Juli 2011
dinsdag 16 november 2010 om 11:00
NickDue dateLentes VK / gyn afspraak Jill 8129 juni29 ♥ Zonnetje19762 juli Roosje742 juli36 ♥ Abura4 juli 28 ♥,13 decemberSem844 juli 26 ♥Tes743 juli 36 ♥ Mandy 818 juli3 december VK 29Cowvanjou15 juli39 ♥, echo 6 decemberGypsey10 juli ♥ Zon8210 juli Aventura10 juli1 dec VK 32 Blogbabe10 juli30 10 decemberSmurkje11 juli Es2612 juli 28 ♥, 2 dec VK Renky12 juli 2814 december Asjenemou14 juli40 ♥ 8 december Isabelletje1413 juli ♥ Lieke7914 juli 307 dec, echo 22 dec Juul10016 juli37 3 december Xaloy18 juli37 ♥ 16 decemberTheezakje1320 juli 2513 december Hierperdepiephoera21 juli 338 december Lieselotje20 juli39 22 december Nolleke24 juli28 ♥ 3 decemberDo7925 juli31 3 decemberSumii25 juli36 14 december2jongens26 juli35 15 decemberLeeuw8227 juli28 6 decemberLaura7429 juli36 15 december echoJunepermay31 juli31 29 december echo
dinsdag 23 november 2010 om 16:53
dinsdag 23 november 2010 om 17:35
dinsdag 23 november 2010 om 20:52
Ai, wat eng dat bloedverlies! Ik moet wel zeggen: ik schrijf op verschillende topics hier op viva en heb al meerdere keren over bloedverlies tijdens de zwangerschap gelezen. Het hoeft helemaal niets te betekenen! 1 vrouw hield het zelfs de gehele zwangerschap en kreeg een gezond kind. Maar ik begrijp je onzekerheid. Ik zou er zelf ook gek van worden. Hang in there!
dinsdag 23 november 2010 om 21:56
Nolleke, goed bezig met de Hyves pagina! Maar zoals hij nu is kan iedereen wel de titel en uitleg, dus dat t over zwanger zijn, zien. Zou je dat willen aanpassen? Anders durf ik me nog niet aan te melden namelijk, omdat op je eigen Hyves pagina komt te staan van welke Hyves je allemaal lid bent.
Xaloy, wat eng met dat bloed! Maar gelukkig denkt de gym dat t wel goed zit. Ik duim voor je!
Xaloy, wat eng met dat bloed! Maar gelukkig denkt de gym dat t wel goed zit. Ik duim voor je!
woensdag 24 november 2010 om 06:56
woensdag 24 november 2010 om 09:01
Xaloy, het kan zeker nog alle kanten op gaan, maar toch wil ik je een positieve voorbeeld geven: ik had tijdens mijn eerste zwangerschap bloedverlies met 5 weken, en dan tot en met 24 weken. Soms paar dagen zonder, dan begon het opnieuw. Op de echos' was een hematoom te zien. Kortom, met ong. 24 weken waren de bloedingen gestopt en verder had ik een normale zw-schap gehad. Sterkte en vooral positief blijven!
Ik heb vandaag lekker een ochtendje alleen thuis, beide kinderen zijn naar school.
Voel me wel een beetje onzeker , geen misselijkheid (was mega misselijk in de andere zwangeschappen), moe maar niet ZO moe, ik zie wel aan mijn borsten dat ik zwanger ben, maar toch...Heb ook het idee als of ik "opgezwollen" ben , alle broeken zitten zo strak...
Nolleke, een mooi Hyves pagina, ik ga me wel aanmelden. Ik gevruik mijn Hyves bijna niet , dus niemand zou weten dat ik zwanger ben.
Ik heb vandaag lekker een ochtendje alleen thuis, beide kinderen zijn naar school.
Voel me wel een beetje onzeker , geen misselijkheid (was mega misselijk in de andere zwangeschappen), moe maar niet ZO moe, ik zie wel aan mijn borsten dat ik zwanger ben, maar toch...Heb ook het idee als of ik "opgezwollen" ben , alle broeken zitten zo strak...
Nolleke, een mooi Hyves pagina, ik ga me wel aanmelden. Ik gevruik mijn Hyves bijna niet , dus niemand zou weten dat ik zwanger ben.
woensdag 24 november 2010 om 10:24
Xaloy, dat is schrikken! Sterkte en ik duim voor je! Hou het vertrouwen vast.
Ik wacht ook met de hyves tot het 'officieel' is. Nu is het iets te duidelijk.
Vanmiddag ehbo herhalingscursus. Moet alleen nog iets bedenken waarom ik sommige onderdelen niet kan doen. De heimlichgreep lijkt mij niet echt verstandig nu. Ik ga eens creatief zijn .
Ik wacht ook met de hyves tot het 'officieel' is. Nu is het iets te duidelijk.
Vanmiddag ehbo herhalingscursus. Moet alleen nog iets bedenken waarom ik sommige onderdelen niet kan doen. De heimlichgreep lijkt mij niet echt verstandig nu. Ik ga eens creatief zijn .
woensdag 24 november 2010 om 11:53
*sorry, ik breek even in*
Nolleke, ik weet niet of je me nog 'kent' van het oude topic, maar heel fijn om te zien dat je een plek hebt gevonden om met andere aanstaande mama's te kletsen over je vragen, enz.
Ik ga je via dit topic in de gaten houden, hoop dat het allemaal goed gaat komen. Maar dat zal vast wel, er wordt goed op je gelet. Op naar een broertje/zusje voor Sam in juli!
Overigens de rest natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!
Groetjes,
Streepjescode
*is weer weg*
Nolleke, ik weet niet of je me nog 'kent' van het oude topic, maar heel fijn om te zien dat je een plek hebt gevonden om met andere aanstaande mama's te kletsen over je vragen, enz.
Ik ga je via dit topic in de gaten houden, hoop dat het allemaal goed gaat komen. Maar dat zal vast wel, er wordt goed op je gelet. Op naar een broertje/zusje voor Sam in juli!
Overigens de rest natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!
Groetjes,
Streepjescode
*is weer weg*
woensdag 24 november 2010 om 16:14
Hier goed nieuws. Vandaag echo gehad 8 weken en 3 dagen zwanger en het hartje klopt goed! Eerst uitwendige echo toen nog een keer inwendig, maar op beide was heel klein mensje te zien. Wel leek er nog een vochtzakje in mijn baarmoeder aanwezig te zijn, een vruchtje dat het niet had gehaald..dat was wel een gek idee, maar zou mijn zware misselijkheid kunnen verklaren. Geen waterdichte verklaring voor te geven door Vk.
Nu nadenken over de combinatietest, moet ook
alweer in december gebeuren ..... Ik wil het wel doen en dan vantevoren bepalen bij welke grens we geen verder onderzoek willen denk ik. Maar die grens is dan weer lastig. wat doen jullie? Ik ben zelf net 36 geworden..?
Nu nadenken over de combinatietest, moet ook
alweer in december gebeuren ..... Ik wil het wel doen en dan vantevoren bepalen bij welke grens we geen verder onderzoek willen denk ik. Maar die grens is dan weer lastig. wat doen jullie? Ik ben zelf net 36 geworden..?
woensdag 24 november 2010 om 16:28
Gefeliciteerd Roosje! Goed nieuws! Jammer, van dat tweede vruchtje, maar goed, aan één heb je je handen vol!
Over de combinatietest: doe eerst maar de plooimeting. Dan kan je altijd nog beslissen. Ikzelf wil geen punctie, behalve als het echt ernstig lijkt. Maar die kansberekeningen zijn soms zo vaag, dat ik het echt alleen zou doen als er een ernstige indicatie voor is. Ik weet van mezelf namelijk wel dat ik geen ernstig gehandicapt kindje zou willen. Dus als ik de kans krijg om dat uit te sluiten zou ik dat doen. Maar, zoals gezegd, alleen in ernstige gevallen. Bij een kansberekening van 1 op 100 zou ik het dus nog niet doen. Dan moet het echt 1 op 10 zijn ofzo.
Hier alles nog steeds goed. Hoofdpijn, doodop, dus nog zo zwanger als wat.
Over de combinatietest: doe eerst maar de plooimeting. Dan kan je altijd nog beslissen. Ikzelf wil geen punctie, behalve als het echt ernstig lijkt. Maar die kansberekeningen zijn soms zo vaag, dat ik het echt alleen zou doen als er een ernstige indicatie voor is. Ik weet van mezelf namelijk wel dat ik geen ernstig gehandicapt kindje zou willen. Dus als ik de kans krijg om dat uit te sluiten zou ik dat doen. Maar, zoals gezegd, alleen in ernstige gevallen. Bij een kansberekening van 1 op 100 zou ik het dus nog niet doen. Dan moet het echt 1 op 10 zijn ofzo.
Hier alles nog steeds goed. Hoofdpijn, doodop, dus nog zo zwanger als wat.
woensdag 24 november 2010 om 22:42
@Xaloy: ik woon in Enschede! Misschien ken ik je wel, ik weet i.i.g. van 1 vrouw die mijn studie heeft gedaan, dat ze in Zwitserland is gaan wonen. Maar, ik zal geen namen noemen, . Dat zou ook wel heel toevallig zijn. Maar goed, we kennen beiden de stad Enschede!
@Nolleke: ik heb een persoonlijke Hyves, maar voor onze groep kan ik dan toch ook een nickname Hyves aanmaken, of lukt dat niet? Dat ik een nieuw account maak met de naam cowvanjou? Of wordt dat dan op één of andere manier toch weer aan mijn eigen naam gekoppeld? Op die manier is de Juli 2011-Hyves (nog) niet op mijn persoonlijke Hyves te zien. Tegen de tijd dat het dan bekend mag zijn, dan meld ik me nog aan met eigen Hyves...
Ik heb nog een vraag voor de groep: tot hoeveel weken mag je buikspieroefeningen doen? Die van mij zijn nl. behoorlijk slap en dat is misschien minder makkelijk met de bevalling. Dus toen dacht ik ze misschien nog een beetje te trainen!
@Nolleke: ik heb een persoonlijke Hyves, maar voor onze groep kan ik dan toch ook een nickname Hyves aanmaken, of lukt dat niet? Dat ik een nieuw account maak met de naam cowvanjou? Of wordt dat dan op één of andere manier toch weer aan mijn eigen naam gekoppeld? Op die manier is de Juli 2011-Hyves (nog) niet op mijn persoonlijke Hyves te zien. Tegen de tijd dat het dan bekend mag zijn, dan meld ik me nog aan met eigen Hyves...
Ik heb nog een vraag voor de groep: tot hoeveel weken mag je buikspieroefeningen doen? Die van mij zijn nl. behoorlijk slap en dat is misschien minder makkelijk met de bevalling. Dus toen dacht ik ze misschien nog een beetje te trainen!
donderdag 25 november 2010 om 07:07
Ik heb maar 2,5 jaar in Enschede gewoont, Cow. Geen studie gedaan, alleen een prachtige bruiloft, een bevalling en een ziekenhuisdrama. Ik woonde daarvoor ook al in Zwitserland, heb gewoon mijn bruidegom uit Enschede gekaapt! 6 Jaar dáárvoor woonde ik in Amsterdam, en daar heb ik 4 jaar gewoond. Dáárvoor was ik reisleidster in zuidoost Azie, en mijn studie heb ik gedaan in Breda. Opgegroeid in Friesland. Wie me nu nog kent mag het roepen
donderdag 25 november 2010 om 08:39
Cowvanjou: ik heb een hyves onder mijn eigen naam en eentje als Lieselotje. Die staan compleet los van elkaar. Ik heb express Lieselotje aangemaakt zodat ik "vrij" over vanalles kan kletsen. Makkelijk hoor!
Wat een wereldreiziger Xaloy
Ik ga een nekplooimeting doen en net als Xaloy beslis is nav die score wat ik ga doen. Op zich zou ik niet zo snel een vruchtwaterpunktie doen omdat ik toch bang ben voor een miskraam, al is de kans klein, want dit is echt mijn laatste zwangerschap. Ook als het mis zou gaan. Dus ik ben er voorzichtig mee Maar... als de score zodanig slecht is zou ik dus wel doen.
Xaloy: hoe is het met het bloedverlies??
Wat een wereldreiziger Xaloy
Ik ga een nekplooimeting doen en net als Xaloy beslis is nav die score wat ik ga doen. Op zich zou ik niet zo snel een vruchtwaterpunktie doen omdat ik toch bang ben voor een miskraam, al is de kans klein, want dit is echt mijn laatste zwangerschap. Ook als het mis zou gaan. Dus ik ben er voorzichtig mee Maar... als de score zodanig slecht is zou ik dus wel doen.
Xaloy: hoe is het met het bloedverlies??
donderdag 25 november 2010 om 12:45
vrijdag 26 november 2010 om 07:26
vrijdag 26 november 2010 om 08:35
vrijdag 26 november 2010 om 09:09
hier erg druk op het werk, weinig tijd en zin om 's avonds achter de computer te kruipen.
Begin ook steeds meer kwaaltjes te krijgen, moe en misselijk. Gelukkig is het allemaal voor een goed doel. Alleen het wachten tot 8 december duurt wel erg lang.
Fijn Xaloy dat het bloeden gestopt is en dat je ze gegroeid is. Zal raar zijn straks als het een jongetje blijkt te zijn .
Welkom sem!
Begin ook steeds meer kwaaltjes te krijgen, moe en misselijk. Gelukkig is het allemaal voor een goed doel. Alleen het wachten tot 8 december duurt wel erg lang.
Fijn Xaloy dat het bloeden gestopt is en dat je ze gegroeid is. Zal raar zijn straks als het een jongetje blijkt te zijn .
Welkom sem!
vrijdag 26 november 2010 om 16:20
Hoi allemaal,
Dank voor jullie reacties mbt nekplooimeting. Denk ook dat een echo niet veel kwaad kan, maar ga dat nog even uitzoeken. voorlopig heb ik m gepland 21 december.
@ Xaloy, ik hoop dat het bloeden nu voorbij is voor je!
Vandaag bij VK geweest. Ze trok er wel de tijd voor uit, wat wel prettig is. De volgende afspraken duren telkens een kwartier (!). Even snel bloeddruk en voelen en luisteren aan de buik. Toen ik thuiskwam, drie uur in bed gelegen, want misselijkheid nog steeds troef. De momenten waarop dit beter schijnt te kunnen gaan zijn 9 weken, 12 weken, en 16 weken...Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik volgende week al niet meer misselijk ben, zou wel heerlijk zijn (maar reken er niet op)..
Dank voor jullie reacties mbt nekplooimeting. Denk ook dat een echo niet veel kwaad kan, maar ga dat nog even uitzoeken. voorlopig heb ik m gepland 21 december.
@ Xaloy, ik hoop dat het bloeden nu voorbij is voor je!
Vandaag bij VK geweest. Ze trok er wel de tijd voor uit, wat wel prettig is. De volgende afspraken duren telkens een kwartier (!). Even snel bloeddruk en voelen en luisteren aan de buik. Toen ik thuiskwam, drie uur in bed gelegen, want misselijkheid nog steeds troef. De momenten waarop dit beter schijnt te kunnen gaan zijn 9 weken, 12 weken, en 16 weken...Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik volgende week al niet meer misselijk ben, zou wel heerlijk zijn (maar reken er niet op)..
vrijdag 26 november 2010 om 20:19
Hoi allemaal,
@Streepjescode, natuurlijk ken ik je nog! Vind het echt heel jammer dat ik niet meer met jullie mee kon/kan schrijven (dat is logisch denk ik), maar vind het erg lief dat je hier even een berichtje voor me achterlaat.
En we gaan er inderdaad voor!
@Xaloy, gelukkig is ze weer gegroeid! Was er ook een hartje te zien?
@Cowvanjou, ik heb inderdaad ook een andere Hyves aangemaakt met mijn nick Nolleke. Dat vind ik ook fijner, dan met mijn eigen naam.
@Hyves, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet perse op Hyves hoef en het prima vindt (fijner eigenlijk) om hier te blijven schrijven. Maar ik had niets te doen en had de indruk dat jullie het graag wilden, vandaar dat ik er 1 aan heb gemaakt.
Ach, die is er nu en kunnen we altijd nog zien wat er mee doen.
@1e echo, ik weet niet of jullie het ook hebben of dat dat komt doordat ik niet helemaal onbevangen in deze zwangerschap kan staan, maar ik ben zo ontzettend bang dat er op de echo geen hartje te zien is. Hebben jullie dat ook?
Ben echt de dagen/minuten aan het aftellen, nog 'maar' 7 nachtjes slapen....
Fijn weekend allemaal!
@Sem, welkom!
@Streepjescode, natuurlijk ken ik je nog! Vind het echt heel jammer dat ik niet meer met jullie mee kon/kan schrijven (dat is logisch denk ik), maar vind het erg lief dat je hier even een berichtje voor me achterlaat.
En we gaan er inderdaad voor!
@Xaloy, gelukkig is ze weer gegroeid! Was er ook een hartje te zien?
@Cowvanjou, ik heb inderdaad ook een andere Hyves aangemaakt met mijn nick Nolleke. Dat vind ik ook fijner, dan met mijn eigen naam.
@Hyves, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet perse op Hyves hoef en het prima vindt (fijner eigenlijk) om hier te blijven schrijven. Maar ik had niets te doen en had de indruk dat jullie het graag wilden, vandaar dat ik er 1 aan heb gemaakt.
Ach, die is er nu en kunnen we altijd nog zien wat er mee doen.
@1e echo, ik weet niet of jullie het ook hebben of dat dat komt doordat ik niet helemaal onbevangen in deze zwangerschap kan staan, maar ik ben zo ontzettend bang dat er op de echo geen hartje te zien is. Hebben jullie dat ook?
Ben echt de dagen/minuten aan het aftellen, nog 'maar' 7 nachtjes slapen....
Fijn weekend allemaal!
@Sem, welkom!
vrijdag 26 november 2010 om 20:21