Werk & Studie alle pijlers

hoeveel salarisverhoging?

24-11-2010 13:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in oktober een tussentijdse beoordeling gehad op mijn werk en die was uitstekend. Dus bij blijvend functioneren krijg ik in december definitief mijn uitstekende beoordeling Erg fijn natuurlijk! Nu zijn ze op het werk nooit zo van de royale salarisverhogingen en waarschijnlijk zal ik voor de beoordeling rond de ¤ 50,00 bruto erbij krijgen voor 24 uur werken :(

Nu wil ik graag wat meer gaan vragen, maar ik heb geen idee hoeveel reeel is, iemand tips?

Ik werk in de uitzendwereld.

Groetjes
50 euro bruto? Da's niks! Maar goed, je werkt ook haast niks... Sorry, kan je niet verder helpen.
Dat is natuurlijk niet gemakkelijk te zeggen. Zijn er loonschalen waar men binnen moet blijven? Is er een totaalbudget waaruit verdeeld moet worden?
ik krijg niks....dus 50 euro is altijd beter
Er is wel een loonschaal waar ze binnen moeten blijven, maar daar kan ik nog een heel eind in groeien. Budget weet ik verder niet.
Ik ben het met isolde eens, wees blij met wat je krijgt, je werkt maar 24 uur en je krijgt 50,- bruto. Nou mooi toch.
Menen jullie dat nou? En dan tegelijk zeker blijven klagen dat vrouwen minder dan mannen verdienen... En die opmerkingen over 'maar 24 uur werken', wat een flauwekul, alsof je dan niet beloond zou moeten worden.
-
Je kan natuurlijk altijd de loonschalen bekijken met bijbehorende tredes/stapjes.

Wellicht een stap hoger voorstellen dan er straks voorgesteld wordt vanuit het bedrijf........

Ik ga na mijn positieve gesprek een hogere schaal voorstellen, met een paar treden stijging (schalen hebben overlap en wil er uiteraard wel op vooruit gaan). Vanwege de perfecte beoordeling en de duidelijk beschreven voorwaarden voor die salarisschaal, kan ik het goed onderbouwen. Wel wacht ik eerst de reactie van werkgever af en in het bijbehorende gesprek zullen we het hier verder over hebben.

Werkgever is hier juist heel erg schappelijk met het verstrekken van bonussen en salarisstijgingen bij goed functioneren. Dus waarschijnlijk hoef ik de stijging niet eens zelf voor te stellen.
Jurrie, vaak zijn er wel mogelijkheden om enkele medewerkers meer dan één periodiek te laten groeien. Jouw uitstekende beoordeling lijkt me daar een goed argument voor. Ik zou dus vragen om een extra periodiek.
-
Anemoon, je haalt me de woorden uit de mond, klapte bijna dicht van de reacties en dan ben ik nog wel een man. Op een arbeidscontract van 24 uur, met een uitstekende beoordeling en in een loonschaal waar nog ruimte genoeg zit, is dit zelfs zonder je salaris te kennen niet veel. Nou hebben uitzendorganisaties hier van oudsher altijd wel een handje van gehad. Raad je aan eens rond te neuzen bij andere filialen, wat collega's met een vergelijkbaar dienstverband en dienstjaren verdienen. Op deze afstand is het heel moeilijk om zonder o.a. je leeftijd, dienstjaren, verantwoordelijkheden en loonschalen te weten iets zinnigs te roepen over de hoogte van je verhoging.
Opinions just like love do not pay any bills
Jammer dat een aantal dames vinden dat als je 24 uur werkt je blijkbaar sneller tevreden moet zijn met wat je krijgt en je "haast niets werkt". Ik kan je vertellen dat er genoeg full timers werkzaam zijn bij mijn vestiging maar dat er niemand een uitstekende beoordeling heeft gekregen. Ik doe het werk wat een collega in 5 dagen doet, in 3 dagen, dus ik geloof niet dat ik me daardoor minder hoef te voelen.

Voor de anderen, dank voor de reacties, ik zal me eens gaan verdiepen in de schalen en inderdaad eens rond gaan kijken bij collega's! Hopelijk komt er wat moois uit!
Succes! Ik vind ook dat je hoger in moet zetten en zeker niet geremd hoeft te worden door het feit dat je maar 3 dagen werkt.. voor je verhoging mag dat niet uitmaken!
Hoe kun je hier nou een zinnig antwoord op geven?

Als salaris nu ¤ 1000 is obv 24 uur, is 50 Euro erbij 5%; nou dat is toch echt geen slechte verhoging!
Ik vind absoluut niet dat je minder moet verdienen, dan collega's, en tuurlijk is het fijn als je een loonsverhoging krijgt. En als je perfect werk levert moet je absoluut beloond worden. Maar ik vind 50 euro loonsverhoging voor als je 24 uur werkt niet weinig, ik zou er blij mee zijn. Als je vijf jaar geen loonsverhoging krijgt en dan het zesde jaar 50 euro tja, dan heb je er weinig aan.

Ik zeg ook absoluut niet, dat 24 uur werken te weinig is, ik werk er ook 24, al 10 jaar lang.

Maar wat verwachten jullie dan? Als je perfect werkt, ieder jaar 150 euro bruto erbij? Bij 24 uur per week werken.

En iemand die 40 uur werkt dus minimaal 250-300 euro per jaar bruto erbij? Er vanuit gaan dat ze even hard werken.

Bijzonder trouwens dat jij het werk in drie dagen doet, wat je collega in 5 dagen doet, dat zou me absoluut geen goed gevoel geven.

Maar ik ben echt serieus, wat zou je verwachten, qua verhoging?
Het doet er wel toe of je 24 of 40 uur werkt. Je krijgt tenslotte boven op je vaste loon 50 euro en niet boven op je uurloon. Dan maakt het in verhouding dus best uit.

Ik werk al jaren bij bedrijven zonder cao en dan moet je blij zijn als je er 50 euro bij krijgt (zeker in deze markt). Werken met salarisschalen is dan natuurlijk wel zo makkelijk. Staat er bij jullie cao/personeelshandboek niet gewoon hoeveel je er bij krijgt bij een goede beoordeling en hoeveel bij een uitstekende beoordeling.
Bij ons is verhoging en bonus vastgelegd in cao.
Het is inderdaad een vast bedrag wat je erbij krijgt bij een goede of uitstekende beoordeling, dat is in mijn geval dus die 50 euro. Ik werk er nu 3 jaar en vind dat ik er voor deze beooreling wel wat extra's voor mag krijgen. Ik zat zelf inderdaad te denken aan iets rond de 150 euro. Dat wil niet zeggen dat ik dat ieder jaar wil, maar nu eenmalig, volgend jaar hoor je mij da niet zeuren bij de standaard verhoging. In de uitzendwereld begin je zoizo al op een laag salaris, daar ben ik nu 3 jaar tevreden mee geweest en dacht gewoon met deze beoordeling kunnen ze dan ook wel wat waardering geven op financieel gebied. Is dit nu echt zo raar?
Er is nog steeds niks over te zeggen als we geen idee hebben hoe veel je nu verdient en of bij jouw werkgever een fulltime baan 40, 38 of 36 uur betekent. Bij een 40-urige werkweek betekent een verhoging van 150 euro op jouw contract, 250 euro op een fulltime contract. Als het bruto maandsalaris 2000 euro is, is dat een verhoging van 12,5%. Dat lijkt me wél heel veel, zeker in deze tijd.
Inderdaad!

Zoals ik al eerder schreef, kun je beter naar een percentage kijken dan naar een bedrag-sec.

De meeste stappen in schalen, zijn maar zo'n 2 tot 3%; niet echt realistisch om dan te verwachten dat je er 10% of nog meer op vooruit 'moet' gaan.

En het argument dat je je werk goed doet, snijdt ook geen hout: je wordt ervoor betaald je werk goed te doen.
Je kunt ook kijken naar de mogelijkheid van een eenmalige gratificatie. Al denk ik dat er in jouw branche nog weinig reden tot juichen en daarmee geld investeren is.

Wat Pauline zegt mbt je werk goed doen, klopt. Alleen begrijp ik dat het hier gaat om een uitstekende beoordeling, waarbij dus de resultaten beduidend boven verwachting liggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven