Borstvoeding in het openbaar?

22-11-2010 22:49 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Laatst heeft er in Belgie een vrouw de volle laag gekregen van een arts die vond dat die vrouw haar baby niet mocht voeden in de wachtkamer.

Wat is jullie mening over borstvoeding in het openbaar? Kun je op bijvoorbeeld een terras je baby de borst geven? Waar ligt de grens?
Er is toch al lang aangetoond dat melkpoeder prima is voor een kind? Volgens mij komt die dan niets te kort.
quote:RosaP schreef op 23 november 2010 @ 21:06:

[...]

Waar. Maar ik reageer vanuit mijn Nederlandse leventje: ík - Rosa - moet niet denken aan een dier aan mn tiet. That's all.

Ik ook niet hoor. Iemand anders zijn kind ook niet overigens.

Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo
Stressed is just desserts spelled backwards
Al zou ik omringd zijn door blote tieten en drinkende kinderen, who cares!!! In Salou is het zomers niet anders hoor!
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 21:08:

Er is toch al lang aangetoond dat melkpoeder prima is voor een kind? Volgens mij komt die dan niets te kort.

O, ik dacht al, waar blijft deze opmerking.

Vind je het leuk, om extra olie op het vuur te gooien.

Triest hoor.
quote:robo schreef op 23 november 2010 @ 21:07:

Wat zul je het dan zwaar hebben in deze maatschappij, Iris, waar je dagelijks tegen hoofden, lijven, kleren, handelingen en acties aan moet kijken die jij ongepast, vervelend of aanmatigend vindt.

Gelukkig is het zo dat je dan weg kan kijken.

Handig, zo kan iedereen zijn individuele vrijheid bewaren en kunnen we allemaal naast elkaar leven.Nee hoor, ik heb een prima en zorgeloos leven. Ik stoor me zelden meer dan 2 seconden.

Vast niet.

Maar ik ben van mening dat borstvoeding beter voor mijn kinderen is.
Mal, ik weet niet of het nog zo gaat maar toen mijn moeder beviel van mij was het vrij gebruikelijk om als je veel moedermelk had, een deel weg te geven aan een moeder bij wie het niet zo goed op gang kwam in het ziekenhuis
quote:Maleficent schreef op 23 november 2010 @ 21:09:

[...]

O, ik dacht al, waar blijft deze opmerking.

Vind je het leuk, om extra olie op het vuur te gooien.

Triest hoor.Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.
Hebben jullie dat ook weleens, dat je op een kinderboerderij loopt en dat daar een zeug ligt met 10 van die roze frummels aan haar tieten? kan zo'n boerin geen flesjes geven? Mensenmelkpoeder, ofzo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Liv, ja jammer maar waar. Er zijn moeders die flesvoeding geven en er zijn moeders die borstvoeding geven.

So what???? Leven en laten leven.
quote:liubi schreef op 23 november 2010 @ 21:07:

@Christiane, dus melkpoeder is een slecht en geen gezond alternatief. Dus alle flessenkindjes zijn bij voorbaat dus ook niet gezond??

Vreemd, snap jouw logica niet. Leven en laten leven. Ik zal nooit iemand veroordelen op welke voeding een kind krijgt.

Jammer dat er altijd weer moeders zijn die het altijd beter menen te weten.Ik snap de logica wel. Het is geen aanval op FV moeders of een mening dat FV kindjes minder gezond zijn, maar meer op dat er van alles mee gefabriceerd wordt, zodat het oorspronkelijke product heel erg bewerkt is. Er zijn mensen die dat nu eenmaal niet willen en ook heel erg letten op wat voor E-nummers er aan hun eten wordt toegevoegd en of er niet teveel suiker en zout in zit.
quote:RosaP schreef op 23 november 2010 @ 21:06:

Hoe kun je voeden als je zelf niks eet/drinkt.

Goed verzonnen van Moeder Natuur, eigenlijk, vind je niet?

Kinderen eerst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Vanaf dat yammini 3 maanden is heeft niemand er nog een fles in kunnen proppen

Pyama papjes en dat soort meuk spuugte ze meteen uit...

lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 november 2010 @ 21:10:

Mal, ik weet niet of het nog zo gaat maar toen mijn moeder beviel van mij was het vrij gebruikelijk om als je veel moedermelk had, een deel weg te geven aan een moeder bij wie het niet zo goed op gang kwam in het ziekenhuisDat kan nog steeds. Maar dat gaat via de kolf, dus dat vind ik verder eigenlijk een mooi initiatief.
quote:Maleficent schreef op 23 november 2010 @ 21:08:

[...]

Ik ook niet hoor. Iemand anders zijn kind ook niet overigens.

Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo Nee? Flauw van je . Die arme baby zou ik ook wel aanleggen denk ik. En als het bij mijn kindjes niet gelukt was, de bv, dan zou ik misschien donormelk van een bekende overwegen. Na,toch niet eigenlijk. Alleen als ze erg prematuur ofzo zijn.
Uiteraard is borstvoeding beter. Dat is dan ook wetenschappelijk aangetoond en ik ga het over 3 weken bij frummel 2 weer proberen, dit keer hopelijk zonder medische dingen zoals bij de 1e. Maar om nu te stellen dat melkpoeder slecht en ongezond is, vind ik gewoon ronduit bout en een klote-uitspraak. Ja sorry, kan er niet meer van maken.
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 21:10:

[...]

Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.Maar ze moeten van jou wel in een achteraf kamertje voeden?

[...]

Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.Ja maar het mag niet in het openbaar, en het mag niet meer na een bepaalde leeftijd bladiebla.
quote:Yamuna schreef op 23 november 2010 @ 21:13:

[...]

Vanaf dat yammini 3 maanden is heeft niemand er nog een fles in kunnen proppen

Pyama papjes en dat soort meuk spuugte ze meteen uit...

lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?

[...]

Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.Hoe nou jouw voorkeur??? Je wilt geen kind en je hebt geen kind en je vind moeders met kinderen maar stom!!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 november 2010 @ 20:52:

[...]

In andere landen ( die waar ze zo leuk met een heel dorp een kind opvoeden) is dat heel gewoon. Er zijn zelfs stammen waar vrouwen hun díeren de borst geven!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Male, oh nou als ze het zo bedoelt, dan moet ze het ook zo omschrijven.....

Dat snap ik wel, ik let ook op het eten van mijn kind (hoewel hij wel eens haribo beertjes eet of een speculaasje etc), maar goed, dit is een oeverloze discussie haha.

Ik vind het verder mooi om te zien hoor, openbaar voeden. Hier in Duitsland is dat heel gewoon. En er bestaan ook zogenaamde bv-ruimtes in bijv. winkelcentra. Ik denk dat het hier zelfs wel geaccepteerder is dan in NL.
Maar is het nou echt zo gek dat voor iemand die of niet 'in de kleine kinderen zit' of nooit bv heeft gegeven of er niks mee heeft; iemand die in het openbaar voedt best even een apart gezicht is? Juist omdat zo weinig vrouwen dat maar doen? Ik kan me best voorstellen dat als het zo'n ver van je bed show is, dat het best gek is. Ook door de media aandacht voor extreme breastfeeding.

Die enkeling die schofterig reageert als een moeder haar kindje decent voedt..tja daar doe je niks aan.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 november 2010 @ 21:15:

[...]

Hoe nou jouw voorkeur??? Je wilt geen kind en je hebt geen kind en je vind moeders met kinderen maar stom!!! Ahah betrapt! Stiekem research aan het doen
quote:RosaP schreef op 23 november 2010 @ 21:15:

[...]

Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?

gekolfde moedermelk uit een fles moest ze ook niet

heel veel mensen combineren gekolfde melk per fles en "live voeden"

Dat is wel zo makkelijk , geeft je wat meer vrijheid

maar er zijn ook kindjes flesweigeraar.

zo zijn er ook borstgevoede kindjes die plots borstweigeraar worden..

rare lui die babies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven