Pompoen- cake/cupcakes/taart ?

25-11-2010 10:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam in de allerhande een recept voor pompoentaart tegen en had pompoen hiervoor altijd alleen maar gebruikt voor soep..

Iemand ervaringen? Meningen? Recepten? Ik ben benieuwd.. :-)
Nee, ik ben benieuwd naar jouw ervaring Gewoon proberen dus. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je met je gasten naar de Chinees moet.
Chinees bij de koffie Ziem?

Nee dan weet ik dat.
Klinkt meer als een hartig recept. En naast mijn bakker zit een Chinees, dus voor mij is het geen probleem
Heb wel eens pompoencake gemaakt. Het geeft geen enorm uitgesproken smaak, beetje zoetig, wel lekker.

Heel erg mjommie: een recept van mijn tante van Curacao voor pompoenpannekoekjes (arepa pampoena)!

Nodig:

1/2 pompoen

bakje gekookte rijst

zakje vanillesuiker

kaneel

handje rozijnen

1/2 liter pannekoekenbeslag

theelepel bakpoeder

zonnebloemolie

Pompoen schillen en in stukken gaar koken in water met snufje zout, afgieten en prakken, pureren of staafmixeren (hou zelf wel van dat grove). Pannekoekenbeslag maken, voor het luchtigste resultaat een extra ei en/of een theelepel bakpoeder toevoegen. Pompoenprak, rijst, vanillesuiker, kaneel en rozijnen door pannekoekenbeslag scheppen. In hete olie op matig vuur kleine pannekoekjes van bakken (omdat het beslag door de pompoen en rijst dik is, hebben ze even nodig om gaar te worden).
anoniem_23476 wijzigde dit bericht op 25-11-2010 11:56
Reden: was het secret ingredient bakpoeder vergeten!
% gewijzigd
Vriendin maakt pompoenpannenkoekjes, heerlijk. Oh en ook pompoentaart, ook erg lekker. Helaas heb ik de recepten niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ zima: haha maar ik wil juist weten of t lekker is! Ik wil namelijk iets voorzetten voor iemand die 'uit principe' geen pompoen eet.. Dat ik niet zeg wat t was, en dan: Ha!

Bedankt voor het pompoenpannekoekjes-recept:)!
Oh, dat doe ik ook vaak heel stiekem. Maar ik ben nooit zo bang om een recept te proberen. Is meestal vooral een kwestie van lezen en of het lekker is vaak een kwestie van smaak. Ben nu wel benieuwd trouwens. Heb je een linkje?
Ziem, ik denk deze

Pompoentaart.

In de vorige allerhande stonden veel recepten voor pompoen!
Ja septembergirl die was t inderdaad! En zelf ben ik ook niet zo benauwd, vind een beetje experimenteren wel leuk, maar nu wil ik eigenlijk gewoon dat t gelijk heerlijk is, zodat diegene wel toe moet geven dat pompoen ook lekker kan zijn;) misschien ga ik wel voor deze: http://www.goodlifeeats.c ... ream-cheese-frosting.html
*heeft niets over de Chinees gezegd*

Dat klinkt goed! Ik vind alleen het snijden van een pompoen altijd zo'n goede. Een hele slachting. Eet trouwens vanavond pompoensoep
Deze zag ik in de allerhande staan, is dat met die bastonge-koekjes bodem? Hij leek me heeeerlijk maar ja nog niet aan toe gekomen dus je hebt er niks aan

Ik hoor wel graag van je hoe je hem vindt!
quote:Zima schreef op 25 november 2010 @ 12:04:

*heeft niets over de Chinees gezegd*

Dat klinkt goed! Ik vind alleen het snijden van een pompoen altijd zo'n goede. Een hele slachting. Eet trouwens vanavond pompoensoep In 4en hakken, half uur in de oven op 180 graden en je schept het er zo uit.
quote:Suze02 schreef op 25 november 2010 @ 12:24:

[...]

In 4en hakken, half uur in de oven op 180 graden en je schept het er zo uit.Dat wou ik net zeggen.
Oh, da's slim! Bedankt voor de tip. Vanavond gelijk uitproberen
Er zijn ontzettend veel overheerlijke recepten te vinden voor pompoencake/taart/muffins. Ik ben zelf dol op carrot cake, en dat kan je ook doen met pompoen. Dan ziet het er zo uit:

Het recept vind je hier

Lekker verse pompoen gebruiken en niet uit blik.
oh ja worteltjestaart heb ik laatst ook gemaakt, zo lekker allemaal!
Ik heb deze laatst gemaakt, erg lekker. Kun je natuurlijk ook gebruiken voor cupcakes.

Pumpkin pie ook erg lekker.

Als je carrotcake lekker vind, vind je de cake ook lekker!
Heel erg bedankt allemaal voor de leuke recepten en ook voor de tip dat je 'm een half uur in de oven moet doen en m er zo uitschept! Ga ik gelijk proberen! Scheelt weer een aantal oorlogswonden;)

Ik laat weten welke het is geworden:)!
Oh en carrotcake heb ik nog nooit op, ook eens proberen:)!
Ik heb tijd terug een pompoen-feta taart gemaakt, was erg machtig maar werkelijk ontzettend lekker! Echte winterkost.
Ik heb deze wel een keer gemaakt, ik vond het lekker. Man en kinderen niet, maar ik weet niet zeker of ik het een 2e keer zou gaan maken.

Pompoentaart met creamcheese

Wat hebben we nodig:

Voor het deeg;

300 gr. bloem

150 gr. boter

snufje zout

4 a 5 el water

Voor de pompoen;

300 gr. pompoenpuree

175 gr. slagroom

2 eieren

60 gr. bruine suiker

60 gr. witte suiker (ik heb basterdsuiker genomen)

1 tl. kaneel

mespuntje nootmuskaat

snufje zout

Voor de roomkaas:

225 gr. roomkaas

60 gr. suiker

zakje vanille suiker

1 ei

Maak eerst het deeg door de bloem en het zout in een kom te doen en de boter erin te snijden. Vervolgens doe je het water erbij, begin met 1 lepel en kijk hoeveel je nodig hebt. Het moet een soepel deeg worden.

Als het klaar is moet het 30 min. in de koelkast om af te koelen.

Na de 30 minuten rol je het uit en doe het in een springvorm van 24 cm.

Voor de roomkaas mix je alle ingredienten door elkaar, schenk het in het deeg (wat in de springvorm is) en doe het 30 min. in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Voor de pompoenvulling doe je ook alle ingredienten bij elkaar en vervolgens schenk je het over de roomkaas.

Doe het in de oven en bak voor ongeveer 50 minuten.

Enjoy
*poef*
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 05-12-2010 20:39
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Vermoeiend ben je...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven