Borstvoeding in het openbaar?
maandag 22 november 2010 om 22:49
dinsdag 23 november 2010 om 21:08
quote:RosaP schreef op 23 november 2010 @ 21:06:
[...]
Waar. Maar ik reageer vanuit mijn Nederlandse leventje: ík - Rosa - moet niet denken aan een dier aan mn tiet. That's all.
Ik ook niet hoor. Iemand anders zijn kind ook niet overigens.
Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo
[...]
Waar. Maar ik reageer vanuit mijn Nederlandse leventje: ík - Rosa - moet niet denken aan een dier aan mn tiet. That's all.
Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 23 november 2010 om 21:09
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 21:08:
Er is toch al lang aangetoond dat melkpoeder prima is voor een kind? Volgens mij komt die dan niets te kort.
O, ik dacht al, waar blijft deze opmerking.
Vind je het leuk, om extra olie op het vuur te gooien.
Triest hoor.
Er is toch al lang aangetoond dat melkpoeder prima is voor een kind? Volgens mij komt die dan niets te kort.
O, ik dacht al, waar blijft deze opmerking.
Vind je het leuk, om extra olie op het vuur te gooien.
Triest hoor.
dinsdag 23 november 2010 om 21:09
quote:robo schreef op 23 november 2010 @ 21:07:
Wat zul je het dan zwaar hebben in deze maatschappij, Iris, waar je dagelijks tegen hoofden, lijven, kleren, handelingen en acties aan moet kijken die jij ongepast, vervelend of aanmatigend vindt.
Gelukkig is het zo dat je dan weg kan kijken.
Handig, zo kan iedereen zijn individuele vrijheid bewaren en kunnen we allemaal naast elkaar leven.Nee hoor, ik heb een prima en zorgeloos leven. Ik stoor me zelden meer dan 2 seconden.
Wat zul je het dan zwaar hebben in deze maatschappij, Iris, waar je dagelijks tegen hoofden, lijven, kleren, handelingen en acties aan moet kijken die jij ongepast, vervelend of aanmatigend vindt.
Gelukkig is het zo dat je dan weg kan kijken.
Handig, zo kan iedereen zijn individuele vrijheid bewaren en kunnen we allemaal naast elkaar leven.Nee hoor, ik heb een prima en zorgeloos leven. Ik stoor me zelden meer dan 2 seconden.
dinsdag 23 november 2010 om 21:10
dinsdag 23 november 2010 om 21:11
dinsdag 23 november 2010 om 21:12
quote:liubi schreef op 23 november 2010 @ 21:07:
@Christiane, dus melkpoeder is een slecht en geen gezond alternatief. Dus alle flessenkindjes zijn bij voorbaat dus ook niet gezond??
Vreemd, snap jouw logica niet. Leven en laten leven. Ik zal nooit iemand veroordelen op welke voeding een kind krijgt.
Jammer dat er altijd weer moeders zijn die het altijd beter menen te weten.Ik snap de logica wel. Het is geen aanval op FV moeders of een mening dat FV kindjes minder gezond zijn, maar meer op dat er van alles mee gefabriceerd wordt, zodat het oorspronkelijke product heel erg bewerkt is. Er zijn mensen die dat nu eenmaal niet willen en ook heel erg letten op wat voor E-nummers er aan hun eten wordt toegevoegd en of er niet teveel suiker en zout in zit.
@Christiane, dus melkpoeder is een slecht en geen gezond alternatief. Dus alle flessenkindjes zijn bij voorbaat dus ook niet gezond??
Vreemd, snap jouw logica niet. Leven en laten leven. Ik zal nooit iemand veroordelen op welke voeding een kind krijgt.
Jammer dat er altijd weer moeders zijn die het altijd beter menen te weten.Ik snap de logica wel. Het is geen aanval op FV moeders of een mening dat FV kindjes minder gezond zijn, maar meer op dat er van alles mee gefabriceerd wordt, zodat het oorspronkelijke product heel erg bewerkt is. Er zijn mensen die dat nu eenmaal niet willen en ook heel erg letten op wat voor E-nummers er aan hun eten wordt toegevoegd en of er niet teveel suiker en zout in zit.
dinsdag 23 november 2010 om 21:13
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 21:08:
Vanaf dat yammini 3 maanden is heeft niemand er nog een fles in kunnen proppen
Pyama papjes en dat soort meuk spuugte ze meteen uit...
lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen
lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen
dinsdag 23 november 2010 om 21:13
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 november 2010 @ 21:10:
Mal, ik weet niet of het nog zo gaat maar toen mijn moeder beviel van mij was het vrij gebruikelijk om als je veel moedermelk had, een deel weg te geven aan een moeder bij wie het niet zo goed op gang kwam in het ziekenhuisDat kan nog steeds. Maar dat gaat via de kolf, dus dat vind ik verder eigenlijk een mooi initiatief.
Mal, ik weet niet of het nog zo gaat maar toen mijn moeder beviel van mij was het vrij gebruikelijk om als je veel moedermelk had, een deel weg te geven aan een moeder bij wie het niet zo goed op gang kwam in het ziekenhuisDat kan nog steeds. Maar dat gaat via de kolf, dus dat vind ik verder eigenlijk een mooi initiatief.
dinsdag 23 november 2010 om 21:14
quote:Maleficent schreef op 23 november 2010 @ 21:08:
[...]
Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo Nee? Flauw van je . Die arme baby zou ik ook wel aanleggen denk ik. En als het bij mijn kindjes niet gelukt was, de bv, dan zou ik misschien donormelk van een bekende overwegen. Na,toch niet eigenlijk. Alleen als ze erg prematuur ofzo zijn.
[...]
Laatst las ik dat (volgens mij Selma Hayek?) in een derde wereld land een hongerige baby de borst gaf. Daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen, maar niet die van de buren ofzo Nee? Flauw van je . Die arme baby zou ik ook wel aanleggen denk ik. En als het bij mijn kindjes niet gelukt was, de bv, dan zou ik misschien donormelk van een bekende overwegen. Na,toch niet eigenlijk. Alleen als ze erg prematuur ofzo zijn.
Uiteraard is borstvoeding beter. Dat is dan ook wetenschappelijk aangetoond en ik ga het over 3 weken bij frummel 2 weer proberen, dit keer hopelijk zonder medische dingen zoals bij de 1e. Maar om nu te stellen dat melkpoeder slecht en ongezond is, vind ik gewoon ronduit bout en een klote-uitspraak. Ja sorry, kan er niet meer van maken.
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 21:10:
[...]
Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.Ja maar het mag niet in het openbaar, en het mag niet meer na een bepaalde leeftijd bladiebla.
[...]
Nee geen olie op het vuur wat mij betreft. BV heeft mijn voorkeur wat voedingsstoffen betreft, FV is een prima alternatief.Ja maar het mag niet in het openbaar, en het mag niet meer na een bepaalde leeftijd bladiebla.
dinsdag 23 november 2010 om 21:15
quote:Yamuna schreef op 23 november 2010 @ 21:13:
[...]
lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?
[...]
lijkt me heerlijk 6 keer per dag een fles er in moeten worstelen Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?
dinsdag 23 november 2010 om 21:15
dinsdag 23 november 2010 om 21:17
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 november 2010 @ 20:52:
[...]
In andere landen ( die waar ze zo leuk met een heel dorp een kind opvoeden) is dat heel gewoon. Er zijn zelfs stammen waar vrouwen hun díeren de borst geven!
[...]
In andere landen ( die waar ze zo leuk met een heel dorp een kind opvoeden) is dat heel gewoon. Er zijn zelfs stammen waar vrouwen hun díeren de borst geven!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 23 november 2010 om 21:17
@Male, oh nou als ze het zo bedoelt, dan moet ze het ook zo omschrijven.....
Dat snap ik wel, ik let ook op het eten van mijn kind (hoewel hij wel eens haribo beertjes eet of een speculaasje etc), maar goed, dit is een oeverloze discussie haha.
Ik vind het verder mooi om te zien hoor, openbaar voeden. Hier in Duitsland is dat heel gewoon. En er bestaan ook zogenaamde bv-ruimtes in bijv. winkelcentra. Ik denk dat het hier zelfs wel geaccepteerder is dan in NL.
Dat snap ik wel, ik let ook op het eten van mijn kind (hoewel hij wel eens haribo beertjes eet of een speculaasje etc), maar goed, dit is een oeverloze discussie haha.
Ik vind het verder mooi om te zien hoor, openbaar voeden. Hier in Duitsland is dat heel gewoon. En er bestaan ook zogenaamde bv-ruimtes in bijv. winkelcentra. Ik denk dat het hier zelfs wel geaccepteerder is dan in NL.
dinsdag 23 november 2010 om 21:18
Maar is het nou echt zo gek dat voor iemand die of niet 'in de kleine kinderen zit' of nooit bv heeft gegeven of er niks mee heeft; iemand die in het openbaar voedt best even een apart gezicht is? Juist omdat zo weinig vrouwen dat maar doen? Ik kan me best voorstellen dat als het zo'n ver van je bed show is, dat het best gek is. Ook door de media aandacht voor extreme breastfeeding.
Die enkeling die schofterig reageert als een moeder haar kindje decent voedt..tja daar doe je niks aan.
Die enkeling die schofterig reageert als een moeder haar kindje decent voedt..tja daar doe je niks aan.
dinsdag 23 november 2010 om 21:18
quote:RosaP schreef op 23 november 2010 @ 21:15:
[...]
Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?
gekolfde moedermelk uit een fles moest ze ook niet
heel veel mensen combineren gekolfde melk per fles en "live voeden"
Dat is wel zo makkelijk , geeft je wat meer vrijheid
maar er zijn ook kindjes flesweigeraar.
zo zijn er ook borstgevoede kindjes die plots borstweigeraar worden..
rare lui die babies
[...]
Maar dat komt toch ook dóordat je de borst geeft? Ik heb nog nooit gehoord dat een flessekind een flessenweigeraar is?
gekolfde moedermelk uit een fles moest ze ook niet
heel veel mensen combineren gekolfde melk per fles en "live voeden"
Dat is wel zo makkelijk , geeft je wat meer vrijheid
maar er zijn ook kindjes flesweigeraar.
zo zijn er ook borstgevoede kindjes die plots borstweigeraar worden..
rare lui die babies