bedrijf kan vloer niet leveren, probleem met a.s. verhuizing
dinsdag 23 november 2010 om 08:28
Wij hebben een (dreigend?) conflict met de leverancier van onze houten vloer in de woonkamer.
Deze hebben wij ong. 2 maanden geleden uitgezocht. Het gaat om een houten geloogde vloer met een zgn. "drijfhout-loog" finish.
Bij het leggen van de vloer bleek de finish heel anders uit te vallen en is de vloerenlegger terug gekomen om te polijsten en nogmaals te logen/olien. Dit is wederom niet gelukt en de legger van de vloer (onafhankelijk) zegt dat we deze vloer met de door bedrijf geleverde recept / producten nooit zo zullen krijgen als dat we hem kochten.
Hele discussie nu met de leverancier, die er in eerste instantie om ging wanneer de vloer afgewerkt ging worden, aangezien wij aankomend weekeinde gaan verhuizen en de legger van de vloer deze week eigenlijk geen tijd had. Plus dus het feit dat ze ook nog bezig zijn alle samples opnieuw te bekijken, aangezien ze eigenlijk niet meer weten hoe ze die vloer zo moeten krijgen. Nu zou de vloer eruit gehaald worden, nieuwe gelegd en dan wéér finishen.
Irritatie liep inmiddels hoog op doordat we hier nu al 2 weken over aan het steggelen zijn en de verhuizing dichtbij komt. Nu zitten we nl met een kaal geschuurde houten vloer. Ze zijn nu al die tijd aan het nadenken hoe ze onze vloer moeten afwerken, en beloven steeds te belen, maar doen het niet. Dat irriteert ons enorm.
De leverancier van de vloer heeft in een van de laatste gesprekken in een geïrriteerde bui laten vallen dat "als het ons niet beviel, we de vloer dan toch terug gaven en we ons geld terug kregen". Vervolgens trok hij dat weer terug en "moest hij dat overleggen met zijn supervisor" ... Mijn man werd boos en zei dat hij de hele gang van zaken enorm onprofessioneel vond, waarop de verkoper zei dat "persoonlijk op te pakken" en toen mijn man zei dat hij dát vooral ook heel onprofessioneel vond, gooide mijnheer de hoorn erop en zetten vervolgens het antwoordapparaat aan!
Gisterochtend kregen wij een telefoontje dat hij met de vloerenlegger een afspraak had gemaakt om dan woensdag onze vloer er uit te halen en dat wij ons geld terug kregen.
2 dagen vóór onze verhuizing sta ik daar niet om te springen. De ondergrond is een oude, houten plankenvloer vol splinters ed. We hebben een baby van 10 maanden, die kan dus niet in de woonkamer. Een kind kan bedenken dat wij niet in 2 dagen tijd een vloer uitgezocht en gelegd krijgen. Ik heb gevraagd of de vloer dan niet iets later er uit gehaald kan worden, zodat wij iig kans hebben iets anders uit te zoeken.
Primair wil ik ook eigenlijk gewoon geleverd hebben wat ik heb uitgezocht. Probleem is alleen dat als wij straks in de woning zitten, de vloer niet meer geloogd kan worden (met ons in huis).
De leverancier is niet bereid de vloer er over een paar weken pas uit te halen, het moet van hem as woensdag, of iig zo snel mogelijk.
Daar ga ik niet mee akkoord, en de legger komt er woensdag dan ook gewoon niet in, heb ik al besloten.
De vloerenlegger is nog wel zo aardig geweest om een andere olie op de vloer te doen, in de hoop dat dat er mooi uit ziet, maar het zal sws heel anders ogen. vandaag kan ik die staal hopelijk bekijken.
Maar nu? Iemand enig idee wat onze rechten/plichten verder zijn??
Deze hebben wij ong. 2 maanden geleden uitgezocht. Het gaat om een houten geloogde vloer met een zgn. "drijfhout-loog" finish.
Bij het leggen van de vloer bleek de finish heel anders uit te vallen en is de vloerenlegger terug gekomen om te polijsten en nogmaals te logen/olien. Dit is wederom niet gelukt en de legger van de vloer (onafhankelijk) zegt dat we deze vloer met de door bedrijf geleverde recept / producten nooit zo zullen krijgen als dat we hem kochten.
Hele discussie nu met de leverancier, die er in eerste instantie om ging wanneer de vloer afgewerkt ging worden, aangezien wij aankomend weekeinde gaan verhuizen en de legger van de vloer deze week eigenlijk geen tijd had. Plus dus het feit dat ze ook nog bezig zijn alle samples opnieuw te bekijken, aangezien ze eigenlijk niet meer weten hoe ze die vloer zo moeten krijgen. Nu zou de vloer eruit gehaald worden, nieuwe gelegd en dan wéér finishen.
Irritatie liep inmiddels hoog op doordat we hier nu al 2 weken over aan het steggelen zijn en de verhuizing dichtbij komt. Nu zitten we nl met een kaal geschuurde houten vloer. Ze zijn nu al die tijd aan het nadenken hoe ze onze vloer moeten afwerken, en beloven steeds te belen, maar doen het niet. Dat irriteert ons enorm.
De leverancier van de vloer heeft in een van de laatste gesprekken in een geïrriteerde bui laten vallen dat "als het ons niet beviel, we de vloer dan toch terug gaven en we ons geld terug kregen". Vervolgens trok hij dat weer terug en "moest hij dat overleggen met zijn supervisor" ... Mijn man werd boos en zei dat hij de hele gang van zaken enorm onprofessioneel vond, waarop de verkoper zei dat "persoonlijk op te pakken" en toen mijn man zei dat hij dát vooral ook heel onprofessioneel vond, gooide mijnheer de hoorn erop en zetten vervolgens het antwoordapparaat aan!
Gisterochtend kregen wij een telefoontje dat hij met de vloerenlegger een afspraak had gemaakt om dan woensdag onze vloer er uit te halen en dat wij ons geld terug kregen.
2 dagen vóór onze verhuizing sta ik daar niet om te springen. De ondergrond is een oude, houten plankenvloer vol splinters ed. We hebben een baby van 10 maanden, die kan dus niet in de woonkamer. Een kind kan bedenken dat wij niet in 2 dagen tijd een vloer uitgezocht en gelegd krijgen. Ik heb gevraagd of de vloer dan niet iets later er uit gehaald kan worden, zodat wij iig kans hebben iets anders uit te zoeken.
Primair wil ik ook eigenlijk gewoon geleverd hebben wat ik heb uitgezocht. Probleem is alleen dat als wij straks in de woning zitten, de vloer niet meer geloogd kan worden (met ons in huis).
De leverancier is niet bereid de vloer er over een paar weken pas uit te halen, het moet van hem as woensdag, of iig zo snel mogelijk.
Daar ga ik niet mee akkoord, en de legger komt er woensdag dan ook gewoon niet in, heb ik al besloten.
De vloerenlegger is nog wel zo aardig geweest om een andere olie op de vloer te doen, in de hoop dat dat er mooi uit ziet, maar het zal sws heel anders ogen. vandaag kan ik die staal hopelijk bekijken.
Maar nu? Iemand enig idee wat onze rechten/plichten verder zijn??
Computer says nooooo
dinsdag 23 november 2010 om 08:57
Ik denk dat je goed moet bedenken wat jullie willen.
Uit je verhaal maak ik een beetje op dat jullie perse de vloer willen zoals besteld (en terecht trouwens) maar denk dat dat niet meer gaat lukken, er is al zoveel aan gedaan inmiddels.
Wat wil je dan?
Als de vloer niet wordt zoals jullie hebben besteld en jullie je geld terug willen zullen jullie niet zelf kunnen bepalen wanneer zij de vloer eruit komen halen. Als zij het geld terug storten zal de vloer zsm opgehaald worden zijn neem ik aan.
Maar wat ga je doen als de vloer uiteindelijk in de buurt komt van wat jullie willen. Kan me voorstellen dat je dan gaat kiezen om de vloer te laten liggen maar een korting wil of iets dergelijks.
De timing is voor jullie natuurlijk ook wel heel erg slecht maar daar kan het bedrijf niets aan doen (wat het voor jullie niet makkelijker maakt)
Heel veel succes met jullie vloer en met de verhuizing natuurlijk.
Uit je verhaal maak ik een beetje op dat jullie perse de vloer willen zoals besteld (en terecht trouwens) maar denk dat dat niet meer gaat lukken, er is al zoveel aan gedaan inmiddels.
Wat wil je dan?
Als de vloer niet wordt zoals jullie hebben besteld en jullie je geld terug willen zullen jullie niet zelf kunnen bepalen wanneer zij de vloer eruit komen halen. Als zij het geld terug storten zal de vloer zsm opgehaald worden zijn neem ik aan.
Maar wat ga je doen als de vloer uiteindelijk in de buurt komt van wat jullie willen. Kan me voorstellen dat je dan gaat kiezen om de vloer te laten liggen maar een korting wil of iets dergelijks.
De timing is voor jullie natuurlijk ook wel heel erg slecht maar daar kan het bedrijf niets aan doen (wat het voor jullie niet makkelijker maakt)
Heel veel succes met jullie vloer en met de verhuizing natuurlijk.
dinsdag 23 november 2010 om 09:06
Eens met christina. Het bedrijf heeft nu aangegeven de vloer niet meer te kunnen leveren zoals jullie hem willen hebben, dan hebben jullie het recht op teruggave van je geld, maar mag het bedrijf zijn vloer komen halen.
De legger niet binnenlaten lijkt mij ook erg onverstandig. In het ergste geval kan de leverancier zeggen dat jullie hem niet de mogelijkheid bieden om de vloer terug te halen, en krijgen jullie uiteindelijk helemaal niets. Ja, een vloer die niet naar jullie wens is.
De legger niet binnenlaten lijkt mij ook erg onverstandig. In het ergste geval kan de leverancier zeggen dat jullie hem niet de mogelijkheid bieden om de vloer terug te halen, en krijgen jullie uiteindelijk helemaal niets. Ja, een vloer die niet naar jullie wens is.
dinsdag 23 november 2010 om 09:10
Ik word terug gebeld.
Vind je het wel mooi wat er nu ligt?
Ik begrijp dat er een probleem met de afwerking is, het hout is goed?
Gezien de tijdsdruk zou ik kijken hoe de vloer er na vandaag uitziet en hopen dat het mooi en acceptabel is en een korting bespreken met de leverancier. Wat me overigens niet meer dan logisch lijkt.
Blijf rustig, ga geen ruzie maken daar schiet je niets mee op. Zeg dat het niet binnen de verwachtingen valt, dat het niet is wat jullie hebben gekocht en dat je het daarom niet meer dan redelijk vind dat jullie een flinke korting krijgen.
Wanneer gaan jullie verhuizen? Misschien toch even kijken bij een concurrent vandaag en vragen wat de mogelijkheden zijn. Just in case.
Vind je het wel mooi wat er nu ligt?
Ik begrijp dat er een probleem met de afwerking is, het hout is goed?
Gezien de tijdsdruk zou ik kijken hoe de vloer er na vandaag uitziet en hopen dat het mooi en acceptabel is en een korting bespreken met de leverancier. Wat me overigens niet meer dan logisch lijkt.
Blijf rustig, ga geen ruzie maken daar schiet je niets mee op. Zeg dat het niet binnen de verwachtingen valt, dat het niet is wat jullie hebben gekocht en dat je het daarom niet meer dan redelijk vind dat jullie een flinke korting krijgen.
Wanneer gaan jullie verhuizen? Misschien toch even kijken bij een concurrent vandaag en vragen wat de mogelijkheden zijn. Just in case.
dinsdag 23 november 2010 om 09:12
De leverancier doet een goed voorstel. Zij kunnen niet leveren wat afgesproken is, hebben geprobeerd it te herstellen, maar dit lukt niet. Dus krijgen jullie je geld terug en zij de vloer. Dat dit voor jullie ongelukkig uitkomt is begrijpelijk, maar heeft de leverancier niets mee te maken.
De vloerenlegger niet binnenlaten kan nadelige consequenties voor jullie hebben. Denk daar nog eens goed overna.
Neem anders nu nog even kontakt mop met het juridisch loket, zij komen misschien met een ander advies.
De vloerenlegger niet binnenlaten kan nadelige consequenties voor jullie hebben. Denk daar nog eens goed overna.
Neem anders nu nog even kontakt mop met het juridisch loket, zij komen misschien met een ander advies.
dinsdag 23 november 2010 om 09:13
dinsdag 23 november 2010 om 09:13
Eens met Christina.
Bedenk eerst goed wat je wilt ook qua rompslompt e.d. En misschien kom je dan uiteindelijk wel op de vloer houden ook al is hij anders dan je had besteld met een flinke korting en de zekerheid dat je nooit meer wat besteld bij deze vloerenlegger.
Nu ben ik zelf `makkelijk` in dit soort dingen, ik kan me daar goed bij neerleggen en als dat eenmaal is gebeurd zal ik me niet meer storen aan de vloer (ik ga er even vanuit dat de vloer er wel mooi uitziet maar dat het niet is wat jullie hebben uitgezocht, vlekken/beschadigingen etc. is natuurlijk een ander verhaal). Want stel dat je akkoord gaat (want dat doe je dan natuurlijk ook vanwege de tijdsdruk) en je blijft je er nog zo lang aan irriteren dat je helemaal niet kunt genieten van je mooie nieuwe huis is dit natuurlijk geen optie.
Als je er voor kiest om de vloer eruit te laten halen en geld terug te krijgen denk ik dat je geen recht hebt om het tijdstip te bepalen, maar daar zou ik gewoon rechtsbijstand voor bellen. Die weten dat wel denk ik.
Heel vervelend trouwens allemaal! Klussen/verhuizen is sowieso een aanslag op je zenuwgestel en comfortzone en met dit gemekker erbij helemaal!
Bedenk eerst goed wat je wilt ook qua rompslompt e.d. En misschien kom je dan uiteindelijk wel op de vloer houden ook al is hij anders dan je had besteld met een flinke korting en de zekerheid dat je nooit meer wat besteld bij deze vloerenlegger.
Nu ben ik zelf `makkelijk` in dit soort dingen, ik kan me daar goed bij neerleggen en als dat eenmaal is gebeurd zal ik me niet meer storen aan de vloer (ik ga er even vanuit dat de vloer er wel mooi uitziet maar dat het niet is wat jullie hebben uitgezocht, vlekken/beschadigingen etc. is natuurlijk een ander verhaal). Want stel dat je akkoord gaat (want dat doe je dan natuurlijk ook vanwege de tijdsdruk) en je blijft je er nog zo lang aan irriteren dat je helemaal niet kunt genieten van je mooie nieuwe huis is dit natuurlijk geen optie.
Als je er voor kiest om de vloer eruit te laten halen en geld terug te krijgen denk ik dat je geen recht hebt om het tijdstip te bepalen, maar daar zou ik gewoon rechtsbijstand voor bellen. Die weten dat wel denk ik.
Heel vervelend trouwens allemaal! Klussen/verhuizen is sowieso een aanslag op je zenuwgestel en comfortzone en met dit gemekker erbij helemaal!
dinsdag 23 november 2010 om 09:14
quote:spectral schreef op 23 november 2010 @ 09:09:
De vloer is toch niet direct op de houten ondervloer gelegd? Daar zit toch wel een speciale ondervloer onder?
Daarnaast zou ik opzoek gaan naar een andere vloer, want dit verhaal gaat niet meer lukken met deze leverancier...Die neemt de leverancier vast ook weer mee denk je niet? Zeker bij deze verstoorde verhoudingen.
De vloer is toch niet direct op de houten ondervloer gelegd? Daar zit toch wel een speciale ondervloer onder?
Daarnaast zou ik opzoek gaan naar een andere vloer, want dit verhaal gaat niet meer lukken met deze leverancier...Die neemt de leverancier vast ook weer mee denk je niet? Zeker bij deze verstoorde verhoudingen.
dinsdag 23 november 2010 om 09:25
Rechtsbijstand bellen lijkt me overbodig.
Het lijkt me logisch dat als je je geld terugkrijgt van een bedrijf, dat je dan het gekochte product terug moet geven. Want feitelijk heb je, na teruggave van het aankoopbedrag, niets gekocht.
Dat dat slecht uitkomt, da's lullig, maar daar kan het bedrijf niks aan doen.
Ik vond de oplossing van tijdelijk een goedkoop stuk Kwantum zeil wel een goeie!
Het lijkt me logisch dat als je je geld terugkrijgt van een bedrijf, dat je dan het gekochte product terug moet geven. Want feitelijk heb je, na teruggave van het aankoopbedrag, niets gekocht.
Dat dat slecht uitkomt, da's lullig, maar daar kan het bedrijf niks aan doen.
Ik vond de oplossing van tijdelijk een goedkoop stuk Kwantum zeil wel een goeie!
dinsdag 23 november 2010 om 09:30
Rechtsbijstand bellen is toch gratis en kleine moeite? Stel dat er wel een bepaalde termijn aan vasthangt dat de leverancier die spullen terug kan halen (bijvoorbeeld twee weken na eerste kennisgeving oid) dan is TO mooi geholpen.
In dit bureaucratische NL zijn er zoveel regeltjes overal voor, dat kan je zelf onmogelijk weten (en waarschijnlijk weet de leverancier het ook niet).
Grote kans trouwens dat je wel de vloer moet inleveren op het moment dat de leverancier dit aanbiedt, maar zo`n telefoontje maakt jou als klant goed geinformeerd en de leverancier heeft er absoluut geen last van want die weet het niet eens.
In dit bureaucratische NL zijn er zoveel regeltjes overal voor, dat kan je zelf onmogelijk weten (en waarschijnlijk weet de leverancier het ook niet).
Grote kans trouwens dat je wel de vloer moet inleveren op het moment dat de leverancier dit aanbiedt, maar zo`n telefoontje maakt jou als klant goed geinformeerd en de leverancier heeft er absoluut geen last van want die weet het niet eens.
dinsdag 23 november 2010 om 10:33
Dank voor alle bijdragen!
Ik ben hier niet uit op een conflict, de leverancier is ons tot dusver op geen enkele wijze tegemoet gekomen. Hij kan niet leveren, maar vertelt óf smoesjes, of verzuimt überhaupt ons te contacten op momenten dat ons dat toegezegd is. Sterker nog, ik ben nog niet eerder telefonisch zo geschoffeerd als door deze knakker. Verder maken wij op uit het feit dat er dus niks gebeurt dat hij niet kan leveren, tot dusver heeft hij NIKS laten weten. Alleen die scheldpartij afgelopen zaterdag waarna hij zelf de telefoon erop gooide. Dat zet dus inderdaad wel een bepaalde toon en dat is jammer.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat eea in onderling overleg gaat. Even zojuist de ALV door gelezen, dat staat er ook in.
Tevens zou ik het ter compensatie van alle ongemak wel redelijk vinden. => We hebben het werk van andere klusjesmannen een week moeten stil leggen aangezien zij naar zijn zeggen afgelopen week bezig zouden zijn geweest en niemand op de vloer zou kunnen. Uiteindelijk is niemand geweest, en zit ik dus straks in de troep met een baby.
De vloer is op maat van onze woonkamer, met stukken woonkeuken-blok eruit. Het lijkt me zeer stug dat leverancier deze vloer zo -huppakee- in een andere woning kan gebruiken en komt op mij over als pure nijd dat die vloer er nu uit moet.
Tevens wil hij nl de vloer in onze garage op slaan, ivm ruimtegebrek in de auto. Dat zou in dit kader wel een lachertje zijn en gaat dus zeker niet gebeuren.
Als de samples van de legger mooi zijn, vind ik het het fijnst om de vloer te laten liggen. dat lijkt me logisch.
Maar dan moet het wel mooi zijn.
Ik ben hier niet uit op een conflict, de leverancier is ons tot dusver op geen enkele wijze tegemoet gekomen. Hij kan niet leveren, maar vertelt óf smoesjes, of verzuimt überhaupt ons te contacten op momenten dat ons dat toegezegd is. Sterker nog, ik ben nog niet eerder telefonisch zo geschoffeerd als door deze knakker. Verder maken wij op uit het feit dat er dus niks gebeurt dat hij niet kan leveren, tot dusver heeft hij NIKS laten weten. Alleen die scheldpartij afgelopen zaterdag waarna hij zelf de telefoon erop gooide. Dat zet dus inderdaad wel een bepaalde toon en dat is jammer.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat eea in onderling overleg gaat. Even zojuist de ALV door gelezen, dat staat er ook in.
Tevens zou ik het ter compensatie van alle ongemak wel redelijk vinden. => We hebben het werk van andere klusjesmannen een week moeten stil leggen aangezien zij naar zijn zeggen afgelopen week bezig zouden zijn geweest en niemand op de vloer zou kunnen. Uiteindelijk is niemand geweest, en zit ik dus straks in de troep met een baby.
De vloer is op maat van onze woonkamer, met stukken woonkeuken-blok eruit. Het lijkt me zeer stug dat leverancier deze vloer zo -huppakee- in een andere woning kan gebruiken en komt op mij over als pure nijd dat die vloer er nu uit moet.
Tevens wil hij nl de vloer in onze garage op slaan, ivm ruimtegebrek in de auto. Dat zou in dit kader wel een lachertje zijn en gaat dus zeker niet gebeuren.
Als de samples van de legger mooi zijn, vind ik het het fijnst om de vloer te laten liggen. dat lijkt me logisch.
Maar dan moet het wel mooi zijn.
Computer says nooooo
dinsdag 23 november 2010 om 10:49
dinsdag 23 november 2010 om 10:57
Ik ben het verder grotendeels met mardjen eens, hoor.
Primair wil ik straks gewoon een mooie vloer, maar wellicht kan dat ook met de behandeling van de legger. Summerman is wat moeilijker, hij zal eerder een 'second-best'-gevoel hieraan over houden. Ik minder snel.
Ga straks nog maar eens de legger contacten en kom er op terug.
Bedankt allemaal tot dusver!!
Primair wil ik straks gewoon een mooie vloer, maar wellicht kan dat ook met de behandeling van de legger. Summerman is wat moeilijker, hij zal eerder een 'second-best'-gevoel hieraan over houden. Ik minder snel.
Ga straks nog maar eens de legger contacten en kom er op terug.
Bedankt allemaal tot dusver!!
Computer says nooooo
dinsdag 23 november 2010 om 11:00
Kan je de vloer niet gewoon laten liggen en dan tot een overeenstemming komen dat jullie bijv. korting krijgen of zo.
Of vind je de vloer echt lelijk?
Kijk eens bij Djoels d'r vloerhoeren topic, zo te zien krijgen jullie nog je geld terug, dan zou ik daarvoor gaan en iets anders naar keuze uitkiezen, ookal levert dat enorm veel rompslomp op, dan heb je wel een vloer die je mooi vindt, uiteindelijk.
Of vind je de vloer echt lelijk?
Kijk eens bij Djoels d'r vloerhoeren topic, zo te zien krijgen jullie nog je geld terug, dan zou ik daarvoor gaan en iets anders naar keuze uitkiezen, ookal levert dat enorm veel rompslomp op, dan heb je wel een vloer die je mooi vindt, uiteindelijk.
dinsdag 23 november 2010 om 15:37
dinsdag 23 november 2010 om 23:14