depressief, eenzaam, allebei?

24-11-2010 16:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Eigenlijk vraag ik me af of er meer mensen zijn die geen werk hebben, geen kinderen, geen relatie? Ik voel me meer dan regelmatig eenzaam en ik vind het ook moeilijk om nieuwe mensen in mijn leven toe te laten. Afgelopen 21 maart ben ik uit een verslavingskliniek gekomen, na 45 dagen. Ik dacht dat ik een zware depressie had maar ik ben dus verslaafd (alcohol en medicijnen). Nu heb ik dat allemaal geaccepteerd en ik werk ook met een 12-stappen programma en ik ga naar meetings. Zou je denken dat ik alles goed doe. Dat is ook wel zo, ik ben nog steeds clean en nuchter, maar ik ben sinds een week of 2 weer depressief. Ik doe er echt van alles aan om het beter te maken, maar vanbinnen lukt het niet. Nou heb ik ook wel wat tegenslagen gehad (lichamelijk dan), maar verder zou het toch goed moeten gaan............

Ik ga een paar keer in de week naar AA en NA meetings en dat zal ik waarschijnlijk wel altijd blijven doen. Daar knap ik ook van op, vooral omdat ik dan een aantal avonden in de week iets te doen heb. Ik heb geen werk en ben daar ook helemaal niet klaar voor. Maar dat maakt het wel extra moeilijk om een sociaal leven op te bouwen. Ik hoor het graag als iemand zich hierin kan vinden en of er tips voor me zijn. Mijn huidige vrienden werken allemaal en hebben een gezin. Dat maakt het ook moeilijker voor mij om de vriendschap levend te houden.

Ik ben 42 jaar en vraag me echt af hoe het verder moet. Ik loop nog bij een therapeut voor mijn psyche, hoop eigenlijk op herkenning bij andere vrouwen.

Alvast bedankt.
Geen herkenning sorry, maar is het misschien een idee om iets van vrijwilligerswerk te gaan doen?

Dan ben je onder de mensen, word je gewaardeerd, ben je "nodig" etc.
Zou hardlopen je leuk lijken? Je kunt je aansluiten bij een loopgroep en twee of drie keer in de week gaan hardlopen. Langzaam bouw je op, je zult verbaasd zijn wat je kunt bereiken. Hardlopen zorgt voor een stofje in je hoofd waar je je beter door voelt. En bovendien leer je bij een hardloopgroepje nieuwe mensen kennen. Drie vliegen in één klap. Ohnee, ik vergeet nog dat het ook gezond is, sport enzo :-)
Misschien wel goed, met hulp van een therapeut, om toe te werken naar een zinvolle dagbesteding?

Vrijwilligerswerk?
Hoi allemaal,

Het zijn echt wel goede ideeen, alleen mijn conditie laat het nog niet toe om te gaan hardlopen/sporten. Ik heb 4 gebroken ribben en een heel slechte conditie. Vrijwilligerswerk zou ik best graag willen doen, op dit moment kan ik me door allerlei "gezondheidsdingen" nog niet echt verbinen met iets dergelijks. Dan wordt er op je gerekend en ik kan op dit moment niet eens op mezelf rekenen. In ieder geval al onwijs bedankt voor de reacties en suggesties.
anoniem_117432 wijzigde dit bericht op 24-11-2010 16:47
Reden: zomaar
% gewijzigd
Linda, jeetje die gebroken ribben zullen wel erg vervelend zijn, ook met slapen e.d.

Qua vrijwilligerswerk, misschien niet direct iets vasts, ik ga af en toe naar het asiel om te helpen, dan bel ik van te voren en stap dan op de fiets. Hokken schoonmaken, dieren kroelen etc. Past goed bij mij. Voor mij is dat juist ontspanning, drukke baan veel aan mijn hoofd.

Als je niks met dieren hebt misschien niet zo'n goed idee.
Vrijwilligerswerk is niet alleen elke woensdag van 3 tot 4, ofzo. Als je overlegt met organisaties waar je vrijwilligerswerk voor zou willen doen, kun je afspreken dat je alleen komt als je je goed voelt, of dat je afbelt als het een keer niet lukt. Bel een buurtcentrum op en dan hoor je vanzelf of je iets kunt doen.

Slechte conditie is geen beletsel om te gaan hardlopen, je gaat toch niet meteen een marathon! Zo'n start to run bouwt heel langzaam op, echt stapje voor stapje. Maar je vier ribben moeten wel eerst beter, dat is waar.

Is er in je therapie ook aandacht voor het begeleiden naar dagactiviteiten?
Vrijwilligerswerk kan ook door bijv. administratieve klussen te verrichten voor een vereniging of goed doel. Dan kun je thuis achter je pc zitten.

Sterkte met alles!
Boodschappen doen voor bejaarden of ernstig zieke mensen? Honden uitlaten?

Tuinen aanharken? ( mag je bij mij wel komen doen. )
quote:Zamirah schreef op 24 november 2010 @ 17:51:

Boodschappen doen voor bejaarden of ernstig zieke mensen? Honden uitlaten?

Tuinen aanharken? ( mag je bij mij wel komen doen. )

Haha, je bent wel de 1e die me aan het lachen krijgt vandaag!

Ik heb geen groene vingers dus die sla ik even over. Maar boodschappen doen voor bejaarden of zieke mensen klinkt wel okay. Ik zal me er eens in verdiepen............ Dank
Lekker veel forummen... al is dat ook verslavend vrees ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven