Gezondheid alle pijlers

Langere menstruatie en opeens stolsels

24-11-2010 12:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week dinsdagochtend ben ik ongesteld geworden. Precies op de dag dat het gepland was met de pil, ik stopte namelijk op vrijdag. De hele week is mijn ongesteldheid normaal gebleven en normaal gesproken ben ik er op zaterdag/zondag weer vanaf.

Afgelopen zaterdag was het nog niet minder geworden, ik was nog steeds best ongesteld. Op zaterdagavond heb ik dan ook weer de pil genomen... De afgelopen is het niet minder geworden, ik ben nog steeds echt ongesteld. Maar nu ging ik vanochtend naar de wc en kon amper gewoon mijn onderbroek naar beneden doen want er kwamen echt grote bloedstolsels uit..

Wat zou dit kunnen zijn?
Even contact opnemen met de huisarts
Stolsels heb ik altijd, dat feit op zich is niets ernstigs alleen vervelend. Maar als het heel veel langer duurt dan normaal en wellicht dus ook meer bloedverlies en anders is dan zou ik even naar de huisarts gaan.
Stolsels zijn inderdaad wel normaal, dat heb ik af en toe ook wel eens.. Maar vanochtend was het dus echt een hele prop, bijna een handje vol zeg maar... En de dagen daarvoor heb ik helemaal geen stolsels gehad. Ik stond vanochtend op van de bank en voelde het opeens lopen..
Dokter bellen zou ik zeggen..handvol lijkt me niet okee.
Ook de baarmoeder vernieuwd zich om de zoveel tijd, daar komen die stolsels van. Niets om je druk over te maken, misschien heb je zo lang je menstruatie omdat die stolsels er eerst uit moesten. Als je even afwacht zul je zien dat het dan vanzelf op houdt, zodra alle stolsels uit je lichaam zijn verdwenen.
Niet helemaal waar niks aan de hand,ik heb ook met stolsels door gelopen.nu blijk ik een vleesboom te hebben en grote baarmoeder.Bij mij moet alles eruit dus wel naar de dokter gaan en echo laten maken
quote:Partygirl40 schreef op 24 november 2010 @ 13:20:

Niet helemaal waar niks aan de hand,ik heb ook met stolsels door gelopen.nu blijk ik een vleesboom te hebben en grote baarmoeder.Bij mij moet alles eruit dus wel naar de dokter gaan en echo laten makenVolgens mij heeft elke vrouw tijdens haar menstruatie wel eens last van stolseltjes, echter een hand vol lijkt me niet gezond!
Bij twijfel dokter bellen.

Wat voor een ander normaal is, hoeft het voor jou niet te zijn.
Ik heb dit laatst ook gehad, echter het was niet tijdens mijn ongesteldheid. Ik had wel net een kleine ingreep gehad om wat verkeerde cellen in mijn baarmoederhals weg te halen.

Ik bloede behoorlijk en had 3x een grote prop, net wat jij zegt: een handje vol.

Ik ben me dood geschrokken en naar het ziekenhuis gegaan.

En later door de naar gynacoloog.

Die heeft me onderzocht, kon niks bijzonders vinden en het is afgedaan met: zoiets komt soms voor.

Kijk het nog even aan, maar anders toch even naar de huisarts gaan.
Ik heb meestal een handvol stolsel... soms variëren ze in grote of aantal of hoeveelheid en soms is het weinig. Ik mankeer volgens de artsen niets.

Maar zoals gezegd, bij grote veranderingen kán er iets aan de hand zijn en daarom inderdaad gewoon even naar de huisarts.
Overigens ontzettend onhandig want dat wil er ook meestal in 1 keer echt uit.
Ik heb 't laatst ook gehad. Was al een dag of 3/4 'gewoon' ongesteld, en toen kwamen er echt heel grote stolsels uit. Ook wel een handje vol. En ik kon, zonder overdrijven, om het half uur verschonen (was zooo blij dat ik niet op m'n werk zat!).

M'n 2 volgende menstruaties waren weer normaal.

Als je 't niet vertrouwd, zou ik de ha even bellen. Je zou 't ook een maandje kunnen afwachten.
Zou het de start van de overgang kunnen zijn?

Volgens mij word je dan op eens veel heftiger ongesteld.
Ik heb dit al een paar jaar. Echo's etc hebben niets opgeleverd . Het kan dus gewoon. Toch zou ik even de ha bellen...
Kan het gevolg zijn van vleesboompjes (myomen) in de baarmoeder.

Soms groeien ze onder invloed van de pil. Naarmate het oestrogeengehalte in je bloed lager wordt (stoppen met pil, overgang) worden ze kleiner.
Ik ben niet aan de pil.

Start van overgang... zit ik ook aan te denken. Ben 43, zou kunnen...
De overgang kan het niet zijn bij mij...

Daarnaast heb ik de hele dag al een lichte last in mijn onderbuik. Ook voelt het opgeblazen als ik mijn buik uit zet..

Het bloeden lijkt nu iets minder te worden..
Ik heb ongeveer 2 uur heftig gebloed en toen de stolsels er eenmaal uit waren, stopte het bloeden eigenlijk ook.

Ik denk dat het bij mij ook de overgang niet is, ben ik eigenlijk nog te jong voor.....

Ik had geen opgeblazen gevoel en ook geen pijn.
Ga even naar de huisarts. Kunnen vleesboompjes o.i.d., maar ook niets. Heeft echt niets met een 'zich vernieuwende baarmoeder' te maken.'

In sommige steden zijn M-poli's, speciaal voor dit soort dingen, als je er langer last van blijft houden. Heel handig: alle nodige onderzoeken in een paar uur (echo e.d.).
hey vivagirl

ik heb ook cellen weg laten halen en ook ik had idd hele grote proppen ik dacht daar ligt mijn baarmoedermond

ik heb gebeld en het waren idd stolsels

neem aan dat ze bij jou dit er ook niet bij hebben vermeld? eigelijk best slecht had me een hoop angst bespaard

groetjes
Het gebeurde vandaag te laat om nog naar de ha te bellen, maar morgenochtend wil ik dat misschien wel doen..

Heb me een beetje op internet in zitten lezen, wat eigenlijk fout is, want dan begin je je zorgen te maken... Vleesboompjes, miskraam, etc, etc...
Niet te veel zorgen maken, meestal is het echt helemaall onschuldig. Kan me voorstellen dat je wel schrikt als het voor het eerst is.
ik had dezelfde klachten als jij aardbeitje en bij mij was er wel degelijk wat aan de hand.

ga morgen naar de HA om alles gewoon even uit te sluiten.

sterkte!
anoniem_90160 wijzigde dit bericht op 25-11-2010 09:00
Reden: teveel info
% gewijzigd
Vandaag is mijn bloeding opeens veel minder, het is zelfs bijna over.. Gisteravond had ik nog wat last van mijn onderbuik en ook vanochtend toen ik ging zitten.. Eigenlijk bij het intrekken van mijn spieren! Zal het dan toch niets geweest zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven