Rhodiola rosea

22-05-2010 12:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals al in een eerder aangemaakt topic verteld slik ik dus sinds vandaag Rhodiola Rosea.

Dit tegen spanning en angsten en om mijn onrust weg te nemen (niet gekozen voor st.janskruid ivm zwanger willen worden en evt. gebruik kunnen maken (bij extreme situaties) van oxazepam).

Graag zou ik ervaringen hiervan horen.

Dus heb je het gebruikt of ken je mensen die het gebruikt hebben, laat het weten.

Het klinkt tot dusver allemaal heel mooi en positief, maar als dit zo'n wondermiddel is waarom heb ik er dan (voor gister) nog nooit iets over gehoord en waarom al die chemische troep.

Maar goed ben bereid het een kans te geven (ieder mens wil zich goed voelen lijkt me toch).

Nogmaals drop hier je ervaringen (zelf meegemaakt of gehoord), ook de bijwerkingen e.d.

Gr. Eviltje
Jammer dat hier geen reacties op komen! Ik wil het ook gaan gebruiken. Hoe bevalt het eviltje?
Ik heb het geslikt maar werd er juist depressiever van. Nou ja, depressief is een groot woord,maar ik voelde me leeg, zat in een behoorlijke dip, en dacht dat dit het ook was. Nee dus, wat mij het meest hielp was positief denken en de rhodolia laten staan. Ik kreeg er trouwens ook last van van m'n ogen. Zag af en toe alles even draaien.

Wat mij rust brengt is me af en toe terugtrekken en ontspanningsoefeningen doen. Ik visualiseer me dan in de zon en ontspan zo.
Het kan helpen. Maar ook helemaal niet. Ligt eraan of het middel bij je past.

Het is vooral om je meer energie te geven en alles wat meer in balans te brengen.

tegen spanning of angsten heb ik het nog nooit gehoord
Ik heb zelf last van chronische stress, constant een gejaagd gevoel enzo. Hoop dat het daarbij kan helpen... Welke merken hebben jullie geprobeerd?
ik heb het van het merk bloem geslikt. Bij mij deed het niet veel maar mijn man heeft er veel baat bij gehad toen hij in een stressvolle periode zat.

Je kunt ook denken aan tryptofaan. Dit is een natuurlijke serotonin verhoger. Daar heb ik zelf veel baat bij gehad. maar ik had ook slaapproblemen.
Ik had die van Bloem.

Weelassie, doe je wel ontspanningsoefeningen? Dat helpt mij erg goed.
Wat voor oefeningen bedoel je precies, ademhaling enzo of meer meditatie/yoga?
Eigenlijk allebei. Ik ben yoga oefeningen gaan doen uit een boekje en dat gaf me al rust. Verder heb ik ontspanningsoefeningen geleerd van een haptonoom en ook nog van internet gehaald. Elke dag ga ik even op bed liggen en doe m'n oefeningen. En al heel snel voelde ik dat ik er rust van kreeg. Ik doe het ook wel overdag en s'avonds een keer.

Rustig in en uit ademen. Dan span ik m'n handen tot vuisten,5 sec, en dan ontspannen. Dan je armen aanspannen,5 sec, en ontspannen. Dan je nek,je schouders,je rug,je billen, je benen, je voeten etc. En dan rustig blijven buik-ademhalen. Mij helpt het. Elke dag even stil staan bij je lichaam.
Bewust zijn van mijn lichaam is voor mij misschien niet zo'n goed plan, aangezien ik daar juist over stress...
Mag ik vragen waar je over stresst?

Met die ontspanningsoefeningen is het trouwens de bedoeling dat je niet óver je lichaam nadenkt, maar meer je lichaam afgaat...maar niet met bewuste gedachtes.
Ben al een jaar niet ongesteld geworden (na het stoppen met de pil), pieker over mijn huid (acne + gevolgen) -> geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Deze dingen hangen misschien ook weer samen met stress waardoor ik in een vicieuze cirkel zit.
Ja, ik denk ook dat je in een vicieuze cirkel zit. Maar kan je het niet proberen los te laten? Denken; het is nu eenmaal zo. Ook al pieker ik erover, het verandert toch niks en van het piekeren erover krijg ik ook stress.

Klinkt makkelijk hoor, maar het is een weldaad voor je lichaam als je het af en toe tot rust kan krijgen. Dat is echt een kadootje voor je lichaam, klinkt zweverig, maar is echt zo. En elke dag gaat dat tot rust brengen wat beter.
Is erg lastig inderdaad, al probeer ik het wel hoor. Mijn lichaam is zo gewend aan dat gejaagde gevoel, dat gaat de hele dag door. Ik word wakker en *bam* de stress giert door mijn lichaam. Weet niet eens meer hoe het is om me 'normaal' te voelen (inmiddels al 6 jaar). Heb het gevoel dat mijn lichaam er ook lichamelijk niet meer uit komt. Dat mn bijnieren over hun toeren zijn zeg maar.
Nog meer mensen die ervaring hebben met rhodiola rosea?
1 doosje van Bloem opgemaakt, jaren geleden. Merkte er nix van.
Ik gebruik het van Bloem. Niet tegen spanning, maar om mijn energiepijl te verhogen. Ik heb het gevoel dat het wel werkt. Het maakt me ook mentaal sterker.

Vroeger werd het in de sovjet-unie ook gebruikt door soldaten, atleten en astronauten. Vooral aan de laatste groep mensen werd veel geld uitgegeven voor hun gezondheid en daar werd dan weer veel onderzoek naar gedaan.

Ik moet het niet per ongeluk 's avonds innemen, want dan slaap ik niet.
Ik slik het sinds donderdag vanwege spanning. Hartkloppingen s nachts en nare dromen. Ik voel me heel rustig, echt fijn.

Ik slik het samen met Avena Sativa, tegen prestatiedrang, komt erop neer dat ik me rustiger voel in mijn hoofd en relaxter ben... ben er tot nu toe heel blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven