Voordelige auto?

25-11-2010 18:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg toch maar weer een autootje aan te schaffen. Heb er geen haast mee, dus kan me ook even orienteren.

Maar..ik heb jullie hulp nodig, want wat is er veel keus!

Mijn autootje zal ik alleen voor korte afstanden gebruiken, hoeft niet groot te zijn ( 3-deurs is prima) en uiteraard het liefst ook zo goedkoop mogelijk in verzekering en belasting.

Welke auto's leveren over het algemeen nu kwaliteit én zijn voordelig in gebruik? Oh en laten we het budget maar even op max. E2000 houden.

Plaatjes zijn welkom!
Toyota Starlet! Onverwoestbaar en betrouwbaar, bovendien ook nog eens erg goedkoop in de wegenbelasting (betaal iets van 57 euro per kwartaal).
Sorry Phil, ik kan je niet helpen. Als mensen aan mijn vragen wat voor een auto ik heb, dan zeg ik een groene.

Meer weet ik er echt niet van.

Succes met je zoektocht!
En rijdt ie ook een beetje zuinig Mopsie?
Suzuki alto wegenbelasting 33 euro voor 3 maanden, verzekering ¤10,- per maand
Het is geen zuiplap, maar ik heb het nooit echt uitgerekend. Volgens mij ligt het ook aan je rijstijl hoe zuinig je rijdt. Ik hou wel van lekker optrekken bij het stoplicht ;)
Toyota starlet, suzuki swift, fiat punto, seat arosa, ga gewoon naar marktplaats, via uitgebreid zoeken geef je je budget aan en overige wensen en je hebt vanzelf een hele lijst! Succes met zoeken!
Wat betreft de wegenbelasting: deze is ook deels afhankelijk van waar je woont. Dus wat ik aan wegen belasting betaal, kan voor jou weer anders zijn.
Ik hoorde laatst dat bepaalde auto's (tot aan een aan kilo's lijkt me) zelfs wegenbelastingvrij zijn ofzo. Klopt dat?
quote:vivagirl schreef op 25 november 2010 @ 18:07:

Sorry Phil, ik kan je niet helpen. Als mensen aan mijn vragen wat voor een auto ik heb, dan zeg ik een groene.

Meer weet ik er echt niet van.

Succes met je zoektocht!Hee zo eentje heb ik ook, een groene
Wegenbelastingvrije auto's zijn auto's ouder dan 25 jaar of auto's met een lage CO2 uitstoot. Maar die laatste zijn vaak jongere modellen en dus duurder in aanschaf dan 2000 euro.
Oja, dan was het zo'n jonge auto. Klopt inderdaad. Ik ga eens speuren op marktplaats om een idee te krijgen.
Misschien heb je hier iets aan?

http://www.anwb.nl/auto/k ... overzicht.html?popup=true
Super Cow, dank je wel! Handige site!
Ja de Peugot 107 en ik geloof ook een type van Toyota (aygo?)

Die zijn wegenbelasting vrij..
Een Deawoo Matiz...
Neem een kleine Japanner. Toyota Starlet of Nissan Micra, zoiets. Betrouwbaar, weinig kans op mankementen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Energielabel A auto's zijn goedkoop qua wegenbelasting. Zolang als het duurt natuurlijk, nu de KMheffing niet doorgaat...

Klassiekers zijn ook belastingvrij, kunnen wel heel duur zijn in onderhoud dus koop een gangbaar model waar onderdelen voor beschikbaar zijn en leer sleutelen of zoek een handige vriend(in)
TO heeft een budget van max. ¤ 2.000,-

Moderne auto's met energielabel A koop je daar niet voor.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven