Kind (14) en computer/Xbox

24-11-2010 15:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag zal vast wel eens eerder aan de orde zijn geweest, maar ik kan er geen topic over vinden;

Hoeveel tijd mag/kan een kind computeren/Xboxen?

Zoon (14) is een echte gamer. Heeft op zijn kamer een computer en TV en Xbox staan. Als het aan hem ligt, heeft hij ze 24/7 aan staan. Hij heeft veel vriendjes zowel IRL als via internet/Xbox.

Zelf ben ik ook nogal een tv-kijker en mag ik graag achter de computer hangen (dus van een vreemde heeft hij het niet )

Met de meeste computerproblemen kan ik inmiddels bij zoon terecht.

Ik heb absoluut niet de indruk dat zoon a-socialer/gewelddadiger wordt van al zijn spelletjes, maar toch.............

Is het nu wel gezond dat een kind zo veel achter de computer/Xbox zit?

Ik heb wel eens geprobeerd om het wat in te dammen, maar hij kan geen ander tijdverdrijf verzinnen. Hij houdt absoluut niet van lezen en ik ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van dat hij op straat rond gaat hangen (hier in de wijk is een "hangplek", waar kinderen van zijn leeftijd *weed*roken en/of alcohol drinken).

Graag verneem ik van anderen hoe jullie hier tegenover staan cq hier mee omgaan.
De helft van de tijd dat hij buiten is geweest of op andere wijze heeft vermaakt is mijn stelling waar ik mij aan hou.

Omdat het zo een makkelijk vermaak is, zal hij niks aan lezen of iets anders vinden. Alleen daarom al redenen om het te minderen. Leer het maar leuk vinden
Misschien ben je een beetje laat om hem nog iets anders aan te leren.... Ik kan me niet voorstellen dat een jongen van 14 verder helemaal níks leuk vindt, maar als hij al jaren aan zijn computer mag en kan zitten, vind ik het minder raar.

Heeft hij geen vrienden waar hij huiswerk mee gaat maken? Een hobby buiten de deur? Doen jullie nog wel eens iets samen in huis?
Zit hij op een sport? Op deze leeftijd mogen ze ook al een bijbaantje hebben, zoals vakkenvullen of een krantenwijk. Misschien is dat wat.

Ik heb een dochter van 14 die ook maar wat graag computert en tv kijkt, maar ik probeer ook weleens dingen met haar samen te doen. Ze heeft een bijbaantje bij de supermarkt voor een paar uurtjes per week.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Die van mij is ook 14 jaar en zit ook het liefst hele dagen achter de xbox en pc.

Helaas voor hem heeft hij niets van dat alles in zijn kamer.

Hij mag de ene keer lang, een middag, de andere keer dagen helemaal niet.

Gewoon om te laten merken dat er ook andere dingen in het leven zijn.

Hij wil het liefst alles in zijn kamer, maar daar beginnen we nog niet aan. Misschien als hij 18 is ofzo...
Tsja, ik ben idd misschien wel laat om het aan te pakken...........

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het idd wel een makkelijk tijdverdrijf vond. Hij is enig kind en als ik bezigheden had/heb vond ik het wel makkelijk dat hij zich op die manier vermaakte.

Ik ga toch maar eens even een goed gesprek met meneer aanga. Ik denk dat ik hem eerst maar eens de keus laat maken; of na schooltijd of 's avonds achter die computer. (alleen heb ik dan natuurlijk wel een controle-probleem als hij op z'n kamer zit).

Hij maakt idd wel huiswerk met vriendjes, maar na het huiswerk maken wordt dat afgesloten met ......... En zoveel huiswerk heeft hij niet. Hij doet VMBO en op zijn school hebben ze lesuren van 70 minuten; 40 minuten les, de rest van de tijd mag huiswerk gemaakt worden. Wat school betreft begint hij behoorlijk te puberen; "zonde voor m'n tijd, heb ik allemaal toch niets aan".

Hij heeft op meerdere sporten gezeten, maar sinds dit schooljaar doet hij niets. Vriendjes hielden er ook mee op en hij vond het niet leuk genoeg om "alleen" verder te gaan.

Affijn, ik heb mezelf voorgenomen om toch maar eens iets te ondernemen. Jullie horen nader.

En eeeh; nog ideeen wat ik samen met hem kan gaan doen?
.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven