Ik wil kinderen & samenwonen!

22-11-2010 23:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt en jullie mening weten. Ik ben een dame van 30 jaar en heb zo'n jaar geleden mijn vriend ontmoet. We zien elkaar elk weekend en zo nu en dan op een door de weekse dag. Mijn vriend heeft een dochtertje van een jaar. De relatie tussen hem en de moeder van zijn kind is nogal ingewikkeld.Om een lang verhaal kort te maken hij heeft zijn ex (moeder van zijn kind) destijds geholpen met het krijgen van een kind. Hij was dus haar spermadonor, daar is niks op tegen maar zijn ex (moeder van zijn kind) heeft altijd gehoopt dat ze wel weer bij elkaar zouden komen. Voor de duidelijkheid ze hebben nog nooit samen gewoont en hebben slechts een half jaar een relatie gehad. Ondanks dit alles valt zij mijn vriend behoorlijk lastig valt. Maar nu wij een jaar bij elkaar zijn wil ik graag met hem samenwonen. Mijn vriend krijgt het er soms echt spaans benauwd van, als ik het over samenwonen heb. Maar hij zou wel graag als het hem gegunt is samen met mij nog een kind willen. En mocht ik nu zwanger zijn dan gaan we uiteraard samenwonen zegt hij! Daarnaast kijken we geregeld samen naar woningen. Ik heb het gevoel dat hij onwijs aan het twijfelen is en bang is om zichzelf te laten gaan in de liefde. Hij zegt dat hij op het moment geen behoefte heeft om samen te wonen gezien de situatie. Ik kan dat ergens begrijpen maar heb het gevoel dat hij zich aan het verschuilen is.

Pfff, ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil hem ook niet kwijt maar ga ook geen jaren wachten op een man die niet 100% voor mij wil gaan. Ik vind onze situatie complex en word er regelmatig verdrietig en zelfs onzeker van.

Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zou niet willen samenwonen met iemand die dat niet voor 100% ook met mij wil

Maar hey, ik ben misschien een hele rare daarin
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier ook eentje! Graag of helemaal niet. En je bent pas een jaar samen waarom nu al een kind?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Jij wilt in de voetsporen treden van jouw voorgangster. Wil jij voor elkaar krijgen wat haar niet is gelukt, namelijk de veronderstelde ontembare man door middel van een kind aan je binden? Domme actie over de rug van een onschuldig kind.
Deze zin valt mijn wantrouwige inborst op tussen mijn eigen shit door.

En mocht ik nu zwanger zijn dan gaan we uiteraard samenwonen zegt hij!

Heeft hij dit soms ook gezegd tegen zijn ex? Ipv spermadonorschap?
Hoezo krijgt hij het spaans benauwd van het idee om samen te wonen, geeft hij aan dat hij dat niet wil én kijken jullie samen naar woningen en gaat hij direct met je samenwonen zodra je zwanger bent? Wat is het nou?
Weet 'ie wel dat je daar ook geld voor kan krijgen?
Super jullie reacties! Je zou inderdaad verwachten dat hij die uitspraken ook ooit tegen zijn ex heeft gezegd maar dat is helaas niet zo. Ze hebben de hele toestand destijds zwart op wit gezet en er is nu zelf sprake van een rechtzaak. Nope het is een man met zijn " hart " op de juiste plek.

De reden dat ik graag kinderen wil is slechts een gevoel. Ik heb altijd al kinderen gehad willen hebben en het liefst al jaren terug maar nooit echt iemand tegen gekomen tot mijn huidige vriend.
Benthe, ik herhaal mijn vraag (statement) nog maar even

Waarom wil jij wel samenwonen en een kind op stapel zetten met iemand die dat niet voor 100% met jou wil?

Ik zou dat niet willen hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je gevoel zijn je rammelende eierstokken :-) heb even geduld. Zorg voor een goede basis en begin dan pas aan een kind
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Heb je dit verhaal uit betrouwbare bron (=van haar, niet alleen van je vriend), dat je vriend echt enkel als een soort spermadonor is geweest voor zijn ex? Wie weet heeft hij tegen haar wel hetzelfde gezegd, werd zij (per ongeluk) zwanger en ging hij er toen vandoor......

Noem me cynisch, maar ik zie het niet dat je op die manier aan een kind begint.
Beste Summerdance,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil dat ook niet! Maar dat neemt niet mijn gevoel voor hem weg. Uiteindelijk zal ik een keuze moeten maken.
Of moet jezelf, je vriend en je relatie wat tijd geven? Jullie zijn een jaar bij elkaar en begin 30 (klopt dat?).
Bergamot, alles wat jij nu denkt ging ook door mij heen. Maar zijn ex heeft het mij zelf bevestigd en de kosten van de advocaat liegen er ook niet bepaald om. Het is echt ook een "BIZAR" verhaal. Hij kan zichzelf wel voor zijn kop slaan over alles denkt meneer 10x na. En 1 keer dacht hij ik laat me gaan want wie weet krijg ik nooit meer die kans. Mijn vriend is 15 jaar ouder. Pfff!
Novina,

Ja, het klopt we zijn net een jaar bijelkaar. Ik wil het ook tijd geven maar ik kan het gewoon niet los laten. Iedereen om mij heen gaat al samenwonen. In mijn vrienden groep zijn wij duidelijk het oudste stel.

Zelf onze ouders zeuren en vragen ons af waar we nog op wachten.
Lieve TO, ik kan je maar 1 raad geven. Die luidt: neem zeer ruim de tijd om je partner goed te leren kennen, onderneem tot dit doel desnoods een paar uitdagende tripjes van het soort waarbij je op elkaar bent aangewezen en op elkaar moet kunnen rekenen. Reden: een kind krijgen samen is een levenslange verplichting die je samen aangaat en waarin je moet weten dat je op elkaar kunt rekenen, ook als alles tegen zit, als je niet meer samen bent of wat dan ook. Je kent hem pas een jaar, je kent een deel van zijn verleden en je OP begint met de woorden 'IK WIL'. Dat is voor mij een enorme alarmbel.

Dus: weet eerst heel erg zeker dat deze man de vader van jouw kinderen moet gaan worden. Zorg bovendien dat je samen een basis hebt, samen herinneringen hebt, samen leuke en minder leuke dingen deelt. Daarna is er nog tijd genoeg om samen te wonen en kinderen te maken. Maar als je deze tijd samen overslaat, en niet investeert in jullie samenzijn, gewoon met zijn tweetjes, dan geef ik je op een briefje dat hij wederom de benen zal nemen nadat hij ook jouw spermadonor is geweest. Jij herhaalt exact hetzelfde wat hij al eens meemaakte, een vrouw wilde samenwonen en een kind! En de manier waarop is hem niet bevallen. Wees dus gewaarschuwd en pak het anders aan. Zorg dat je er eerst voor hem bent, laat hem er voor jou zijn. Daarna kun je altijd nog verder.
Zoals jij het beschrijft ga je met deze man geen gelukkige relatie hebben met kind als je het niet rustig aan doet. Bouw eerst je relatie op en verdiep je in elkaar.

Ik lees uit jouw post niet dat hij niet 100% voor je wil gaan. Ik lees alleen maar dat hij nu nog niet toe is aan samenwonen en een kind. Dat hoeft toch ook helemaal nog niet na 1 jaar?
Hij is er kennelijk (nog) niet aan toe en ik heb het gevoel dat jij je teveel door je hormonen laat leiden. Want ik betwijfel of jij je prioriteiten op een rijtje hebt, gezien je topic-titel.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Je kent hem pas een jaar! Waarom nu al samenwonen, laat staan een kind?

Als ik je vriend zou zijn, zou ik een beetje bang worden...
quote:Bente2409 schreef op 22 november 2010 @ 23:46:

Novina,

Ja, het klopt we zijn net een jaar bijelkaar. Ik wil het ook tijd geven maar ik kan het gewoon niet los laten. Iedereen om mij heen gaat al samenwonen. In mijn vrienden groep zijn wij duidelijk het oudste stel.

Zelf onze ouders zeuren en vragen ons af waar we nog op wachten.

Je wilt dus samenwonen en kinderen met deze man omdat anderen ook samenwonen en omdat je ouders het graag willen?

En hij is nog niet aan toe aan samenwonen en kinderen. Deze combinatie lijkt me nou niet bepaald een garantie tot succes....

Ik zou het héél rustig aan doen als ik jou was.
Ongelooflijk zeg. Na ja... Ik zeg: doen! Tuuuurlijk gaat 'ie met je samenwonen na het krijgen van een kind. Ik zou het dan ook even zwart op wit willen zien.
Als je een kind krijgt lever je heel wat meer vrijheid in dan als je alleen maar gaat samenwonen. Ik zou er niet zo snel op vertrouwen dat hij straks een toegewijde vader zal zijn. Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wachten. Je bent begin 30, niet begin 40. Eerst hier uitkomen en elkaar beter leren kennen. Laat je niet haasten, en overhaast ook zijn gevoel niet.
Ik wil ook een kind, en de vrjheid om 4x per jaar buiten het seizoen 3 weken op vakantie te gaan, en een huishoudster, en een rollade die in 2 minuten gaar is, en alleen sneeuw met kerst en dan niet op de weg maar alleen in de tuinen voor het mooi enzo.

Snappie?
Tja ik wil 60 kilo wegen en een dikke spaarrekening.

You cant always get what you want.

Als ik jou was zou ik nog een lange tijd wachten met deze man, hij weet blijkbaar niet zeker of hij je wel wil, wil je echt een man die je bezwangerd en je het daarna zelf uit laat zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven