Lp op cd branden?

21-11-2010 11:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet eens of het zo heet, maar wie heeft ervaring met Lp overzetten op cd?

Hoe is dan bijvoorbeeld de kwaliteit?

En wat zou het ongeveer kosten?

Dank voor de reacties!

(dit is idd nav mijn andere topic waarin ik op zoek ben naar een cd, maar alleen een Lp kan vinden..)
Ik kabeltjeprikprak altijd mijn draaitafel achter in de PC en maak er dan MP3's van met Audacity. Da's een gratis programma. Het kan vast beter, maar ik vind de kwaliteit prima.
Mijn vader heeft een platenspeler die je kan aansluiten op de computer en zo een CD kan branden. Klinkt net als een LP, ik vind het krakerig.
Google anders even op platenspeler USB, nieuw vanaf 49,95 (even snel gezien), staan vast ook wel op marktplaats.
Om welke cd gaat het precies?
Mijn vader wilde dat ook een keer proberen dus hadden we een pick up gekocht met USB, was toen der tijd 30 euro ofzo. Hij is er dagen mee bezig geweest want dat ding neemt het allemaal in een keer op dus dan moet je zelf nog de tracks knippen. En natuurlijk het gekraak wat een LP kan hebben zoveel mogelijk er proberen uit te halen. Heel karwei dus.

Je kunt ook gewoon in 1x opnemen dat kost minder tijd maar als je alles zoals een CD wilt hebben ben je lang bezig.

Het ding ligt nu dus alweer jaren in de doos stof te happen..

Kortom ik zou het alleen doen bij LP's die je echt niet op CD kunt vinden want het kost echt een hoop tijd en je blijft altijd horen dat het van een LP is tenzij je die nooit hebt gedraaid en dus bijna niet kraakt.
oohhhh zo zonde om alles op cd of wat dan ook te willen hebben... Lp's zijn (met gekraak) juist heerlijk om naar te luisteren vind ik!
Ja, da's allemaal leuk en aardig, maar ik krijg zo'n LP echt niet in de auto in de CD speler geprut, om maar eens wat te noemen. En een draaitafel in de auto is ook weer zo onhandig.
En? Is het nu uiteindelijk gelukt? Zo niet, welke cd ging het nu om, wie weet kan ik je eraan helpen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven