Juli 2011

16-11-2010 11:00 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
NickDue dateLentes VK / gyn afspraak Jill 8129 juni29 ♥ Zonnetje19762 juli Roosje742 juli36 ♥ Abura4 juli 28 ♥,13 decemberSem844 juli 26 ♥Tes743 juli 36 ♥ Mandy 818 juli3 december VK 29Cowvanjou15 juli39 ♥, echo 6 decemberGypsey10 juli ♥ Zon8210 juli Aventura10 juli1 dec VK 32 Blogbabe10 juli30 10 decemberSmurkje11 juli Es2612 juli 28 ♥, 2 dec VK Renky12 juli 2814 december Asjenemou14 juli40 ♥ 8 december Isabelletje1413 juli ♥ Lieke7914 juli 307 dec, echo 22 dec Juul10016 juli37 3 december Xaloy18 juli37 ♥ 16 decemberTheezakje1320 juli 2513 december Hierperdepiephoera21 juli 338 december Lieselotje20 juli39 22 december Nolleke24 juli28 ♥ 3 decemberDo7925 juli31 3 decemberSumii25 juli36 14 december2jongens26 juli35 15 decemberLeeuw8227 juli28 6 decemberLaura7429 juli36 15 december echoJunepermay31 juli31 29 december echo
Zo, en nu moeten jullie wat meer gaan schrijven hoor! :-)

Welkom, Mevrouw koe. Leuke nick! Je bent inderdaad al wat ouder, wat goed dat het zo snel ging!

Jill, hoe was de echo?
hallo!!!!!!! Ik ben er

Ik krijg maandagavond een echo om te bepalen hoe ver ik ben. Ik heb vorige maand zo weinig bloed verloren en deze maand ook een beetje. En daarbij heb ik geen idee hoe deze er ingewaaid is (tuurlijk weet ik wel hoe, maar kwa timing was mijn man 5 dagen weg op de goede dagen zeg maar....) Dusse.... ik denk zelf 20 jul, maar kan zomaar wat eerder zijn.

En ik zie een leeftijdsgenoot!!!

Zullen we even de chinese kalender kijken allemaal en zien of het klopt. Kunnen we misschien in de tabel erbij vermelden. Vind dat altijd wel leuk! Bij mij zegt hij een jongen. Al willen wij dit keer niet weten wat het wordt!
Ha dames, juli kindjes zijn zo leuk!!! Nu ik jullie topic zie denk ik met weemoed terug aan vorig jaar toen ik net op het juli 2010 topic ging schrijven, inmiddels heb ik een prachtige dochter van drieënhalve maand.

Geniet van jullie zwangerschap, van iedere echo, van het hartje van alle schopjes en straks van jullie prachtige kindjes!

groeten, Felice
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hey dames

Ik zal ook weer eens van mij laten horen.

Ben net naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Wow ik ben echt zwanger! Hartactie was goed te zien; wonderbaarlijk zo'n pulserend rijstkorreltje (ben nu 6.3 wk)! De uitgerekende datum is bijgesteld naar 10 juli.

Over twee weken mag ik weer voor een echo komen, tot 12 weken blijf ik in het ziekenhuis, daarna door naar een verloskundige. Heeft toch zo z'n voordelen (extra echo's).

groetjes
Goedzo Gipsey, dat is vroeg, het hartje al kunnen horen! Dat is ook de reden waarom ik pas op 2 december de echo krijg. Wil pas dan gaan als ik echt zeker weet dat ik er ook wat aan heb :-)

Lieselot, ik krijg een meisje. Ik weet het gewoon zeker
Tja... er is een kans dat er nog nada te zien is maandag... Even afwachten dus. Maar ivm prenatale onderzoeken wilde ze het zekere voor het onzekere nemen. Ben tenslotte al 39
Jij bent ook 37 zie ik. Al nagedacht over onderzoeken?
Nee, niet echt. We hebben het bij de eerste niet gedaan. Wil denk ik eerst even met de gyn praten over de risico's (van een late zwangerschap èn van de onderzoeken). Wi het eigenlijk liever niet weten!
Eindelijk een juli 2011 topic! Gefeliciteerd dames! Geniet van de zwangerschap en heel veel plezier met samen kletsen over deze bijzondere tijd!

Vorig jaar kwamen wij er rond deze tijd achter dat we ons tweede kindje verwachtten. Op de valreep is het nog een juli baby geworden. (Hij is 31 juli geboren)
Dames van harte gefeliciteerd, ik ben als t goed is ergens eind juni uitgerekend(morgenavond 1e echo) kan net zo goed een juli baby worden.
Hoi meiden,

Handig met tabel nu

Ik heb 13 december intake bij verloskundige en eerste echo. Ben dan bijna 9 weken, kan niet wachten.

Hoe voelen jullie je?

Ik op zich wel prima, gevoelige en grotere borsten. En een gezwollen buik, broeken zitten niet helemaal lekker...
Hey meiden,

Heb nu al moeie om het topic bij te houden...

Hier gaat het iig goed. Voel me wel al wat misselijker, weinig trek in eten, maar verder nog weinig zwangerschapsperikelen.

Vrijdag 3 december heb ik mijn eerste afspraak bij de VK. Ik ben dan als het goed is precies 8 wkn zwanger. Het is alleen een intakegesprek en ze gaan nog niet naar het hartje luisteren, zeggen ze. Maarrr ik hoop natuurlijk stiekem dat ze het toch gaan doen. Van de VK krijg ik een verwijsbrief voor een echo. Duurt wel lang hoor!

Wij hebben nog niet nagedacht over eventuele onderzoeken, maar ze zullen het vast en zeker voorstellen aangezien ik ook al 37 ben. Vorige keer hebben we het overigens niet gedaan.

Volgens de Chinese kalender krijg ik dit keer een jongenen ik moet zeggen dat mijn gevoel me dat ook wel zegt. Ik voel me nl anders dan tijdens mijn eerste zwangerschap, maar goed misschien zegt dat helemaal niets? Bij mijn vorige zwangerschap klopte de kalender overigens niet. Ik had dan een jongetje moeten krijgen, maar het is toch echt een meid

Gypsy wat gaaf dat je het hartje al kon zien kloppen! Dat is echt snel zeg.
Ohja, volgens de chinese kalender krijgen wij een jongen.

Ben benieuwd!
Dag dames! Ik ben hier een tijdje niet meer geweest, maar ik wil wel graag mee blijven schrijven hoor! Wil je mij ook in de tabel zetten?

Ik ben 10 juli uitgerekend, ik ben 30 jaar en heb 10 dec de 1e echo.
Ik ben er ook weer!

Met steeds meer kwaaltjes helaas, vanochtend voor het eerst echt goed misselijk geweest. Overgeven lukte gelukkig niet, maar voelde me verder best beroerd. Heb net een ckracker naar binnen gepropt en dat helpt wel gelukkig!

Gypsy, wat ontzetend fijn dat de echo goed was! Ik moet morgen en ben dan ook 6 weken en 3 dagen (denk ik). Ik hoop zo dat ze dan inderdaad al het hartje kunen zien! Maar jouw verhaal geeft goede hoop!
Gevonden! Ziet er goed uit de tabel.

Ik moet 8 dec naar de VK. Ze gaan dan ook proberen het hartje te luisteren, ik hoop het. Dan krijg ik ook een verwijsbrief voor de echo.

Fijn gypsy dat alles goed was!
hmmm... maandag ben ik 5,3 dagen of 9,3 dagen. Zal waarschijnlijkt niets te zien zijn bij mij of ik moet inderdaad 9,3 zijn....

Es..... eten helpt echt tegen misselijk zijn. Ik had bij mijn vorige 3 zwangerschappen altijd iets in mijn tas zitten. Vooral die roomboterbabbelaars deden het goed bij mij . Ik merk nu ook al dat ik moet eten om misselijkheid te voorkomen.

Maar zo leuk weer! Heb er weer zo'n zin. Ik ben in staat om alle babywinkels/warenhuizen weer af te gaan hahahahaha. Maar ja. eerst maar even afwachten of alles ok is. Heb toch ietwat bloedverlies gehad en wat krampjes.... Al maak ik me niet echt zorgen eigenlijk.
ik wist trouwens niet dat ze zo vroeg het hartje al konden horen? Ik weet niet beter dan dat dat pas is bij een week of 10,11. Alleen met een echo is dat te zien toch? Of zit ik mis?
succes meiden! juli baby's zijn de bom!

(ben zelf sinds 10-7-10 mama van een prachtige juli-zoon!)
zooo tabel is bijgewerkt. Ik doe er geen chinese kalender in hoor, het is een enorme klus om nog meer kolommen er in te doen!

Ik heb Hoofdpijn. Had bij de vorige zwangerschap ook Hoofdpijn. Duimduim dat het niet weer 20 weken gaat duren..

*gaat onder de douche staan want paracetamol is een gepasseerd station*
O vervelend..... heb je vorige keer zo lang hoofdpijn gehad?? Daar word je niet vrolijk van dan....

Je zou ook de namen in de kleur van de chinese kalender kunnen zetten, dus roze of blauw. Tis echt zo grappig.. Op mijn andere topic is er nog niet 1 die niet klopt. En er zijn toch inmiddels als 10 of 11 babies geboren. Nou weet ik echt wel dat het de groots mogelijk onzin is.... maar toch
Weinig kwaaltjes hier! Ik was alleen vanmorgen stikvroeg wakker en kon daarna niet meer slapen. 's Avonds ben ik vaak juist eerder moe.

Ik dacht vanmorgen: even kijken hoe het met het hcg is en nu is de teststreep véél dikker en rozer dan de controlestreep! Dat gaat dus wel goed. Nu stop ik ook met testjes, hoor.

Vandaag ook post gekregen van het ziekenhuis en ik mag 29 november voor de eerste echo komen. Dat is op 8 weken + 3 dagen. Leuk, hè?

Volgens de Chinese kalender wordt het een jongetje. Ik zou graag een meisje krijgen, maar zowel een meisje als jongen is natuurlijk prachtig. Bij mij zou het in juni en juli een jongetje zijn en in augustus een meisje, volgens de Chinese kalender.
Ja... jij bent natuurlijk net zo oud als ik En waarschijnlijk in de zelfde maand verwerkt!
Hoi allemaal op het nieuwe topic!

Toch handig, zo'n tabel! Voor mij; 28 lentes, 1e kindje, Chinese kalender voorspelt dat er een mannetje in mij groeit. Ik wil trouwens wel dat het geslacht een verrassing blijft, dus we zullen het, als alles goed gaat, pas ergens in juli weten... Op 22 november heb ik de termijnecho! Ben dan precies 8 weken (maar kan ook iets korter zijn). Ik ben echt benieuwd!

Kwaaltjes beginnen zich te ontwikkelen; moeoeoeoe en lusteloos, en ook vanochtend boven de wc gehangen Wat dat betreft voel ik me helaas wel echt zwanger.

@ Juul100; aangezien met 8 weken je baarmoeder nog onder je schaambeen zit, is het niet mogelijk om het hartje dan al te horen. Dit kan vaak pas vanaf (11 à) 12 weken, als je baarmoeder iets boven je schaambeen uitsteekt. Verheug je hier dus niet te veel op....

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven