????

Je laat je als een deurmat behandelen. Je bent verliefd op een fata morgana......

Zoek afleiding en ga hem uit de weg.
Of je laat hem los, of je laat je gebruiken. Meer keuzes zijn er niet. Kies jij maar.

Sterkte trouwens met het verlies van je vriend.
quote:isolde55 schreef op 21 november 2010 @ 10:30:

Waarom zou je vrienden willen blijven met iemand die je gebruikt, je negeert en alleen met je praat als hij je nodig hebt?????

Je laat je als een deurmat behandelen. Je bent verliefd op een fata morgana......

Zoek afleiding en ga hem uit de weg.Dat maakt het nou extra moeilijk omdat ik pas al een vriend ben verloren.
quote:Chardonnay schreef op 21 november 2010 @ 10:32:

Of je laat hem los, of je laat je gebruiken. Meer keuzes zijn er niet. Kies jij maar.

Sterkte trouwens met het verlies van je vriend.

Dat klopt geef ik gelijk in, maar hebben jullie suggesties hoe ik dat kan los laten? Want dat blijkt erg moeilijk te zijn. Geloof me voordat ik dit bericht hier neer zetten, ik heb er zelf ook hard aan gewerkt maar krijg vaak terug vallen.

Bedankt.
Butterflixx, iemand die niet geïnteresseerd is in je maar je wel gebruikt is geen vriend. Dus je verliest in hem niet nog een keer een vriend.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:33:

[...]

Dat klopt geef ik gelijk in, maar hebben jullie suggesties hoe ik dat kan los laten? Want dat blijkt erg moeilijk te zijn. Geloof me voordat ik dit bericht hier neer zetten, ik heb er zelf ook hard aan gewerkt maar krijg vaak terug vallen.

Bedankt.Loslaten doe je door geen contact meer met hem op te nemen. Met vriendinnen leuke dingen te doen, door te sporten, je gedachten te verzetten. Een leuk leven voor jezelf te maken.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:32:

[...]

Dat maakt het nou extra moeilijk omdat ik pas al een vriend ben verloren.

Ja en dat vind ik heel erg voor je maar hier schiet je dus ook niks mee op. Dan kan je beter een tijdje alleen blijven en je verdriet delen met (andere)vriend(inn)en en familie.

Ik krijg uit je verhaal dat je je verdriet ook niet echt bij hem kwijt kunt.

Was het trouwens EEN vriend die is overleden of was het JOU vriend?

Maar dit is geen vriend, dus je bent beter af in je eentje.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:33:

[...]

Bedankt.Gooi trouwens zijn telefoonnummer weg, verwijder hem van hyves, facebook en andere netwerksites.
Bedankt jullie twee. Het was een en DE vriend die is overleden en ja ik heb mijn leven nog niet echt op de rails. Maar doe mijn best. Ik dacht mijn vreugde weer te vinden bij hem en dan ja, laat je, je gebruiken als een, zoals jullie dat noemen. 'deurmat.'
Herkenbaar....maar loslaten doe je inderdaad door geen contact meer te zoeken, en afleiding te zoeken. Daarnaast erg belangrijk om je gevoelens toe te laten(boosheid, verdriet, etc). Pas als je die verwerkt hebt, kun je verder. Succes, heb een tijd met hetzelfde gezeten, dus in die zin herkenbaar. Ook gepoogd een vriendschap op te bouwen, maar ook dat werkt niet, omdat ik voor mijn gevoel nog steeds hoopte op meer. Dus nu al een tijd geen contact meer gehad, en dat werkt!
Je (overleden) vriend zou toch ook niet willen dat je je zo liet behandelen? Die wil vast ook dat je gewoon gelukkig bent.

Stop dus met deze gozer.
Ik ga het proberen. Mijn eeinigste contact met hem is via een mobieltje. Ik heb wel eens gedacht het kaartje door midden te willen knippen maar weet haast zeker dat dat niet gaat lukken. Bedankt iedereen!!
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:39:

Bedankt jullie twee. Het was een en DE vriend die is overleden en ja ik heb mijn leven nog niet echt op de rails. Maar doe mijn best. Ik dacht mijn vreugde weer te vinden bij hem en dan ja, laat je, je gebruiken als een, zoals jullie dat noemen. 'deurmat.'

Ik krijg ook niet de indruk dat je erg veel vreugde aan hem beleefd.

Misschien denk je nu van: alles is beter dan alleen zijn, maar uiteindelijk werkt dat niet zo.

Probeer in je 'eentje' een leuk leven op te bouwen. Wel met vriendinnen natuurlijk want die heb je heel hard nodig in dit soort tijden. En bedenk dat relaties komen en gaan (de ene gaat het wat sneller dan de andere) maar vriendinnen overleven als het goed is elke relatie.
En oo ja, hoe kan ik me gevoel er in veranderen, dat wanneer ik hem los laat dat ik wel wat over houd? Want ik heb zo het gevoel dat als ik die gozer los zou laten, ik niets over hou en werkelijk, is dat ook zo.
quote:isolde55 schreef op 21 november 2010 @ 10:45:

[...]

Ik krijg ook niet de indruk dat je erg veel vreugde aan hem beleefd.

Misschien denk je nu van: alles is beter dan alleen zijn, maar uiteindelijk werkt dat niet zo.

Probeer in je 'eentje' een leuk leven op te bouwen. Wel met vriendinnen natuurlijk want die heb je heel hard nodig in dit soort tijden. En bedenk dat relaties komen en gaan (de ene gaat het wat sneller dan de andere) maar vriendinnen overleven als het goed is elke relatie.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:44:

Ik ga het proberen. Mijn eeinigste contact met hem is via een mobieltje. Ik heb wel eens gedacht het kaartje door midden te willen knippen maar weet haast zeker dat dat niet gaat lukken. Bedankt iedereen!!Je kan zijn nummer toch gewoon verwijderen? En je kan zijn nummer blokkeren. Zo voorkom je verder contact.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:46:

En oo ja, hoe kan ik me gevoel er in veranderen, dat wanneer ik hem los laat dat ik wel wat over houd? Want ik heb zo het gevoel dat als ik die gozer los zou laten, ik niets over hou en werkelijk, is dat ook zo.

Hoezo hou je niks over? Wat heb je nu aan hem dan?

Heb je geen hobbies? Geen vriendinnen? Geen familie?
Hmm, ik herken aan mezelf dat ik dan toch ga proberen contact te zoeken. (Gevoel van wanhoop.) en dat wil ik NIET MEER.
Bovendien Butterflixx, als je hem los laat, hou je je eigenwaarde. En dat is echt veel belangrijker dan zo'n gozer die jou gebruikt.
quote:butterflixx schreef op 21 november 2010 @ 10:49:

Hmm, ik herken aan mezelf dat ik dan toch ga proberen contact te zoeken. (Gevoel van wanhoop.) en dat wil ik NIET MEER.Maar dat kan toch niet als je zijn nummer niet meer hebt? Of ken je het uit je hoofd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven