Geld & Recht alle pijlers

Verkopen op Marktplaats

23-11-2010 18:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boeken aan het verkopen op Marktplaats. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en daarom heb ik er een aantal vragen over. Hoe doen jullie het als iemand iets van je wil kopen? Hoe doe jij het met betalen (rekeningnummer etc)? En geef je dan iemand je telefoonnummer om contact op te nemen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
Ik geef geen telefoonummer, maar zet het totaalbedrag inclusief verzendkosten op de mail met het verzoek het bedrag over te maken naar rekeningnummer zo en zo veel en vermeld dta ik het pakket op de dag dat ik de betaling heb ontvangen verstuur en dat ik als het een pakket betreft de track en trace code zal mailen zodat koper (en ikzelf) in d egaten kan houden waar het pakje uithangt. Vermeld je wel in je advertentie hoeveel de verzending kost, want als je dat e rniet bij zet krijg je geheid gedonder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik geef mensen als ze serieus geïnteresseerd zijn wel mijn telefoonnummer. Verder eerst geld overmaken, als dit binnen is bevestig ik dit per mail en dan ga ik over tot verzenden van het product. Tot nu toe nog geen problemen gehad!
Ik mail mijn bankgegevens en ik vraag hun adres om de verzending klaar te maken.

Telefonisch doe ik bijna nooit. En als de ander daar echt op staat, dan bel ik vanaf mijn werk = onbekend nummer.
Boeken deden het bij mij heel slecht op MP. Op Bol.com loopt het wel aardig, maar zit je met de bemiddelingskosten.
ik ben ook weer volop aan het verkopen. soms erg leuk contact. voor een boek is een telefoon nummer niet nodig denk ik. ik heb ook al een paar (hele oude leerboekjes) verkocht en dat is allemaal prima gegaan. ook toen ik een week weg was, even gemeld van te voren, en het geld stond er notabene al toen ik thuis kwam.

nu een dilemma zelf op marktplaats want iemand was 'eerst' voor mijn winterbanden, nog geen afspraak gemaakt maar nu komen er veel hogere biedingen binnen dat soort dingen vind ik zelf heel vervelend want ik probeer het allemaal zo netjes mogelijk af te handelen
Oh ja, inderdaad in de advertentie erbij zetten exclusief verzendkosten. Ik geef altijd een linkje met de tarieven van TNT, en dan kunnen ze zelf beslissen of ze het normaal of zeker verstuurd willen hebben.
Stoker, hoeft niet meer, kun je aangeven bij het opstellen van de advertentie.
Bedankt voor de snelle reacties!

Jullie hebben het over mailen maar hoe kom je aan het emailadres van die persoon? Of bedoelen jullie gewoon die 'mail-pagina' van Marktplaats?
Iedereen die een bod uitbrengt kan je mailen door volgens mij op d enaam van de bieder te klikken. (Ben zelf meer een ebayer!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja ik zie het! Thnx
mij lijkt het vervelende van boeken verkopen via internet dat je steeds weer met een pakketje naar het postkantoor moet... (ik ben een lui ding..)

Je kunt ook je boeken in 1x naar de Slegte brengen, al durf ik niet te zeggen hoeveel dat oplevert.
Niks. Als ze het al willen hebben.
Hoi hoi..

Ook ik wil graag mijn studieboeken verkopen. Hoe weet ik hoeveel de verzendkosten zullen bedragen? Hangt af van het gewicht neem ik aan? Moet ik dit zelf wegen? En waar doen jullie de boeken in? In een grote envelop of in iets anders?

Thnxxxx alvast!
quote:Stoker schreef op 23 november 2010 @ 18:55:

Oh ja, inderdaad in de advertentie erbij zetten exclusief verzendkosten. Ik geef altijd een linkje met de tarieven van TNT, en dan kunnen ze zelf beslissen of ze het normaal of zeker verstuurd willen hebben.Let op dat het met gewone pakketpost (6.76) NIET verzekerd is.
quote:Gatarlady schreef op 05 december 2010 @ 15:01:

Hoi hoi..

Ook ik wil graag mijn studieboeken verkopen. Hoe weet ik hoeveel de verzendkosten zullen bedragen? Hangt af van het gewicht neem ik aan? Moet ik dit zelf wegen? En waar doen jullie de boeken in? In een grote envelop of in iets anders?

Thnxxxx alvast!

Gewoon zelf wegen. Als het pakketpost is verpak je het in een doos of maak je er een pakket van met een plastic tasje ofzo. Als het door de brievenbus past, doe je het in een stevige envelop.

Koper kan ook kiezen voor open geklapt verzenden, zodat het door de brievenbus past. Maar dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij jou.

En als het boek (een keer) gelezen is, zet het dan alsjeblieft niet weg onder de categorie 'zo goed als nieuw'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven