Gezondheid alle pijlers

Ideale leeshouding

21-11-2010 16:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben begonnen met een nieuwe studie. Ik maak daarbij gebruik van dikke multomappen. Mijn vraag is of iemand weet of er een 'boekensteun' te verkrijgen of te maken is, waarbij je een ideale leeshouding creërt. Ik krijg namelijk last van mijn nek en mijn ogen raken vermoeid doordat ik 'naar beneden' lees.

Alvast bedankt.
Misschien een kookboek-standaard?
Die zijn ook verkrijgbaar in een stalen variant, trouwens.
Je hebt daar gewoon speciale standaards voor. Ga maar eens vragen bij de kantoorboekhandel.

Op mijn werk heb ik er eentje van plexiglas waar ik al mijn papierenzooi op kan zetten.
Zoek op 'documenthouder' op google, dan vind je goeie stevige kunststof exemplaren.
je leesmaterialen in kleinere mapjes doen of aan elkaar nieten en op schoot nemen/in je handen houden/voor je leggen zodat je beter van houding kan wisselen.
Zit je aan een tafel te studeren,of op de bank? Ik vond nl het fijnste met alles op de bank,en dan zo'n tafeltje met zandzak zeg maar...... en daar dan op schrijven...maar aan een hogere tafel/buro is het weer lastiger denk ik..
Strip je vent, stop hem een roos tussen zijn tanden en laat hem de map voor je vast houden. Wie weet is dit wel HET begin voor je leuke romantische avondje/weekendje...
quote:daffyduck schreef op 21 november 2010 @ 18:41:

Zit je aan een tafel te studeren,of op de bank? Ik vond nl het fijnste met alles op de bank,en dan zo'n tafeltje met zandzak zeg maar...... en daar dan op schrijven...maar aan een hogere tafel/buro is het weer lastiger denk ik..

Daffy, vertel eens over dat tafeltje

Ik ben ook een bank-studeerder, maar heb inderdaad het probleem dat schrijven niet zo handig gaat enzo.. Dus als jij daar de perfecte oplossing voor hebt, dan ben ik erg nieuwsgierig!
Hahaha,zo'n bedtafeltje bedoel ik,bij Xenos hebben ze ze.....

ideaal....gebruik hem altijd voor me laptop in bed...

Deze is speciaal voor laptops,bij ikes

Briljant! Ik wist niet eens dat het bestond.

*rent morgen naar de ikea*
Dankjewel Daffy
Graag gedaan!!
Die van ikea kost 13 of 15 euro....

die van Xenos(en blokker ) rond de 6 .....
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10086654
quote:daffyduck schreef op 21 november 2010 @ 20:59:

Die van ikea kost 13 of 15 euro....

die van Xenos(en blokker ) rond de 6 .....Die van de ikea match iets beter met mijn interieur
Oh, goed topic! Ik heb altijd enorm veel meer last van m'n nek en rug als ik vlak voor een tentamen zit. Zo'n leestafel voor op schoot werkt daar - bij mij - niet tegen want dan moet je alsnog je nek buigen. Ik heb wel eens een documenthouder en ook een keer een kleine (tafel)schildersezel gebruikt, maar omdat ik m'n armen niet goed kan optillen, kon ik de bladzijden dan niet meer omslaan. Iemand nog andere tips? Liefst studeer ik vanuit m'n luie stoel, of in m'n rolstoel, die zitten 't lekkerst. Maar met een boek op schoot zit je dan dus weer met gebogen nek.
Kan je niet met een soort grijpertje de bladzijdes omslaan?
quote:Sent schreef op 21 november 2010 @ 22:38:

Oh, goed topic! Ik heb altijd enorm veel meer last van m'n nek en rug als ik vlak voor een tentamen zit. Zo'n leestafel voor op schoot werkt daar - bij mij - niet tegen want dan moet je alsnog je nek buigen. Ik heb wel eens een documenthouder en ook een keer een kleine (tafel)schildersezel gebruikt, maar omdat ik m'n armen niet goed kan optillen, kon ik de bladzijden dan niet meer omslaan. Iemand nog andere tips? Liefst studeer ik vanuit m'n luie stoel, of in m'n rolstoel, die zitten 't lekkerst. Maar met een boek op schoot zit je dan dus weer met gebogen nek.Bij ikea hebben ze ook bedtafeltjes,die kan je in hoogte verstellen...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30146529

Misschien iets voor bij je rolstoel?
Je zegt multomappen. Kan je niet steeds een hoofdstuk ofzo eruit halen. Dan is het minder zwaar?

Ik studeerde of op de bank met kussens op schoot en daar het boek of de map op . Op een tafeltje ging het bij mij schuiven.

Bij schrijven deed ik het gewoon aan tafel. Goede stoel erbij pakken.
quote:daffyduck schreef op 22 november 2010 @ 06:20:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30146529

Misschien iets voor bij je rolstoel?

Oeh, geniaal ding joh! Jammer dat ie niet (veel) hoger kan, maar misschien kan ik iemand 'm laten verbouwen. En ook meteen op wieltjes zetten dan, LOL.

Boeken blijven lastig voor mij. Grijpertje heb ik al geprobeerd, ik heb zelfs (toen m'n armfunctie nog minder was dan nu) verschillende blad-omslagapparaten geprobeerd. Maar niks werkt echt fijn als je veel wilt kunnen bladeren, en dat doe je nu eenmaal als je studeert.

Je boeken op een schuin vlak leggen scheelt wel iets voor je nek vind ik, maar je moet toch die knik blijven maken. Ik wil heel graag een keer een bedleesbril proberen, lijkt me ideaal. Weet alleen niet of die dingen ook op sterkte verkrijgbaar zijn. Dát zal haast wel, maar tot nu toe heb ik nog geen adressen gevonden waar ze ze uitlenen. En om er één aan te schaffen puur om het eens uit te proberen, vind ik ze toch te prijzig.
Een bedleesbril???????

Was da...die wil ik ook!!
quote:daffyduck schreef op 25 november 2010 @ 19:51:

Een bedleesbril???????

Was da...die wil ik ook!!

Google maar eens. Is een bril met spiegeltjes, zodat je om een hoekje kunt kijken . Je kunt plat liggend lezen terwijl je een boek op je buik hebt liggen, en als het goed is ook recht voor je uitkijken terwijl je een boek leest dat plat voor je op tafel ligt.

Ik ben er inmiddels achter dat ze níet op sterkte verkrijgbaar zijn, maar dat je ze over je gewone bril heen zet. Lijkt me niet erg comfortabel, maar ik wil het toch eens gaan proberen. Voor m'n nek zal het véél beter zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven