eten in Utrecht
donderdag 18 november 2010 om 12:19
Ik ben weer eens op zoek naar restaurant tips.
Dit keer in Utrecht.
Eisen: gezellig, knus, voordelig, goede sate op de kaart, en gemeleerd publiek dus niet alleen maar studenten. Het is ook wel fijn als je niet bij andere mensen op schoot zit.
Een beetje centraal gelegen dus in centrum of vlakbij CS.
Dit keer in Utrecht.
Eisen: gezellig, knus, voordelig, goede sate op de kaart, en gemeleerd publiek dus niet alleen maar studenten. Het is ook wel fijn als je niet bij andere mensen op schoot zit.
Een beetje centraal gelegen dus in centrum of vlakbij CS.
donderdag 18 november 2010 om 13:13
donderdag 18 november 2010 om 13:13
Ik vind Stairways altijd leuk, maar het barst van de leuke restaurantjes in Utrecht. Ik kijk altijd op www.iens.nl, kan je ook lezen wat anderen ervan vinden...
donderdag 18 november 2010 om 14:26
de ommekeer heeft erg slechte recensies. Ben je er zelf wel eens geweest?
Stairways trekt mij niet zo qua ambiance.
Liesse, al jouw links bekeken, maar nog niet iets tegen gekomen naar mijn smaak, of erg slechte recensies.
Sommige tentjes komen op de fotos ook wat ongezellig over.
De site van popo doet het bij mij niet, dat is mexicaans toch? daar hoor ik wel goede verhalen over, alleen weer geen sate. Zal het eens aan mijn tafelgenoot voorleggen..
Nog meer tips?
Een goede thai mag ook.
Stairways trekt mij niet zo qua ambiance.
Liesse, al jouw links bekeken, maar nog niet iets tegen gekomen naar mijn smaak, of erg slechte recensies.
Sommige tentjes komen op de fotos ook wat ongezellig over.
De site van popo doet het bij mij niet, dat is mexicaans toch? daar hoor ik wel goede verhalen over, alleen weer geen sate. Zal het eens aan mijn tafelgenoot voorleggen..
Nog meer tips?
Een goede thai mag ook.
donderdag 18 november 2010 om 15:47
Tentjes zijn niet ongezellig, ongedwongen sfeer muv Stadscafé Broers - niet mijn favoriet. Popo is gezellig. Heel klein en knus. Havana is groter. Niet slecht (mijn ervaring). Le Journal is erg gezellig, vooral op do, vrij, zaterdagavond.
Waarom in vredesnaam het saaie saté? Geef je tafelgenoot door dat er meer is in 't leven dan saté met friet .
Waarom in vredesnaam het saaie saté? Geef je tafelgenoot door dat er meer is in 't leven dan saté met friet .
donderdag 18 november 2010 om 23:31
Mijn tafelgenoot lust niet veel. Maar sate is hij gek op.
Dus als dat er op staat is het altijd (of bijna altijd) goed.
Soms lukt het me wel hoor om er eens iets anders in te gooien, maar het moet niet te ingewikkeld zijn..
Misschien toch maar popo, jammer dat ik nog niet op de kaart kan kijken omdat de site niet werkt, maar hoor er wel goede verhalen over.
Via Le Journal (wat dus toch gezelliger is dan het aandoet op de site) kwam ik bij Jaap, ook lekkere dingen op de kaart zeg.
Of Carre.
Schuddebuikje, de thai in Haarlem was heerlijk!!! Die gaat in mn favorietenlijstje.
Dus als dat er op staat is het altijd (of bijna altijd) goed.
Soms lukt het me wel hoor om er eens iets anders in te gooien, maar het moet niet te ingewikkeld zijn..
Misschien toch maar popo, jammer dat ik nog niet op de kaart kan kijken omdat de site niet werkt, maar hoor er wel goede verhalen over.
Via Le Journal (wat dus toch gezelliger is dan het aandoet op de site) kwam ik bij Jaap, ook lekkere dingen op de kaart zeg.
Of Carre.
Schuddebuikje, de thai in Haarlem was heerlijk!!! Die gaat in mn favorietenlijstje.
vrijdag 19 november 2010 om 11:41
Probeer ook eens:
Van Buuren (drieharingstraat, bij Vredenburg)
De Prins (Willem van Noortplein, klein stukje van centrum)
Badhu (Ingen Houszstraat, oud badhuis)
De Kust (Hoek Biltstraat/F.C. Dondersstraat)
De Poort (Ledig Erf)
Louis Hartlooper Complex (Ledig Erf, bioscoop waar je ook kan eten)
Le Clochard (Ridderhofstad, in het museumkwartier)
Niet alle bovengenoemde restaurants zijn echt in de binnenstad, maar in Utrecht is eigenlijk alles dichtbij en makkelijk te bereiken te voet of met de bus en ze zijn (maar dat is mijn mening) leuker dan de eettentjes op het Neude.
Van Buuren (drieharingstraat, bij Vredenburg)
De Prins (Willem van Noortplein, klein stukje van centrum)
Badhu (Ingen Houszstraat, oud badhuis)
De Kust (Hoek Biltstraat/F.C. Dondersstraat)
De Poort (Ledig Erf)
Louis Hartlooper Complex (Ledig Erf, bioscoop waar je ook kan eten)
Le Clochard (Ridderhofstad, in het museumkwartier)
Niet alle bovengenoemde restaurants zijn echt in de binnenstad, maar in Utrecht is eigenlijk alles dichtbij en makkelijk te bereiken te voet of met de bus en ze zijn (maar dat is mijn mening) leuker dan de eettentjes op het Neude.
zaterdag 20 november 2010 om 14:09
Van Buuren heeft algemeen best prima eten. Volgens mij is het recent verbouwd. Er hangt wel een goede sfeer.
Je kunt daar je gerechten 'samsam' bestellen waardoor je twee gerechtjes kunt eten als hoofdgerecht bijvoorbeeld.
In het verleden heeft er wel eens sate op de menukaart gestaan, hoe dat nu is weet ik niet. Maar die sate eis maakt het lastiger.
De plekken die Dido84 noemt zijn leuk!
Je kunt daar je gerechten 'samsam' bestellen waardoor je twee gerechtjes kunt eten als hoofdgerecht bijvoorbeeld.
In het verleden heeft er wel eens sate op de menukaart gestaan, hoe dat nu is weet ik niet. Maar die sate eis maakt het lastiger.
De plekken die Dido84 noemt zijn leuk!
zaterdag 20 november 2010 om 14:11
zondag 21 november 2010 om 15:17
woensdag 6 november 2013 om 14:42
Leuke restaurants zijn Italiaans restaurant de Veiling, modern Italiaans maar zonder pizza's. Met mooie romantische tafeltjes in een prachtig gebouw www.restaurantdeveiling.nl
Aan dezelfde haven zit restaurant Harbour, www.harbourutrecht.nl Erg leuk en gezellig!
Aan dezelfde haven zit restaurant Harbour, www.harbourutrecht.nl Erg leuk en gezellig!