New York, streng?

24-11-2010 12:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort naar New York voor een korte vakantie maar ik vraag me af hoe streng de douane is? 2 jaar geleden had ik iets teveel gedronken, toen een paar uur op het bureau gezeten. Weer geblazen en alles was in orde. Ik mocht dus zelf naar huis rijden. Er is ook geen melding gemaakt verder... Gegevens zijn voor de rest ook niet genoteerd.

Ik was het eigenlijk alweer vergeten maar ik vraag me af of dit van invloed kan zijn op mijn reis?? Voor de rest nooit in aanraking geweest met politie...
Als er niets is opgeschreven, zal de douane er ook niets van weten, nietwaar?
Misschien verstandig om het niet op een zuipen te zetten in het vliegtuig op weg naar New York en dan lallend de douane gaan uitschelden.
Hangt ervan af of je naar JFk vliegt of Newark. Op Newark zijn ze veel ontspannener. Is ook kleiner vliegveld.
Als je geen transactie(boete) hebt betaald of bij de rechter bent geweest is er niks aan de hand verder. Als de douane al iets kan zien neem ik aan dat ze alleen inzage hebben in de Justitiele Documentatie en daarin staan alleen betaalde transacties en veroordelingen. Dat jij ooit een uurtje op een politieburo hebt gezeten staat daat niet in.
quote:Mieomij schreef op 24 november 2010 @ 13:05:

Misschien verstandig om het niet op een zuipen te zetten in het vliegtuig op weg naar New York en dan lallend de douane gaan uitschelden.Nee, ben ik niet van plan...
quote:magicwlk schreef op 24 november 2010 @ 13:06:

Hangt ervan af of je naar JFk vliegt of Newark. Op Newark zijn ze veel ontspannener. Is ook kleiner vliegveld.

Meen je dat??

Jeetje, ik vond het op Newark al zo streng...
Ik vloog vanaf JFK en ik was uitverkoren voor extra controle, dat betekende dat mijn tassen, kleding en schoenen werden gecheckt op drugs- en kruitsporen. Ze zijn ruim een half uur met me bezig geweest; niets gevonden gelukkig (ik doe niet aan drugs of pistolen, dus het kwam niet als een verrassing).

Het was wel heel interessant dat ik na de landing ontdekte dat ik nog twee aanstekers, een nagelknipper en een vijl in mijn tas had zitten. Ze waren zo druk geweest met al die andere onzin dat ze vergeten waren te checken wat ik allemaal bij me had Dus gut, streng? Mwah. Snugger? Niet zo.
Als er geen melding van is / je geen strafblad hebt, is er geen probleem.
Is de ESTA-autorisatie niet een goede indicatie van hoe ze tegen je in de VS aankijken? Het lijkt me dat als er 'dirt' over jou in het systeem is opgeslagen, dit bij de ESTA-aanvraag al naar boven komt in de vorm van een afwijzing.
Je moet het heel erg bont maken om als toerist op een bewuste lijst te komen tenzij je een grapje denkt te maken over bommen of iets dergelijke.

En wat heet streng op een vliegveld, als je gewoon met de flow mee gaat dan heb je helemaal geen probleem. Ik neem overigens nooit te veel alcoholische versnaperingen in het vliegtuig mocht ik nog door immigration moet en dan ben ik nog wel inwoner hier.

Veel plezier
Niet vergeten je groene kaartje (die je bij aankomst ontvangt) terug te geven bij vertrek. Anders krijg je daar later (als je nog een keer de VS in wilt) gezeik mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven