Geld & Recht alle pijlers

bedrijf kan vloer niet leveren, probleem met a.s. verhuizing

23-11-2010 08:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een (dreigend?) conflict met de leverancier van onze houten vloer in de woonkamer.

Deze hebben wij ong. 2 maanden geleden uitgezocht. Het gaat om een houten geloogde vloer met een zgn. "drijfhout-loog" finish.

Bij het leggen van de vloer bleek de finish heel anders uit te vallen en is de vloerenlegger terug gekomen om te polijsten en nogmaals te logen/olien. Dit is wederom niet gelukt en de legger van de vloer (onafhankelijk) zegt dat we deze vloer met de door bedrijf geleverde recept / producten nooit zo zullen krijgen als dat we hem kochten.

Hele discussie nu met de leverancier, die er in eerste instantie om ging wanneer de vloer afgewerkt ging worden, aangezien wij aankomend weekeinde gaan verhuizen en de legger van de vloer deze week eigenlijk geen tijd had. Plus dus het feit dat ze ook nog bezig zijn alle samples opnieuw te bekijken, aangezien ze eigenlijk niet meer weten hoe ze die vloer zo moeten krijgen. Nu zou de vloer eruit gehaald worden, nieuwe gelegd en dan wéér finishen.

Irritatie liep inmiddels hoog op doordat we hier nu al 2 weken over aan het steggelen zijn en de verhuizing dichtbij komt. Nu zitten we nl met een kaal geschuurde houten vloer. Ze zijn nu al die tijd aan het nadenken hoe ze onze vloer moeten afwerken, en beloven steeds te belen, maar doen het niet. Dat irriteert ons enorm.

De leverancier van de vloer heeft in een van de laatste gesprekken in een geïrriteerde bui laten vallen dat "als het ons niet beviel, we de vloer dan toch terug gaven en we ons geld terug kregen". Vervolgens trok hij dat weer terug en "moest hij dat overleggen met zijn supervisor" ... Mijn man werd boos en zei dat hij de hele gang van zaken enorm onprofessioneel vond, waarop de verkoper zei dat "persoonlijk op te pakken" en toen mijn man zei dat hij dát vooral ook heel onprofessioneel vond, gooide mijnheer de hoorn erop en zetten vervolgens het antwoordapparaat aan!

Gisterochtend kregen wij een telefoontje dat hij met de vloerenlegger een afspraak had gemaakt om dan woensdag onze vloer er uit te halen en dat wij ons geld terug kregen.

2 dagen vóór onze verhuizing sta ik daar niet om te springen. De ondergrond is een oude, houten plankenvloer vol splinters ed. We hebben een baby van 10 maanden, die kan dus niet in de woonkamer. Een kind kan bedenken dat wij niet in 2 dagen tijd een vloer uitgezocht en gelegd krijgen. Ik heb gevraagd of de vloer dan niet iets later er uit gehaald kan worden, zodat wij iig kans hebben iets anders uit te zoeken.

Primair wil ik ook eigenlijk gewoon geleverd hebben wat ik heb uitgezocht. Probleem is alleen dat als wij straks in de woning zitten, de vloer niet meer geloogd kan worden (met ons in huis).

De leverancier is niet bereid de vloer er over een paar weken pas uit te halen, het moet van hem as woensdag, of iig zo snel mogelijk.

Daar ga ik niet mee akkoord, en de legger komt er woensdag dan ook gewoon niet in, heb ik al besloten.

De vloerenlegger is nog wel zo aardig geweest om een andere olie op de vloer te doen, in de hoop dat dat er mooi uit ziet, maar het zal sws heel anders ogen. vandaag kan ik die staal hopelijk bekijken.

Maar nu? Iemand enig idee wat onze rechten/plichten verder zijn??
Computer says nooooo
Gelukkig Summer!
Tnx!

Wel wat verschil, hoor, maar niet dramatisch:

Dit hebben we gekocht:

Dit hebben we gekregen (=iets minder grijs):

Computer says nooooo
wat een mooie gang. Logen kan best als je er al woont, je mag er alleen niet op lopen zolang het niet droog is, zorg dat je de hele dag wegbent en dan via bijv. een plank naar boven om te pitten, dan kan je de volgende dag er weer op.

Die vloer lijkt gerookt, en voor roken moet de vloer er echt uit
o, ik zie dat ik heel erg mosterd ben
He Summer wat fijn dat het goed is afgelopen! En prachtige gang (jaloers..)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven