Wie heeft ook Yasmin tegen PMS?
dinsdag 23 november 2010 om 15:55
Hoi iedereen,
Ik heb veel stemmingswisselingen..
Zonder de pil zeker 2 weken PMS-kreng en depri, moe, hoofdpijn etc. Ik ga nu de Yasmin pil proberen na overleg huisarts en begin daar over 3 dagen mee.
Heeft iemand ervaring met Yasmin speciaal voor PMS klachten en hoe is dat bevallen?
Ik lees graag jullie ervaring. Ook ben ik benieuwd of jullie bijwerkingen hebben gehad van Yasmin.
Thanks
Ik heb veel stemmingswisselingen..
Zonder de pil zeker 2 weken PMS-kreng en depri, moe, hoofdpijn etc. Ik ga nu de Yasmin pil proberen na overleg huisarts en begin daar over 3 dagen mee.
Heeft iemand ervaring met Yasmin speciaal voor PMS klachten en hoe is dat bevallen?
Ik lees graag jullie ervaring. Ook ben ik benieuwd of jullie bijwerkingen hebben gehad van Yasmin.
Thanks
dinsdag 23 november 2010 om 17:00
Hier nog een Yasmin slikster (niet speciaal voor PMS, maar heb normaal gesproken best PMS). Slik m nu een maand en tot zover is alles prima! Geen lager libido tot zover ik kan merken, en nog geen PMS gehad
(Van microgynon30 kreeg ik puisten en laag libido, van Diane35 kreeg ik migraine en laag libido)
Ik denk dat het gewoon verschilt per persoon, je zal dus zelf even moeten proberen en afwachten.
(Van microgynon30 kreeg ik puisten en laag libido, van Diane35 kreeg ik migraine en laag libido)
Ik denk dat het gewoon verschilt per persoon, je zal dus zelf even moeten proberen en afwachten.
dinsdag 23 november 2010 om 17:09
quote:kjong schreef op 23 november 2010 @ 17:03:
Je ging gisteren naar de dokter. Is het Yasmin geworden?
He leuk dat je nog even reageert. Ja ik heb mijn ijdelheid opzij gezet en gekozen voor Yasmin. Tegen mijn man gezegd dat hij nu misschien wel een gezellige dikkerd krijgt
Maar misschien valt dat ook wel mee. Ik heb van anderen nog niet gehoord dat ze aangekomen zijn door de yasmin pil. Ik ga het gewon proberen.
Je ging gisteren naar de dokter. Is het Yasmin geworden?
He leuk dat je nog even reageert. Ja ik heb mijn ijdelheid opzij gezet en gekozen voor Yasmin. Tegen mijn man gezegd dat hij nu misschien wel een gezellige dikkerd krijgt
Maar misschien valt dat ook wel mee. Ik heb van anderen nog niet gehoord dat ze aangekomen zijn door de yasmin pil. Ik ga het gewon proberen.

dinsdag 23 november 2010 om 17:10
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 23 november 2010 @ 16:35:
Bij mij helpt het wel tegen PMS. Dat is met de Yasmin een heel heel stuk minder. Helaas is t libodo ook wat minder dan zonder, maar dan is het leven ook niet bepaald aangegenaam door de mood swings.hopelijk kan ik me straks ook miss sunshine noemen
Bij mij helpt het wel tegen PMS. Dat is met de Yasmin een heel heel stuk minder. Helaas is t libodo ook wat minder dan zonder, maar dan is het leven ook niet bepaald aangegenaam door de mood swings.hopelijk kan ik me straks ook miss sunshine noemen
dinsdag 23 november 2010 om 17:20
quote:stickynote schreef op 23 november 2010 @ 16:04:
@Siepje1: Maar wat deed het voor je pms, ook niks? Mijn libido was met de vorige pil stediril30 ook niet je van het.
Nee voor m'n PMS deed het niks, ik bleef een heks, daar in tegen viel ik wel wat af met de Yasmin dus dat was wel een ++ punt!
Heb sinds een maandje nu een spiraaltje en ik mag nog niet klagen.
ik zou aan het eind van de week m'n periode hebben maar ik heb nog geen spoor van PMS ontdekt! Zou dit dan het redmiddel zijn???
@Siepje1: Maar wat deed het voor je pms, ook niks? Mijn libido was met de vorige pil stediril30 ook niet je van het.
Nee voor m'n PMS deed het niks, ik bleef een heks, daar in tegen viel ik wel wat af met de Yasmin dus dat was wel een ++ punt!
ik zou aan het eind van de week m'n periode hebben maar ik heb nog geen spoor van PMS ontdekt! Zou dit dan het redmiddel zijn???
dinsdag 23 november 2010 om 17:25
dinsdag 23 november 2010 om 17:26
quote:siepje1 schreef op 23 november 2010 @ 17:20:
[...]
ik zou aan het eind van de week m'n periode hebben maar ik heb nog geen spoor van PMS ontdekt! Zou dit dan het redmiddel zijn???heb je de mirena?
[...]
ik zou aan het eind van de week m'n periode hebben maar ik heb nog geen spoor van PMS ontdekt! Zou dit dan het redmiddel zijn???heb je de mirena?
dinsdag 23 november 2010 om 18:56
Ik heb de Yasmin pil jaaaaaaren geslikt... Pas toen ik stopte kwam ik erachter dat ik veel beter in mn vel kwam te zitten en niet meer van die stemmingswisselingen had.
dus hier helaas geen goede berichten m.b.t. Yasmin. Ik kwam er trouwens helemaal niet van aan dus dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
dus hier helaas geen goede berichten m.b.t. Yasmin. Ik kwam er trouwens helemaal niet van aan dus dat is dan wel een mooie bijkomstigheid.
woensdag 24 november 2010 om 08:30
@ Siepje1:
Als yasmin niet werkt had de huisarts ook mirena voorgesteld. Hoe is het inbrengen bij jou gegaan? Bij huisarts of gyneacoloog? Met of zonder verdoving? en veel pijn gehad? Dat je in de eerste maand niet klaagt verbaast me, ik lees zoveel horror over mirena, dat je baarmoeder erg samenstrekt als weeen en dat je veel bloedt naderhand.
Als yasmin niet werkt had de huisarts ook mirena voorgesteld. Hoe is het inbrengen bij jou gegaan? Bij huisarts of gyneacoloog? Met of zonder verdoving? en veel pijn gehad? Dat je in de eerste maand niet klaagt verbaast me, ik lees zoveel horror over mirena, dat je baarmoeder erg samenstrekt als weeen en dat je veel bloedt naderhand.

donderdag 25 november 2010 om 00:05
quote:stickynote schreef op 24 november 2010 @ 08:30:
@ Siepje1:
Inbrengen vond ik doodeng door alle horrorverhalen die je leest maar dit was m'n laatste kans (zo voelde het) dus kiezen op elkaar en gaan.
Ik heb hem bij een Gyn laten zetten en het was een fluitje van een cent, geen centje pijn gehad met plaatsen.
Ik heb wel de 2,5-3 weken daarna behoorlijk gevloeid en ja ook wel krampen gehad maar dat was een kwestie van even diep in ademen en weer rustig uit en dan trok het alweer weg.
Ik ben trouwens wel al 2x bevallen dat schijnt ook te schelen, als je nog nooit bevallen bent zou ik hem zeker bij een gyn laten plaatsen of je HA moet er heel veel ervaring mee hebben.
@ Siepje1:
Inbrengen vond ik doodeng door alle horrorverhalen die je leest maar dit was m'n laatste kans (zo voelde het) dus kiezen op elkaar en gaan.
Ik heb hem bij een Gyn laten zetten en het was een fluitje van een cent, geen centje pijn gehad met plaatsen.
Ik heb wel de 2,5-3 weken daarna behoorlijk gevloeid en ja ook wel krampen gehad maar dat was een kwestie van even diep in ademen en weer rustig uit en dan trok het alweer weg.
Ik ben trouwens wel al 2x bevallen dat schijnt ook te schelen, als je nog nooit bevallen bent zou ik hem zeker bij een gyn laten plaatsen of je HA moet er heel veel ervaring mee hebben.

vrijdag 26 november 2010 om 12:27
quote:stickynote schreef op 23 november 2010 @ 17:25:
[quote:
kjong schreef op 23 november 2010 @ 17:10:
Maar heb je het ook met je huisarts overlegd?
Of heb je alleen gezegd dat je Yasmin wil?
Want PMS houdt wel wat meer in dan een pilletje nemen.]
Uitvoerig overleg gehad met arts. Yasmin kan een oplossing zijn en anders proberen we een andere pil.
Dat bedoel ik nou.
Er moet maar een hormonale pil ingedouwd.
Terwijl PMS vanuit hormonen komt.
Er zijn méér oplossingen dan dat.
Extra speciaal voedsel tot je nemen (lijnzaad, vitamine B, dan soort).
In de PMSperiode op boksen gaan.
Dat soort.
Maar het lijkt erop dat je liever PMS koestert dan dat je vindingrijk met jezelf aan de slag gaat.
[quote:
kjong schreef op 23 november 2010 @ 17:10:
Maar heb je het ook met je huisarts overlegd?
Of heb je alleen gezegd dat je Yasmin wil?
Want PMS houdt wel wat meer in dan een pilletje nemen.]
Uitvoerig overleg gehad met arts. Yasmin kan een oplossing zijn en anders proberen we een andere pil.
Dat bedoel ik nou.
Er moet maar een hormonale pil ingedouwd.
Terwijl PMS vanuit hormonen komt.
Er zijn méér oplossingen dan dat.
Extra speciaal voedsel tot je nemen (lijnzaad, vitamine B, dan soort).
In de PMSperiode op boksen gaan.
Dat soort.
Maar het lijkt erop dat je liever PMS koestert dan dat je vindingrijk met jezelf aan de slag gaat.
vrijdag 26 november 2010 om 22:37
Ik slik de Yasmin sinds 2005. Heb meerdere pilsoorten geprobeerd o.a Marvelon en Microgynon. Met die laatste 2 pilsoorten kreeg ik het gevoel dat ik nogal vlak was qua gevoelsleven. Sinds ik Yasmin slik heb ik meer het gevoel dat ik mezelf ben qua stemmingen en libido is hetzelfde als dat ik geen pil slik. Toen ik met Yasmin begon heb ik wel last gehad van misselijkheid de eerste maand en ik was ruim 2 maanden ongesteld. Ik heb ook PMS; met of zonder pil (migraine, gespannen borsten etc) en de Yasmin helpt daar gewoon ook niet tegen bij mij.