Praag

21-11-2010 12:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de periode 28 dec - 2 jan denken vriend en ik erover naar Praag te gaan.

Deze stad hebben we beiden nog nooit bezocht en is naar wat ik begrepen heb in verhouding tot enkele andere steden betaalbaarder. Naar wat we daarnaast nog meer leuk of belangrijk vinden, denk ik dat we met Praag een goede keuze maken.

Het goedkoopste ticket heb ik kunnen vinden voor 150 pp.

Nu nog een verblijf. Heeft iemand ervaring met een goed en schoon verblijf wat niet teveel aan de prijs is?

Ik heb gelezen dat het handig is een 24 uurs kaart (of 5 dagen kaart?) voor de metro te kopen. Weet iemand wat de kosten hiervan pp zijn?

Ik lees op diverse sites over zakkenrollers op straat, in de metro of over prostituees of "agenten" welke je kunnen rollen. Is het echt zo erg of valt het mee? Immers in meerdere grote europese steden worden zakken gerold, of is er een duidelijk verschil dat het in Praag erger is?

Heeft iemand ooit oud & nieuw gevierd in Praag? Wat zijn aanraders?
In Praag stikt het van de zigeuners,wij zijn 2 keer flink bestolen.

Gewoon goed opletten dus, verder is het een geweldige mooie stad, maar zeker niet goedkoop.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Praag is een schitterende stad! Ik heb er nooit oud & nieuw gevierd maar heb er wel een keer in december rond gebracht. Dat is leuk joh! Er stond een leuke markt en destijds lag er overal sneeuw.

Dat het een goedkope stad is wil ik niet zeggen. Dat wás vroeger wel zo, maar zeker de laatste jaren is het toch echt duurder geworden. Misschien is het nog goedkoper dan Nederland, maar zo goedkoop als destijds is het zeker niet.

Tja, in Praag zijn / waren veel arme mensen. Ik heb nooit meegemaakt dat mensen zakkenrolden, maar goed op je spullen passen is natuurlijk altijd nodig!

Heel veel plezier, het is een prachtige stad!
Met goedkoop bedoelde ik in verhouding tot bijvoorbeeld Londen, Parijs, Barcelona etc. Steden waar we ook over nagedacht hebben om naar toe te gaan.
Praag is net zo duur als Amsterdam. Geen geintje. De rest van Tsjechië ( kleine dorpjes/ stadjes) wel redelijk goedkoop.
Oke, de prijzen zijn dus vergelijkbaar met die in Nederland. Handig om te weten :-)
quote:Helse_Heidi schreef op 21 november 2010 @ 12:03:

Ik lees op diverse sites over zakkenrollers op straat, in de metro of over prostituees of "agenten" welke je kunnen rollen. Is het echt zo erg of valt het mee? Immers in meerdere grote europese steden worden zakken gerold, of is er een duidelijk verschil dat het in Praag erger is?

Naar mijn idee is Praag niet erger dan andere steden. Ik ben er twee keer geweest, had mn spullen gewoon in mn handtas (die dus wel goed dicht kan met een rits). Niks gebeurd.

Oud&nieuw schijnt trouwens hartstikke leuk te zijn daar. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar dat lees ik vrij vaak.

Wat die 5dagen kaart kost weet ik niet meer, niet duur in ieder geval. Je kan er niet alleen onbeperkt mee met de metro reizen, maar ook met de tram.
quote:Paque_ schreef op 21 november 2010 @ 12:20:

Praag is net zo duur als Amsterdam. Geen geintje. De rest van Tsjechië ( kleine dorpjes/ stadjes) wel redelijk goedkoop.Behalve dan dat je in Amsterdam op een terrasje geen halve liter bier krijgt voor 80 cent, toch?
Ik ben vorig jaar zomer in Praag geweest. Qua verblijf kan ik je niet zo goed helpen. Wij zaten in een klein, rustig, eenvoudig hotel bijna midden in de stad, ben alleen de naam even kwijt...

Misschien kan je via zoover.nl kijken welke hotels in Praag een beetje goed bekend staan. Hebben wij ook gedaan.

De 5dagen kaart kost tussen rond de 25 euro, omgerekend ben je ongeveer 5 euro per dag kwijt. Deze kaart hebben wij via het reisbureau gekocht.

Wij vonden het niet duur in Praag, we konden voor 120 kronen wat eten, is 5 euro en drankjes kostten 30 kronen, oftwel 1,20.

Kleding en zo was niet echt heel goedkoop, dat waren meer Nederlandse prijzen.

Wij hebben geen last gehad van zakkenrollers, maar we hebben wel onze tas altijd gewoon goed bij ons gedragen. Op de metrostations hebben we nooit rare figuren gezien. Wel zijn er in de stad veel zwervers, maar ook daar hebben wij geen last van gehad.

Ik zou zo weer naar Praag gaan.

Heel veel succes met het verder uitzoeken van je reis!
Het Ibis hotel is vlakbij centrum en mooi, schoon, goed betaalbaar en International.

verder gewoon goed uitkijken, Praag is relatief klein.

Maar echt niet enger of gevaarlijker dan Amsterdam ofzo hoor.

Blijf lekker in het centrum en laat nooit je portemonnee zien aan iemand op straat (alleen bij kassa zeg maar)

Veel plezier, Praag is een hele mooie, gezellige en vriendelijke stad!

Op naar Pilsner!
Wat betreft de prijzen lees ik hier verschillende verhalen. Wellicht afhankelijk van waar je gaat eten en wat je gaat doen?

Ik ga eens op zoover.nl kijken en bij hotel Ibis. Al zit rond deze periode alles natuurlijk snel vol.

Kan vanmiddag weer antwoorden op eventuele reacties, alvast bedankt!
Ik ben afgelopen augustus in praag geweest. Wij zaten in het district Angel, in een prachtig hotel Angels's. Dichtbij een groot winkelcentrum! Een 24-uurs kaart kost 100 kroon, ongeveer 4 euro. Metro werkt fantastisch, maar qua afstand kun je ook lopend alles goed doen:) de prijzen vonden wij heel erg meevallen..we zaten voornamelijk bij restaurants aan het oude stadsplein, en hier was het toch nog steeds goedkoper dan in Nederland. Leuke, mooie stad, waar je zeker de oude burcht moet zien:). De mensen zelf vond ik soms irritant aanwezig en niet altijd even vriendelijk. Het personeel bij het hotel was trouwend fantastisch!

Veel plezier:)
quote:suikerklontje1 schreef op 21 november 2010 @ 12:33:

De 5dagen kaart kost tussen rond de 25 euro, omgerekend ben je ongeveer 5 euro per dag kwijt. Deze kaart hebben wij via het reisbureau gekocht.

Die kaart kun je ook gewoon in de metro kopen, ik denk dat hij dat goedkoper is.
Kijk vandaag even op actievandedag.nl. Elke dag een gave aanbieding. Vandaag Praag. Misschien is het wat voor jullie.
Ik vind Praag net zo duur als Londen, Parijs en Barcelona. En daar kom ik vaak.

Praag is een gewéldig mooie stad. Sir Toby's Hostel is een aanrader (privékamers) alsook de Czech Inn!

Allebei niet duur en goed!

Veel plezier!
Ik heb een aantal jaren terug de kerstdagen in Praag doorgebracht. Wat mij het meest is bijgebleven is dat het enorm koud was. Ik raad je dus aan om warme kleding mee te nemen. Verder heb ik mij er geen moment onveilig gevoeld. Net als in elke willekeurige andere stad moet je gewoon goed op je spullen passen.
.
nibuding getoverstaft wegens spammen
Ik vond Praag erg leuk. Wij zijn 3 jaar geleden een week heen geweest en zolang kun je je daar ook echt wel vermaken. Wij zijn 1 dag naar Kutna Hora geweest en verder alleen in Praag. Lekker winkelen, lekker eten. Veel bekijken en gewoon rondwandelen. Wij hadden wel een metrokaart zodat je lekker snel heen en weer kunt.

In het centrum is ergens een drankje drinken vaak net zo duur als in Amsterdam maar als je wat verder achteraf zit is het allemaal een stuk goedkoper. Wij zaten in appartementencomplex Krizikova28 geloof ik. Was echt super. Niet duur, gratis internetverbinding, je eigen keukentje met kookplaat en ze komen je kamer schoonmaken en je afwas doen. Echt super!
Ik kom er vanochtend vandaan , m'n vader woont er. Kan je daarom niet helpen aan hotelinfo. Ik heb me echter nooit onveilig gevoeld, gewoon normaal op je tas e.d. letten. Een metrokaart zou ik gewoon op ene metrostation kopen. Voor een hele dag 100 kronen (= ca. 4 euro). Maar een enkeltje kost 26 kronen (en dan kan je ook nog overstappen binnen een uur meen ik), dus meestal heb je per dag aan 2 enkeltjes voldoende en ben je goedkoper uit.

Qua eten; je kan voor 40 euro (1000 kronen) prima eten met z''n 2-en incl. drankjes. Als je een keertje echt héél lekker en beetje duurder kan/wilt, bij de Braziliaan van Ambiente (= ketennaam), ff googlen, ze hebben 2 vestigingen. Reserveren een must. Ik denk dat je dan 80 euro voor 2 pers. uit bent.

Je kan er trouwens ook voor 400 kronen (16 euro) p.p. zalig onbeperkt sushi eten op diverse plekken. Maarja, is natuurlijk niet Tsjechisch :-). Ècht Tjsechisch eten kan bij Local (ook van Ambiente), ook 2 plekken. Voor 150 kronen, heb je een hoofdgerecht. Veel plezier!!

O ja vliegen kan ERG goedkoop met Wizzair vanaf E'hoven.
praag is in de winter voornamelijk heel erg koud dus neem echt warme jas, schoenen sjaal en handschoenen mee. Ik heb mij nooit onveilig gevoeld, maar goed op je spullen letten raad ik altijd aan waar je ook heen gaat. Wat betreft de prijzen: afgelopen zomer ben ik er een paar dagen geweest en ik vond het allemaal wel meevallen. Oké het is duurder dan de rest van tsjechië. Kleding vond ik overigens niet goedkoop te noemen maar dat kan misschien ook aan de winkels liggen waar ik naar binnen ging. Je kunt heel goedkoop en lekker eten en drinken in de stad, maar je moet een beetje opletten. Wij kiezen altijd restaurants uit waar de locale bevolking (die over het algemeen minder te besteden hebben dan ik, en ik heb het ook niet breed) ook komt omdat dat 9 van de 10 keer echt goed te betalen is.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik ben vorige week nog in Praag geweest, en we hebben in hotel City Centre gelogeerd, in hartje centrum zoals de naam al zegt. Heel eenvoudig, maar voor een kort verblijf van een paar dagen prima, en was goedkoop. Voor een 2pers.kamer 30euro per nacht incl. ontbijt. Ben alleen bang dat voor de dagen die jullie willen, alles al behoorlijk volgeboekt zit, met name in het centrum.

Skifan, even offtopic: je vader woont daar, en is waarschijnlijk op de hoogte van andere NLers die in Praag wonen. Wij hebben een vacature voor ons bedrijf in Praag (accountant) en zoeken en NLer/se. Zou jij mij misschien op weg kunnen helpen in het NLcircuit in Praag?
Praag is echt een hele leuke stad! Ik ben er zelf geweest in de zomer, vond het erg leuk, juist ook wel echt een stad voor de winter omdat de sfeer me er dan super lijkt.

Wij zaten toen in een hostel wat ik je niet echt aan kan raden, maar ik weet wel dat het eten/drinken er echt, zeker te weten, goedkoper was dan in Nederland, daar stond ik echt heel erg van te kijken. Wij waren naar een discotheek geweest in Praag (in het centrum, die met 5 verdiepingen) en betaalden 40 kronen (nog geen ¤2,-) voor bier. Dat is dus echt, echt niet duur in vergelijking met Nederland. En zeker niet in vergelijking met Londen, Parijs en dergelijke. Het lag waarschijnlijk ook aan de buurt waarin wij zaten maar toen we ergens uit eten gingen konden we voor zo'n ¤7,- per persoon eten...

Heel veel plezier!
Oh, en zelf trouwens niet gemerkt van zakkenrollers maar ook altijd goed opgelet op de zeer toeristische plekken, omdat we op reis van anderen hadden gehoord dat bij hen wel was gestolen. Dus gewoon goed oppassen, net als op elke toeristische plek in elke andere stad in Europa.
Ik vond het echt een stuk goedkoper dan Amsterdam,hoor! Sliep daar voor geen geld in een 4****+ hotel.

Eten en bier; hartstikke goedkoop. Enige wat me wel opviel, op elke straathoek werd ons (vooral door niet-Tsjechen) drugs aangeboden. Harddrugs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven