Rhodiola rosea
zaterdag 22 mei 2010 om 12:36
Zoals al in een eerder aangemaakt topic verteld slik ik dus sinds vandaag Rhodiola Rosea.
Dit tegen spanning en angsten en om mijn onrust weg te nemen (niet gekozen voor st.janskruid ivm zwanger willen worden en evt. gebruik kunnen maken (bij extreme situaties) van oxazepam).
Graag zou ik ervaringen hiervan horen.
Dus heb je het gebruikt of ken je mensen die het gebruikt hebben, laat het weten.
Het klinkt tot dusver allemaal heel mooi en positief, maar als dit zo'n wondermiddel is waarom heb ik er dan (voor gister) nog nooit iets over gehoord en waarom al die chemische troep.
Maar goed ben bereid het een kans te geven (ieder mens wil zich goed voelen lijkt me toch).
Nogmaals drop hier je ervaringen (zelf meegemaakt of gehoord), ook de bijwerkingen e.d.
Gr. Eviltje
Dit tegen spanning en angsten en om mijn onrust weg te nemen (niet gekozen voor st.janskruid ivm zwanger willen worden en evt. gebruik kunnen maken (bij extreme situaties) van oxazepam).
Graag zou ik ervaringen hiervan horen.
Dus heb je het gebruikt of ken je mensen die het gebruikt hebben, laat het weten.
Het klinkt tot dusver allemaal heel mooi en positief, maar als dit zo'n wondermiddel is waarom heb ik er dan (voor gister) nog nooit iets over gehoord en waarom al die chemische troep.
Maar goed ben bereid het een kans te geven (ieder mens wil zich goed voelen lijkt me toch).
Nogmaals drop hier je ervaringen (zelf meegemaakt of gehoord), ook de bijwerkingen e.d.
Gr. Eviltje
zaterdag 20 november 2010 om 15:51
Ik heb het geslikt maar werd er juist depressiever van. Nou ja, depressief is een groot woord,maar ik voelde me leeg, zat in een behoorlijke dip, en dacht dat dit het ook was. Nee dus, wat mij het meest hielp was positief denken en de rhodolia laten staan. Ik kreeg er trouwens ook last van van m'n ogen. Zag af en toe alles even draaien.
Wat mij rust brengt is me af en toe terugtrekken en ontspanningsoefeningen doen. Ik visualiseer me dan in de zon en ontspan zo.
Wat mij rust brengt is me af en toe terugtrekken en ontspanningsoefeningen doen. Ik visualiseer me dan in de zon en ontspan zo.
zondag 21 november 2010 om 12:59
zondag 21 november 2010 om 17:19
Eigenlijk allebei. Ik ben yoga oefeningen gaan doen uit een boekje en dat gaf me al rust. Verder heb ik ontspanningsoefeningen geleerd van een haptonoom en ook nog van internet gehaald. Elke dag ga ik even op bed liggen en doe m'n oefeningen. En al heel snel voelde ik dat ik er rust van kreeg. Ik doe het ook wel overdag en s'avonds een keer.
Rustig in en uit ademen. Dan span ik m'n handen tot vuisten,5 sec, en dan ontspannen. Dan je armen aanspannen,5 sec, en ontspannen. Dan je nek,je schouders,je rug,je billen, je benen, je voeten etc. En dan rustig blijven buik-ademhalen. Mij helpt het. Elke dag even stil staan bij je lichaam.
Rustig in en uit ademen. Dan span ik m'n handen tot vuisten,5 sec, en dan ontspannen. Dan je armen aanspannen,5 sec, en ontspannen. Dan je nek,je schouders,je rug,je billen, je benen, je voeten etc. En dan rustig blijven buik-ademhalen. Mij helpt het. Elke dag even stil staan bij je lichaam.
dinsdag 23 november 2010 om 18:29
dinsdag 23 november 2010 om 19:30
Ja, ik denk ook dat je in een vicieuze cirkel zit. Maar kan je het niet proberen los te laten? Denken; het is nu eenmaal zo. Ook al pieker ik erover, het verandert toch niks en van het piekeren erover krijg ik ook stress.
Klinkt makkelijk hoor, maar het is een weldaad voor je lichaam als je het af en toe tot rust kan krijgen. Dat is echt een kadootje voor je lichaam, klinkt zweverig, maar is echt zo. En elke dag gaat dat tot rust brengen wat beter.
Klinkt makkelijk hoor, maar het is een weldaad voor je lichaam als je het af en toe tot rust kan krijgen. Dat is echt een kadootje voor je lichaam, klinkt zweverig, maar is echt zo. En elke dag gaat dat tot rust brengen wat beter.
dinsdag 23 november 2010 om 22:03
Is erg lastig inderdaad, al probeer ik het wel hoor. Mijn lichaam is zo gewend aan dat gejaagde gevoel, dat gaat de hele dag door. Ik word wakker en *bam* de stress giert door mijn lichaam. Weet niet eens meer hoe het is om me 'normaal' te voelen (inmiddels al 6 jaar). Heb het gevoel dat mijn lichaam er ook lichamelijk niet meer uit komt. Dat mn bijnieren over hun toeren zijn zeg maar.
zondag 28 november 2010 om 17:55
Ik gebruik het van Bloem. Niet tegen spanning, maar om mijn energiepijl te verhogen. Ik heb het gevoel dat het wel werkt. Het maakt me ook mentaal sterker.
Vroeger werd het in de sovjet-unie ook gebruikt door soldaten, atleten en astronauten. Vooral aan de laatste groep mensen werd veel geld uitgegeven voor hun gezondheid en daar werd dan weer veel onderzoek naar gedaan.
Ik moet het niet per ongeluk 's avonds innemen, want dan slaap ik niet.
Vroeger werd het in de sovjet-unie ook gebruikt door soldaten, atleten en astronauten. Vooral aan de laatste groep mensen werd veel geld uitgegeven voor hun gezondheid en daar werd dan weer veel onderzoek naar gedaan.
Ik moet het niet per ongeluk 's avonds innemen, want dan slaap ik niet.
zaterdag 6 augustus 2011 om 18:52