mooiste strandvakantie

21-11-2010 18:47 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met mijn vriend vanaf april ongeveer een 2 weken op vakantie.

We willen het liefst all inc. aan een super mooi droom strand.

Bestemming maakt niet zoveel uit.

Iemand een super ervaring, met een lekker luier en helderblauwe zee vakantie?
klik

Achttien dagen, all inclusive, aan het strand op de Dominicaanse republiek, beoordeling van een 8,4 bij Zoover en dat voor 1143 euro per persoon.
668, the neighbour of the Beast
Als je naar de DR wilt, ga dan wel naar de kant die Marels hierboven post: Punta Cana. Alleen maar strand, weinig excursiemogelijkheden. Maar de zee is er kalmer dan aan de kant van Puerto Plata.
Noord Brazilie
Ah, dat was dan een toevalstreffer.

Marels is nog nooit op de Dominicaanse Republiek geweest hoor, Marels heeft alleen budget voor kamperen in de Ardennen enzo

Maar wat ik op foto's gezien heb zag het er mooooooi uit!
Ik ben afgelopen zomer naar tunesie geweest met Club Med ( ga eigenlijk nooit via een andere organistatie) best een aanrader!
quote:Marels schreef op 21 november 2010 @ 20:34:

Ah, dat was dan een toevalstreffer.

Marels is nog nooit op de Dominicaanse Republiek geweest hoor, Marels heeft alleen budget voor kamperen in de Ardennen enzo

Maar wat ik op foto's gezien heb zag het er mooooooi uit!Wij zijn aan de noordkust zo ongeveer weggewaaid Marels. Achteraf doodzonde dat ik niet iets in Punta Cana had gekozen. Ik spreek dus helaas wel uit stormachtige ervaring.
Dan is het goed dat ik daar achter kom voor mijn budget andere dingen toelaat als kamperen in de Ardennen

Mocht ik dus ooit nog rijk worden, weet ik nu naar welke kant van de Dominicaanse Republiek ik moet gaan

Maar serieus; lijkt me wel balen. Betaal je zo'n godsvermogen voor een vakantie en dan zit je weg te waaien....
quote:Marels schreef op 21 november 2010 @ 21:07:

Dan is het goed dat ik daar achter kom voor mijn budget andere dingen toelaat als kamperen in de Ardennen

Mocht ik dus ooit nog rijk worden, weet ik nu naar welke kant van de Dominicaanse Republiek ik moet gaan

Maar serieus; lijkt me wel balen. Betaal je zo'n godsvermogen voor een vakantie en dan zit je weg te waaien....

Ach je werd wel dagelijks gratis gescrubd als je zo moedig was om het strand op te durven (alhoewel zandstralen misschien een beter woord is dan scrubben).

En eerlijk: ik heb nog nooit zo veel uitgegeven aan een vakantie, was nog nooit zo ver geweest, er driftig voor gespaard en ja, dan valt het toch best wel een beetje tegen.

De droom van zacht kabbelend Caribisch water was in werkelijkheid een flink rollende zee, afgemaakt met stormachtige regenbuien (waardoor een deel strand wegsloeg). En nee, we zaten er niet in het stormseizoen. Thank god for the gratis cocktails! Die hebben me erdoor gesleept.

In de Ardennen weet je tenminste dat je een flinke kans op slecht weer hebt.
Ja, kan ik me goed voorstellen dat je dan wel even behoorlijk baalt hoor, zou ik ook hebben.

Dat bedoelde ik ook met mijn reactie. Heb je eindelijk zoveel gespaard dat je met je reet aan een godvergeten luxe strand kunt gaan liggen, zit je in de tropische stormen... Da's op zijn zachtst gezegd zuur.
Ach ja. Het was al met al wel een ervaring. Al heb ik nu nog steeds die droom van kabbelend turquoise water.
Kaapverdie
ik vind Bali-Indonesie the best!!
DR, maar dan wel het noorden juist. Ik heb in Sosua gezeten en daar de vakantie van m'n leven gehad! (geen resort, maar dat wilde ik ook niet)
Boven budget waarschijnlijk, maar Tobago vond ik echt grandioos!
ik zie net een reis naar Dom. Rep. op vakantiediscounter 19 dagen voor 1290 euro. all in. 5 mei weg.

Misschien is dat wat.. ga is kijken op zoovers naar de reacties.

Welke plek kan je dus het beste zitten? punta cana?
Als je tussen Puerto Plata en Punta Cana moet kiezen zou ik zeker Punta Cana aanraden.
Isla Holbox, Mexico. Hotel Villas Flamingo's heeft kleine palapa's op het witte (prive)strand. Je kunt meters ver de zee in omdat het heel ondiep blijft en hierdoor is de zee ook erg kalm. Er zijn leuke excursies zoals zwemmen met de walvishaai. Het eiland is heel klein. Er zijn 1500 bewoners en 1500 toeristenplaatsen. Het is ook erg leuk dat er geen auto's op het eiland komen maar alleen golfkarretjes. Ga niet uit van veel luxe maar wel van een hele layback-vakantie!

To school for cool
Bali heeft geen mooie stranden. Zou ik niet doen als je voor dat witte droomstrand gaat.

Dan beter Koh Phangan of Krabi / Koh Phi Phi in Thailand.

Maleisië heeft ook prachtige stranden. Oostkust mooier dan westkust heb ik begrepen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Lijkt net of ik het gekopieerd heb van een of andere site maar dit is niet zo. We zijn er in de meivakantie geweest in 2008. Het is echt een aanrader! Ik zou er zo weer naar toe gaan!
To school for cool
Vivameid; ik zou dan gewoon via het reisbureau boeken hoor.

Bij Neckermann vond ik ook reizen naar de Dominicaanse Republiek voor rond de 1200 euro voor 18 dagen.

Daar zou ik dan liever boeken dan bij één of andere discounter.

Denk je aan mijn fles rum, als je daar heen gaat?
quote:Winterdip schreef op 22 november 2010 @ 13:09:

Bali heeft geen mooie stranden. Zou ik niet doen als je voor dat witte droomstrand gaat.???
quote:Winterdip schreef op 22 november 2010 @ 13:09:

Bali heeft geen mooie stranden. Zou ik niet doen als je voor dat witte droomstrand gaat.

Dit zou ik ook hebben gezegd tot 3 weken terug...maar wat is er veel veranderd in 5 jaar tijd! 5 jaar geleden zijn we daar geweest en als je het mij toen had gevraagd zou ik zeggen je hebt gelijk...maar wij zijn net terug en het zijn geen witte standen maar wel mooie stranden!

Dan beter Koh Phangan of Krabi / Koh Phi Phi in Thailand.

Maleisië heeft ook prachtige stranden. Oostkust mooier dan westkust heb ik begrepen.
Gegerbeach bij Nusa Dua (een hotelzone bij Kuta, Bali) is behoorlijk wit. En saai ;)

Ik vond het strand van Koh Phi Phi veel mooier.

Griekenland heeft trouwens ook mooie en vooral lekker rustige stranden.

Maar als je echt all inclusive wil (waarom in vredesnaam??) dan is Phi Phi geen optie en in Griekenland heb je ook geen grote resorts aan mooie stranden volgens mij.
.
kauai, hawaii.

http://kauai.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?null
Koh Rong, Cambodja. Toen ik er was vorig jaar December had ik het hele witte strand voor mezelf. Af en toe wat lokalen die er over heen waaiden. Heerlijk. Je kunt er ook duiken en snorkelen.

Sommige stukjes strand van Koh Phi Phi zijn ook erg mooi, als je het toeristencentrum vermijdt. Vond dat echt verschrikkelijk, trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven